Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Te voet de weg oversteken
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Te voet de weg oversteken
En nu een (waarschijnlijk) hele domme vraag : Maar hoe zit het met het te voet oversteken van een weg in de VS? Hier zijn er bijna overal zebrapaden maar op googlemaps te zien, zijn er in de VS niet aan elk kruispunt zebrapaden. Soms zie ik gewoon maar dwarse lijnen over de weg en met een verlichte hand aan de overkant. Mag je daar inderdaad dan gewoon oversteken (wanneer de hand groen? is natuurlijk
) En zijn er nog plaatsen waar je je aan andere regels moet houden? Ik heb ergens gelezen dat je in Las Vegas moet oversteken op voetpaden omdat je anders een boete van 95$ kunt krijgen. Is dit elders ook zo?

Re: Te voet de weg oversteken
Grappig. Nooit over nagedacht. Volgens mij wijst het zich altijd wel vanzelf.
In Jackson (WY) was een zebrapad waar vlaggen stonden om mee te nemen naar de overkant om beter gezien te worden.

In Jackson (WY) was een zebrapad waar vlaggen stonden om mee te nemen naar de overkant om beter gezien te worden.

Ik kan me goed voorstellen dat er zo'n regel is in Las Vegas, want het is niet alleen gevaarlijk, maar het hindert ook de toch al moeizame doorstroming op de strip als mensen overal en nergens gaan oversteken. Normaal gesproken is het verkeer erg hoffelijk voor voetgangers en zullen ze je niet snel van je sokken rijden (als ze je op tijd zien!) maar het is toch altijd oppassen natuurlijk.
De oranje hand verandert in een wit lopend poppetjeArlette schreef: Mag je daar inderdaad dan gewoon oversteken (wanneer de hand groen? is natuurlijk)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
En in de niet grote/bekende plaatsen moet je soms verdomd snel zijn, wanneer dat lopende poppetje wit wordt. Wij hebben in Apache junction meegemaakt dat we 2 x 4 banen over moesten steken, en zodra dat poppetje wit werd, begonnen ook de secondes af te tellen. 18, 17, 16, dat werd dus rennen naar de overkant ipv lopen 

Haha, ik zeg ook nog steeds "Het is groen jongens, lopen!" Ik geloof niet dat ze zouden reageren op "Het is wit!"6foot6 schreef:De oranje hand verandert in een wit lopend poppetjeArlette schreef: Mag je daar inderdaad dan gewoon oversteken (wanneer de hand groen? is natuurlijk)

En oranje is trouwens ook gewoon rood bij mij

Ik zeg ook 'het is groen', maar ik ben wel eens vertwijfeld aangekeken. Inmiddels weten ze dat die gekke mama wit bedoelt 

Terug in Texas!
- goldenhills
- Amerika-expert
In California hebben voetgangers voorrang op kruispunten en oversteekplaatsen zonder stoplichten. Helaas wil het verkeer nog wel eens doorrazen, vooral als het oversteekplaatsen zijn die niet op een kruising liggen. Op gewone kruispunten zijn er normaliter oversteekplaatsen, of er nu strepen op de weg zijn of niet. Soms staat er een hekje met de melding dat je daar niet mag oversteken.
http://www.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/right_o ... edestrians
http://www.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/right_o ... edestrians
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Felicitas schreef:Grappig. Nooit over nagedacht. Volgens mij wijst het zich altijd wel vanzelf.
Dit is ook weer apart haha.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Amerikanen zijn voetgangers niet gewend. Dus ga vooral geen voorrang afdwingen zoals je dat hier in NL wel zou doen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Geen antwoord op vraag TS, maar ik vond deze ook leuk:

Oeps, heeft ook niets met US te maken. Dit is ergens in Zwitserland ...
Oeps, heeft ook niets met US te maken. Dit is ergens in Zwitserland ...
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dank je voor de reacties. Dat met die vlaggetjes vind ik heel leuk eigenlijk, ik kan misschien zelf een vlag meebrengen en gebruiken
Maar ik geloof dat ik dan toch maar heeeeeeeeeeeeel voorzichtig ga zijn wanneer ik wil oversteken. En ik zal dan ook maar niet wachten tot de hand groen wordt want dan kan ik daar wel heel lang blijven staan
Ik geloof dus dat het er gewoon op aan komt van ons gezond verstand en onze vier ogen te gebruiken (we zijn met 2
)

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Meestal zijn automobilisten hier juist heel voorzichtig in mijn ervaring. Als je maar een voet op de straat hebt gezet stoppen ze al om je over te laten steken, zelfs als er geen zebrapad is. Maar ja, in dit gebied zijn er veel voetgangers en fietsers, dus bovenstaande hangt wel erg af van waar je bent.Njit schreef:Amerikanen zijn voetgangers niet gewend. Dus ga vooral geen voorrang afdwingen zoals je dat hier in NL wel zou doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring is tot nu toe ook dat er veel eerder voor je gestopt wordt dan in Nederland. In nederland rijden ze zelfs bij een zebrapad nog gewoon door. In Amerika al verschillende keren meegemaakt dat als je maar neigt tot oversteken er al gestopt wordt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Uiteraard hangt het er vanaf waar je bent...Petra/VS schreef:Maar ja, in dit gebied zijn er veel voetgangers en fietsers, dus bovenstaande hangt wel erg af van waar je bent.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit heeft ook te maken dat de boetes voor niet stoppen bij een zebrapad in de VS op de meeste plaatsen vrij hoog liggen.Ko-Mar schreef: In Amerika al verschillende keren meegemaakt dat als je maar neigt tot oversteken er al gestopt wordt.
Edit: in New Jersey kan het je een of meerdere van het volgende opleveren: een boete van maximaal $200, 2 punten van je rijbewijs, 15 dagen community service en/of verhoogde verzekeringspremie.
In Boulder, CO is de boete maximaal $125 en 4 punten van je rijbewijs.
Het wordt dus vrij serieus genomen, niet alleen wettelijk gezien, maar ook door de meeste automobilisten omdat het een duur grapje kan worden, in theorie.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Hier in Texas ook. Ik loop veel binnen ons wijk, en krijg dan ook meestal voorrang (tenzij ze zitten te bellen of sms'engoldenhills schreef:In California hebben voetgangers voorrang op kruispunten en oversteekplaatsen zonder stoplichten.

Terug in Texas!
- Airmiles
- Amerikafan
Er zijn genoeg plekken waar jaywalking niet is toegestaan. De vraag is echter of er daadwerkelijk boetes voor worden uitgedeeld. Ik herinner me nog Santa Monica. Daar werd ik nog gewaarschuwd door een vriendelijke voorbijganger. Men schijnt er ook echt boetes uit te schrijven voor het niet oversteken bij een voetgangersoversteekplaats.Arlette schreef: Ik heb ergens gelezen dat je in Las Vegas moet oversteken op voetpaden omdat je anders een boete van 95$ kunt krijgen. Is dit elders ook zo?
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik denk dat dat moet zijn: boetes uit te schrijven voor het oversteken bij een 'niet-voetgangersoversteekplaats'.Airmiles schreef:Men schijnt er ook echt boetes uit te schrijven voor het niet oversteken bij een voetgangersoversteekplaats.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2801 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker