Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfel over route noordwest/zuidwest, wie helpt?!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Twijfel over route noordwest/zuidwest, wie helpt?!

Bericht door Noortje89 »

In juli 2012 ga ik met twee vriendinnen (we zijn alledrie 22) een rondreis maken in de VS, voor een week of 4.
Nu twijfelen we erg over de route. We willen graag zowel de natuur van het noorden zien (Washington, Montana, Wyoming)
als wat leuke (kleine) kustplaatsen in Californië aandoen om voor de afwisseling ook wat 'stedelijke actie' te hebben.

De eerste optie, die het reisbureau ons adviseerde, was om te vliegen op Great Falls in Montana en vervolgens
naar het zuiden te rijden via Yellowstone, Salt Lake City, de Grand Canyon, Las Vegas naar San Francisco.
Het lijkt ons een heel leuke route, maar we zijn een beetje bang dat het in de Canyon en rondom Las Vegas in juli veel te heet is om
de auto uit te komen om leuke dingen te doen. Daarbij vraag ik me af hoe gevaarlijk het verkeer is rondom de grote steden daar.
We zijn alledrie beginnende chauffeurs en drukke 8 baans wegen zien we niet zo zitten.

De andere optie die we bedachten is om op Salt Lake City te vliegen, vervolgens noordelijk naar Yellowstone en Montana te gaan,
dan westelijk afbuigen en langs de kust van Oregon en Californië naar San Francisco te rijden. Qua klimaat en drukte op de weg
lijkt ons dat een betere optie en ook een afwisselende route.

Wat ik me afvraag, is hoe reëel onze zorgen over hitte in de Canyon en verkeersdrukte rondom Las Vegas zijn.
En ik vroeg me ook af of er ook leuke kustplaatsen zijn op weg van Oregon naar San Francisco, of liggen die allemaal meer zuidelijk?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, we willen snel boeken dus alle advies is welkom!
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Twijfel over route noordwest/zuidwest, wie helpt?!

Bericht door TerlinguaCreek »

Het zal in het zuidwesten ongetwijfeld warm zijn in juli, maar dat kan per dag en per plaats verschillen. Voor Las Vegas kun je er sowieso wel vanuit gaan dat het behoorlijk warm en droog is (40+ graden), maar bij de Grand Canyon kan het nogal verschillen. Het noordoosten is over het algemeen ook warm, maar dan met een hoge luchtvochtigheid. Om het verkeer zou ik me niet zo heel erg druk maken, dat is in Amerika goed te doen. Gewoon in je 'lane' blijven en concentreren op het autorijden. Ook lees ik dat LA niet in de planning voorkomt, dus dat scheelt ook al qua verkeersdrukte.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kan me enkel aansluiten bij wat Daniel al zei. Verkeer is minder erg dan het lijkt.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ons met het verkeer een beetje angst is aangepraat door mijn ouders die vorig jaar in Amerika waren
en het nogal eng vonden, hoewel ze ervaren rijders zijn. Fijn van iemand te horen dat het meevalt :) LA laten we inderdaad bewust aan de kant.

Nog een andere vraag, we denken erover een tent mee te nemen/kopen om kosten te sparen, is kamperen goed mogelijk in de genoemde gebieden?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je angst hebt om auto te rijden is elke stad en elke weg eng. LA is prima te doen, ik doe het twee keer per jaar en het is niet erger dan Nederlandse wegen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Kijk hier eens voor campings:
http://www.rvparkreviews.com/
Je kan ook nog kijken op KOA.com

succes, lyan
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Als je in Nederland kunt rijden, kun je helemaal in Amerika rijden. Ik vind het autorijden daar een verademing ten opzichte van het rijden in Nederland. In en om de steden is het inderdaad drukker, maar dat is het in Nederland in de hele randstad. Hier vind je tips voor wat betreft het autorijden.
Houd er rekening mee dat het voor mensen onder de 25 jaar een stuk duurder is om een auto te huren.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Bedankt voor de links, erg handig! In Nederland rijden is geen probleem dus ik denk dat het dan wel mee zal vallen.
Over de autohuur, via usareisen.de zijn speciale pakketten voor onder de 25, blijft jammer die toeslag te moeten betalen
maar om daar nou 3 jaar voor te gaan wachten....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Anders huur je een camper :thumbup: kan vanaf 21 jaar zonder extra toeslag en de tweede chauffeur is ook nog eens gratis :clap:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In Californië is de tweede bestuurder toch sowieso gratis?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Niet als die <25 is.
Helly
Amerika-ontdekker

Bericht door Helly »

Rob schreef:Anders huur je een camper :thumbup: kan vanaf 21 jaar zonder extra toeslag en de tweede chauffeur is ook nog eens gratis :clap:
Waar dan? Op de site van Road Bear zie ik volgens mij dat je 25 moet zijn en bij Cruise America is er een toeslag.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij Moturis/CampingWorld, Apollo en El Monte is de minimum leeftijd 21 jaar
Helly
Amerika-ontdekker

Bericht door Helly »

Maar die hebben dan weer geen compacte modellen,waar je als jong stel meer dan genoeg aan hebt wat mij betreft, best onlogisch eigenlijk.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ze hebben allemaal de 21/23 ft camper die is naar mijn gevoel compact genoeg, Apollo heeft ook nog een B-class (campervan) als je echt klein wilt.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als ervaren Nederlandse stadsrijders, vinden wij rijden in de VS een verademing. Pure ontspanning.
Helly
Amerika-ontdekker

Bericht door Helly »

C-19 van Cruise America leek me wel ideaal, met twee personen zie ik echt vooral nadelen aan een groter bakbeest.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rijden in Amerika is opzich een stuk relaxter dan in Nederland. Veel minder opgefokt en stress achter het stuur. Zorg alleen dat je redelijk uitgerust bent als je gaat rijden en let op dat stoplichten vaak aan de andere kant van de kruising hangen. Ik ging de 1e keer vanuit Miami Airport naar downtown Miami en had een enorme bak onder mn kont die ik niet kende en ik had helemaal niet door dat die stoplichten aan de andere kant hingen, dus reed al over de stopstreep toen ik het doorhad en mn rempedaal trapte ik bekant door de bodem van de auto! Dus een tip: Ga na je vlucht je auto ophalen en rij niet al te ver naar een hotel. Als je evt heel laat aankomt is het verstandig om een hotel bij het vliegveld te nemen en evt de volgende dag je auto op te halen.Verder denk ik dat je je over het autorijden niet druk hoeft te maken. Buiten de grote steden valt de drukte heel erg mee en kun je wennen aan de auto en als je daarna een grote stad binnenrijdt is het net of je hier in de spits rijdt (al kunnen daar nog langere files staan ;)), maar zeker niet enger of anders. En je hebt nog een jaar om flink bij te leren met autorijden!!

Als je in juli/augustus gaat zou ik zeker ook de kustroute doen en een dag of 2 LA (is lang genoeg) eraan plakken. Kun je aan st Monica of Venice beach liggen en ook nog hollywood bezoeken.
Wat is te heet? Ja het is in DV en LV wrs stervensheet, maar dat weet je toch als je daar in dat jaargetij komt? Zorg dus voor voldoende koele drankjes in de auto! En ga in de parken geen kilometers van je auto lopen zonder water mee te nemen!! Gewoon wat voorzorgsmaatregelen nemen en je inlezen. In California kan het ook snikheet zijn trouwens.

Great Falls vind ik trouwens echt een hele vreemde plaats om op te vliegen? Ik zou eerder op Denver of Salt Lake City vliegen, maar dat is persoonlijk. Maar mss is dat meer iets voor het reisschema topic. Ik ben eigenlijk ook benieuwd of de kosten erg zullen schelen om daarop te vliegen en of ze daar een net zo ruim huurautoaanbod hebben, ook voor <25 jaar. En zoek ook eens uit of je extra kosten krijgt als je je auto ergens anders inleverd, dit kan ook in de honderden dollars lopen namelijk

Als je 4 weken (ik las volgens mij net ergens anders dat je er evt 5 hebt) kun je echt heel veel doen!
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Bedankt voor alle hulp! We hebben de route inmiddels vastgelegd (zie mn andere topic).
Ik vroeg me alleen af waarom het volgens een aantal van jullie raar is om op Great Falls te vliegen?
Mij lijkt het noorden van Montana heel mooi en het is ook handig om vanuit daar naar Yellowstone te rijden lijkt me.
Qua vliegticketkosten maakt het ook niet uit, we doen een retour op San Francisco en dan 1 keer een binnenlandse vlucht.

Voor zover ik door heb geklikt bij usareisen voor het <25 pakket, komen er geen dropoff kosten bij.
Over het huuraanbod heb ik nog helemaal niet nagedacht, zou dat een probleem kunnen zijn in Great Falls?
In principe moet je toch een gelijkwaardige auto krijgen als dat je boekt?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Noortje89 schreef:Over het huuraanbod heb ik nog helemaal niet nagedacht, zou dat een probleem kunnen zijn in Great Falls?
In principe moet je toch een gelijkwaardige auto krijgen als dat je boekt?
Deze snap ik niet. Nadeel van Great Falls is dat er veel minder toeristen komen en men dus minder auto's zal hebben daar dan bijvoorbeeld bij LAX.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer