Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mag ik pralines mee??
mag ik pralines mee??
Ik ga voor de eerste keer naar NY. Geen idee wat kan en mag.
Mag ik pralines gevuld met chocolade en slagroom meenemen in mijn koffer of handbagage ?
Bedankt voor jullie antwoord ... als ik het terug vind teminste want ik ben een internet kluns !
Mag ik pralines gevuld met chocolade en slagroom meenemen in mijn koffer of handbagage ?
Bedankt voor jullie antwoord ... als ik het terug vind teminste want ik ben een internet kluns !
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: mag ik pralines mee??
Al vaker over geschreven. Zie http://forum.allesamerika.com/search_go ... q=pralines
Maar je mag ze altijd bij mij thuis afgeven hoor
Maar je mag ze altijd bij mij thuis afgeven hoor

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Bushmaster
- Amerika-expert
Hier staat wat je allemaal mee mag nemen.
- Color01
- Amerika-expert
je kunt gerust pralines meenemen....ik heb afgelopen maand ook een tas vol dure chocola en chocolade letters mee genomen uit nederland.
Maar wat vul je dan in op het groene formulier in het vliegtuig?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
- Bushmaster
- Amerika-expert
Welk groene formulier?Laredo schreef: Maar wat vul je dan in op het groene formulier in het vliegtuig?
Ik denk dat het blauwe douane formulier wordt bedoeld. Hier vul je in dat je voedingsmiddelen bij je hebt. Men zal dan vragen wat je bij je hebt en dan zeg je chocola. De ene keer mag je doorlopen en de andere keer moeten je koffers nog een keer apart door een scanner.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat groene formulier was vroeger voor de Visa Waiver, dat wordt nu niet meer gebruikt.
Maar er is inderdaad wel een douaneformulier waarin je alles moet invullen dat je aan voedingsmiddelen meeneemt. Daar vul je dus gewoon in wat je bij je hebt, de waarheid dus. Niet zo moeilijk toch? Dat formulier is bij mijn weten trouwens wit.
Maar er is inderdaad wel een douaneformulier waarin je alles moet invullen dat je aan voedingsmiddelen meeneemt. Daar vul je dus gewoon in wat je bij je hebt, de waarheid dus. Niet zo moeilijk toch? Dat formulier is bij mijn weten trouwens wit.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dat formulier is bijna geheel bedrukt met blauw zodat je gerust van een blauw formulier kunt spreken en je kunt niet invullen wat- maar alleen aankruisen dat- je bij je hebtJasmino schreef: Daar vul je dus gewoon in wat je bij je hebt, .... Dat formulier is bij mijn weten trouwens wit.
Het formulier wordt dan door immigrations voorzien van een rode A zodat de douane je er meteen uitpikt.
Als je "party" meerdere formulieren moet invullen ,bv geen gezin of niet getrouwd, dan verdient het aanbeveling alle voedingswaar in één valies te stoppen zodat je minder kans loopt dat alle koffers worden gecontroleerd
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 19 dec 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Het ging inderdaad om dat blauwe formulier zoals hier boven!
Tsja en laat ik daar nou net geen zin in hebben....Iemand anders tips of wat doen andere mensen die koekjes of een broodje meenemen? De afgelopen keren heb ik dus "illegaal" van die voorverpakte ontbijtkoekrepen meegenomen....6foot6 schreef:Het formulier wordt dan voorzien van een rode A zodat de douane je er meteen uitpikt.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ik ook niet, maar valsheid in geschrifte kan kwalijke gevolgen hebben (als je geen oud chinees vrouwtje bent)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je geen zin hebt in controle, moet je het gewoon niet meenemen. Zo simpel is dat.
En in mijn beleving zag dat formulier er heel anders uit......... my bad.
En in mijn beleving zag dat formulier er heel anders uit......... my bad.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Het kan ook zijn dat ze verder nergens naar vragen. Vorige maand vloog ik naar LAX, had aangekruist dat ik voedsel bij mij had, maar mocht zo doorlopen. Kreeg ook niet de vraag wat ik bij mij had.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat het halfopgegeten broodje van in Brussel, of het cakeje van united tijdens de vlucht, kwaad konden. Ik heb altijd ingevuld dat ik geen eten bij had.
Ik had dus al X keer problemen kunnen hebben. Nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Ik had dus al X keer problemen kunnen hebben. Nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Groetjes,
Carine
Carine
Nou, zo'n drama is dat toch niet? Soms mag je bij de douane alsnog gewoon doorlopen, soms moet je je bagage nog een keer door zo'n apparaat halen. Kost je misschien 10 minuten extra, maar om daar nu om te gaan liegen met alle risico's? Zoals hierboven geschreven, dan moet je gewoon niets meenemen.Laredo schreef:Het ging inderdaad om dat blauwe formulier zoals hier boven!
Tsja en laat ik daar nou net geen zin in hebben....Iemand anders tips of wat doen andere mensen die koekjes of een broodje meenemen? De afgelopen keren heb ik dus "illegaal" van die voorverpakte ontbijtkoekrepen meegenomen....6foot6 schreef:Het formulier wordt dan voorzien van een rode A zodat de douane je er meteen uitpikt.
En een belegd broodje mag volgens mij ook echt niet, die voorverpakte koek is geen enkel probleem.
Terug in Texas!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon niks invullen, officieel zal het best moeten,maar ik heb in 30 jaar nog nooit gezeur gehad omdat ik koekjes of wat dan ook mee nam.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Op onze laatste USA reis (juli 2012) hadden wij twee doosjes belgische pralines mee (Leonidas) in onze koffer. Nergens iets ingevuld en geen problemen gehad.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Neem er vooral voldoende mee ! Controlerende ambtenaren willen snoepjes altijd op echtheid controleren en dat kan maar op één manier 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Op het formulier (dat inderdaad redelijk blauw is) zou je al je etenswaren formeel moeten aankruisen (want: 'food'). In de praktijk bedoelen ze er levensmiddelen mee die een gevaar kunnen opleveren voor de agricultuur/natuur in de VS. Afhankelijk van de regio waar je vandaan komt (heerst er een veeziekte? is de hygiëne er minder goed?) kun je iets wel of niet mee het land innemen.
Expliciet toegestaan vanuit Nederland:
En om het plaatje compleet te maken: met een beetje ongeluk mag je je bonbons niet eens meenemen in je handbagage meenemen. Pudding, slagroom en yoghurt vallen namelijk onder de regel van 'geen vloeistoffen of pasta's in de handbagage'. Maar dat voert wel heel ver

Expliciet toegestaan vanuit Nederland:
- ketchup, mayonaise, mosterd, olijfolie
- verpakt brood, koekjes, snoep en chocola
- kaas, met uitzondering van kaas in vloeistof (ricotta, mozzarella etc.)
- alles in blik of folie, ook dranken
- vis (zelfs vers! ieuw!)
- gedroogd fruit
- koemelk, mits voor je eigen kind (geen geitenmelk)
- thee en koffie uit de supermarkt, geen losse blaadjes zonder opschrift
- gemalen kruiden, geen zaden of blaadjes
- honing voor eigen gebruik
- noodles (zonder vlees of ei!)
- rijst, tenzij je uit besmet gebied reist
- champignons, gepelde knoflook, gember (gedroogd én vers)
- noten en pinda's (alleen bewerkt: gebakken, geroosterd etc.)
- mixen voor koekjes, aardappelpuree, dieetdrank, babymelk etc. (mits in gesloten commerciële verpakking met Engels opschrift, mag geen vlees/ei bevatten)
- het meeste verse fruit, net als sommige verse groenten (veiligste=niets mee)
- zaden of blaadjes
- vlees en vleesproducten (incl. bouillonpoeder, gedroogde worstjes etc.), met uitzondering van ingeblikt vlees (Unox Smac, anyone?)
- eieren en producten waarin rauw ei is verwerkt
- melk/zuivel en producten waarin verse zuivel is verwerkt
En om het plaatje compleet te maken: met een beetje ongeluk mag je je bonbons niet eens meenemen in je handbagage meenemen. Pudding, slagroom en yoghurt vallen namelijk onder de regel van 'geen vloeistoffen of pasta's in de handbagage'. Maar dat voert wel heel ver

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand