Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten tijdens (dag)wandeling
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Eten tijdens (dag)wandeling
Ik ben benieuwd wat jullie meenemen op een (dag)wandeling aan eten?
Wij hebben in 2010 de Panoramatrail gelopen en ik kreeg geen hap door mijn keel. Drinken kon ik wel, maar eten stond me ontzettend tegen. Nou, dat heb ik geweten, ik heb een paar dagen echt heel veel spierpijn gehad en dat kwam echt niet alleen van het wandelen, want ik wandel en sport veel in NL. Dit jaar is het plan om de volgende wandelingen te doen: Havasupai, Observation Point (Zion), Wave (hopelijk), deel van de Cascade Canyon (Grand Teton), Hellroaring Creek trail (Yellowstone) en iets nabij Bear Lake (RMNP).
Nu ben ik erg benieuwd naar wat jullie eten tijdens een wat langere wandeling? Wij nemen meestal wel wat van nootjes, boterhammen, banaan en mueslirepen mee, maar ik kreeg dus geen hap boterham naar binnen.
Nici
p.s. drinken is geen probleem, ik drink eigenlijk altijd water omdat ik de sportdranken vaak te zoet vind.
Wij hebben in 2010 de Panoramatrail gelopen en ik kreeg geen hap door mijn keel. Drinken kon ik wel, maar eten stond me ontzettend tegen. Nou, dat heb ik geweten, ik heb een paar dagen echt heel veel spierpijn gehad en dat kwam echt niet alleen van het wandelen, want ik wandel en sport veel in NL. Dit jaar is het plan om de volgende wandelingen te doen: Havasupai, Observation Point (Zion), Wave (hopelijk), deel van de Cascade Canyon (Grand Teton), Hellroaring Creek trail (Yellowstone) en iets nabij Bear Lake (RMNP).
Nu ben ik erg benieuwd naar wat jullie eten tijdens een wat langere wandeling? Wij nemen meestal wel wat van nootjes, boterhammen, banaan en mueslirepen mee, maar ik kreeg dus geen hap boterham naar binnen.
Nici
p.s. drinken is geen probleem, ik drink eigenlijk altijd water omdat ik de sportdranken vaak te zoet vind.
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eten tijdens (dag)wandeling
Toch is het aan te raden om ook wat van sportdranken mee te nemen, om je electrolyten weer aan te vullen, vooral op grotere hoogte (al dan niet in combinatie met warmte) omdat je daar nog veel sneller uitdroogt zonder dat je het in de gaten hebt (je zweet verdampt voordat je het ziet of voelt waardoor je het onterechte gevoel hebt dat je nauwelijks of niet zweet). Vloeistoffen met electrolyten en vitamines gaan (bijvoorbeeld) hoofdpijn als gevolg van uitdroging sneller tegen dan alleen water.
Er zijn ook de speciale sportrepen (bijvoorbeeld Clif of Powerbar) die helpen je energieniveau op peil te houden, en bepaalde stoffen aan te vullen. Ook 'trail mix' (vaak pinda's, rozijnen en chocolade M&M's) is een aanrader, omdat het een goede mix is van suikers, zouten, en vitaminen.
Er zijn ook de speciale sportrepen (bijvoorbeeld Clif of Powerbar) die helpen je energieniveau op peil te houden, en bepaalde stoffen aan te vullen. Ook 'trail mix' (vaak pinda's, rozijnen en chocolade M&M's) is een aanrader, omdat het een goede mix is van suikers, zouten, en vitaminen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij nemen altijd brood, beleg, Cliff bars, trail mix, water, vruchtensap en fruit mee. We eten nooit super veel (dat loopt ook niet lekker), maar nooit last dat we geen trek hebben. Onze appels hebben we wel eens weggegeven aan iemand die er echt totaal door zat en alleen maar water bij zich had. Je zag haar gewoon opknappen!
We nemen altijd stapels bruine boterhammen pindakaas mee
. En alleen water... althans ik heb een waterzuiveraar zodat ik altijd een liter water kan zuiveren. Een aantal liters in flessen meenemen doen we niet dat is veel te zwaar in de rugzak. Zorg dat je de hele dag door wat eet, niet een grote maaltijd in een keer, maar om de twee uur 2 bruine boterhammen. Of als je trek krijgt. Regelmatig eten voorkomt dat je suikerspiegel teveel op en neer gaat.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben ook geen goede eter tijdens hikes. (En ook ik heb het ooit in 2002 tijdens de klim omhoog van Bright angel trail geweten, amai wat was dat toen
..., nog nooit zo misselijk geweest, bijna flauwvallen, en rillen van de kou terwijl het 40 C was, en hartkloppingen) Naast mij zat toen een Chinese over te geven, man. Ook niet gewoon!
Achteraf wel grappig, toen op dat moment niet.
Dat wil ik nooit meer meemaken en sindsdien verplicht ik mijzelf om goed te eten en drinken.
Dat bestaat uit: powerbars (bah), graanrepen van oatvalley (superlekker), rozijnenbrood (gaat goed binnen, en blijft smaken zelfs als het extreem warm is), zoute chips of pretzels (dat heeft mij er in 2002 terug bovenop geholpen), trailmix, soort beefjerky (niet te vreten), pistolets met kaas (smelt soms wel), een soort lichtbruin suikerbrood (dat hebben wij in Hawaii ontdekt, en hebben ze niet overal in de winkels, lijkt mij), soms bananen en appels (vooral met die banaan kan je niet te lang wachten, want dat wordt een vieze boel), water en sportdrank (light). Telkens wij sportdrank drinken, drinken we daarna altijd water.
Je moet eigenlijk eten en drinken voor je honger krijgt op een trail. ALs je wacht, en je voelt de honger/dorst is het eigenlijk al te laat.
Jij kreeg waarschijnlijk geen hap binnen omdat je te veel gedronken had. Je moet jezelf echt dwingen om te eten. Anders zakt je energiepeil en dat wil je echt niet meemaken als je nog 10 km in de brandende hitte moet stappen.
Lilo

Achteraf wel grappig, toen op dat moment niet.

Dat wil ik nooit meer meemaken en sindsdien verplicht ik mijzelf om goed te eten en drinken.
Dat bestaat uit: powerbars (bah), graanrepen van oatvalley (superlekker), rozijnenbrood (gaat goed binnen, en blijft smaken zelfs als het extreem warm is), zoute chips of pretzels (dat heeft mij er in 2002 terug bovenop geholpen), trailmix, soort beefjerky (niet te vreten), pistolets met kaas (smelt soms wel), een soort lichtbruin suikerbrood (dat hebben wij in Hawaii ontdekt, en hebben ze niet overal in de winkels, lijkt mij), soms bananen en appels (vooral met die banaan kan je niet te lang wachten, want dat wordt een vieze boel), water en sportdrank (light). Telkens wij sportdrank drinken, drinken we daarna altijd water.
Je moet eigenlijk eten en drinken voor je honger krijgt op een trail. ALs je wacht, en je voelt de honger/dorst is het eigenlijk al te laat.
Jij kreeg waarschijnlijk geen hap binnen omdat je te veel gedronken had. Je moet jezelf echt dwingen om te eten. Anders zakt je energiepeil en dat wil je echt niet meemaken als je nog 10 km in de brandende hitte moet stappen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Vergeet nog een ding. Ga niet een avond voor de wandeling zwaar eten. Dus even niet dikke steaks en patatten e.d. Maar eet licht, pasta of aziatisch. Toch denk ik dat het niet goed is om zoute snacks mee te nemen op een dagtrip. Zout ontrekt vocht, ook energydrinks hebben nog niet bewezen dat ze goede dingen doen op een dagtrip. Ik heb een keer zoiets meegenomen, maar werd er kotsmisselijk van en kreeg een enorm zwaar gevoel in de maag, en dat voorkwam dat ik geen trek meer had en daardoor een enorme hongerklop kreeg.
Water en langzame suikers is nog altijd het beste en een paar stukjes chocolade.
En nog belangrijker, ga thuis ook even een dagtocht maken (een middagje veluwe is zo gemaakt) zodat je weet dat je lijf er op voorbereid is.
Water en langzame suikers is nog altijd het beste en een paar stukjes chocolade.
En nog belangrijker, ga thuis ook even een dagtocht maken (een middagje veluwe is zo gemaakt) zodat je weet dat je lijf er op voorbereid is.
Go T@bbing!!!!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het zal toch in de meeste gevallen ervan afhangen hoe je lichaam reageert, en dat is bij iedereen weer anders.
In 2006 de avond voor de Angels Landing in Zion lekkere spareribs gegeten, 's ochtends niets en zo aan de wandeling naar boven begonnen. Geen centje pijn! Bovenaan de top enkele mueslirepen en kleine zakjes zoute chips genomen. Wel genoeg water bij me dat ik regelmatig dronk onderweg.
Meestal neem ik in Amerika een stevig ontbijt (eieren, spek, worstjes, hashbrowns) en daar kan ik een hele dag op teren, ook als ik lange wandelingen doe. Tijdens die lange wandelingen/hikes heb ik aan water voldoende.
Indien ik niet zo'n stevig ontbijt heb gehad werken zoute snacks wel degelijk tijdens lange wandelingen. Je transpireert vaak enorm en verliest dus veel zout. Bij mij doet een zakje zoute chips dan wonderen. En dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Meestal zo'n klein zakje die je na enkele happen op hebt.
Dit zal niet voor iedereen gelden maar ik weet inmiddels wel bij mijzelf hoe ik een lange wandeling goed volhoud.
Roland
In 2006 de avond voor de Angels Landing in Zion lekkere spareribs gegeten, 's ochtends niets en zo aan de wandeling naar boven begonnen. Geen centje pijn! Bovenaan de top enkele mueslirepen en kleine zakjes zoute chips genomen. Wel genoeg water bij me dat ik regelmatig dronk onderweg.
Meestal neem ik in Amerika een stevig ontbijt (eieren, spek, worstjes, hashbrowns) en daar kan ik een hele dag op teren, ook als ik lange wandelingen doe. Tijdens die lange wandelingen/hikes heb ik aan water voldoende.
Indien ik niet zo'n stevig ontbijt heb gehad werken zoute snacks wel degelijk tijdens lange wandelingen. Je transpireert vaak enorm en verliest dus veel zout. Bij mij doet een zakje zoute chips dan wonderen. En dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Meestal zo'n klein zakje die je na enkele happen op hebt.
Dit zal niet voor iedereen gelden maar ik weet inmiddels wel bij mijzelf hoe ik een lange wandeling goed volhoud.

Roland
De dagtochten die je thuis in Nederland of België maakt, zijn meestal toch niet van dezelfde orde qua temperatuur, hoogteverschil, zware rugzak,...En nog belangrijker, ga thuis ook even een dagtocht maken (een middagje veluwe is zo gemaakt) zodat je weet dat je lijf er op voorbereid is.
Maar het is inderdaad wel aangewezen om vooraf te 'trainen'.
Lilo
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij ons zitten er altijd pretsels (smaakt beter dan zoute chips), koekjes (sultana-achtige dingen) en water in de rugzak. Als we lang onderweg zijn ook boterhammen met beleg en sportdrank en soms ook wat cola. Na onze ervaring van vorig jaar naar Wawheap Hoodoos denk ik dat we dit jaar gewoon altijd meer eten zullen meenemen op de langere wandelingen. Beter te veel dan te weinig, niet?
Maar het is inderdaad heel persoonlijk. Mijn man heeft veel meer eten en drinken nodig dan ik op een wandeling. Dus voorzien we in het vervolg gewoon wat meer. Het is echt belangrijk van genoeg te eten en te drinken onderweg. Geen honger hebben is volgens mij geen goed teken.
Maar het is inderdaad heel persoonlijk. Mijn man heeft veel meer eten en drinken nodig dan ik op een wandeling. Dus voorzien we in het vervolg gewoon wat meer. Het is echt belangrijk van genoeg te eten en te drinken onderweg. Geen honger hebben is volgens mij geen goed teken.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik neem altijd genoeg water mee. Misschien 1 flesje energie drank (ligt er ook aan hoe warm het is en hoe ver ik ga) een boterham met tuna of gebakken ei (veel proteine), wat fruit. En om tussen door wat energie te krijgen een muesli reep of cliffbar. Maar altijd iets eten en drinken voor je het nodig hebt. In het achtervak van mijn rugzak heb ik een camelbak hydradion system en kan ik veel drinken zonder te stoppen en steeds fles uit de rugzak te halen.
rijocaer
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het maakt natuurlijk ook een enorm groot verschil waar je bent. Loop je in een vochtige omgeving met 20 graden op 600 meter hoogte tussen de bomen, of loop je op 12.000 voet in een omgeving met een luchtvochtigheid van 11% en een temperatuur van 27 graden in de zon - in het laatste geval zul je wel ietsje sneller uitdrogen en energie kwijtraken, en zul je dus meer van alles nodig hebben.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En toch kan je niet zonder een zoute snack tijdens een hike, doordat je ongemerkt veel zweet raak je ook veel zout kwijt en dat moet je weer aanvullen omdat je anders heel flauw kan worden (Koppijn, duizelig, orientatie kwijt) dat kan je ddo een handje chips al weer oplossen.yarrah schreef:Toch denk ik dat het niet goed is om zoute snacks mee te nemen op een dagtrip. Zout ontrekt vocht.
Veel Europeanen doen wat lacherig over de zak chips die je bij de lunch krijgt in Amerika maar het heeft dus een reden namelijk aanvullen van het zout verlies.
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties!
Kopen jullie de trailmix en de sportbars gewoon bij Walmart (of vergelijkbare supermarkt) of moet je daarvoor in speciale (sport) winkels zijn?
Ik vind de keuze altijd erg breed en weet nooit wat te kiezen. De repen die ik bij de walmart heb gezien (voor zover ik me kan herinneren) vaak met extra dingen, zoals bijvoorbeeld chocolade (en laat ik daar nu net niet van houden
).
Nici
Kopen jullie de trailmix en de sportbars gewoon bij Walmart (of vergelijkbare supermarkt) of moet je daarvoor in speciale (sport) winkels zijn?
Ik vind de keuze altijd erg breed en weet nooit wat te kiezen. De repen die ik bij de walmart heb gezien (voor zover ik me kan herinneren) vaak met extra dingen, zoals bijvoorbeeld chocolade (en laat ik daar nu net niet van houden

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
Tja, ik vraag me echt af of die reden er achter zit (een zakje chips is namelijk goedkoper met inkoop dan een altenatief (in de horeca draait alles op de centen)). Als je gewoon normaal eet krijg je meer dan genoeg zout binnen..... en dan is dat nog teveel.Rob schreef:En toch kan je niet zonder een zoute snack tijdens een hike, doordat je ongemerkt veel zweet raak je ook veel zout kwijt en dat moet je weer aanvullen omdat je anders heel flauw kan worden (Koppijn, duizelig, orientatie kwijt) dat kan je ddo een handje chips al weer oplossen.yarrah schreef:Toch denk ik dat het niet goed is om zoute snacks mee te nemen op een dagtrip. Zout ontrekt vocht.
Veel Europeanen doen wat lacherig over de zak chips die je bij de lunch krijgt in Amerika maar het heeft dus een reden namelijk aanvullen van het zout verlies.
Langzame suikers is in mijn ogen nog steeds het allerbeste. Zout haalt je voor je gevoel uit de dip, maar geeft totaal geen energie. Ik denk dat een boterham (waar ook zout in zit) je beter helpt dan een zoute snack.... probeer maar eens.
Go T@bbing!!!!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je hebt toch echt wel zout nodig hoor. Maar eigenlijk moet je gewoon beide hebben he: zout en suikers. Dus gewoon genoeg verschillende dingen eten. 

Onze reisverslagen:
Wij zijn fan van Safeway. Daar hebben ze alles wat wij nodig hebben. Maar in elke grootwarenhuisketen zullen ze alles wel hebben. In de supermarkten van de NP's vind je ook alles wat je nodig hebt. Is wel wat prijziger, maar ja.
Lilo
Lilo
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Trailmix etc kun je overal krijgen, benzinestations, winkels in de parken etc.
Als je veel water drinkt zul je echt wat zouten nodig hebben, niet voor de energie maar om je zouthuishouding - of hoe het ook maar heet - op peil te houden.
Of de spierpijn die je na de PT had te wijten is aan te weinig eten vraag ik me af; bij de Mist Trail naar beneden gebruik je toch heel andere spieren dan bij wandelen en sporten in Nederland.
Marianne
Als je veel water drinkt zul je echt wat zouten nodig hebben, niet voor de energie maar om je zouthuishouding - of hoe het ook maar heet - op peil te houden.
Of de spierpijn die je na de PT had te wijten is aan te weinig eten vraag ik me af; bij de Mist Trail naar beneden gebruik je toch heel andere spieren dan bij wandelen en sporten in Nederland.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 feb 2012, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zout is onontbeerlijk bij een inspannende wandeling !
Als je echt bijna niet kunt eten tijdens een wandeling, los dan in ieder geval een zakje ORS (Oral Rehydration Salt) op in het water dat je onderweg drinkt.
Dan krijg je zout én suiker binnen en word je niet naar van het verlies aan electrolyten.
Als je echt bijna niet kunt eten tijdens een wandeling, los dan in ieder geval een zakje ORS (Oral Rehydration Salt) op in het water dat je onderweg drinkt.
Dan krijg je zout én suiker binnen en word je niet naar van het verlies aan electrolyten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Na mijn idee heb je ook beiden nodig, zeker in de zomer met hoge temperaturen, veel spierpijn en evt. kramp kan ook op een tekort aan magnesium wijzen, waar dat precies inzit?? vast wel in die repen!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij nemen altijd een belegd broodje mee, een banaan en wat chips. En dan eventueel nog extra repen en veel water. Ik heb het gevoel dat ik met die combi genoeg binnenkrijg.
Overigens denk ik dat de zouthuishouding tijdens lange wandelingen niet de reden is dat je in de VS (en Engeland) vaak een zakje chips bij de lunch krijgt. Dan zou er heel wat meer gewandeld moeten worden
.
Overigens denk ik dat de zouthuishouding tijdens lange wandelingen niet de reden is dat je in de VS (en Engeland) vaak een zakje chips bij de lunch krijgt. Dan zou er heel wat meer gewandeld moeten worden

Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 919 Weergaves