Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleine rondreis 2012
-
- Amerika-newbie
Kleine rondreis 2012
Hallo allemaal.
Wij zijn van plan om in de zomer van 2012 een mini rondreis te maken
Nu zit ik met een aantal vragen.
Wij willen zowiezo in new York beginnen of eindigen, maar over de andere steden zijn wij nog niet uit.
Zelf waren wij aan het denken om Los Angeles aan te doen maar hoe zit het daar met criminaliteit?
En wat voor steden zouden jullie mij aanraden?
Wij zijn wel zo dat we niet al te veel van plaats willen wisselen
En welk reisbureau radenjullie aan?
We hadden in gedachten om max 2 1/2 tot 3 weken te gaan..
Groetjes tom
Wij zijn van plan om in de zomer van 2012 een mini rondreis te maken
Nu zit ik met een aantal vragen.
Wij willen zowiezo in new York beginnen of eindigen, maar over de andere steden zijn wij nog niet uit.
Zelf waren wij aan het denken om Los Angeles aan te doen maar hoe zit het daar met criminaliteit?
En wat voor steden zouden jullie mij aanraden?
Wij zijn wel zo dat we niet al te veel van plaats willen wisselen
En welk reisbureau radenjullie aan?
We hadden in gedachten om max 2 1/2 tot 3 weken te gaan..
Groetjes tom
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Kleine rondreis 2012
NY en LA liggen nogal uit elkaar, waarom wil je die steden combineren? Aan beide kanten van het land is meer dan genoeg te zien om je voor 2,5 of 3 weken bezig te houden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum.
Welke steden zijn niet crimineel; LA is niet crimineler dan andere steden, er zijn alleen buurten waar je beter niet kunt komen, zoals bijv. South Central.
Je geeft aan niet te veel van plaats te willen wisselen, maar je kiest vervolgens één stad in het Oosten en één stad in het Westen.
Waarom wil je e.e.a. via een reisbureau doen?
Heb je ook overwogen om alles zelf te regelen?
Welke steden zijn niet crimineel; LA is niet crimineler dan andere steden, er zijn alleen buurten waar je beter niet kunt komen, zoals bijv. South Central.
Je geeft aan niet te veel van plaats te willen wisselen, maar je kiest vervolgens één stad in het Oosten en één stad in het Westen.
Waarom wil je e.e.a. via een reisbureau doen?
Heb je ook overwogen om alles zelf te regelen?
-
- Amerika-newbie
New York zowiezo omdat ik verliefd ben geworden op die stad na mijn 2 bezoeken en LA leek mij ook een leuke stad maar alle ideeën zijn welkom...
En een keer een binnenlandse vlucht nemen maakt mij niet zo heel veel uit.
Groetjes tom
@dvdguy
Bedankt voor je reactie.
Ik versta eigenlijk onder niet te veel wisselen dat ik niet om de 2 dagen wil reizen.
3 steden vind ik ook al genoeg.
Het zelf regelen heb ik ook alover nagedacht maar aangezien ik een erg drukke baan heb vraag ikmij af of ik daar wel de tijd voor heb en of het niet erg ingewikkeld is
En een keer een binnenlandse vlucht nemen maakt mij niet zo heel veel uit.
Groetjes tom
@dvdguy
Bedankt voor je reactie.
Ik versta eigenlijk onder niet te veel wisselen dat ik niet om de 2 dagen wil reizen.
3 steden vind ik ook al genoeg.
Het zelf regelen heb ik ook alover nagedacht maar aangezien ik een erg drukke baan heb vraag ikmij af of ik daar wel de tijd voor heb en of het niet erg ingewikkeld is
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Denk dat het nog een uurtje of 5 vliegen is. Kan natuurlijk wel maar het is niet de meest logische keuze.
Zelf regelen is goed te doen als je het leuk vindt. Ik regel al onze reizen zelf en zoek vreselijk veel uit, heb een hele drukke baan en soms is het even zoeken naar de tijd maar het kan altijd.
Zelf regelen is goed te doen als je het leuk vindt. Ik regel al onze reizen zelf en zoek vreselijk veel uit, heb een hele drukke baan en soms is het even zoeken naar de tijd maar het kan altijd.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
Welke route ligt volgens jou voor de hand?
Waar moet je op letten bij zelf regelen?
Groetjes tom
Waar moet je op letten bij zelf regelen?
Groetjes tom
Laatst gewijzigd door Rob op 03 nov 2011, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Beste Tom moberts, wees welkom hier. Ik vraag me af of je zelf wel weet wat je precies wil. En ben je wel eens in de VS geweest?
Een korte rondreis van 2,5 tot maximaal 3 weken is mogelijk. Maar als je ook nog zegt niet te veel te willen wisselen van stad dan moet je vooral niet de twee verst uit elkaar liggende steden gaan bezoeken. Beperk je dan tot de regio van 1 van de twee. Dus óf New York en dus het Noord oosten óf LA en het Zuid westen.
De criminaliteit in LA. Sorry daar is geen antwoord op te geven. Wat bedoel je precies? En welk deel precies? Het stuk wat jij op de kaart als LA zou aanwijzen (het zogenaamde greater LA) is meer dan 2x zo groot als Nederland. Welk antwoord zou jij geven op de vraag van een Amerikaan hoe het zit met de criminaliteit in Nederland?
Welke steden raden wij je aan? Pffff, elke stad heeft haar mooie dingen en haar minder mooie dingen. Als nog nooit in La, dan wel NY bent geweest dan bieden ze allemaal voldoende voor een bezoek, idem voor de "omliggende" steden. Als jij naar LA zou gaan en enkel steden wil zien zou ik je aanraden om LA, San Francisco, en dan Las Vegas en San Diego te doen. Ga je naar NY dan zou ik daarbij Boston, en Washington D.C. en misschien ook nog Philadelphia doen.
Een korte rondreis van 2,5 tot maximaal 3 weken is mogelijk. Maar als je ook nog zegt niet te veel te willen wisselen van stad dan moet je vooral niet de twee verst uit elkaar liggende steden gaan bezoeken. Beperk je dan tot de regio van 1 van de twee. Dus óf New York en dus het Noord oosten óf LA en het Zuid westen.
De criminaliteit in LA. Sorry daar is geen antwoord op te geven. Wat bedoel je precies? En welk deel precies? Het stuk wat jij op de kaart als LA zou aanwijzen (het zogenaamde greater LA) is meer dan 2x zo groot als Nederland. Welk antwoord zou jij geven op de vraag van een Amerikaan hoe het zit met de criminaliteit in Nederland?
Welke steden raden wij je aan? Pffff, elke stad heeft haar mooie dingen en haar minder mooie dingen. Als nog nooit in La, dan wel NY bent geweest dan bieden ze allemaal voldoende voor een bezoek, idem voor de "omliggende" steden. Als jij naar LA zou gaan en enkel steden wil zien zou ik je aanraden om LA, San Francisco, en dan Las Vegas en San Diego te doen. Ga je naar NY dan zou ik daarbij Boston, en Washington D.C. en misschien ook nog Philadelphia doen.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor je reactie!
Ben zelf nu 2 x in New York geweest.. Voor de rest nog nergens en aangezien ik dus geen ervaring heb met meerdere steden ben ik benieuwd wat veel te bieden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar bruisende steden zoals NY..
Over die criminaliteit van LA bedoelde ik meer het centrum en de toeristische gedeeltes.
Ben zelf nu 2 x in New York geweest.. Voor de rest nog nergens en aangezien ik dus geen ervaring heb met meerdere steden ben ik benieuwd wat veel te bieden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar bruisende steden zoals NY..
Over die criminaliteit van LA bedoelde ik meer het centrum en de toeristische gedeeltes.
Laatst gewijzigd door Rob op 03 nov 2011, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, maar je blijft zeer op de vlakte. Bruisende steden, wat versta je onder bruisend? Alle door mij genoemde steden zijn groot, en hebben wel iets. De "Almeres" van Amerika zitten er bij de door mij genoemde steden niet bij. Dan moet je denken aan een Fresno, om maar iets te noemen.
Aangaande LA dien je je nog steeds te realiseren hoe groot het is. Centrum en toeristische gebieden is nog steeds een uur rijden of meer. Amsterdam naar Rotterdam dus. Maar wat bedoel je met criminaliteit? In LA hebben ze bendes, maar ik ken geen toerist die daar tijdens zijn bezoek last van heeft gehad. En ja, ze hebben er ook alle andere vormen van criminaliteit. Maar opnieuw, ik ken geen toerist die daar last van heeft gehad. Doch het komt wel voor.
Aanvulling:
Ik heb het topic nog eens doorgelezen, en de vraag van Tom is eigenlijk niet te beantwoorden. Welke route je dient te nemen is niet aan te geven, daar alle steden ver uit elkaar liggen en de steden groot zijn, veel groter dan Nederlandse steden. Alle steden die al in dit topic genoemd zijn hebben leuke dingen.
Wat je zal moeten doen Tom, is voor jezelf jouw wens wat helderder te krijgen. Hoeveel tijd precies; hoeveel tijd wil je besteden aan reizen terwijl je in de VS bent; ga je dit met de auto doen of het vliegtuig; en in de steden zelf, hoeveel wil je daar reizen; wat vind jij nu leuk en wat niet; kan je jouw vragen zeer concreet maken (bruisend en criminaliteit zijn nog te vaag); wat zijn dingen die je absoluut niet wil zien, enzovoorts.
Aangaande LA dien je je nog steeds te realiseren hoe groot het is. Centrum en toeristische gebieden is nog steeds een uur rijden of meer. Amsterdam naar Rotterdam dus. Maar wat bedoel je met criminaliteit? In LA hebben ze bendes, maar ik ken geen toerist die daar tijdens zijn bezoek last van heeft gehad. En ja, ze hebben er ook alle andere vormen van criminaliteit. Maar opnieuw, ik ken geen toerist die daar last van heeft gehad. Doch het komt wel voor.
Aanvulling:
Ik heb het topic nog eens doorgelezen, en de vraag van Tom is eigenlijk niet te beantwoorden. Welke route je dient te nemen is niet aan te geven, daar alle steden ver uit elkaar liggen en de steden groot zijn, veel groter dan Nederlandse steden. Alle steden die al in dit topic genoemd zijn hebben leuke dingen.
Wat je zal moeten doen Tom, is voor jezelf jouw wens wat helderder te krijgen. Hoeveel tijd precies; hoeveel tijd wil je besteden aan reizen terwijl je in de VS bent; ga je dit met de auto doen of het vliegtuig; en in de steden zelf, hoeveel wil je daar reizen; wat vind jij nu leuk en wat niet; kan je jouw vragen zeer concreet maken (bruisend en criminaliteit zijn nog te vaag); wat zijn dingen die je absoluut niet wil zien, enzovoorts.
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben in 2010 het volgende gedaan:
- vliegen naar NYC en daar 4 nachten verbleven
- binnenlandse vlucht naar San Francisco (± 6 uur vliegen)
- rondreis door het Zuid-Westen met als eindpunt Los Angeles
- vliegen naar NYC en daar 4 nachten verbleven
- binnenlandse vlucht naar San Francisco (± 6 uur vliegen)
- rondreis door het Zuid-Westen met als eindpunt Los Angeles
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
-
- Amerika-newbie
@ Hockey
Haha sorry dat ik een beetje vaag overkom maar heb niet veel ervaring met de vs buiten new York dan.
Wat wij absoluut niet willen mbt tot hetbreizen is dat we om de 2/3 dagen enorme stukken moeten afleggen ( dus moet wel redelijk dicht bij elkaar liggen).
Kwa vervoer rij ikliever niet zelf in Amerika en zou ik het liefst vliegtuig en voor kleinere afstanden een bus/trein nemen.
Ik snap nav de reacties dat ik een keuze zal moeten maken tussen oost en west, aangezien we dan dus evt met de bus deze afstanden kunnen overbruggen.
Wat wij leuk vinden om te doen : bekende plaatsen opzoeken, uiteten, beetje natuur , zeg maar het de abc vakantiedingetjes per stad.
Over de criminaliteit kanik kort zijn ik wil me wel over het algemeen veilig voelen maar zoals al eerder gezegd door jullie hoef ik me niet meer zorgen te maken dan bv in new york.
Zouden bv de volgende routes reëel en vakantievullend kunnen zijn:
- los angeles ----> las Vegas ----> san fransisco
- new York ----> washington ----> Miami ??
- los angeles ----> las Vegas ----> san fransisco ----> new York
Met de laatste bedoel ik dan op de terugvlucht een stop maken in new York , daar eenaantal dagen blijven en dan terug reizen. Of loopt dat erg in de kosten kwa tickets.
Groetjes Tom
Haha sorry dat ik een beetje vaag overkom maar heb niet veel ervaring met de vs buiten new York dan.
Wat wij absoluut niet willen mbt tot hetbreizen is dat we om de 2/3 dagen enorme stukken moeten afleggen ( dus moet wel redelijk dicht bij elkaar liggen).
Kwa vervoer rij ikliever niet zelf in Amerika en zou ik het liefst vliegtuig en voor kleinere afstanden een bus/trein nemen.
Ik snap nav de reacties dat ik een keuze zal moeten maken tussen oost en west, aangezien we dan dus evt met de bus deze afstanden kunnen overbruggen.
Wat wij leuk vinden om te doen : bekende plaatsen opzoeken, uiteten, beetje natuur , zeg maar het de abc vakantiedingetjes per stad.
Over de criminaliteit kanik kort zijn ik wil me wel over het algemeen veilig voelen maar zoals al eerder gezegd door jullie hoef ik me niet meer zorgen te maken dan bv in new york.
Zouden bv de volgende routes reëel en vakantievullend kunnen zijn:
- los angeles ----> las Vegas ----> san fransisco
Met de laatste bedoel ik dan op de terugvlucht een stop maken in new York , daar eenaantal dagen blijven en dan terug reizen. Of loopt dat erg in de kosten kwa tickets.
Groetjes Tom
Sorry, maar dit blijft vaag. Wat is enorme stukken? Alle genoemde steden in de VS liggen toch zeker 5 uur bij elkaar vandaan. 5 uur per vliegtuig, of per trein of per auto.Tom moberts schreef:Wat wij absoluut niet willen mbt tot hetbreizen is dat we om de 2/3 dagen enorme stukken moeten afleggen ( dus moet wel redelijk dicht bij elkaar liggen).
Amsterdam - Parijs is toch wel de afstand waar je aan zal moeten denken als je verschillende steden gaat bezoeken. Helaas inderdaad dat zoveel moois zo ver van elkaar af ligt.
Hiermee zal LA al een stuk lastiger worden. Het is een autostad. OV is er wel, maar van veel mindere kwaliteit dan Nederland.Tom moberts schreef:Kwa vervoer rij ikliever niet zelf in Amerika en zou ik het liefst vliegtuig en voor kleinere afstanden een bus/trein nemen.
Dit is in alle grote steden mogelijk. Dus waar je ook gaat zal je dit kunnen vinden.Tom moberts schreef:Wat wij leuk vinden om te doen : bekende plaatsen opzoeken, uiteten, beetje natuur , zeg maar het de abc vakantiedingetjes per stad.
Klopt. Elke stad is veilig. Maar ook hier geldt wat ik ooit mijn ouders als advies gaf toen ze naar NZ gingen, zoek het niet op. Ga niet 's avonds naar South Central in LA of naar de slechte delen van de Bronx in NY.Tom moberts schreef:Over de criminaliteit kanik kort zijn ik wil me wel over het algemeen veilig voelen maar zoals al eerder gezegd door jullie hoef ik me niet meer zorgen te maken dan bv in new york.
Alledrie zijn een optie. Besef dat je wel steeds minstens 5 uur onderweg bent naar de volgende stad. En dat LA niet echt een OV stad is. Bus dan wel treinvervoer tussen deze steden durf ik niets over te zeggen. Vliegen kan heel goed, maar de prijzen weet ik niet.Tom moberts schreef: - los angeles ----> las Vegas ----> san fransisco
Bij optie 2 zou ik zeggen, vergeet Miami, en pak Boston. En dan bijvoorbeeld landen in Boston en terugvliegen vanuit Washington. Dit kan met een multi city ticket.
Aanvulling:
In dit topic wordt al een optie gegeven voor een bus van NY naar Washington: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=37810
Maar jij wil dus alleen "bruisende" steden bezoeken? En dus niet parken als Grand Canyon, Bryce Canyon en zo wil zien? Is dat uit onwetendheid of uit geen interesse?
En waarom wil je niet zelf rijden? L.A. is lastig te bezoeken zonder auto, de stad is te groot en het openbaar vervoer is beperkt.
En waarom wil je niet zelf rijden? L.A. is lastig te bezoeken zonder auto, de stad is te groot en het openbaar vervoer is beperkt.
-
- Amerika-newbie
Brooklyn 's avonds was ook niet echt aan te raden
haha
Bedankt voor de info maar 5 uur vind ik niet lang als het maar 2 of 3 keer hoeft ipv 7 keer.
Voor het plannen en boeken etc voor de reis hoelang van te voren mee beginnen?
@jolanxyz
Nee niet alleen de steden tuurlijk ook natuur bezoekjes zoals grand canyon maar wil er een goede mix tussen vinden.

Bedankt voor de info maar 5 uur vind ik niet lang als het maar 2 of 3 keer hoeft ipv 7 keer.
Voor het plannen en boeken etc voor de reis hoelang van te voren mee beginnen?
@jolanxyz
Nee niet alleen de steden tuurlijk ook natuur bezoekjes zoals grand canyon maar wil er een goede mix tussen vinden.
-
- Amerika-newbie
En over het niet zelf rijden:
Vind de ring van Parijs al heftig om te rijden.. Dus vind het niet echt fijn om in grote steden van de vs te rijden.
Of zit ik er nu naast en valt dat allemaal wel mee?
Vind de ring van Parijs al heftig om te rijden.. Dus vind het niet echt fijn om in grote steden van de vs te rijden.
Of zit ik er nu naast en valt dat allemaal wel mee?
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het valt allemaal wel mee aangezien het Amerikaanse verkeer enorm veel vriendelijker is. Het kan in steden als Los Angeles erg druk zijn, maar rijden in het drukke verkeer is niet gevaarlijk.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
Probleem is dat stukjes natuur zoals de Grand Canyon zonder auto niet te doen zijn. En ze ook nog eens flink wat rijtijd vergen.
Als je die dingen toch wil meepakken ga je een compleet ander soort reis maken.
Vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon is bijna 5 uur rijden. Je kan vanaf Flagstaff gaan, maar dan zit je toch in een veel minder bruisende stad.
Als je die dingen toch wil meepakken ga je een compleet ander soort reis maken.
Vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon is bijna 5 uur rijden. Je kan vanaf Flagstaff gaan, maar dan zit je toch in een veel minder bruisende stad.
-
- Amerika-newbie
Misschienn dan toch maar een idee om voor de auto te gaan.
Maak me er meestal denk ik te druk over en van de andere kant heeft het ook wel wat als je het dan helemaal zelf in de hand hebt. En maakt het mijn reisschema een stuk makkelijker aan de reactie's hier te zien..
Maak me er meestal denk ik te druk over en van de andere kant heeft het ook wel wat als je het dan helemaal zelf in de hand hebt. En maakt het mijn reisschema een stuk makkelijker aan de reactie's hier te zien..
Een auto hoeft niet, maar dat is sterk afhankelijk van waar je heen wil. In NY, Boston en SF kan het zonder auto. In LA niet. In LV, mits je op de strip blijft. Ga je parken bezoeken, parken buiten de stad, dan is een auto bijna een voorwaarde.
Een auto zal je echter wel een stuk vrijer maken. Je kan dan, als je de westkust pakt, de mooie kustroute van LA naar SF nemen.
Mijn ervaring is trouwens ook dat het verkeer in de VS wel meevalt qua "engheid". Ik durf te stellen dat de aanpassing aan het verkeer voor een Europeaan die in de VS gaat rijden minder groot is dan voor een Amerikaan die in Europa gaat rijden.
Een auto zal je echter wel een stuk vrijer maken. Je kan dan, als je de westkust pakt, de mooie kustroute van LA naar SF nemen.
Mijn ervaring is trouwens ook dat het verkeer in de VS wel meevalt qua "engheid". Ik durf te stellen dat de aanpassing aan het verkeer voor een Europeaan die in de VS gaat rijden minder groot is dan voor een Amerikaan die in Europa gaat rijden.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Misschien moet je op dit forum maar eens wat route's gaan lezen of wat reisverslagen, het kost natuurlijk wel tijd, maar dat betaald zich zeker terug.
Een huurauto is bijna een "must" als je je wilt verplaatsen. Veel natuurparken zijn moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer.
Als je een beetje weet wat je wilt gaan bezoeken dan kan je op google maps je route en de reisafstanden eens gaan bekijken.
Een huurauto is bijna een "must" als je je wilt verplaatsen. Veel natuurparken zijn moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer.
Als je een beetje weet wat je wilt gaan bezoeken dan kan je op google maps je route en de reisafstanden eens gaan bekijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5593 Weergaves
-
Laatste bericht door GoBucks
-
- 3 Reacties