Pagina 1 van 1

KLM Customer Care

Geplaatst: 24 jun 2012, 21:52
door bedeve
Even een berichtje over KLM Customer Care.
Stel je voor dat jij ze zelf eens nodig hebt.
Voor een vraag, of een probleempje.
Zoals ik.

Mijn terugvlucht vanuit San Francisco naar Amsterdam is indirect met een overstap in Minneapolis .
Ik keek bij klm.com op mijn schema en zag dat bij mijn vlucht het deel SFO- Minneapolis er niet meer instond.
Eerder wel
Dus belde ik naar KLM Customer Care 020-4747747.
Niets aan de hand zei de man aan de telefoon.
Want dat deel gaat met Delta Air.
Maar ik zag het eerder wel en m ijn vlucht gaat van ZWE naar ZWE : Antwerpen - Antwerpen.
En mijn terugvlucht ging tot Amsterdam.
Dus er was iets niet goed.
Via de telefoon geen oplossing: ik werd het bos in gestuurd.

En toen ging ik naar Facebook.com.
Via Facebook contact gekregen met KLM Customer Care.
Binnen een uur en via 4 berichten heen en weer is mijn hele vlucht opnieuw ingeboekt en alles opgelost.

2 vragen blijven zonder antwoord;
1. Hoe komt dat nou ?
2. Het kan toch niet zo zijn dat een klant die via Facebook contact zoekt een andere behandeling krijgt dan een klant die dat telefonisch doet.

Die twee vragen blijven bestaan.
Mijn probleem is opgelost.

Mijn tip voor iedereen met vragen over een KLM vlucht; ga naar hun Facebook pagina !

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 24 jun 2012, 22:06
door Habi
misschien had die een verkeerde pet op ofzo want ik wordt altijd erg vriendelijk geholpen bij customer care. Wordt altijd een oplossing gezocht voor je probleem...

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 24 jun 2012, 22:20
door Marenko
Had je de vlucht bij de KLM geboekt of ergens anders?

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 24 jun 2012, 22:22
door leonardo
Nooit problemen gehad en altijd netjes en keurig behandeld.... :thumbup:

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 24 jun 2012, 22:31
door markgoestoamerica
ik niet, maar dan door de cabine crew...
daarom vlieg ik altijd United / continental...

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 01:14
door royke
Heb het verdwijnen van een vlucht uit je boekingen pagina op de site ook al eens gehad. Mailtje gestuurd naar ze en volgende ochtend hadden ze ook alles opnieuw ingeboekt en bleef het ook werken daarna. Foutje op hun site ofzo, was toen ook de Delta vlucht uit mijn boeking die verdwenen was. Alles was wel gewoon vastgelegd bij delta zij die vrouw van KLM. Heb de service als zeer goed ervaren. Later ook nog een paar keer wat heen en weer gemaild over wat andere dingen en altijd netjes binnen 24 uur een andwoord.

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 01:40
door hemmie
Hier dezelfde ervaring, bellen heb ik niet gedaan, maar mailen blijkt onmogelijk zonder boekingscode (dus helaas als je vragen hebt voor het boeken), en een gestuurde e-mail werd duidelijk niet goed gelezen, ik kreeg een onbruikbaar antwoord. Nu al 2 keer via FB een vraag geste;d, dan heb je binnen een paar minuten duidelijk antwoord en is alles opgelost.

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 08:03
door Njit
Bij ons was er van het stuk ZWE-AMS-MIN-DEN het laatste stuk eraf gevallen. We hadden daar niks over gehoord, we kwamen er pas de dag van te voren achter toen we in wilden checken. Ik heb toen ook met Amsterdam gebeld. Nog nooit zo sjagreinig persoon bij een Customer Service gehad. Heel kortaf. Maar goed, uiteindelijk wel opgelost.

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 12:13
door arnovdb
Vandaag toevallig ook contact gehad met KLM customer care.
Mijn schema voor de terugvlucht was aangepast zodat ik nog maar 40 minuten transfertijd in Detroit had (komende uit Denver).
Komt bij dat het ook de laatste vlucht naar Amsterdam was op die dag.

Vonden we iets te risicovol.
Ze gaven aan dat de minimum overstaptijd een uur is.
Zonder problemen ben ik vervolgens op 2 eerdere vluchten gezet met 1.39 uur overstaptijd.

Kortom: goed geholpen, maar inderdaad misschien net afhankelijk wie je aan de telefoon hebt,

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 14:23
door Enasni
Ik heb geen specifieke KLM ervaring op dit punt, maar wel met andere organisaties. Vlak de kracht van social media als Facebook en Twitter niet uit...een kritische noot daar bereikt meer publiek dan dat ze lief is. Ik heb het vermoeden dat je daarom via social media meer gedaan krijgt...

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 15:31
door annick&erwin
KLM op Facebook, dat is een goeie tip!

Onze oorspronkelijke vluchten naar de USA van Brussel via Atlanta werden afgelast en we kregen nieuwe vluchten met tussenstop in Amsterdam. Niet zo leuk: op de terugvlucht hebben we een tussenstop van 4 uur in Amsterdam en dan nog 50 min. naar Brussel en dan nog 50 min. met taxi naar huis. Terwijl we, als we rechtstreeks vanuit Amsterdam met een taxi naar huis rijden, we in 1,5 uur thuis zijn.

Ik heb ondertussen al 3 keer naar KLM gebeld om te vragen of we de vlucht Amsterdam - Brussel kunnen overslaan. De eerste 2 keer hing het of van de check-in in LA, maar het was waarschijnlijk geen probleem. Vorige week toch nog maar eens voor alle zekerheid voor de 3 de keer gebeld en nu toch een ander antwoord: hangt of van de check-in in LA maar zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat onze reis dan niet volledig is. Willen we dat toch moeten we veel bijbetalen.

Vandaag heb ik de vraag via fb gesteld en kreeg direct al een antwoord dat ze begrepen dat het dom was om zolang te doen van Amsterdam naar Brussel en dat ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen.

Ik heb toch de indruk dat ze meer moeite doen, hopelijk komt er zo ook een goede oplossing voor ons. Dank je wel voor de tip!

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 16:52
door jerbia
Ik heb ook hele goede ervaringen met de customer service van KLM via facebook :thumbup:

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 17:17
door Katja
Costumer service via social media is in de regel beter dan via telefoon of mail. De social media is toch het visitekaartje van een bedrijf en ze willen graag laten zien dat ze het allemaal geweldig oplossen.

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 17:28
door krone
De webcare afdeling van KLM is inderdaad erg goed! 24 uur per dag 7 dagen per week! :clap:

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 17:45
door boeffie
Ik heb ook geen hoge pet op van KLM customer care (in mijn geval, zakelijk). Heb in november een aanvraag tot restitutie ingediend, krijg ik vlg KLM persoon aan de telefoon ook terug (konden ze zien in de computer) maar tot op heden nog niets ontvangen. Telkens als ik bel krijg ik hetzelfde verhaal te horen: uw aanvraag loopt, is reeds goedgekeurd en wordt binnenkort gerestitueerd...

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 18:18
door Harry
Nou boeffie, dan lijkt het de oplossing om het op facebook te vragen, daar zijn kennelijk alleen nog maar goede ervaringen. :D

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 25 jun 2012, 19:42
door boeffie
Dat ga ik zeker doen, via facebook! :thumbup:

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 26 jun 2012, 15:23
door annick&erwin
Onze oorspronkelijke vluchten naar de USA van Brussel via Atlanta werden afgelast en we kregen nieuwe vluchten met tussenstop in Amsterdam. Niet zo leuk: op de terugvlucht hebben we een tussenstop van 4 uur in Amsterdam en dan nog 50 min. naar Brussel en dan nog 50 min. met taxi naar huis. Terwijl we, als we rechtstreeks vanuit Amsterdam met een taxi naar huis rijden, we in 1,5 uur thuis zijn.

Ik heb ondertussen al 3 keer naar KLM gebeld om te vragen of we de vlucht Amsterdam - Brussel kunnen overslaan. De eerste 2 keer hing het of van de check-in in LA, maar het was waarschijnlijk geen probleem. Vorige week toch nog maar eens voor alle zekerheid voor de 3 de keer gebeld en nu toch een ander antwoord: hangt of van de check-in in LA maar zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn omdat onze reis dan niet volledig is. Willen we dat toch moeten we veel bijbetalen.

Vandaag heb ik de vraag via fb gesteld en kreeg direct al een antwoord dat ze begrepen dat het dom was om zolang te doen van Amsterdam naar Brussel en dat ze gingen kijken wat ze voor ons konden doen.
Yep, en mij is het ook gelukt! Ik kreeg juist het berichtje dat onze vlucht van Amsterdam naar Brussel uit onze reservering kan gehaald worden. Dus dan zijn we nu al zeker dat we van Amsterdam rechtstreeks naar huis kunnen en moeten we het verdict in LA niet meer afwachten. :clap:

Re: KLM Customer Care

Geplaatst: 26 jun 2012, 15:41
door jerbia
:thumbup: