Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schoenen en (wandel)sokken
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Schoenen en (wandel)sokken
Wat voor soort schoenen neem je mee om te wandelen? Mijn echte berg/wandelschoenen zijn zo zwaar en wil ik niet meenemen maar wat doe ik dan aan mijn voeten als ik in de parken wil wandelen.
En welke schoenen nemen jullie mee voor de kids?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Carola
En welke schoenen nemen jullie mee voor de kids?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Carola
Laatst gewijzigd door markro op 17 apr 2013, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Je kan de bergschoenen ook gewoon aandoen in het vliegtuig. Zo neemt het geen plaats en gewicht in!
Ik heb voor vorig jaar echte berg/wandelschoenen gekocht. Moet zeggen dat ik ze vaak niet mooi vind, maar ze zijn wel veel beter voor je voeten en je voelt tenminste elk steentje niet. Je zou even moeten kijken voor het merk. Maar of dat nu zo belangrijk is. Het is vooral van belang om veel te passen. Een wandelschoen moet goed passen nml. Ze hebben bijvoorbeeld ook verschil in de breedte van de schoen. Ik heb namelijk niet alleen kleine voeten, maar ook nog eens smalle. Je zou echt gewoon naar een winkel moeten gaan en passen en je goed laten adviseren. Ik moest ook met de schoenen een parcourtje afleggen. Vooral het stilstaan op een schuine helling, is van belang, tenen mogen dan niet de voorkant raken.
Ik heb voor vorig jaar echte berg/wandelschoenen gekocht. Moet zeggen dat ik ze vaak niet mooi vind, maar ze zijn wel veel beter voor je voeten en je voelt tenminste elk steentje niet. Je zou even moeten kijken voor het merk. Maar of dat nu zo belangrijk is. Het is vooral van belang om veel te passen. Een wandelschoen moet goed passen nml. Ze hebben bijvoorbeeld ook verschil in de breedte van de schoen. Ik heb namelijk niet alleen kleine voeten, maar ook nog eens smalle. Je zou echt gewoon naar een winkel moeten gaan en passen en je goed laten adviseren. Ik moest ook met de schoenen een parcourtje afleggen. Vooral het stilstaan op een schuine helling, is van belang, tenen mogen dan niet de voorkant raken.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben inmiddels ook goede schoenen gekocht, en we hebben ons daarbij goed laten informeren in drie verschillende winkels. Vooral in de derde winkel hadden we het gevoel dat de verkoper echt verstand van zaken had, daar voelden we ons het prettigst bij en uiteindelijk hebben we daar dus ook de schoenen gekocht. We hebben niet gekozen voor echt zware bergschoenen, we gaan wel een paar pittige wandelingen maken maar toch ook weer niet echt extreem. Wel voor schoenen die rondom de enkel aansluiten, zodat je enkels beschermd zijn als je langs rotsachtige punten loopt ed. En ook voor de stevigheid natuurlijk. Hans heeft schoenen van het merk Mendl, ik van het merk Lowa. We hebben er vooral op gelet dat ze niet al te stug zijn, een beetje meebuigen met de beweging van je voet. We zijn ze al aan het inlopen, en dat bevalt heel goed.
We nemen ook nog een paar gewone lage wandelschoenen mee, voor de kortere wandelingen, waarschijnlijk doe ik die in het vliegtuig aan want die hoge schoenen lijkt me dan toch niet echt prettig.
Groeten,
Henriëtte
We nemen ook nog een paar gewone lage wandelschoenen mee, voor de kortere wandelingen, waarschijnlijk doe ik die in het vliegtuig aan want die hoge schoenen lijkt me dan toch niet echt prettig.
Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb trailschoenen (Montrail Vitesse), daarop kan ik uren wandelen, hardlopen enz. Ze zijn heel licht (fijn als het heet is), maar geven ook goede steun. Verder kan ik als het echt heel erg warm is het beste lopen op Teva sandalen. Die voelen als gymschoenen maar zijn vele malen koeler en kunnen zelfs in het water.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoge Ecco gore-tex (geheel waterdicht...) wandelschoenen en ik wil nog wel eens in het water staan
en paden betreden die hier niet voor bedoelt zijn... 
Gekocht in Lelystad outlet shopping, scheelde toch weer in de prijs....
Wandelschoenen informatie...
http://www.hiking-site.nl/materialen_er ... hoenen.php

Gekocht in Lelystad outlet shopping, scheelde toch weer in de prijs....
Wandelschoenen informatie...
http://www.hiking-site.nl/materialen_er ... hoenen.php
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hallo Carola,
Ook wij hadden dit "schoenen probleem". We hadden voor ons allemaal stevige wandelschoenen aangeschaft, maar we hebben ze bijna niet aan gehad vanwege de hitte. We hebben toch ook flinke wandelingen gemaakt maar allemaal op stevige sandalen. Dit was ons heel goed bevallen. We hebben ze echt praktisch altijd gedragen.
Groetjes Elly

Deze foto is genomen na een flinke wandeling in Yosemite. Voeten wassen is dan geen overbodige luxe
Ook wij hadden dit "schoenen probleem". We hadden voor ons allemaal stevige wandelschoenen aangeschaft, maar we hebben ze bijna niet aan gehad vanwege de hitte. We hebben toch ook flinke wandelingen gemaakt maar allemaal op stevige sandalen. Dit was ons heel goed bevallen. We hebben ze echt praktisch altijd gedragen.
Groetjes Elly

Deze foto is genomen na een flinke wandeling in Yosemite. Voeten wassen is dan geen overbodige luxe

Laatst gewijzigd door michelly op 27 apr 2006, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
Ook wij hebben alle 4 de hoge "zware bergschoenen". Die lopen gewoon als pantoffels. Je tenen en enkels zijn goed beschermd in een rotsachtige omgeving. Je hebt goed grip tijdens stijgen en dalen en je voelt de oneffenheden op de paden niet.
Voor lichte wandelingen (niet te rotsige omgeving) voldoen de Teva sandalen.
Wij zitten een beetje met een soortgelijk probleem. Deze zomer gaan we naar Thailand. We gaan ook een driedaagse trekking doen. Daar loop je door de jungle. Wij overwegen nu dan ook om de lichte (maar wel dichte), lage trial schoenen aan te schaffen. Waarschijnlijk van het merk Teva.
Voor lichte wandelingen (niet te rotsige omgeving) voldoen de Teva sandalen.
Wij zitten een beetje met een soortgelijk probleem. Deze zomer gaan we naar Thailand. We gaan ook een driedaagse trekking doen. Daar loop je door de jungle. Wij overwegen nu dan ook om de lichte (maar wel dichte), lage trial schoenen aan te schaffen. Waarschijnlijk van het merk Teva.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De Montrail schoenen zijn ook sportschoenen, alleen hebben ze een betere grip als je klimt en heel geschikt voor het lopen in rotsachtige omgeving. Ik raad ze van harte aan!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nee hoor Roland, Ger en ik lopen ook altijd op sportschoenen en mijn kinderen ook, die krijg ik echt niet aan de "bergschoenen". Ik kan absoluut niet tegen hoge schoenen, zeker niet als ze nog zwaar en stug zijn ook. Ik denk wel dat ik in Amerika Teva sandalen ga kopen voor de korte wandelingen of als we in een stadje lopen.Coyote schreef:Dan ben ik op sportschoenen schijnbaar een uitzondering...![]()
Ik heb ooit echte wandelschoenen in Amerika gekocht. Helaas loop ik daar niet goed op. Al jaren loop ik daarom gewoon op sportschoenen en dat bevalt mij heel goed.
Roland
Ger heeft vorig jaar voor Oostenrijk Meindl wandelschoenen gekocht maar die neemt hij niet mee naar Amerika vindt hij veel te warm.
Marjon
een paar jaar geleden kocht ik wandelschoenen (hoge) en mijn gedacht was eerst van deze niet mee te nemen en lage wandeschoenen te kopen...zo gezegd zo gedaan.
Ik heb me toen schoenen van Meindl gekocht, ze zijn een beetje zoals sportschoenen...
Toen we vertrokken naar de States heb ik toch voor alle zekerheid de hoge schoenen meegenomen...achteraf bleek dit een goede keuze te zijn.
Na onze tocht naar en van de Havasupai leek het wel of mijn voeten gegroeid waren in de breedte.
Ik heb de rest van de vakantie dan maar met de hoge wandelschoenen gelopen...nooit last gehad.
Ik heb me toen schoenen van Meindl gekocht, ze zijn een beetje zoals sportschoenen...
Toen we vertrokken naar de States heb ik toch voor alle zekerheid de hoge schoenen meegenomen...achteraf bleek dit een goede keuze te zijn.
Na onze tocht naar en van de Havasupai leek het wel of mijn voeten gegroeid waren in de breedte.

Ik heb de rest van de vakantie dan maar met de hoge wandelschoenen gelopen...nooit last gehad.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Amerikafan
wij hadden vorig jaar ook het probleem met wandelschoenen, in het vliegtuig is het inderdaad niet prettig en inpakken neemt veel ruimte in beslag, zodoende hadden wij wandelschoenen bij de Lidl gekocht met het idee; ze zijn goedkoop en na de vakantie laten wij ze achter in amerika
Niet dus, ze liepen heerlijk en waren bovendien nog waterdicht ook.
Wij hebben er de gehele vakantie op gelopen, en zelfs nu doen ze nog steeds dienst, alleen Elena baalde want die was er na een paar maanden uitgegroeid.
Dus hou de folder in de gaten
groetjes Anice

Niet dus, ze liepen heerlijk en waren bovendien nog waterdicht ook.
Wij hebben er de gehele vakantie op gelopen, en zelfs nu doen ze nog steeds dienst, alleen Elena baalde want die was er na een paar maanden uitgegroeid.

Dus hou de folder in de gaten
groetjes Anice
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb hier nog een paar Meindl's staan, waar ik maar een paar keer op heb gelopen. Het waren dure schoenen, maar op de een of andere manier niet geschikt voor mijn voeten (heb ik wel vaker problemen mee). Ik kan er hooguit een uur op lopen en krijg dan pijn.
Als er liefhebbers voor zijn, mag je ze bij mij weghalen of ik stuur ze naar je op. Het is maat 6 en ze zijn half hoog.
Inmiddels heb ik Lowa's aangeschaft en daar vorige week in de Harz een afdaling van 7 km mee gemaakt door de sneeuw en dat ging goed. Dus misschien dat ik deze (berg)schoenen wel meeneem naar Amerika in juni.
Marjan
Als er liefhebbers voor zijn, mag je ze bij mij weghalen of ik stuur ze naar je op. Het is maat 6 en ze zijn half hoog.
Inmiddels heb ik Lowa's aangeschaft en daar vorige week in de Harz een afdaling van 7 km mee gemaakt door de sneeuw en dat ging goed. Dus misschien dat ik deze (berg)schoenen wel meeneem naar Amerika in juni.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3474 Weergaves