Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dide
Amerika-ontdekker

Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol!

Bericht door Dide »

Tijdens onze vakantie heb ik sieraden gekocht (in Monument Valley bij zo'n indianenstandje). Voor mijn dochtertje van 4 een ketting en armband, voor mij zilveren oorbellen. tijdens onze terugvlucht heb ik het doosje met de sieraden opgeborgen, in de toilettas, in mijn Samsonitekoffer. Toen ik thuiskwam bleken mijn sieraden weg.
Ik belde de verzekering waarop mij werd uitgelegd dat het waarschijnlijk door personeel van Schiphol gestolen is. 'Dit horen wij wel vaker mevrouw" kreeg ik tot mijn verbazing te horen :shock: .

Een gewaarschuwt mens...

(Overigens is in het Best Western Raffles Inn te Anaheim onze splinternieuwe Nintendo DS XL met 2 spellen gestolen uit de koffer, over pech gesproken)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol!

Bericht door DVDGuy »

Dat is inderdaad balen zeg; krijg je van de (reis)verzekering misschien nog iets vergoed?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik vind het wel knap van je verzekering dat ze meteen de schuldige gevonden hebben zonder ook maar het geringste onderzoek :? , en dan meteen de ongefundeerde beschuldigingen op een forum plaatsen.................
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Harry schreef:Ik vind het wel knap van je verzekering dat ze meteen de schuldige gevonden hebben zonder ook maar het geringste onderzoek :? , en dan meteen de ongefundeerde beschuldigingen op een forum plaatsen.................

Er staat "waarschijnlijk", dus m.i. is er geen sprake van ongefundeerde beschuldigingen, maar slechts van een mening
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

In de kop staat "Diefstal uit koffer door personeel vliegveld Schiphol", toch een zeer stellende bewering lijkt mij, het uitroepteken doet er nog een schepje bovenop.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Harry, wil jij dan zeggen dat er nooit uit de koffers wordt gestolen door personeel van het vliegveld?
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Dat is dus precies wat bijv. de Telegraaf doet: een suggestieve kopregel en dan een nuance in het bericht aanbrengen :wink:
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hockey schreef:Harry, wil jij dan zeggen dat er nooit uit de koffers wordt gestolen door personeel van het vliegveld?
Nee dat zeg ik niet (onderzoeken uit het verleden hebben bewezen dat het kan gebeuren), maar dit soort verhalen "het zal wel door bagage medewerkers van Schiphol gestolen zijn" slaan mijns inziens helemaal nergens op zonder dat er een gedegen politie onderzoek gedaan is en de daders voor de rechter verschenen zijn en schuldig bevonden.
In bovenstaand geval kan er van alles aan de hand zijn, misschien zijn de goederen wel verdwenen op de luchthaven van vertrek, misschien zijn de sieraden vergeten in de koffer te stoppen.
Een verzekeraar die meteen een beschuldiging uit zonder een gefundeerde onderbouwing vindt ik een slechte zaak.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Harry schreef:Een verzekeraar die meteen een beschuldiging uit zonder een gefundeerde onderbouwing vindt ik een slechte zaak.
Ik betwijfel of dit de officiële mening van de verzekeraar is geweest. Het zal niet de eerste ongelukkige uitspraak zijn geweest van een call center medewerker, waar het bedrijf zelf niet achterstaat.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Harry schreef:
Hockey schreef:Harry, wil jij dan zeggen dat er nooit uit de koffers wordt gestolen door personeel van het vliegveld?
Nee dat zeg ik niet (onderzoeken uit het verleden hebben bewezen dat het kan gebeuren), maar dit soort verhalen "het zal wel door bagage medewerkers van Schiphol gestolen zijn" slaan mijns inziens helemaal nergens op zonder dat er een gedegen politie onderzoek gedaan is en de daders voor de rechter verschenen zijn en schuldig bevonden.
In bovenstaand geval kan er van alles aan de hand zijn, misschien zijn de goederen wel verdwenen op de luchthaven van vertrek, misschien zijn de sieraden vergeten in de koffer te stoppen.
Een verzekeraar die meteen een beschuldiging uit zonder een gefundeerde onderbouwing vindt ik een slechte zaak.
Inderdaad een vreemde uitspraak van deze verzekeraar. Zeker als je weet dat koffers bij aankomst (practisch) niet stilstaan. Vliegtuig komt aan, bagagecontainers gaan op een dolley en worden direct gelost op de bagageband (reclaimhal) waar de eigenaar zijn koffer van de band kan pakken. Er is dus bijna geen tijd cq gelegenheid om bij aankomst op Schiphol (of welke andere luchthaven dan ook) goederen uit een koffer te halen.
Bij vertrek of transit is het een ander verhaal. Dan dwaalt je koffer langer door het bagagesysteem (nog niet in een container) en is er meer/alle gelegenheid voor bagagediefstal. :sadcry:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kan dus ook het personeel van het Amerikaanse vliegveld zijn geweest :blink:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik wil het hele gebeuren niet in bagataliseren, het is al erg genoeg.
Maar toch vraag ik me af of een dief in een toilettas gaat ziten graaien.
Het moet snel gebeuren, dan zou ik als dief zijnde heel de toilettas eruit halen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Dingen van waarde, en vooral sieraden, stop ik altijd in de handbagage. Mocht dat niet kunnen, dan tussen de kleding. Maar ik ga er toch van uit dat ze op een luchthaven niet veel tijd hebben om de hele koffer te doorzoeken, dus dan is dit een "gelukstreffer" geweest?
Blijft het feit dat mensen gewoon van andermans spullen zouden moeten afblijven, dat zou het allemaal een stuk leuker maken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Toch gebeurt het wel eens dat bagagemedewerkers spullen pikken uit koffers. Lees je wel eens in de krant. En wat te denken van dat briefje wat je wel eens in je koffer vindt "we hebben uw bagage onderzocht". Overigens werd in Engeland een paar jaar geleden een bagagemedewerker van Heathrow veroordeeld omdat hij koffers van Victoria Beckham mee naar huis had genomen i.p.v. ze op de bagageband te zetten.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Doet me denken aan een Engelse serie dat die bagagemedewerkers alleen de Louis Vuitton koffers checken, want daar valt altijd iets te halen :lol:
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Even een reactie van mijn kant: Het is niet mijn bedoeling mensen of groepen te beschuldigen. Ik vertel alleen wat er aan mij gemeld is door de verzekering (Ik ga er vanuit dat deze man niet gaat zitten jokken). Maar dit terzijde, het was mijn doel mensen te waarschuwen waardevolle spullen in alle gevallen in de handbagage te bewaren.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ze zeggen van de verzekering ook nog wel eens dat dingen niet gestolen zijn, maar wel als zodanig worden opgegeven bij de verzekering. Ze horen dat wel vaker.
Ik beschuldig jou niet dat je het doet, maar ik ga er van uit dat mensen van de verzekering nooit jokken :evil:

Serieus : je waarschuwing zal goed bedoeld zijn, maar dan kun je wel een hele lange lijst met waarschuwingen plaatsen en ik zelf denk dat je stelligheid dat het op Schiphol is gebeurd, wat voorbarig is.
Er wordt namelijk op ELK vliegveld gestolen.
De enige zekerheid is dat het onderweg is gebeurd.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

@Dide: heb je wel aangifte gedaan? En het gemeld bij de luchtvaartmaatschappij?
Het zou eigenlijk wel erg fijn zijn dat degene die dit gedaan heeft in ieder geval gestraft wordt (op staande voet ontslag ofzo) Ik heb zo'n idee dat deze meneer/mevrouw dit heus niet eenmalig heeft gedaan en vrolijk doorgaat tot dat hij/zij gepakt wordt.
Het lijkt me dat zo'n thuiskomst wel een domper is op je vakantie....
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Nee, dat heb ik niet gedaan. Wel heb ik in eerste instantie een mail gestuurd naar het hotel omdat ik in de veronderstelling was dat het daar gebeurt moest zijn (tijdens de opslag van onze koffers).
Dit melde ik dus ook op die manier aan het verzekeringsmannetje. Waarop hij heel duidelijk was in zijn antwoord. Misschien een beetje naief, maar het is nooit in me opgekomen dat er op een vliegveld (welke dan ook) door personeel gestolen kon worden. Ik dacht dat ze bijv. altijd met 2-en zouden zijn om verleiding te voorkomen (en tegen event. claims).

Ik denk niet dat het zin heeft om aangifte te doen, het kan op beide vliegvelden gebeurt zijn, of misschien toch wel in het hotel. Misschien heb ik bij nader inzien wel te veel vertrouwt op de mening van de verzekering :oops:

Het is inderdaad wel zooo jammer dat de sieraden weg zijn! Ik krijg het bedrag dan wel terug, maar daar kan ik geen nieuwe oorbellen van halen.
Laatst gewijzigd door Rob op 16 okt 2011, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Dide schreef:Het is inderdaad wel zooo jammer dat de sieraden weg zijn! Ik krijg het bedrag dan wel terug, maar daar kan ik geen nieuwe oorbellen van halen.
Hoef je voor de verzekering geen aangifte te doen dan?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer