Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
220/110 volt
220/110 volt
hoe kan ik nederlandse apparaten in amerika opladen , we denken erover om een laptop mee te nemen
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 220/110 volt
Kijk op de oplader van je laptop of daar ook 110V op staat. Mocht dit het geval zijn dan hoef je alleen een verloopstekker mee te nemen zodat je stekker past.findolin schreef:hoe kan ik nederlandse apparaten in amerika opladen , we denken erover om een laptop mee te nemen
Wij nemen meestal een stekkerdoos met verloopstekker mee. Dan kun je alle stekkers zo inpluggen. Veel apparatuur is geschikt voor 110V maar het moet er wel speciaal opstaan..
ps, dit Forum heeft ook een zoekfunctie..
** Aangepast: verloopstekker klinkt beter

Laatst gewijzigd door Njit op 21 jan 2006, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ligt er een beetje aan welke adapter je bedoeld, Wat Njit zegt is een verloopstekker omdat de amerikaanse stopcontacten er anders uit zien. Dit is natuurlijk gedaan omdat anders iedereen maar gewoon de europese stekker erin duwt en POEF de breaker er uit, LOL
Kijk goed op de "power supply" van je laptop, die kunnen meestal op zowel 110 als 220V werken en hoef je dus alleen maar een verloopstekkertje te hebben. Kijk hier even naar een voorbeeldje van het Amerikaanse systeem (een stukje omlaag scroller naar mijn bericht met foto).
Als je apparaat niet op 110V kan, dan moet je een transformator hebben, een step up transformator, deze zijn vrij prijzig en vaak is het eenvoudiger om in de VS b.v. de haardroger etc.. te kopen voor een paar knaken bij Walmart.
Richard
Kijk goed op de "power supply" van je laptop, die kunnen meestal op zowel 110 als 220V werken en hoef je dus alleen maar een verloopstekkertje te hebben. Kijk hier even naar een voorbeeldje van het Amerikaanse systeem (een stukje omlaag scroller naar mijn bericht met foto).
Als je apparaat niet op 110V kan, dan moet je een transformator hebben, een step up transformator, deze zijn vrij prijzig en vaak is het eenvoudiger om in de VS b.v. de haardroger etc.. te kopen voor een paar knaken bij Walmart.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik wilde mijn mobieltje opladen met alleen een verloopstekker en die deed het de volgende ochtend niet meer...volgens The Phone House had ie een powerboost gehadrperre schreef:ligt er een beetje aan welke adapter je bedoeld, Wat Njit zegt is een verloopstekker omdat de amerikaanse stopcontacten er anders uit zien. Dit is natuurlijk gedaan omdat anders iedereen maar gewoon de europese stekker erin duwt en POEF de breaker er uit, LOL
Richard

Of inderdaad voor mobieltjes een Reis oplader kopen die wel op 110V kan
Dit kan overigens voor vele aparaten die een aparte oplaad adapter hebben! (los van het apparaat bedoel ik dan, zo'n los kastje, zo'n ding, je weet wel
hoop ik)
Richard

Dit kan overigens voor vele aparaten die een aparte oplaad adapter hebben! (los van het apparaat bedoel ik dan, zo'n los kastje, zo'n ding, je weet wel

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Nee hoor je zou het denken dat dit soort apperaten automatisch geschikt zijn voor 110-220 volt, maar helaas in praktijk werkt het niet zo (in ieder geval de opladers niet).
Wij waren in New York toen we erachter kwamen dat onze (toenmalige) oplader niet geschikt was voor 110 volt.
Tja en wat moet je dan.......
We zijn uiteindelijk maar naar een mobile telefoon verkooppunt gegaan (op Times Square) en daar de situatie uitgelegd en dat we dus kwamen voor een oplader (tja die mobiel moest opgeladen worden en omdat we vaker naar Amerika gaan hadden we zelf zoiets van; dan maar een oplader hier kopen).
Die man die ons hielp vond dat maar erg zonde van ons geld, dus als wij onze telefoon even uitzette dan deed hij er wel voor zorgen dat die opgeladen werd en als we dan een uurtje later terug zouden komen dan was het geregeld.
En idd een uurtje later teruggekomen haalde hij onze mobieltjes tevoorschijn en was het weer geregeld.
Wij waren in New York toen we erachter kwamen dat onze (toenmalige) oplader niet geschikt was voor 110 volt.
Tja en wat moet je dan.......
We zijn uiteindelijk maar naar een mobile telefoon verkooppunt gegaan (op Times Square) en daar de situatie uitgelegd en dat we dus kwamen voor een oplader (tja die mobiel moest opgeladen worden en omdat we vaker naar Amerika gaan hadden we zelf zoiets van; dan maar een oplader hier kopen).
Die man die ons hielp vond dat maar erg zonde van ons geld, dus als wij onze telefoon even uitzette dan deed hij er wel voor zorgen dat die opgeladen werd en als we dan een uurtje later terug zouden komen dan was het geregeld.
En idd een uurtje later teruggekomen haalde hij onze mobieltjes tevoorschijn en was het weer geregeld.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd het merk was een Nokia.
De oplader die wij nu hebben een zogenoemde sneloplader die is wel gewoon geschikt voor beide voltages.
De oplader die wij nu hebben een zogenoemde sneloplader die is wel gewoon geschikt voor beide voltages.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De telefoon die ik op dat moment had, was ook niet geschikt om in de VS mee te bellen (dat wist ik wel, maar ik nam hem toch mee,anders had ik geen wekker en mijn complete telefoonlijst stond er ook in, bovendien wilde ik mijn ouders graag bellen als ik weer op Schiphol was), dus ik heb het maar zo gelaten...inmiddels heb ik al een tijdje een andere telefoon, maar daar moet ik dus een oplader voor hebben die ook 110 volt aan kan?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij gebruikten een omvormer van 12 V naar 220 V in de auto. Zo konden we in de auto de batterijen van de camera's, tandenborstels opladen, scheren enz. Werkte prima! Wij hebben die omvormer hier besteld:
http://www.elektronica-online.nl/
Voeding / Omvormer
Omvormers
Omvormers 12 Volt naar 230 Volt
Het is niet zo'n groot ding en neemt niet zo veel plaats in
Formaat ca. 165 x 90 x 70 mm
Gewicht ca. 600 gram
Vermogen: 150 Watt
Elly
http://www.elektronica-online.nl/
Voeding / Omvormer
Omvormers