Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Criminele buurten USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
annick&erwin
Amerikafan

Criminele buurten USA

Bericht door annick&erwin »

We enkele maanden terug van onze eerste en fantastiche reis naar Amerika. We hebben toen de Westkust bezocht en we denken nog alle dagen met heimwee terug.

Stiekem ben ik al eens aan het nadenken over een volgende reis naar Amerika, wat ik daar nog zou willen zien. Nu ben ik naar 1 ding benieuwd. Welke staten, steden, streken zijn niet aan te raden? Zijn jullie tijdens een reis bv. eens per ongeluk in een getto of zo terecht gekomen?
Hockey
Amerika-expert

Re: Criminele buurten USA

Bericht door Hockey »

annick&erwin schreef:Welke staten, steden, streken zijn niet aan te raden? Zijn jullie tijdens een reis bv. eens per ongeluk in een getto of zo terecht gekomen?
Goed on te lezen dat jullie je vermaakt hebben. Maar, wat bedoel je met "niet aan te raden"? Staten zijn zo groot dat ze niet volledig crimineel zijn, idem voor steden en streken.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

New York schijnt op dit moment erg veilig te zijn. Zo maar een hele dag zonder dat er een moord gepleegd is :mrgreen:

Maar het is natuurlijk zoals Hockey al zegt. In iedere (grote) stad zijn er wel gebieden waar je beter niet kunt zijn, net als hier in NL, maar hele streken, of zelfs staten lijkt me niet van toepassing. En die "gevaarlijke" gebieden zul je als toerist mijden als de pest, zeker 's avonds, zoals je dat ook hier zal doen.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ta2 Gerrit schreef:En die "gevaarlijke" gebieden zul je als toerist mijden als de pest, zeker 's avonds, zoals je dat ook hier zal doen.
Ik bracht vorig jaar een keertje mijn jongste naar een feestje in Baltimore, gewoon adres ingevoerd in de car navigator en weggereden. Ter plekke bleek dat de navigator me door een wijk stuurde waar ik zelf normaal nooit voor gekozen zou hebben. Dus ja, in Baltimore weet ik precies waar ik niet moet zijn, maar dan gaat het soms toch nog mis. Kwestie van stug door blijven rijden en hopen dat je auto niet doodvalt :mrgreen:

Je hebt het meestal snel genoeg in de gaten of je "fout" zit of niet, maar zo lang je gewoon in je auto blijft zitten, dan kan er eigenlijk niet veel gebeuren. Baltimore is behoorlijk gewelddadig (met iedere week minstens één dodelijke schietpartij) maar als buitenstaander loop je weinig risico. Het geweld is meestal gericht op specifieke individuen en niet op toevallige voorbijgangers. Als ik handig was met foto's plaatsen, dan zette ik hier nu een fotootje neer dat ik een tijdje terug maakte in een parkeergarage downtown ("veilig") Baltimore: in de auto naast de onze lag de bijrijdersstoel letterlijk bezaaid met vuurwapens en medicijnen. Ik ben maar niet blijven wachten tot de eigenaar terug kwam :mrgreen:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou niet de weg vragen als je ooit eens in een mindere buurt terecht komt.

[youtube]hwBoa-NbNL8[/youtube]

Sorry :sadcry:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Overal zijn er "slechtere" gedeeltes. Een teken is als je plotseling tralies voor de ramen ziet van de huizen. Vaak merk je het al dat het er gewoon minder verzorgd uit ziet, veel oude auto's in tuinen etc.
Verder straatnamen als MLK-Boulevard (Martin Luther King), Booker T Washington- of University-blvd schijnen in iedere stad bij de hood te horen.

Het advies van hubby is, zorg altijd dat je voldoende benzine hebt voor tenminste 30 mijlen, blijf op de grote weg, en tank niet bij kleine gasstations, wat vaak hangplekken zijn voor jongeren uit de buurt. Tank altijd waar een aantal verschillende bij elkaar staan, meestal bij op- en afritten van de snelwegen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Enige plek waar ik me ooit onzeker gevoeld heb was in de buurt van beale street in Memphis
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ach, net als in Europa heb je in Amerika ook overal wel een criminele buurt. In Miami kwamen we langs Opa locka, daar zou ik ook niet graag mijn lekke band verwisselen. :roll:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Enige plek waar ik me ooit onzeker gevoeld heb was in de buurt van beale street in Memphis
Memphis was eigenlijk één van de plekken waar ik nog eens wilde komen om Graceland te bezoeken.

Langs de andere kant zijn we tijdens onze reis ook in La geweest ik daar zijn natuurlijk ook meer grimmige buurten waar gelukkig niets van hebben gezien. En in Lone Pine bijvoorbeeld voelden we toch serieus bekeken in de MC Donalds, maar dat ook maar een gedacht zijn.

Aan jullie reacties te zien zijn overal wel mindere buurten en moet je gewoon zien waar je terecht komt, ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Opa Locka, Hialeah, ik weet het niet precies welke van deze 2 wijken, maar hier groeit ergens gras op het beton...had zelf een verkeerde afslag bij het vliegveld genomen, waardoor ik een hele omweg om het vliegveld maakte en ergens hield de snelweg daar op en dacht ik de goede afslag te nemen....not. Ik vond dat in Miami Beach overigens veel lastige zwervers zaten.

In een deel van Tenderloin in San Francisco zal ik 's avonds ook niet graag lopen btw en ik heb hier op het forum weleens een verhaal gelezen over Detroit, wat ook niet echt positief was. Oftewel er zijn overal wel mindere wijken.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Miami is berucht voor de slechte buurt vlakbij het vliegveld.

Wij waren een tijd geleden in Miami bij een heel fout tankstation, ook verkeerde afslag, vlakbij de oprit voor de Florida Turnpike; zelfs hubby had geen goed gevoel, je kon er niet eens betalen aan de pomp. Je moest naar binnen en je card afgeven, wat hij niet vertrouwde. Gelukkig hadden we nog benzine genoeg en zijn ergens anders gaan tanken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

je kon er niet eens betalen aan de pomp. Je moest naar binnen en je card afgeven
Oh, ik heb dat bijna overal gehad tijdens mijn vakanties. Eerst binnen even de kaart erdoor zeg maar voor een bepaald bedrag. Alleen zorg ik er wel voor dat ik mijn card terug heb voor ik de winkel uitloop om te gaan tanken. Die blijft niet onbeheerd daar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

South side Chicago kun je ook beter mijden... ik ben er per ongeluk met een collega een keer in terecht gekomen. We voelden ons niet geheel op ons gemak daar...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb in alle tijd die in ik in de VS doorgebracht twee keer het gevoel gehad dat ik op de verkeerde plek was. De eerste was een Burger King in Miami. Toen we binnen liepen waren we de enige bezoekers en leek het wel een prima plek maar eenmaal binnen werd het het snel drukker met veel mensen die in een gang leken te zitten en buiten op de parkeerplaats was het opeens super druk en onrustig.

Tweede keer was toen we moesten tanken in Trenton NJ. Een plaats die niet bekend staat om zijn veiligheid en toen we terug kwamen met de trein uit Washington moesten we toch echt tanken. Ik was blij dat we weer op pad waren.

Maar beide zijn geen reden om je zorgen te maken. Als je vooraf je route weet en even zorgt dat je weet waar je wel en niet moet zijn dan is er weinig aan de hand.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

wiepster schreef:Miami is berucht voor de slechte buurt vlakbij het vliegveld.

Wij waren een tijd geleden in Miami bij een heel fout tankstation, ook verkeerde afslag, vlakbij de oprit voor de Florida Turnpike; zelfs hubby had geen goed gevoel, je kon er niet eens betalen aan de pomp. Je moest naar binnen en je card afgeven, wat hij niet vertrouwde. Gelukkig hadden we nog benzine genoeg en zijn ergens anders gaan tanken.
Zo hebben wij dat gehad langs de I95 bij Richmond.
Snelweg af, 9 uur 's avonds en we moesten tanken.
Duistere pomp in een duistere buurt en manlief er uit om te gaan tanken. En toen zag ik om de hoek een hele groep mannen staan. Gouden kettingen, gouden tanden. Dus ik doe mijn raampje open en zeg tegen mijn man schiet maar op, we kunnen maar beter weg gaan.
Man heeft het nu ook door en doet alles in versneld tempo en wil daar dus ook weg. Dus snel slang weer terug. Bonnetje mee graaien en weer in de auto.
Terwijl hij zijn gordel vast doet staat er ineens 1 van die mannen bij zijn auto en klopt tegen het raam.
Ik schrok me echt lam. Iets in me zegt, plank gas en weg hier....
Zijn goud was echt te blinkend, bedoel ik.... hahaha.
Maar de man doet verder niks en zegt alleen dat mijn man is vergeten de tankdop er op te doen..... :mrgreen:

Ik bedoel, ik zou er niet weer snel gaan tanken hoor, maar een vooroordeel is snel gemaakt :lol:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Dento schreef:South side Chicago kun je ook beter mijden... ik ben er per ongeluk met een collega een keer in terecht gekomen. We voelden ons niet geheel op ons gemak daar...
+1
En toen we ook nog zagen dat de hotelkamers per uur moesten worden afgerekend waren we helemaal snel weg :lol:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

PSVwally schreef:
je kon er niet eens betalen aan de pomp. Je moest naar binnen en je card afgeven
Oh, ik heb dat bijna overal gehad tijdens mijn vakanties. Eerst binnen even de kaart erdoor zeg maar voor een bepaald bedrag. Alleen zorg ik er wel voor dat ik mijn card terug heb voor ik de winkel uitloop om te gaan tanken. Die blijft niet onbeheerd daar.
Dat komt waarschijnlijk doordat je een buitenlandse credit card gebruikt, vroeger kon dat omzeilt worden door een fake zipcode in te voeren, helaas kan dat niet meer.

Hubby kwam een keer terug vanuit Miami, had een auto gehuurd, alleen daar zijn business card voor gebruikt, plotseling kwamen er de meest rare afschrijvingen binnen vnl vanuit Hialeah, alles onder de $25....geen handtekening nodig....
Als we een creditcrd ergens moeten gebruiken, "swipen" we zelf, maar het gaat niet onze handen uit. Ik heb een speciale kaart voor restaurants e/o benzine mocht zelf-swipe niet mogelijk zijn en gebruik nooit mijn debit-cards. Ook heb ik altijd ongeveer $100 in cash bij me als ik het helemaal niet vertrouw. :offtopic:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Je ziet inderdaad gauw genoeg aan de huizen en smerige straten dat je ergens beter niet kunt stoppen.
Toen wij naar Valley of Fire waren geweest kwamen via Lake Mead Las Vegas weer in. Toen gestopt bij een mac voor een snelle hap in een buurt vol ongure types.
De 'essays' en 'homies' zaten ons de hele tijd wat aan te staren.. toen snel maar naar onze auto gelopen en weer richting de strip gereden.

Het enige moment dat we ons onveilig hebben gevoeld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jaydee84 schreef:De 'essays' en 'homies'
Die uitdrukking ken ik niet. Wat betekent dat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Het moet 'ese' zijn trouwens. Mexicanen zeggen dat tegen elkaar, betekend zoiets als vriend.
Homie zeggen de Afro-Amerikanen tegen elkaar.

Nog nooit gehoord in films o.i.d.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer