Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke annulatie verzekering nemen jullie?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
welke annulatie verzekering nemen jullie?
Hallo,
ik ben benieuwd welke annulatie verzekering jullie hebben... En dan richt ik mij specifiek tot de Belgen, want ik weet niet eens of ik als Belg een Nederlandse annulatie verzekering kan nemen?
ik neem voor elke reis zo een tempo tijdelijke annulatie verzekering bij touring. Nu heb ik hen een heleboel vragen gesteld daarover en ik vind het toch allemaal vaag. Hun antwoorden zijn ook vaag...
Ik boek namelijk alle reisonderdelen altijd zelf. Dus vlucht bij luchtvaartmaatschappij en connections, hotels los en auto mij usa-reisen of andere.
Hotels neem ik altijd annuleerbaar (en af en toe een uitzondering, dus dat maakt niet uit).
Eigenlijk moet ik mij dus vooral indekken voor de kost van de vlucht, autohuur (hoewel, bij usa reisen kan je misschien wel annuleren, dat weet ik niet, maar in europa of zo toch ook vaak weer niet), en eventuele extra's (losse activiteiten) die ik geboekt heb.
Nu vertelt touring mij dat enkel dingen geboekt via "erkende reisorganisaties" gedekt zijn. tja, en hoe gaan ze dat interpreteren als puntje bij paaltje komt...? bvb connections is zeker OK, maar hoe zit het met airlines, en andere losse dingen die je bvb in de US boekt. Ik vraag me nu dus af of het zelfs wel zin heeft als ik een annulatie verzekering neem, en of ik bij het boeken van het vliegticket niet beter de annulatie bij in betaal (als dat uberhaupt al kan).
Verder zoek ik eigenlijk een annulatie verzekering die mij indekt in geval ik niet op vakantie kan als er iets met mijn huisdieren is... het schijnt dat mondial zoiets heeft...
Ik weet het dus niet meer...
Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie jullie annulatie verzekering regelen?
ik ben benieuwd welke annulatie verzekering jullie hebben... En dan richt ik mij specifiek tot de Belgen, want ik weet niet eens of ik als Belg een Nederlandse annulatie verzekering kan nemen?
ik neem voor elke reis zo een tempo tijdelijke annulatie verzekering bij touring. Nu heb ik hen een heleboel vragen gesteld daarover en ik vind het toch allemaal vaag. Hun antwoorden zijn ook vaag...
Ik boek namelijk alle reisonderdelen altijd zelf. Dus vlucht bij luchtvaartmaatschappij en connections, hotels los en auto mij usa-reisen of andere.
Hotels neem ik altijd annuleerbaar (en af en toe een uitzondering, dus dat maakt niet uit).
Eigenlijk moet ik mij dus vooral indekken voor de kost van de vlucht, autohuur (hoewel, bij usa reisen kan je misschien wel annuleren, dat weet ik niet, maar in europa of zo toch ook vaak weer niet), en eventuele extra's (losse activiteiten) die ik geboekt heb.
Nu vertelt touring mij dat enkel dingen geboekt via "erkende reisorganisaties" gedekt zijn. tja, en hoe gaan ze dat interpreteren als puntje bij paaltje komt...? bvb connections is zeker OK, maar hoe zit het met airlines, en andere losse dingen die je bvb in de US boekt. Ik vraag me nu dus af of het zelfs wel zin heeft als ik een annulatie verzekering neem, en of ik bij het boeken van het vliegticket niet beter de annulatie bij in betaal (als dat uberhaupt al kan).
Verder zoek ik eigenlijk een annulatie verzekering die mij indekt in geval ik niet op vakantie kan als er iets met mijn huisdieren is... het schijnt dat mondial zoiets heeft...
Ik weet het dus niet meer...
Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie jullie annulatie verzekering regelen?
Re: welke annulatie verzekering nemen jullie?
hmmm ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Ik kan je wel zeggen dat wij altijd de volledige reisverzekering nemen van connections omdat we daar elk jaar boeken. Daarin zit dat uiteraard ook de annulatie verzekering. In die reisverzekering, die geld voor de periode van de tickets, zitten nog een heleboel andere dingen.
Je kan er hier wat over lezen:
http://www.connections.be/Verzekeringen.html
http://wwww.connections.be/pdf/protecti ... ons-nl.pdf
EDIT: hier staat het nog wat uitgebreider denk ik : http://www.connections.be/pdf/protectio ... ure-nl.pdf
De prijzen die op die pagina's staan zijn nogal duur lijkt me. Wij betalen iets van een 55 euro pp maar dat is in combinatie met de vliegticktes, misschien dat er dan korting gegeven wordt?
Bart
Ik kan je wel zeggen dat wij altijd de volledige reisverzekering nemen van connections omdat we daar elk jaar boeken. Daarin zit dat uiteraard ook de annulatie verzekering. In die reisverzekering, die geld voor de periode van de tickets, zitten nog een heleboel andere dingen.
Je kan er hier wat over lezen:
http://www.connections.be/Verzekeringen.html
http://wwww.connections.be/pdf/protecti ... ons-nl.pdf
EDIT: hier staat het nog wat uitgebreider denk ik : http://www.connections.be/pdf/protectio ... ure-nl.pdf
De prijzen die op die pagina's staan zijn nogal duur lijkt me. Wij betalen iets van een 55 euro pp maar dat is in combinatie met de vliegticktes, misschien dat er dan korting gegeven wordt?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De voorbije jaren heb ik altijd mijn vlucht geboekt bij Connections omdat ik daar een annulatieverzekering bij kon nemen. Al de rest (auto - bij USA reisen inderdaad te annuleren, hotels) probeer ik annuleerbaar te boeken dus dan is er geen probleem. Als je bij een vliegmaatschappij zelf boekt kan je er doorgaans geen annulatieverzekering bijnemen. Je kan uiteraard een losse annulatieverzekering afsluiten, maar meestal moet je die al hebben vóór je je vlucht boekt. Ik heb vorig jaar ook zo eens wat dingen opgezocht omdat ik met dezelfde vragen zat en kwam ook vaak dingen tegen zoals "erkende reisorganisaties" of "pakketreizen". Hoe ik dit toen interpreteerde was dat je voor die dingen vaak achteraf (binnen de 14 dagen meestal) nog een verzekering kon afsluiten, maar bijvoorbeeld voor losse tickets dus niet. Ik ben er zelf trouwens over aan het denken om een jaarlijkse annulatieverzekering te nemen. Ik hoop dat zoiets dan wel de losse vluchten dekt en dan ben je ineens gedekt voor alle reisjes die je maakt. Maar ik weet dus nog niet zeker of dit gedekt wordt. Dat moet ik zelf ook nog eens uitzoeken. 

Laatst gewijzigd door Doockles op 18 aug 2012, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Arlette
- Amerikafan
Voor onze reis naar NY in 2010 had ik bij Toeris de reis en annulatieverzekering genomen en nu voor onze reis volgend jaar heb ik ook de protections genomen (via connections geboekt). Ik denk dat je bij alle bijna evenveel betaald en ze verzekeren ook bijna allemaal hetzelfde vandaar dat het zo moeilijk is. En zolang je niks voorhebt, zal het verder niet veel uitmaken, geloof ik. En daar gaan we dan maar van uit hé 

- Doockles
- Amerika-expert
Ik heb even bij de voorwaarden van VAB gekeken en daar staat dit bij:

Komt dus neer op wat jij ook had Leen. Blijft de vraag of airlines onder professionele reisorganisator en/of -bemiddelaar vallen. Dat zou toch bijna moeten, niet? 't Is toch niet dat je met het vliegtuigje van de buurman op reis gaat ofzo.VAB schreef:Ieder vervoer, verblijf of huur van de vakantiewoning, al dan niet gecombineerd, afgesloten door de verzekerde in de hoedanigheid van reiziger en/of huurder met een professionele reisorganisator en/of -bemiddelaar.

Onze reisverslagen:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij zijn bij ing belgie klant. Hier de reis en annulatieverzekering genomen. Reisverzekering werelddekking voor het hele jaar en annulatie voor de 24 dagen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
awel, het probleem zit hem dus bij die vraag over airlines.
voor onze us reis volgend jaar heb ik dus geboekt bij united airlines, en nu wil ik dus een verzekering afsluiten die dat dekt
Eigenlijk ben ik, omdat wij heel veel reizen, op zoek naar een jaarlijkse annulatie verzekering die dus ook terugbetaalt als er iets is met je huisdier.
Mijn reisbijstands verzekering is een extra onderdeel van onze auto polis, misschien moet ik eens gewoon navragen bij mijn verzekeraar (kbc) of ik ook een annulatie verzekering kan laten opnemen en hoeveel dat dan kost...
touring biedt ook een jaarlijkse verzekering, maar ik heb het idee dat die minder "dekt" dan dat ik wil...
voor onze us reis volgend jaar heb ik dus geboekt bij united airlines, en nu wil ik dus een verzekering afsluiten die dat dekt

Eigenlijk ben ik, omdat wij heel veel reizen, op zoek naar een jaarlijkse annulatie verzekering die dus ook terugbetaalt als er iets is met je huisdier.
Mijn reisbijstands verzekering is een extra onderdeel van onze auto polis, misschien moet ik eens gewoon navragen bij mijn verzekeraar (kbc) of ik ook een annulatie verzekering kan laten opnemen en hoeveel dat dan kost...
touring biedt ook een jaarlijkse verzekering, maar ik heb het idee dat die minder "dekt" dan dat ik wil...
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij hebben een doorlopende annulatieverzekering gehad bij touring. Op een gegeven moment stonden er geen reizen op de planning omdat we gingen bouwen en heb ik die opgezegd.
Ik ben ondertussen geen nieuwe meer aangegaan.
Waarom?
Deze keer zijn onze tickets via miles, dus daar valt al niets te compenseren.
Hotels zijn allemaal annuleerbaar uitgez twee pricelines.
Gaat het idd juist om de auto.
Een risico misschien maar ik neem voorlopig geen annulatieverzekering meer.
Moesten we met het hele gezin een all in in Turkije doen of zo (kans is klein
) dan neem ik er wel ééntje voor de duur van de reis bij de reisorganisator.
Een annulatieverzekering voor het geval er iets met je huisdieren is lijkt me niet snel te vinden denk ik.
Ik ben ondertussen geen nieuwe meer aangegaan.
Waarom?
Deze keer zijn onze tickets via miles, dus daar valt al niets te compenseren.
Hotels zijn allemaal annuleerbaar uitgez twee pricelines.
Gaat het idd juist om de auto.
Een risico misschien maar ik neem voorlopig geen annulatieverzekering meer.
Moesten we met het hele gezin een all in in Turkije doen of zo (kans is klein

Een annulatieverzekering voor het geval er iets met je huisdieren is lijkt me niet snel te vinden denk ik.
Groetjes,
Carine
Carine
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb al jaren de "NOGO" annulatieverzekering van Europe Assistance:
http://www.europ-assistance.be/nl/categorie/nogo
Deze dekt OOK de boekingen die je zelf maakt, ik citeer:
Heb ze al één keer moeten aanspreken (wegens ziekte van een reisgenoot) en toen werd het volledige reisbedrag, mits voorlegging van een doktersattest, zonder problemen terugbetaald.
Luc
http://www.europ-assistance.be/nl/categorie/nogo
Deze dekt OOK de boekingen die je zelf maakt, ik citeer:
Je kan deze tijdelijk afsluiten maar ook voor een gans jaar, wat voordelig is als je meerdere keren per jaar op reis gaat.De annulatieverzekering die u een financiële bescherming biedt bij tal van onvoorziene omstandigheden die u beletten op reis te vertrekken. Of u nu voor de tijdelijke of jaarlijkse formule kiest, u betaalt steeds een aantrekkelijke forfaitaire prijs, met of zonder bagageverzekering. De voordelen?
• ze dekt alle types reserveringen: via een reisbureau, rechtstreeks, via het internet,…
• een forfaitaire, eenvoudige en aantrekkelijke prijs
• ze stelt u in staat uw reis uit te stellen
Eindelijk een annulatieverzekering die alle onvoorziene omstandigheden dekt
Heb ze al één keer moeten aanspreken (wegens ziekte van een reisgenoot) en toen werd het volledige reisbedrag, mits voorlegging van een doktersattest, zonder problemen terugbetaald.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Wij hebben een jaarlijkse annulatieverzekering bij Touring.
Ik ga ervan uit dat als ik die nodig heb, ze mijn vliegtickets en hotels en auto terugbetaalt, en dus ZEKER ook boekingen die ik zelf gemaakt heb via internet.
Huisdieren heb ik niet, voor jouw specifieke vraag zal je bij de verzekeraar zelf moeten checken denk ik.
Lilo
Ik ga ervan uit dat als ik die nodig heb, ze mijn vliegtickets en hotels en auto terugbetaalt, en dus ZEKER ook boekingen die ik zelf gemaakt heb via internet.
Huisdieren heb ik niet, voor jouw specifieke vraag zal je bij de verzekeraar zelf moeten checken denk ik.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ben wel geen belg maar zal ook even reageren.
Ik heb voor het hele gezin een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de OHRA. incl werelddekking, wintersport, annuleringsverzekering, medische kosten en een soort van uitkering bij ongelukken etc.
Geloof dat ik 20 euro per maand kwijt ben. Vaak veel goedkoper dan voor 3 weken zomervakantie apart af te sluiten.
Iedere nacht die je elders overnacht en een bevestiging van boeken hebt valt daaronder. Ben er zelf erg blij mee en ik hoef er dus ook niet meer bij stil te staan.
Ik heb voor het hele gezin een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de OHRA. incl werelddekking, wintersport, annuleringsverzekering, medische kosten en een soort van uitkering bij ongelukken etc.
Geloof dat ik 20 euro per maand kwijt ben. Vaak veel goedkoper dan voor 3 weken zomervakantie apart af te sluiten.
Iedere nacht die je elders overnacht en een bevestiging van boeken hebt valt daaronder. Ben er zelf erg blij mee en ik hoef er dus ook niet meer bij stil te staan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Bij 'de Europese' heb je zo'n verzekering. hier de polisvoorwaarden en hier de folder.
Vroeger stond er ook iets bij dacht ik over huisdieren maar nu staat er
En kijk, hier staan duidelijk de huisdieren vermeld
Wat betreft de vraag of je kan annuleren bij een airline:
In de eerste link staat op p17 onder D 1 a het volgende :
Reiscontract: ieder vervoer, verblijf of huur van een vakantieverblijf, al dan niet gecombi-
neerd, afgesloten door de verzekerde in hoedanigheid van reiziger en/of huurder met een
professionele reisorganisator en/of –bemiddelaar of bij een vervoerder.
Dus hier is het probleem of een airline onder de regeling valt duidelijk wel inbegrepen.
Ik persoonlijk boek dus ook de hotels waar je gratis kan annuleren, op enkele na. De vlucht via Connections met hun annuleringsverzekering erbij en de wagen bij usa reisen kan je tot 72 u op voorhand gratis annuleren, erna is het geloof ik iets van $ 50 maar dat vind ik nu niet direct terug. En ja als je ooit moet annuleren zullen er altijd wel iets van kosten zijn, maar op deze manier zijn die toch al gedicimeerd.
Vroeger stond er ook iets bij dacht ik over huisdieren maar nu staat er
Dit zijn de tijdelijke polissen. En hier de jaarpolis.om eender welke aantoonbare reden
En kijk, hier staan duidelijk de huisdieren vermeld
Wat betreft de vraag of je kan annuleren bij een airline:
In de eerste link staat op p17 onder D 1 a het volgende :
Reiscontract: ieder vervoer, verblijf of huur van een vakantieverblijf, al dan niet gecombi-
neerd, afgesloten door de verzekerde in hoedanigheid van reiziger en/of huurder met een
professionele reisorganisator en/of –bemiddelaar of bij een vervoerder.
Dus hier is het probleem of een airline onder de regeling valt duidelijk wel inbegrepen.
Ik persoonlijk boek dus ook de hotels waar je gratis kan annuleren, op enkele na. De vlucht via Connections met hun annuleringsverzekering erbij en de wagen bij usa reisen kan je tot 72 u op voorhand gratis annuleren, erna is het geloof ik iets van $ 50 maar dat vind ik nu niet direct terug. En ja als je ooit moet annuleren zullen er altijd wel iets van kosten zijn, maar op deze manier zijn die toch al gedicimeerd.
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Ik heb even een vraagje ivm met die verzekeringen.
Vorige week boekte ik mijn vliegtuigtickets naar LA bij Connectections. Ik heb nog tot morgenvroeg om de annulatie te bevestigen. Auto en hotel boeken we apart.
De premier all-in verzekering bedraagt 7% van uw reisbedrag (annulatie + reisbijstand). Ik vroeg mij af of de reisverzekering geldt gedurende de hele periode van de reis? Als ik ter plaatse mijn been bijvoorbeeld breek, is dit dan ook verzekerd?
Ik twijfel gewoon omdat ik het systeem wat onlogisch vind. Stel dat we een volledig pakket bij Connections boeken, bijvoorbeeld €3000, dan is 7% daarvan veel duurder dan als we enkel tickets boeken... Toch zijn we op dezelfde manier verzekerd. Klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
S&B
Ik heb even een vraagje ivm met die verzekeringen.
Vorige week boekte ik mijn vliegtuigtickets naar LA bij Connectections. Ik heb nog tot morgenvroeg om de annulatie te bevestigen. Auto en hotel boeken we apart.
De premier all-in verzekering bedraagt 7% van uw reisbedrag (annulatie + reisbijstand). Ik vroeg mij af of de reisverzekering geldt gedurende de hele periode van de reis? Als ik ter plaatse mijn been bijvoorbeeld breek, is dit dan ook verzekerd?
Ik twijfel gewoon omdat ik het systeem wat onlogisch vind. Stel dat we een volledig pakket bij Connections boeken, bijvoorbeeld €3000, dan is 7% daarvan veel duurder dan als we enkel tickets boeken... Toch zijn we op dezelfde manier verzekerd. Klopt dit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
S&B
- Doockles
- Amerika-expert
Annulatie en reisbijstand zijn natuurlijk verschillende dingen, maar dat weet je al.
Annulatie gaat over het niet op reis kunnen vertrekken owv één of andere reden (indien die gedekt is door de verzekering natuurlijk). Reisbijstand daarentegen gaat over de dingen die je op reis tegenkomt, zoals een been breken inderdaad.
De bedragen voor de respectievelijke verzekeringen worden dan ook meestal anders berekend. Annulatie is standaard x% van het bedrag dat je betaald hebt (dat bedrag wil je namelijk gaan verzekeren). Bij reisbijstand gaat het meestal over een premie per dag.
Hier vond ik een brochure terug: http://www.connections.be/Contents/Pdf/ ... ons-nl.pdf
In principe is de annulatie 4.75% van de reissom. Dit omvat dan annulatie voor alles wat je bij hen geboekt hebt. Heb je enkel een vlucht dan is dat 4.75% van de vluchtprijs. Heb je ook hotels en auto, dan is dat ook nog eens 4.75% op die bedragen. De reisbijstand bij connections is 3€ per dag. Dit is dus een vast bedrag per dag en staat eigenlijk los van je reissom. Alleen biedt Connections dus ook all-in formules, aan 7% van je reissom. Dit zou dan volgens hen voordeliger uitkomen.
Ik heb snel even gerekend en als je weinig bij hen geboekt hebt doe je er inderdaad voordeel mee. Van zodra je meer bij hen boekt (en je reissom dus duurder wordt), wordt die 7% wel een groter bedrag en wordt het vanaf een bepaald moment niet meer zo interessant en ga je veel meer betalen dan dat je de beide verzekeringen bij hen apart zou boeken. Maar in principe ben je dus in beide situaties voor dezelfde dingen verzekerd. Het bedrag dat je betaalt voor de verzekering wordt gewoon duurder omdat je een grotere reissom gaat verzekeren. Dat geld wil je immers terugzien indien je je reis zou moeten annuleren.
Wij hebben ook altijd bij Connections een annulatieverzekering genomen voor onze vlucht. De wagen bij USAreisen kon je kosteloos annuleren tot 72u op voorhand en wij boeken ook altijd hotels die te annuleren zijn. Verder hebben wij een doorlopende reisbijstandsverzekering bij VAB. Zo ben je een gans jaar gedekt voor alle "reizen" die je maakt.
Ik denk eraan om dit jaar ook een doorlopende annulatieverzekering te gaan nemen.

Hier vond ik een brochure terug: http://www.connections.be/Contents/Pdf/ ... ons-nl.pdf
In principe is de annulatie 4.75% van de reissom. Dit omvat dan annulatie voor alles wat je bij hen geboekt hebt. Heb je enkel een vlucht dan is dat 4.75% van de vluchtprijs. Heb je ook hotels en auto, dan is dat ook nog eens 4.75% op die bedragen. De reisbijstand bij connections is 3€ per dag. Dit is dus een vast bedrag per dag en staat eigenlijk los van je reissom. Alleen biedt Connections dus ook all-in formules, aan 7% van je reissom. Dit zou dan volgens hen voordeliger uitkomen.

Wij hebben ook altijd bij Connections een annulatieverzekering genomen voor onze vlucht. De wagen bij USAreisen kon je kosteloos annuleren tot 72u op voorhand en wij boeken ook altijd hotels die te annuleren zijn. Verder hebben wij een doorlopende reisbijstandsverzekering bij VAB. Zo ben je een gans jaar gedekt voor alle "reizen" die je maakt.

Onze reisverslagen:
Ik zie dat eigenlijk iedereen hier een annuleringsverzekering afsluit. Zelf doe ik dit al jaren niet meer.
Kan me voorstellen dat je het wel doet als je een compleet georganiseerde reis ergens boekt (vlucht, overnachtingen en vervoer samen), dan gaat het wel over erg grote bedragen als je uiteindelijk niet op reis blijkt te kunnen, maar ik boek alles apart.
Bijna alle overnachtingen die ik boek zijn gratis of voor een klein bedrag te annuleren tot 24 of 48 uur tevoren.
Autohuur bij USA-reisen is ook gratis te annuleren, tot 72 uur tevoren. Blijft alleen de vlucht over.
Natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf afwegen, maar hoe vaak in je leven zul je gebruik moeten maken van een annuleringsverzekering, en hoeveel betaal je er steeds voor aan premies? Ik heb ervoor gekozen zelf het risico te lopen en tja, mocht ik mijn vlucht moeten annuleren dan is het pech.
Overigens heb ik het hier alleen over de annuleringsverzekering, een reisverzekering (doorlopend) heb ik wel.
Kan me voorstellen dat je het wel doet als je een compleet georganiseerde reis ergens boekt (vlucht, overnachtingen en vervoer samen), dan gaat het wel over erg grote bedragen als je uiteindelijk niet op reis blijkt te kunnen, maar ik boek alles apart.
Bijna alle overnachtingen die ik boek zijn gratis of voor een klein bedrag te annuleren tot 24 of 48 uur tevoren.
Autohuur bij USA-reisen is ook gratis te annuleren, tot 72 uur tevoren. Blijft alleen de vlucht over.
Natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf afwegen, maar hoe vaak in je leven zul je gebruik moeten maken van een annuleringsverzekering, en hoeveel betaal je er steeds voor aan premies? Ik heb ervoor gekozen zelf het risico te lopen en tja, mocht ik mijn vlucht moeten annuleren dan is het pech.
Overigens heb ik het hier alleen over de annuleringsverzekering, een reisverzekering (doorlopend) heb ik wel.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hier ook zo. Het gaat niet om kosten die me financieel ruïneren en in het afschuwelijke geval dat er iemand dood gaat of ernstig ziek wordt, dan interesseren die kosten me sowieso niet. Verzekeringen heb ik voor de gevallen waar de onkosten mijn financiële mogelijkheden te boven gaan, dus ik heb ze een paar jaar geleden bijna allemaal afgeschaft.
Het stoort me overigens dat reis- (en verzekerings!) aanbieders mensen de indruk geven dat het totaal onverantwoord is om zonder reis/annuleringsverzekering op vakantie te gaan. OK, voor reizigers naar de VS geldt inderdaad dat ze goed moeten nagaan of ze wel voldoende verzekerd zijn in het geval van een medische calamiteit, maar dát verhaal sneeuwt lichtelijk onder in de schreeuwende paniekwaarschuwingen over geruïneerde vakanties.
Het stoort me overigens dat reis- (en verzekerings!) aanbieders mensen de indruk geven dat het totaal onverantwoord is om zonder reis/annuleringsverzekering op vakantie te gaan. OK, voor reizigers naar de VS geldt inderdaad dat ze goed moeten nagaan of ze wel voldoende verzekerd zijn in het geval van een medische calamiteit, maar dát verhaal sneeuwt lichtelijk onder in de schreeuwende paniekwaarschuwingen over geruïneerde vakanties.
Ik heb ook geen annuleringsverzekering. De +/- 500 euro voor een vliegticket kan ik wel dragen als er iets aan de hand is. Reisverzekering heb ik alleen voor de zorgkosten. Creditcard dekt mijn bagage en vertraging.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of ik het wel of niet kan dekken en het uiteraard vreselijk is wanneer je vakantie niet door kan gaan........het gaat toch om een hoop geld hier met een gezin van 4.
Ik heb dus een doorlopende reis -en annuleringsverzekering incl werelddekking, skien en medische kosten.
In oktober waren we alleen maar een weekend weg maar werd ons zoontje opgenomen halverwege en werd ons geadviseerd (na ontslag uit ziekenhuis) om naar huis te gaan. Dan krijg je toch de helft terug van de verzekering en dat is dan wel mooi meegenomen.
Het is denk ik heel persoonlijk en wat bij je past.
Ik heb dus een doorlopende reis -en annuleringsverzekering incl werelddekking, skien en medische kosten.
In oktober waren we alleen maar een weekend weg maar werd ons zoontje opgenomen halverwege en werd ons geadviseerd (na ontslag uit ziekenhuis) om naar huis te gaan. Dan krijg je toch de helft terug van de verzekering en dat is dan wel mooi meegenomen.
Het is denk ik heel persoonlijk en wat bij je past.
Vreselijk is het als er iemand dood gaat. Wanneer een vakantie niet door kan gaan, dan noem ik dat jammer. Ook heel persoonlijk, I know....dimple schreef:en het uiteraard vreselijk is wanneer je vakantie niet door kan gaan
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, heel persoonlijk. Zo ook de keuze om wel of niet te verzekeren. De 1 heeft wellicht wat meer poen achter de hand om dingen op te vangen en een ander niet.
Wil je het safe doen dan zou ik gewoon verzekeren.
Wil je het safe doen dan zou ik gewoon verzekeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1113 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 8 Reacties