Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kamperen met de tent

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

kamperen met de tent

Bericht door hekkie »

Hekkie, ik las dat jullie met de tent gaan en nu al voor de 10e keer, fijn! Wij gaan ook met de tent. Deze zomer voor de eerste keer naar Californië (mijn vriend heeft er wel 3 jaar gewoond, maar nu maken we de reis voor het eerst samen). Heb je nog bepaalde tips voor het reizen per tent? Nemen jullie al je kampeermateriaal mee of kopen jullie sommige dingen daar? Wat doen jullie in de steden? Hotels? Is het daar in de zomer te doen met een tent of is het wat warm...
Hallo K@t,

Dat wordt dus je eerste reis naar Amerika, begrijp ik. Krijg je vast geen spijt van!
Met de tent vinden wij de fijnste, makkelijkste en goedkoopste manier om door dit land te reizen. We nemen mee: luchtbed, slaapzak, tent, 2 bordjes, bestek, pannetje(s), bekers etc. Dus eigenlijk het noodzakelijkste. Op elke campingplaats staat altijd een picknicktafel en een bbq of fireplace. Wij hebben op onze 1e reis 12 jaar geleden, een gasbrander aangeschaft (te koop bij de Walmart) en een gaslamp.
Bij aankomst kopen we altijd een paar gaspotjes (draai je zo de brander of lamp op), een koelbox en 2 stoeltjes (dit zit wat lekkerder, maar is niet noodzakelijk). Alles te koop bij Walmart.
In de steden bijv. LA of San Fransisco hebben we ook gekampeerd, maar zit je niet in de binnenstad. Klein half uurtje rijden. Vinden we geen probleem, je rijdt daar toch ik weet niet hoeveel.
De tent gebruiken we alleen om te slapen en de auto is ons "huis". Alles blijft ook in de auto (op vaste plek). Als het weer "bar en boos" is, kruipen we in een motel (is haast nog nooit gebeurd). Voor een enkel buitje schuilen we in de auto. In bepaalde gebieden kan het ook erg heet zijn, dat klopt. Maar in de auto kan je weer afkoelen (airco). We hebben een keer in Death Valley in de tent geslapen, maar dat was nu niet echt een pretje. Maar daar is het ook extreem heet. Voor de rest is het overal goed te doen en ook afwisselend.
Heb je meer te vragen: ga je gang

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
K@t
Amerika-ontdekker

Bericht door K@t »

Hallo Hekkie/Marjan,

fijn dat je alvast een nieuw onderwerpje hebt geopend. Inderdaad, mijn eerste keer Amerika en ik kijk er al enorm naar uit!! Bij jullie is het al veel dichterbij... smacht smacht!!

Wij waren eigenlijk ook van plan om zoveel mogelijk te kamperen. Enkel de eerste dag in Los Angeles een motel en de laatste dagen in San Francisco (want dan leveren we de wagen al vroeger in - anders werd het te kostelijk). Wij willen enerzijds met de tent reizen omdat we dat allebei super vinden: de vrijheid, de natuur, het kamperen op zich,... Anderzijds drukt het natuurlijk ook de kosten.
We hebben ons net een tunneltent aangeschaft met veel ruimte in de voortent zodat het daar ook een beetje als opslag gebruikt kan worden, ze is gemakkelijk op te zetten én (daar hebben we op gelet na de raad van een collega van mijn vriend) goed te ventileren, want gaat langs beide kanten open.
We hebben nog van die opblaasbare matjes liggen, Thermarest of zo en hebben ook nog een slaapzak, dus dat gaat alvast mee. We overwegen om de pannen en zo ook hier te kopen, we hebben al iets op het oog en dan moet je ginder niet meer zoeken dachten we. Aangezien je toch een 60 kg per persoon mag meenemen... Bedankt voor de aankooptips voor daar, we zullen de eerste/tweede dag al eens op zoek gaan naar zo'n Walmart (is dat een grote winkel of zo met alles van eten tot kampeergerei of enkel kampeergerei?).
Hoe deden jullie dat trouwens met het vervoer van het kampeergerei? Gewoon mee in koffers of zakken? En kwam het er goed uit?
Hoe vonden jullie de campings (zowel letterlijk als figgurlijk)? Ik heb reeds een gids van Kampgrounds of America besteld, maar zijn er nog andere manieren om campings te vinden? En wat vonden jullie van de campings? In orde? Kun je daar meestal ook wassen? Hebben jullie zo geen lijst van goeie campings? Onze route ligt nog niet helemaal vast, maar het wordt al zeker: San Diego - Yosemite - Lake Tahoe - Big Sur, met nog veel tussenstops hier en daar.
Wat was de gemiddelde prijs voor een nachtje camping?
Nog een vraagje over jullie auto-huis - je zegt dat je daar alles in legde - alles inde koffer of ook op de achterbank? En lieten jullie dat op de achterbank dan ligeen wanneer je een uitstap maakte? Bestaat er geen gevaar voor stelen? Of lieten jullie soms dingen in de tent? Wat deden jullie met kopies van papieren en geld? Altijd alles bij of wat in de auto?

Je ziet het, een pak vragen. Niets onoverkomelijks, maar wanneer je dan de luxe hebt om met een echte Amerikampeerder (nieuw woord!) aan de lijn te hangen, dan kun je er maar beter van profiteren, vind ik.

Alvast bedankt voor de moeite,

K@t
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi K@t,

De Walmart zijn hele grote winkels waar je heel je huis in kan richten, voedsel, kleding, linnengoed, wit en bruingoed (koelkast, TV's) tot vuurwapens aan toe, je vind er letterlijk alles wat je nodig hebt.
Campgrounds vind je overal, ze staan meestal goed aangegeven, ook binnen de parken vind je genoeg plaatsen probeer wel vroeg op de dag een site vast te leggen want het is first come, first served en als je een site vastlegt gaat daar geen ander staan zodat je op het gemak het park kan bekijken.
Ook de State parks hebben heel mooie plekken ook weer met het first come first served systeem.
Ook buiten de parken vind je leuke kleine campground van de Nationel Forest, in veel van de gebieden van de National Forest mag je wildkamperen als je maar minimaal 1/4 mile van de openbare weg afstaat en niet zichtbaar bent vanaf deze weg.
In veel van de National en State Parks vind je alleen een Restroom met WC en wasbak (koud water) maar er zijn er ook veel met een douche.
Op veel privaatcampground vind je ook een laundry zodat je je kleren kan wassen kost meetal tussen de $1 en $1,50 + $1 voor de droger het zijn meestal turbomachines zodat je in 1 uur klaar bent.
De meeste KOAcampgrounds zijn niet echt tentvriendelijke lokaties, je komt vaak ergens in een hoekje bij o.a. de vuilcontainers te staan omdat ze daar toch geen camper kwijt kunnen.
Als je een campground niet vertrouwd vraag dan of je eerst even mag kijken, dit zal geen probleem geven en staat het je niet aan rij dan naar de volgende meestal vind je er verschillende kort bijelkaar.
Happy Camping :)

Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi K@t,
We hebben ons net een tunneltent aangeschaft met veel ruimte in de voortent zodat het daar ook een beetje als opslag gebruikt kan worden,
Dat doen wij dus niet. Alles blijft in de auto. Anders blijf je aan het slepen.
(word je moe van, ik heb vakantie!). We hebben allebei onze eigen tas met kleding e.d. naast elkaar op de achterbank staan. Wij gebruiken hiervoor zgn. KLM-tassen (is tevens ook rugzak). Er kunnen precies 3 stapeltjes naast elkaar in en verder zitten er allerlei vakjes nog in voor "losse" rommel. Heel overzichtelijk. Onderweg kun je er ook zo bij als je je wilt verkleden (korte broek aan o.i.d.)
De 1e nacht slapen we in een motel. De 2e dag "s morgens besteden we aan inkopen (levensmiddelen, koelbox, gastankjes enz.) en het "inrichten" van de auto.
Hoe deden jullie dat trouwens met het vervoer van het kampeergerei? Gewoon mee in koffers of zakken? En kwam het er goed uit?
We nemen absoluut géén koffers mee. Neemt veel te veel ruimte in. We hebben dus genoemde 2 KLM-tassen en de kampeerspullen doen we in 2 hele grote "sporttassen". Kunnen dus alle vier tot 32 kg. beladen worden.
De tassen met kampeerspullen pakken we helemaal uit en bergen en/of vouwen ze op, hetzij helemaal achteraan in de kofferbak of onder de tassen op de achterbank. We zorgen dat we een paar (open) doosjes (voor in de kofferbak naast de koelbox) krijgen (bij een liquorstore hebben ze meestal genoeg) en verdelen onze spulletjes hierover. In de één de boodschappen bijv. in een andere "serviesgoed" bijv. enz. Zo krijgt alles z'n plekje.
ze is gemakkelijk op te zetten én (daar hebben we op gelet na de raad van een collega van mijn vriend) goed te ventileren, want gaat langs beide kanten open.
Heel slim! Hebben wij ook.
Bedankt voor de aankooptips voor daar, we zullen de eerste/tweede dag al eens op zoek gaan naar zo'n Walmart (is dat een grote winkel of zo met alles van eten tot kampeergerei of enkel kampeergerei?).
Kijk maar eens op deze link http://www.walmart.com/. Kun je zien wat ze allemaal verkopen en misschien vast wat uitzoeken. Bij de link "storefinder" kun je zien waar de Walmarts zitten.
Hoe vonden jullie de campings (zowel letterlijk als figgurlijk)? Ik heb reeds een gids van Kampgrounds of America besteld, maar zijn er nog andere manieren om campings te vinden? En wat vonden jullie van de campings? In orde? Kun je daar meestal ook wassen? Hebben jullie zo geen lijst van goeie campings?
Lees het antwoord van Rob maar. Zo zit het ongeveer in elkaar. Alleen wat KOA-campings betreft, ben ik het niet helemaal met hem eens. Wij zijn al die jaren maar 1 keer echt "weggedrukt" in een hoekje en dat was vorig jaar ergens in Texas. Wij maken toch wel regelmatig gebruik van de campgrounds van KOA. Ze hebben nl. "alles". Kookplaats, winkel, laundry, zwembad enz. Ze zijn iets duurder, maar daarvoor heb je iets meer "luxe". Alle info vind je hier http://www.koa.com/where/usa.htm
Wat was de gemiddelde prijs voor een nachtje camping?
KOA $20-$25. Natuurcampings $10. Parken gemiddeld $15.
Bestaat er geen gevaar voor stelen? Of lieten jullie soms dingen in de tent? Wat deden jullie met kopies van papieren en geld? Altijd alles bij of wat in de auto?
Geld, waardepapiepen, paspoorten, camera en fototoestel hebben/dragen we altijd bij ons. Overige waardespullen (tickets bijv.) "verstoppen we ergens in de kofferbak.
De achterbank "dekken we af". (badlakens o.i.d.)
En willen ze graag de koffie of bijv. mijn "onderboek" stelen, dan doen ze het maar. Daar lig ik niet wakker van. Laat je spullen overdag in de tent, is het nog makkelijker om te stelen.
de luxe hebt om met een echte Amerikampeerder (nieuw woord!) aan de lijn te hangen,
Leuk gevonden. Heel origineel!!!

Veel plezier met de verdere voorbereiding en ....je kunt altijd vragen!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Beste mede Amerikampeerders ( leuk!!),

We hebben jullie vragen en tips met veel aandacht gelezen aangezien wij over ongeveer 10 weken (het aftellen is begonnen :D ) naar de States vertrekken en veel in KOA campingcabins zullen overnachten. Nog een vraagje: is er in Amerika makkelijk aan de blauwe campinggaz tankjes voor onze brander te komen of kunnen we beter een brander met bijbehorende gastank bij een Walmart kopen?

Alvast bedankt en een hartelijke groet,

Gerlien
Be bear aware!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

="Gerlien"]Beste mede Amerikampeerders ( leuk!!),

: is er in Amerika makkelijk aan de blauwe campinggaz tankjes voor onze brander te komen of kunnen we beter een brander met bijbehorende gastank bij een Walmart kopen?
Dat laatste dus. "campinggaz" is dus niet of nauwelijks te koop. Mijn advies: koop eeen brandertje bij de Walmart en een paar gastankjes (die zijn bruin of groen en is "ander" gas)

Wij hebben een enkele keer ook wel gebruik gemaakt van een cabin. Hebben jullie de cabins van te voren gereserveerd of niet?
Welke route doen jullie??

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
K@t
Amerika-ontdekker

Bericht door K@t »

Hallo!

Fijn dat er nog zoveel kampeerders zijn en dat we hier ervaringen kunnen uitwisselen (jullie vooral) en vragen kunnen stellen (ik vooral).

Ik heb nu weinig tijd, maar kom gauw terug voor meer info. Alvast heel erg bedankt, Marjan en Rob.

K@t
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hoi Marjan,

Onze route staat al bij het onderwerp rondreis Californie 2004. Alleen White Sands en Great Sand Dunes hadden we omgedraaid, heb ik in het origineel net even hersteld. Grofweg beginnen we in Tucson (daar wonen kennissen van ons). Wel heet maar we kunnen alleen maar in de schoolvakanties. Daar willen we ook in de Walmart onze kampeerspulletjes (brander etc.) kopen. Goede tip!! We nemen wel zelf slaapzakken mee. Na Tucson gaan we naar het oosten ,ik hoop wat indianen cultuur te kunnen zien/meemaken, ook een rodeo lijkt me (=Ger) leuk, verder gaan we vooral voor de natuur. Dan een stuk van de Rocky Mountains, vervolgens het Colorado Plateau en dan Death Valley, Yosemite en we leveren de auto weer in in San Francisco.

We hebben geen ervaring (het is voor ons de eerste keer!) of die cabins beschikbaar zijn als je ze niet reserveert, we hebben ze dus allemaal gereserveerd of via hun website of telefonisch. Wij zitten in cabins in Santa Fe, Durango, Alamosa, Cripple Creek, Estes Park, New Castle en Moab. En in Yosemite in een tent cabin in Curry Village. De rest is motels.

Wij zijn van plan 1 koffer en voor de rest rugzakken mee te nemen, die rugzakken lijken mij ook handig voor de hikes die we willen maken.

groeten, Ger en Lieneke
Be bear aware!
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi allemaal,
De komende zomer ga ik 2 maanden door noord-west amerika reizen. Backpacken om precies te zijn. Ik wil voornamelijk gaan kamperen. Kan iemand mij vertellen of veel campings met het openbaar vervoer te bereiken zijn? Ik reis namelijk met het openbaar vervoer. Lokale bussen, greyhound, trein (amtrak), etc. Een paar mijl lopen vind ik geen probleem.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
wanita
Amerika-ontdekker

Bericht door wanita »

Hallo allemaal,

Gaaf dat er zoveel mensen op dit forum zijn die ook nog eens gaan kamperen in the states. Heb al veel tips opgeschreven uit jullie stukjes.

Wij zijn vorig jaar in Florida voor t eerst in the usa geweest gewoon in een motel. Dit jaar gaan wij van 1 juni t/m 25 juni dwars door the usa. Eerst aan de oostkant o.a. nashville, northcarolina,the smokey mountains etc. En dan vanuit noorwest mississippi waar we een concert bijwonen door arkansas,nebraska zo naar wyoming het Yellowstonepark vanwaar we in Montana waarschijnlijk nog een vriend bezoeken en dan door montana via washington state en oregon naar yosemite park en dan door naar san fransisco om van daaruit uiteindelijk weer in Nederland te belanden. En wij willen dus ook zoveel mogelijk gaan kamperen muv een nacht hier en daar in een motel.
Tent enzo kopen we in amerika ik heb veel vergeleken op internet sites en dit valt in amerika toch aardig voordeliger uit en hoef je er op de heenweg ook niet mee te sjouwen. De tip over Walmart kwam me dan ook goed van pas nog nooit aan gedacht dat die ook wel camping stuff zouden hebben.

Maar Hekkie een vraagje laten jullie al je spullen dan ook 's nachts in de auto? Ik heb namelijk van diverese reisverzekeringen al gehoord mocht het dan gestolen worden dat bij achterlaten snachts in de auto dit niet gedekt is. En aangezien je toch vrij vaak hoort dat men lopers van huurautos ,die dus erg herkenbaar blijken te zijn, heeft en dus vaak autos leeg gehaald worden lijkt mij dit best onveilig? Of hebben jullie daar tips voor? Want op zich lijkt het me een erg goed idee. wij hebben ook een vrij grote huurauto en qua ruimte zou dit goed te doen zijn.

anders hebben we besloten zo min mogelijk kleding mee te nemen aangezien je bijna overal voor een paar dollar kan wassen.

Verder vraag ik me af hoe groot is bijv de kans in yellowstonepark dat daar s' nachts op een campground een beer bij je tent komt? Kijk als ik aan 't rondkijken ben in yellowstone hoop ik echt wel beren te zien, maar als ik 's nachts in mijn tent lig toch liever niet. En er wordt zo nadrukkelijk voor gewaarschuwd dat ik me afvraag heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoe vaak komt dat nou voor? En hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk echt?

Hoop weer iets te horen van jullie,

Geniet allemaal ook van de voorbereidingen:D

Groetjes Marianne
"Going to America"
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hoi Marianne en anderen,

Over die beren, daar zijn wij ook wel nieuwsgierig naar. Behalve beren zijn er ook poema's (cougars), ratelslangen etc. Je leest op de websites van de nationale parken http://www.nps.gov/parks.html (bijv. op die van Yosemite) wel steeds hoe te handelen en welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen. Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen!

groetjes, Gerlien
Be bear aware!
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

beren

Bericht door eaglelgae »

Hoi,

Even over die beren e.d. Ik heb ervaring als ranger in Olympic N.P. in Washington State. Daar komen o.a. zwarte beren en poema's voor. Poema's zijn erg schuw, dus de kans dat je problemen krijgt met die dieren is dan ook zeer klein. De beren kunnen in druk bewoonde of in erg toeristische gebieden wat brutaler zijn, maar zullen je niet snel aanvallen of zoiets. Ze gaan voor het eten. Dit geldt trouwens ook voor dieren zoals wasberen en muizen. Daarom hebben de nationale parken bij veel campgrounds 'bearwires' geinstalleerd. Dit zijn plaatsen waar je een tas hoog in de bomen kunt hangen door ze aan een touw te klikken. In die tas stop je al je eten en spullen met een geurtje zoals tandpasta en je pannen, bestek. Je hangt ze op als je weg bent voor een wandeling of s nachts.

In sommige parken en gebieden kun je ook een 'bearcan' huren. Dat is een 'bearproof' containertje waar je die spullen in stopt. Deze leg je dan een eindje van je tent af. Ook heb je speciale zakken van een materiaal waar beren niet in kunnen komen. Je kunt in elk gebied specifiek navragen wat daar gebruikt wordt.

Je kunt er ook voor kiezen je eigen touw mee te nemen om je eigen eten op te hangen. Dit is vooral nodig als je op afgelegen campgrounds wilt verblijven, omdat ze hier niet altijd faciliteiten hebben.

Als je in een gebied komt met deze dieren is het altijd goed om even de tijd te nemen om wat voorlichting op te doen. Hoe moet je je gedragen als je een beer tegenkomt bijvoorbeeld. Dit kost slechts 5 minuten en elke ranger kan het uitleggen. Er zijn meestal ook foldertjes over te krijgen. En het is op internet terug te vinden.

Ik heb een aantal keren zwarte beren van heel dichtbij gezien op onverwachte momenten. Dit waren prachtige en spannende ervaringen en de eerste reactie van de dieren is meestal om weg te rennen. Ben er niet te bang voor, maar ben er bewust van dat je in het leefgebied van deze dieren bent.

Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo allemaal,

Hier mijn "bereverhaal".
In de div. Nat. Parken en waar evt. beren (of andere "roof"dieren) kunnen zitten, krijg je bij binnenkomst altijd goede informatie/instructie over "hoe te gedragen en wat je wel en niet moet doen " t.a.v. dit onderwerp. Zie ook de info van Anneke.

Ook een reden om alles (in dit geval etenswaren) afgesloten in de auto te laten. Het gekke is: je wilt graag een beer zien, maar liefst niet bij je tent. Je moet je dus gewoon aan de regels en instructies houden. Wij zijn in div. "Bereparken" (ook Yellowstone een aantal malen) geweest en nog nooit problemen gehad. Mijn ervaring is dat de rangers "goed" op de hoogte zijn, of er beer in de buurt van een camping gesignaleerd is.
2 Jaar geleden waren wij in Banff Nat. Park (Canada) en kwamen bij de camping aan in Lake Louise en toen mochten alleen mensen met een camper naar binnen en degenen met een tent werden doorverwezen naar een camping een half uur verder rijden. Dit omdat er de vorige dag een beer in de buurt gesignaleerd was. 's Avonds lazen we in de plaatselijke krant dat de bewuste beer midden door de hoofdstraat in Banff had gelopen. Er stond een foto bij!

We hebben wel eens "bezoek" gehad op de camping van wat ander "vee".
Een paar keer herten die gewoon onze plaats kwamen bezoeken en lekker van de struiken zaten te eten. Dat was gaaf! Een keer 's nachts een stinkdier bij de tent gehad, die aan onze afvalzak zat te snuffelen. (dat bergen we tegenwoordig dus ook op). Een keer 's morgens vroeg toen ik de tent opendeed keek ik recht tegen een kop van een coyote aan op zo'n 20 m afstand. Dat vond ik toen eng. Maar volgens mij was dat beest nog schuwer, hij had alleen honger waarschijnlijk. Maar ik vond het niet prettig! Sorry Roland...
Vorig jaar op een camping bij Tucson reden we "per ongeluk' over een slang heen. Had ik ook niet echt een lekker gevoel bij.
Maar het hoort allemaal bij de natuur en het avontuur.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dit jaar gaan wij van 1 juni t/m 25 juni dwars door the usa. Eerst aan de oostkant o.a. nashville, northcarolina,the smokey mountains etc. En dan vanuit noorwest mississippi waar we een concert bijwonen door arkansas,nebraska zo naar wyoming het Yellowstonepark vanwaar we in Montana waarschijnlijk nog een vriend bezoeken en dan door montana via washington state en oregon naar yosemite park en dan door naar san fransisco om van daaruit uiteindelijk weer in Nederland te belanden
.

Hallo Marianne,

Een mooie trip, maar een "beste" rit in 3 weken tijd! Wij hebben een paar jaar geleden ook eens zoiets gedaan. Begonnen in Orlando, via New Orleans, Memphis, Nashville, St. Louis naar Chicago. Toen via Minneapolis naar Rapid City (black hills). Vandaar door Rocky Mountains NP naar Aspen (woonde mijn broer toen), toen verder door Colorado en uiteindelijk via Denver weer teruggevlogen. Dit alles in 4 weken. Jullie leggen meer afstand af in 3 weken, dus dat wordt best "heavy".
Maar Hekkie een vraagje laten jullie al je spullen dan ook 's nachts in de auto? Ik heb namelijk van diverese reisverzekeringen al gehoord mocht het dan gestolen worden dat bij achterlaten snachts in de auto dit niet gedekt is.

Wij sluiten de auto goed af natuurlijk en hij staat naast ons tentje. Het "tasje" met geld, pasje, paspoorten e.d. gaat mee de tent in.
Daar slaap ik dus zowat "bovenop"!

Meer kan ik er niet aan doen.... en tot nog toe gaat alles prima!!

Veel plezier met de planning verder.

Groetjes van Marjan

P.S. Wat voor een concert gaan jullie heen?
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

eaglelgae schreef:Hoi allemaal,
De komende zomer ga ik 2 maanden door noord-west amerika reizen. Backpacken om precies te zijn. Ik wil voornamelijk gaan kamperen. Kan iemand mij vertellen of veel campings met het openbaar vervoer te bereiken zijn? Ik reis namelijk met het openbaar vervoer. Lokale bussen, greyhound, trein (amtrak), etc. Een paar mijl lopen vind ik geen probleem.
Groetjes,
Anneke
Hoi Anneke,

Helaas kan ik je hier niet mee helpen.
Veel succes met alles!

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gerlien schreef:Hoi Marjan,

Onze route staat al bij het onderwerp rondreis Californie 2004
.

Hoi Ger (en Lieneke),

Ik kom binnenkort op jullie route terug bij het genoemde onderwerp. Ik vind hem heel interessant.
Grofweg beginnen we in Tucson (daar wonen kennissen van ons). Daar willen we ook in de Walmart onze kampeerspulletjes (brander etc.) kopen. Goede tip!!
Een Superstore van Walmart waar je alles kunt kopen en die ook 24 uur open is, ligt vanaf de I-19 exit 95A binnen 1 mijl hier vandaan.
Adres: 1650 W Valencia, 85706 Tucson. Er zijn er nog 2, maar ik weet niet waar jullie zitten in Tucson.
We hebben geen ervaring (het is voor ons de eerste keer!) of die cabins beschikbaar zijn als je ze niet reserveert, we hebben ze dus allemaal gereserveerd of via hun website of telefonisch. Wij zitten in cabins in Santa Fe, Durango, Alamosa, Cripple Creek, Estes Park, New Castle en Moab. En in Yosemite in een tent cabin in Curry Village. De rest is motels.
De meeste van deze KOA-campgrounds ben ik dus al geweest. Is die in New Castle al klaar? Was vorig jaar nog "under construction". Die in Cripple Creek ligt erg "hoog". Dus wat warms meenemen. Behalve Moab, geldt dat voor die anderen ook zie ik. 's Avonds koelt het daar echt af.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hoi Marjan,

De New Castle KOA is niet meer van KOA. Dat hoorden we toen we opbelden om te reserveren. De cabins werden gerenoveerd, er komt zelfs een douche in!!. Als wij er zijn, eind juli, zouden ze klaar zijn.

Bedankt voor het adres van de Walmart, wij zitten in het noord-westen van Tucson.

Leuk dat je terugkomt op de route. We zijn erg lang bezig geweest met het plannen, hebben veel info opgezocht op internet en ook van dit forum. Erg leuk om te doen. We hebben ontzettend veel zin om weg te gaan, maar moeten nog iets langer geduld hebben dan jullie!

Groetjes,

Ger en Lieneke
Be bear aware!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Een keer 's morgens vroeg toen ik de tent opendeed keek ik recht tegen een kop van een coyote aan op zo'n 20 m afstand. Dat vond ik toen eng. Maar volgens mij was dat beest nog schuwer, hij had alleen honger waarschijnlijk. Maar ik vond het niet prettig! Sorry Roland...
Wat had ik die coyote graag op de foto gezet... :wink:

Ik ben helaas nog maar 1x een coyote tegengekomen. Ik kreeg de kans toen niet om het dier op de foto te zetten omdat ik aan het autorijden was.

Wat de "berenverhalen" betreft, mijn zusje en haar vriend hebben enkele jaren geleden bezoek gehad van een beer midden in de nacht terwijl zij in hun tentje lagen... De beer was enkel op zoek naar eten en heeft hen verder met rust gelaten.

Toen ik in 2002 in het Yellowstone NP ben geweest heb ik trouwens overdag diverse beren gezien. Dit waren "black bears" (niet perse zwart), hun kont is hoger dan hun schouder. De "grizzly bear" heeft een hogere schouder dan kont.

Nog enkele tips die ik kreeg toen een "Bear Ranger" over de beren vertelde... :wink:

Keep your distance!
* Stay at least 100 yards (91 m) from a bear.
* Stay in your vehicle.
* Always use pullouts while viewing wildlife.

Never feed bears!
Feeding bears human food is illegal, dangerous to you, and may cause a bear to be removed or destroyed.

Accidentally too close?
* Back away.
* Don't run. The bear could chase you.
* If the bear approaches you, stand still. When it stops, slowly back away.

What if the bear attacks?
Play dead. Fall to the ground, lie flat on your stomach, and clasp your hands over the back of you neck.

Campers:
Store food, water and toiletries properly.

Ik vond het een unieke ervaring de beren in het wild te zien. Wie weet wat ik dit jaar allemaal tegenkom. Eigenlijk hoop ik zowel de coyote als de roadrunner tegen te komen... :lol:

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat had ik die coyote graag op de foto gezet... :wink:

Hoi Coyote,

Ik heb er wel een foto van.....!!
Toen ik in 2002 in het Yellowstone NP ben geweest heb ik trouwens overdag diverse beren gezien. Dit waren "black bears" (niet perse zwart), hun kont is hoger dan hun schouder. De "grizzly bear" heeft een hogere schouder dan kont.
Weet je nog in welk gedeelte van het park dat was?? Ik heb in al die keren in Yellowstone nog nooit beren gezien, wel wolven (die zijn daar weer sinds een paar jaar).

Gr.
hekkie
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Ik heb er wel een foto van.....!!
Ik ben heel benieuwd... :wink:
Weet je nog in welk gedeelte van het park dat was?? Ik heb in al die keren in Yellowstone nog nooit beren gezien, wel wolven (die zijn daar weer sinds een paar jaar).
Ik verbleef toen 2 nachten in een cabin in Tower-Roosevelt in het n.o. van het park. Op weg naar Mammoth Hot Springs kom je vlakbij Tower-Roosevelt voorbij een petrified tree (dit ligt aan een doodlopend weggetje, je moet dus even van de route af). Langs deze weg heb ik toen enkele beren gezien. In mijn reisverslag van 2002 heb ik het allemaal ook beschreven (dag 13 - do 27 juni).

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer