Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Route 66" op een motor
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
"Route 66" op een motor
Wij willen de "Route 66" op een motor gaan rijden. Omdat wij enkel een rijbewijs B hebben lijkt mij dat niet mogelijk. Maar ik hoor ook verhalen dat je in een Staat een motor bewijs kan kopen. wie weet hoe dit zit ?
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: "Route 66" op een motor
ik weet niet hoe het zit maar mijn eerste gedacht: kan je met een motor rijden?
Lijkt mij een super idee om Route 66 met de moto te doen maar dan wel voor ervaren motorijders....
Lijkt mij een super idee om Route 66 met de moto te doen maar dan wel voor ervaren motorijders....
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hoi,
Hier spreekt een ervaren motorrijder,32 jaar ervaring.Zorg er eerst maar eens voor om je motor rijbewijs te halen en dan ervaring op te doen.
De hele route 66 is bijna 4000 km lang en als je nog nooit motor hebt gereden is dat een heel eind en vergeet niet als je daar een motor huurt
(als het al kan met alleen B) over het algemeen allemaal zware motoren zijn,Honda Goldwing,BMW,HD.
Dit rijdt en stuurt toch even iets anders dan de brommer of scooter die je vanaf je 16e hier mag besturen.Dus mijn advies is ga je rijbewijs halen doe ervaring op en ga na een jaar of 5,dit geweldig idee tot uitvoer brengen.Zelf wil ik het ook nog wel eens doen,maar wacht wel tot aan mijn pensioen en verscheep mijn motor dan wel naar de US,ik vind de prijs van een motor huren veel te hoog.
Albert.
Hier spreekt een ervaren motorrijder,32 jaar ervaring.Zorg er eerst maar eens voor om je motor rijbewijs te halen en dan ervaring op te doen.
De hele route 66 is bijna 4000 km lang en als je nog nooit motor hebt gereden is dat een heel eind en vergeet niet als je daar een motor huurt
(als het al kan met alleen B) over het algemeen allemaal zware motoren zijn,Honda Goldwing,BMW,HD.
Dit rijdt en stuurt toch even iets anders dan de brommer of scooter die je vanaf je 16e hier mag besturen.Dus mijn advies is ga je rijbewijs halen doe ervaring op en ga na een jaar of 5,dit geweldig idee tot uitvoer brengen.Zelf wil ik het ook nog wel eens doen,maar wacht wel tot aan mijn pensioen en verscheep mijn motor dan wel naar de US,ik vind de prijs van een motor huren veel te hoog.
Albert.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Lijkt me een broodje aap verhaal,Maar ik hoor ook verhalen dat je in een Staat een motor bewijs kan kopen
maar ik mag toch hopen dat je oud en wijs genoeg bent om niet te gaan motorrijden zonder enige ervaring?
Motorrijden is totaal iets anders dan autorijden.
Als voorbeeld: "remmen". Met de auto is het gewoon vol op het rem-pedaal, en de ABS doet de rest,
wil je met de motor een beetje vlot tot stilstand komen zonder "straat-eczeem" dan zijn hier wel een paar lessen voor nodig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ik twijfelde om hier een reactie op te geven omdat ik zo'n vraag van een normaal denkend mens niet verwacht. Fantaseer maar lekker door.....
Neem geen HD want dan weet je zeker dat je na 1/3 van de route de helft van de onderdelen hebt vervangen 

- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Dejavu
Ja doe mij ook maar Japans of Duits of anders iets Engels of italiaans maar een HD
Albert.

Ja doe mij ook maar Japans of Duits of anders iets Engels of italiaans maar een HD

Albert.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dat is gewoon hetzelfde als door Europa te gaan trekken met de auto, en nog nooit met een auto te hebben gereden. 

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat een gel*l allemaal hierzo
Als iemand hier op het forum aangeeft in een Panda te rijden en vraagt of het wel verstandig is om in een vrachtauto te rijden die verkleed is als camper, dan noemen we dat piece of cake en hoeft-ie zich absoluut geen zorgen te maken.
Nu iemand aangeeft dat hij graag motor wil rijden in de VS, maar ook aangeeft (en niet meer dan dat) geen motor-rijbewijs te hebben, dan wordt hij uitgelachen en worden er allerlei onzinnige vergelijkingen gemaakt (nog nooit met een auto gereden ?? hoe weet je dat hij nog nooit op een brommer of motor heeft gereden ?) en wordt-ie voor niet normaal denkend mens uitgemaakt.
@Daniel82 : ik denk dat het verstandig is om eerst eens wat motor rijlessen te nemen en te kijken of je motor rijden sowieso wel leuk vindt.
Het idee is hartstikke leuk en zeker het onderzoeken waard. Maar... als je al nooit de behoefte hebt gehad om je motor rijbewijs te halen, waarom zou je dan een vakantie van 4 weken op een motor zitten (en alle gemakken van 'n auto ontberend) wel leuk vinden ?
Misschien denken aan een vakantie van een paar dagen motor rijden, en de rest nog onbestemd laten. Vind je de motor niks dan kun je altijd nog een auto huren (prijzen fluctueren niet zo verschrikkelijk veel dat je bij een paar dagen tevoren reserveren een rib uit je lijf meer kwijt bent).
Als je het wel leuk vindt kun je de motor langer huren (en hoe de huurprijzen daarbij zijn en of de beschikbaarheid makkelijk is weet ik niet).
Een paar topics op dit forum : Motot huren rijbewijs, Motor huren Amerika
Hier wat algemene informatie over het huren van een motor, waarbij ik ook lees dat je wel degelijk een motor rijbewijs nodig hebt.
Misschien ff zoeken op Google hoe je in de VS je motor rijbewijs kunt halen (maar ik weet niet zeker of het kan).

Als iemand hier op het forum aangeeft in een Panda te rijden en vraagt of het wel verstandig is om in een vrachtauto te rijden die verkleed is als camper, dan noemen we dat piece of cake en hoeft-ie zich absoluut geen zorgen te maken.
Nu iemand aangeeft dat hij graag motor wil rijden in de VS, maar ook aangeeft (en niet meer dan dat) geen motor-rijbewijs te hebben, dan wordt hij uitgelachen en worden er allerlei onzinnige vergelijkingen gemaakt (nog nooit met een auto gereden ?? hoe weet je dat hij nog nooit op een brommer of motor heeft gereden ?) en wordt-ie voor niet normaal denkend mens uitgemaakt.
@Daniel82 : ik denk dat het verstandig is om eerst eens wat motor rijlessen te nemen en te kijken of je motor rijden sowieso wel leuk vindt.
Het idee is hartstikke leuk en zeker het onderzoeken waard. Maar... als je al nooit de behoefte hebt gehad om je motor rijbewijs te halen, waarom zou je dan een vakantie van 4 weken op een motor zitten (en alle gemakken van 'n auto ontberend) wel leuk vinden ?
Misschien denken aan een vakantie van een paar dagen motor rijden, en de rest nog onbestemd laten. Vind je de motor niks dan kun je altijd nog een auto huren (prijzen fluctueren niet zo verschrikkelijk veel dat je bij een paar dagen tevoren reserveren een rib uit je lijf meer kwijt bent).
Als je het wel leuk vindt kun je de motor langer huren (en hoe de huurprijzen daarbij zijn en of de beschikbaarheid makkelijk is weet ik niet).
Hier wat algemene informatie over het huren van een motor, waarbij ik ook lees dat je wel degelijk een motor rijbewijs nodig hebt.
Misschien ff zoeken op Google hoe je in de VS je motor rijbewijs kunt halen (maar ik weet niet zeker of het kan).
- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Dank je voor de infoUS-fanboy schreef:Wat een gel*l allemaal hierzo![]()

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
DejaVu schreef:Neem geen HD want dan weet je zeker dat je na 1/3 van de route de helft van de onderdelen hebt vervangen
laguna62 schreef:Dejavu![]()
![]()
Ja doe mij ook maar Japans of Duits of anders iets Engels of italiaans maar een HD![]()
Albert.

laguna62 schreef:Hoi,
Albert.
Helemaal mee eens, buiten dat 4000 KM best wel een heel eind is, zijn er delen bij waar je zo maar een uur of wat in het totale niks rijdt, en dat is zelfs voor de ervaren rijder al een hele opgave. Dus een beetje ervaring is wel op z'n plek. Dan rijdt je i.i.g. wat relaxter.
En motor huren is inderdaad nog al prijzig, dan is je eigen verschepen behoorlijk goedkoper, al zal de TS zelf waarschijnlijk nog geen motor hebben, vermoedt ik.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is nogal simpel. Met B mag je ook hier geen motorrijbewijs besturen
- US-fanboy
- Amerikakenner
En kun je als Nederlander in de VS je aantekening voor het motor rijbewijs halen (op een eenvoudige manier) ?
En ik denk dat je een motor bedoelt
En ik denk dat je een motor bedoelt

- Bushmaster
- Amerika-expert
Wat lekker genuanceerd toch weer, (sarcastisch aan) ook een goed vergelijk (sarcastisch uit)Wat een gel*l allemaal hierzo
vier wielen vs twee wielen + compleet andere bediening, is toch net iets anders dan alleen een gewicht/grootte verschil in voertuig.
Het is nogal simpel. Met B mag je ook hier geen motorrijbewijs besturen

- goldenhills
- Amerika-expert
Wellicht zijn er staten waarin je als toerist een motorrijbewijs mag halen. En gezien de relatief lage drempel kun je dat als het 'kopen' van een motorrijbewijs zien. Ik heb zelf mijn rijbewijs in Californie opnieuw gehaald (dat moet, als je hier woont en motor wilt rijden), en zelfs de meer gedegen weg van een officieel erkende motorcursus (1 avond theorie en twee dagen rijles op een parkeerterrein, inclusief afrijden) is dodelijk eenvoudig. Iedereen was geslaagd, inclusief mensen die onzeker op de motor zitten en vierkant de bochten nemen... Ik hoop altijd maar dat die mensen snel ervaring opdoen en in de tussentijd geen brokken maken. Het valt me op hoe slecht de gemiddelde motorbeheersing is hier (o.a. 'lopend' naar de stopstreep ipv stoppen en je voet pas uitsteken als je geheel stilstaat, slecht aansnijden van bochten, geen straatje kunnen keren, terugzakken op een helling, etc.).
Als je gevoel voor motorrijden hebt zal route 66 best te doen zijn als je nog niet lang je motorrijbewijs hebt, maar je moet inderdaad wel zorgen dat je niet te lang op de motor zit elke dag. Sowieso is dat niet leuk, ik vind 200 a 300 mijl per dag leuke weggetjes meer dan genoeg voor een vakantie, en ik rij al 25 jaar bijna dagelijks op een comfortabele motor...
Motorhuur is erg prijzig hier, ik denk dat een motorvakantiepakket goedkoper is (en nog steeds prijzig).
Als je gevoel voor motorrijden hebt zal route 66 best te doen zijn als je nog niet lang je motorrijbewijs hebt, maar je moet inderdaad wel zorgen dat je niet te lang op de motor zit elke dag. Sowieso is dat niet leuk, ik vind 200 a 300 mijl per dag leuke weggetjes meer dan genoeg voor een vakantie, en ik rij al 25 jaar bijna dagelijks op een comfortabele motor...
Motorhuur is erg prijzig hier, ik denk dat een motorvakantiepakket goedkoper is (en nog steeds prijzig).
- US-fanboy
- Amerikakenner
Het ging mij er om dat de een al aangeeft heel weinig ervaring te hebben met iets als een grote camper en dat praten we goed (en iemand die 32 jaar als vrachtwagenchauffeur rijdt zal echt niet zeggen dat het rijden met een Panda hetzelfde is als rijden met een grote camperBushmaster schreef: vier wielen vs twee wielen + compleet andere bediening, is toch net iets anders dan alleen een gewicht/grootte verschil in voertuig.

We hoeven hier echt niet te doen alsof je 5 jaar ervaring moet hebben met motor rijden om een vakantie op de motor te kunnen doen in een land als Amerika.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
En ook niet onbelangrijk: denk om je bagage. Als je met z'n 2en op een motor zou stappen, dan moet je nog even bedenken wat je aan spullen kan meenemen. Wij gaan jaarlijks naar het buitenland op 1 motor en de ervaring heeft geleerd dat je dan genoegen moet nemen met het absolute minimum aan kleren. (1 spijkerbroek, 1 paar schoenen, 2 shirts, 1 trui en wat onderkleding en unisex toiletspullen)
We wassen dus vaak onderweg, denk er dan aan snel drogende spullen mee te nemen!
We wassen dus vaak onderweg, denk er dan aan snel drogende spullen mee te nemen!
- goldenhills
- Amerika-expert
Daar ben ik het best mee eens. De meeste wegen zijn ruim en makkelijk te rijden, zolang je niet met een te grote / te hoge zwaarbeladen motor op stap gaat (BMW GS oid), zeker als je ook nog eens een passagier meeneemt (dat zou ik een beginnend motorrijder niet aanraden). Gezond verstand is het meest belangrijk.US-fanboy schreef:We hoeven hier echt niet te doen alsof je 5 jaar ervaring moet hebben met motor rijden om een vakantie op de motor te kunnen doen in een land als Amerika.
Bagage is inderdaad een belangrijk punt, zeker als je samen op 1 motor gaat. Da's ook een voordeel van sommige georganiseerde motorreizen, dan gaat je bagage in een busje mee.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
een beginnende auto-chauffeur zou ik ook niet aanraden om ineens een autovakantie van 4000km te boeken (moet je bij sommige verhuurbedrijven niet sowieso x-aantal jaar al een rijbewijs hebben?)
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Nee, gewoon boven de 25 jaar oud zijn als je betaal je nog een fee bij.LeenG schreef:een beginnende auto-chauffeur zou ik ook niet aanraden om ineens een autovakantie van 4000km te boeken (moet je bij sommige verhuurbedrijven niet sowieso x-aantal jaar al een rijbewijs hebben?)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1494 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties