Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boarden op een drafje

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Boarden op een drafje

Bericht door Njit »

De Amerikaanse astrofysicus Jason Steffen heeft een ingewikkeld algoritme ontworpen waarmee vliegtuigpassagiers twee keer zo snel aan boord kunnen dan voorheen. Steffen werkt voor het Fermi National Accelerator Laboratory in de Amerikaanse staat Illinois. Hij keek met een wiskundige blik naar het probleem van het tijdrovende boarden.
Zijn oplossing: laat de mensen binnen door de achterdeur van het vliegtuig, niet per rij, maar om de rij, en dan alleen de raamstoelen aan één kant van de cabine. Dit patroon wordt vervolgens herhaald aan de andere kant van de cabine, en vervolgens komen de middenstoelen en de gangstoelen aan de beurt. In een test voor een Amerikaans wetenschappelijk televisieprogramma zorgde de methode-Steffen ervoor dat er twee keer zo snel geboard werd als bij gangbare systemen.

Zie hier het complete artikel: http://www.i-pers.nl/20110909/public/pa ... 22003.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Boarden op een drafje

Bericht door RiverCola »

Interessant! Ik heb het idee dat het boarden zoals je dat in de VS vaak ziet, waarbij mensen in drie of vier batches opgeroepen worden te boarden, veel sneller gaat. In ieder geval met minder geduw en gehaast!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Mja, maar wat doe je dan met kinderen die mee zijn? Hen alleen op het vliegtuig laten stappen? :wink: En dit werkt natuurlijk alleen maar als maatschappijen het betalen om sneller te kunnen boarden afschaffen.

Maar ik zou er heel blij mee zijn in ieder geval! Wat een soep bij AA vorige week. Bij het inchecken kon je dus betalen om in een categorie terecht te komen die sneller kon boarden, want, zo stond erbij: dan kan je sneller je bagage wegsteken. Het gevolg is natuurlijk dat na First en Business en de extra betalende economy dus heel de vlieger tegelijk kon boarden. Je kunt je al voorstellen hoe vlot dat ging. :roll: Wie dat zoiets uitgevonden heeft. :blink: :twisted:

En (dit doet hier minder ter zake, maar na een week ben ik me hier nog steeds druk aan het in maken) hier komt dan helemaal bij dat tegen dat je dan aan je plaats bent jouw plaats in de overhead natuurlijk vol met koffers van anderen steekt. Daar kan ik mij dus zo kwaad in maken. Dat ze is gewoon van achter naar voor (of volgens dit nieuwe systeem ;-)) boarden en dat iedereen zijn koffer steekt op zijn plaats.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ja, zo deden ze dat de paar keer dat ik vanuit de VS terug vloog. Gewoon oproepen; mensen met een plek van rij 1 tot rij 10 nu boarden. Dan de volgende groep, enzovoorts.

Daardoor kon je ook gewoon lekker rustig blijven zitten en wachten tot je opgeroepen werd in plaats van dat iedereen gaat staan dringen in zo'n mega lange rij. Heel irritant vind ik dat altijd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar dat boarden per blok blijkt dus erg inefficient te zijn..
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Bij Delta gebruiken ze een zone systeem om aan boord te gaan, op basis van je frequent flyer status kun je bij Delta eerder aan boord. Hierdoor is er altijd ruimte om je handbagage kwijt te kunnen. Op zich een eerlijk systeem dat de trouwe klant bevoordeelt.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wij wachten toch meestal tot bijna iedereen binnen is en we op ons gemak het vliegtuig in kunnen lopen.
Allemaal een rugzak bij ons en als de overhead bin vol is dan leg je je tas toch onder de stoel voor je.

Het wachten van het vliegtuig tussen 2 vluchten zit hem niet alleen in het "laden" van de passagiers denk ik en besparing die in het artikel wordt aangegeven lijkt me vooral theoretisch (als die besparing van 9 minuten echt veel geld op zou leveren zouden maatschappijen wel eerder beginnen met boarden).
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik ben ook altijd een van de laatsten die aan boord gaat. Pas als er nog maar twee of drie mensen in de rij staan, sluit ik aan. Een vliegtuigstoel is een vliegtuigstoel, die loopt echt niet weg.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vliegtuigstoelen lopen niet weg, overhead space wel. De luchtvaartmaatschappijen doen er beter aan eindelijk eens iets te doen aan de enorme hoeveelheid handbagage die mensen meenemen.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik heb nooit veel handbagage mee. Een rugzak met daarin wat te knabbelen en wat tijdschriften, dat is het.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hockey schreef:Vliegtuigstoelen lopen niet weg, overhead space wel. De luchtvaartmaatschappijen doen er beter aan eindelijk eens iets te doen aan de enorme hoeveelheid handbagage die mensen meenemen.
Volkomen mee eens! Of laat hier extra voor betalen, het zal dan wel vlug gedaan zijn met zoveel mee te zeulen!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het hele probleem met zoveel meezeulen is juist begonnen door dat 'meer betalen voor ruim bagage'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik bedoel ook extra betalen voor (overdreven)handbagage.

Lilo
Laatst gewijzigd door Clint op 12 sep 2011, 01:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten": http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=17691
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dus nog meer betalen? Airlines zouden er wat betreft klant vriendelijkheid beter aan doen om die verkapte hogere ticketprijs (= betalen voor koffers) af te schaffen. Dan hoeven mensen ook niet extra handbagage mee te nemen. Wat trouwens gewoon binnen de regels valt, dus niks overdreven. Niet iedereen vliegt voor 2 weken vakantie.
Ik vind het zelf ook belachelijk dat de stoelen in economy kunnen reclinen. En ik erger me er enorm aan als iemand voor mij naar achter gaat. Maar het mag volgens de airline en diegene die het doet heeft ook betaald voor zijn stoel en ruimte. Dus heb ik er maar mee te leven. Zelfde geldt, wat mij betreft, voor de handbagage.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dat ben ik niet met je eens als mensen meer handbagage meenemen als toegestaan en anderen daardoor hun handbagage in moeten checken. Ik krijg dan iets niet waarvoor ik wel betaald heb, omdat anderen zich niet aan de regels houden.
Rudolfje schreef:Bij Delta gebruiken ze een zone systeem om aan boord te gaan, op basis van je frequent flyer status kun je bij Delta eerder aan boord. Hierdoor is er altijd ruimte om je handbagage kwijt te kunnen. Op zich een eerlijk systeem dat de trouwe klant bevoordeelt.
Ik vind dat helemaal niet eerlijk. Ik heb er geen bezwaar tegen dat een frequent flyer op basis van zijn status voordelen krijgt, zoals eerder aan boord gaan. Dat mag m.i. echter niet ten koste gaan van andere passagiers die daardoor geen handbagage mee kunnen nemen, waarvoor ze wel betaald hebben.
Groet,

Old Faithful
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Clint schreef:En ik erger me er enorm aan als iemand voor mij naar achter gaat. Maar het mag volgens de airline en diegene die het doet heeft ook betaald voor zijn stoel en ruimte. Dus heb ik er maar mee te leven.
alleen heb ik net zoveel recht om met mijn knieeen niet klem te zitten. En mijn ervaring is dat het recht om niet klem te hoeven zitten zwaarder weegt dan het recht om de stoel naar achteren te doen.

Mijn stelling is dat je een vervoersbewijs hebt van A naar B. Alles wat extra is is mooi meegenomen maar je kunt er geen rechten aan ontlenen. Je krijgt enkel geld terug als je niet mee mag of als je te laat op de plaats van bestemming bent.

Kan je stoel niet naar achteren?
Is je favoriete eten op?
Doet je Entertainment System het niet?
Zit je naast een vervelende kleuter?

Allemaal erg jammer en men zal best een poging doen om het te verhelpen maar je krijgt echt geen geld terug..
Alleen menen sommige mensen dat hun ticket hun het recht geeft om het de mede-passagier zo moeilijk mogelijk te maken 'want zo'n ticket is duur zat'.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dat ben ik niet met je eens als mensen meer handbagage meenemen als toegestaan en anderen daardoor hun handbagage in moeten checken. Ik krijg dan iets niet waarvoor ik wel betaald heb, omdat anderen zich niet aan de regels houden.
2 Jaar terug stapte ik als één van de laatsten aan boord van een vlucht NYC-SFO en vroeg de stewardess mij, net voor de toegangsdeur, om mijn trolley af te geven, ze zouden die in het ruim steken. We waren met 4, 2 volwassen en 2 kinderen en hadden allen samen slechts één trolley en 2 handtassen bij. Ik heb toen geweigerd de trolley af te geven, deze zat vol persoonlijke en waardevolle spullen (GSM's, boeken, brillen, fotomateriaal, reisdocumenten ea). Op een haar na werd ik niet geweigerd, heb toen wel 2 stewardessen en een steward moeten opzij duwen voordat ik aan mijn plaats was. Na wat zoeken was er nog een plaats voor de trolley in een overhead bin.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Old Faithful schreef:Dat ben ik niet met je eens als mensen meer handbagage meenemen als toegestaan en anderen daardoor hun handbagage in moeten checken. Ik krijg dan iets niet waarvoor ik wel betaald heb, omdat anderen zich niet aan de regels houden.
Heb je de regels van sommige airlines wel eens gezien wat betreft de hoeveelheid handbagage die meegenomen mag worden? Deze limieten zijn heel erg ruim. 10+ kilo is niet vreemd.
Ik vind dat helemaal niet eerlijk. Ik heb er geen bezwaar tegen dat een frequent flyer op basis van zijn status voordelen krijgt, zoals eerder aan boord gaan. Dat mag m.i. echter niet ten koste gaan van andere passagiers die daardoor geen handbagage mee kunnen nemen, waarvoor ze wel betaald hebben.
Volgens de bewoording van de airline betaal je echter niet voor de handbagage. Dit is 'gratis' bij je stoel. En aan een 'gratis' extraatje kan je dus geen rechten ontlenen.
Clint's Thoughts
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Old Faithful schreef:Dat ben ik niet met je eens als mensen meer handbagage meenemen als toegestaan en anderen daardoor hun handbagage in moeten checken. Ik krijg dan iets niet waarvoor ik wel betaald heb, omdat anderen zich niet aan de regels houden.
Maar dat gebeurt dus in de praktijk wel. Wij hadden gelukkig rugzakken die we aan onze voeten konden steken. De mensen na ons met trolleys mochten ze mooi inchecken. En dan heeft dit vaak niet te maken met meer meenemen dan toegestaan, maar wel met de grootte van de handbagage. Als die te groot is om dwars in de overhead te gaan, ja dan gaat die dus de plaats van een ander (deels) innemen natuurlijk. En dan heb je gezinnen met 2 volwassenen en 2 kinderen met dus 4 zo'n trolleys en elk nog een "persoonlijk item" ofte rugzak.

Ik had wel de indruk dat er bij CO meer op gecontroleerd werd. Bij AA was het gewoon wie het laatste komt heeft pech. :roll:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Clint schreef: Heb je de regels van sommige airlines wel eens gezien wat betreft de hoeveelheid handbagage die meegenomen mag worden? Deze limieten zijn heel erg ruim. 10+ kilo is niet vreemd.
Het gaat niet om het gewicht maar om het aantal en de grootte.
Volgens de bewoording van de airline betaal je echter niet voor de handbagage. Dit is 'gratis' bij je stoel. En aan een 'gratis' extraatje kan je dus geen rechten ontlenen.
Voor mij zijn de bewoordingen toch heel duidelijk . Er staat wel degelijk dat ik handbagage mee mag nemen. En er staat nergens dat dit een gratis extraatje is, waaraan ik geen rechten kan ontlenen. Voorbeeld van de site van Continental Airlines.
Carry-on Bag

Continental will permit one bag plus one personal item (see below), per customer to be carried on the aircraft.

The maximum combined linear measurement (L + W + H) of the carry-on bag is 45 inches (115 cm)up to 14 in x 9 in x 22 in. The maximum weight of the carry-on bag is 40 pounds (18 kg).

Please note: All carry-on items must be stowed under the seat in front of you or in the overhead bin. Items may not be stowed in the seat back pocket. Any item in excess of carry-on baggage size or allowance requirements as listed above will be checked to your final destination and may be subject to applicable checked baggage fees.
Ik snap dat de luchtvaartmaatschappij om veiligheidsredenen niet kan toestaan dat handbaggage los door het vliegtuig slingert. Ik blijf er echter bij dat luchtvaartmaatschappijen het probleem zelf veroorzaken door zich niet aan hun eigen regels houden (waarschijnlijk omdat controle mankracht en tijd vergt en daardoor te duur is) en anderen, die niet meer handbagage als toegestaan meenemen, daarvan de dupe laten worden.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer