Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Anita,
Laat je koffers maar open want als ze er in willen kijken breken ze de sloten open , kofferriemen zijn erg handig zeker als je koffer flink vol zit, op onze laatste trip najaar 2003 waren 2 van de 4 koffers gecontroleerd en omdat ze goed vol zaten had de douane ze niet goed dicht kunnen krijgen dooor de kofferriem werd alles gelukkig bijeen gehouden.
Gr.
Rob
Laat je koffers maar open want als ze er in willen kijken breken ze de sloten open , kofferriemen zijn erg handig zeker als je koffer flink vol zit, op onze laatste trip najaar 2003 waren 2 van de 4 koffers gecontroleerd en omdat ze goed vol zaten had de douane ze niet goed dicht kunnen krijgen dooor de kofferriem werd alles gelukkig bijeen gehouden.
Gr.
Rob
Omdat wij ook met dezelfde vraag zitten, heb ik al gezocht op de verschillende fora wat te doen.
Bij het reisbureau werd mij ten zeerste geadviseerd om alles wel op nummerslot te doen. Wel zorgen dat je de codes zo kan opnoemen.
Je zou de eerste niet zijn waar wat uit of nog erger in je bagage wordt gestopt.
Ik ga in ieder geval voor het op slot doen van onze koffers.
Bij het reisbureau werd mij ten zeerste geadviseerd om alles wel op nummerslot te doen. Wel zorgen dat je de codes zo kan opnoemen.
Je zou de eerste niet zijn waar wat uit of nog erger in je bagage wordt gestopt.
Groetjes, Nel
Ik kom net terug van een vakantie trip, en er werd tijdens inchecken specifiek gevraagd of de bagage op slot was, en als dat het geval was te ontsluiten.
Hier meer informatie on-line :
http://www.roadandtravel.com/traveladvi ... travel.htm
/PeeJay
Hier meer informatie on-line :
http://www.roadandtravel.com/traveladvi ... travel.htm
/PeeJay
Laatst gewijzigd door PeeJay op 26 mei 2004, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Nel,Girl_2004 schreef:Omdat wij ook met dezelfde vraag zitten, heb ik al gezocht op de verschillende fora wat te doen.
dat lijkt mij niet verstandig, ze controleren niet waar je bij bent maar ergens in de catacombe van het vliegveld, ik denk niet dat ze komen vragen wat je cijfercode is.
Een stevige kofferriem is denk ik verstandiger.
Gr.
Rob
Re: Koffers
Zo'n kofferriem is altijd wel handig en mijn koffer hebben ze ook al eens gecontroleerd,er lag een briefje in het koffer dat ze het nagekeken hadden,en alles lag precies zoals ik het had ingepakt.
-
- Amerikafan
Peejay zegt:
idd bij mij was dat ook. Gelukkig had ik voor elke koffer een riem mee.
Girl_2004 zegt:
k kom net terug van een vakantie trip, en er werd tijdens inchecken specifiek gevraagd of de bagage op slot was, en als dat het geval was te ontsluiten.
idd bij mij was dat ook. Gelukkig had ik voor elke koffer een riem mee.

Girl_2004 zegt:
Ik heb nog nooit een aanvaring gehad met verdwenen spullen uit mijn koffers maar ik denk dat het komt door al die veiligheidsmaatregelen en veiligheidspersoneel waardoor het ook veel moelijker is voor dieven.nou dan zal ik maar gaan voor het aanleveren van koffers die niet op het cijferslot gaan en toch nog even een paar banden kopen.
ik blijf het een tricky iets vinden, maar ja jullie ervaring telt ook !
Als je vanuit een kleiner vliegveld uit amerika vertrekt kun je vaak wachten op het controleren van je koffer en het dan alsnog sluiten!
Maar de kofferriem is beduidend beter, ik had een geweldige samsonite gekocht, ik dacht die krijg je niet kapot of open, nou de koffer viel zowat uit elkaar na 2 vluchten, dus die gaat terug naar samsonite! ik had geen riem en bij aankomst was die wel open maar niet helemaal opengeslagen dus ik was niets kwijt, een band was hier toch wel wat geruststellender geweest!
Richard
Maar de kofferriem is beduidend beter, ik had een geweldige samsonite gekocht, ik dacht die krijg je niet kapot of open, nou de koffer viel zowat uit elkaar na 2 vluchten, dus die gaat terug naar samsonite! ik had geen riem en bij aankomst was die wel open maar niet helemaal opengeslagen dus ik was niets kwijt, een band was hier toch wel wat geruststellender geweest!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerikafan
-
- Amerikafan
Koffers
De Amerikaanse doanne zal je koffer openen als ze daar behoefte toe hebben, goedschiks of kwaadschiks.
Verder nog een tip over het inladen van je koffers. Heb zelf al verschillende malen gehad dat er een of meerdere koffers niet met hetzelfde vliegtuig meegekomen waren waar ik mee gekomen was.
Wat wij dus altijd doen is onze bagage van ieders verdelen over beide koffers; als er een koffer ontbreekt is niet alle bagage van een persoon weg.
Tevens doen we alle noodzakelijke dingen voor de eerste nacht in onze handbagage; je weet maar nooit!!
Prettige reis verder.
Leon
Verder nog een tip over het inladen van je koffers. Heb zelf al verschillende malen gehad dat er een of meerdere koffers niet met hetzelfde vliegtuig meegekomen waren waar ik mee gekomen was.
Wat wij dus altijd doen is onze bagage van ieders verdelen over beide koffers; als er een koffer ontbreekt is niet alle bagage van een persoon weg.
Tevens doen we alle noodzakelijke dingen voor de eerste nacht in onze handbagage; je weet maar nooit!!
Prettige reis verder.
Leon
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Mij werd bij mijn laatste reis naar de VS (december 2003) ook van tevoren duidelijk gemaakt dat ik de koffersloten niet diende te gebruiken. Al bij het inchecken werd mij gevraagd of alle sloten open waren.
De Amerikaanse douane heeft sowieso het recht om elke koffer open te maken als ze hier reden toe zien. Als ze daarbij je slot moeten vernielen omdat je koffer op slot zit, dan doen ze dit gewoon.
Het is dus ten zeerste aan te raden om je koffers niet op slot te doen, maar iedereen die dit wil kan het bij het inchecken nog eens aan het luchtvaartpersoneel vragen.
De Amerikaanse douane heeft sowieso het recht om elke koffer open te maken als ze hier reden toe zien. Als ze daarbij je slot moeten vernielen omdat je koffer op slot zit, dan doen ze dit gewoon.
Het is dus ten zeerste aan te raden om je koffers niet op slot te doen, maar iedereen die dit wil kan het bij het inchecken nog eens aan het luchtvaartpersoneel vragen.
Omdat wij met KLM vliegen, heb ik hen een mailtje gestuurd met de vraag of we de koffers al dan niet op slot moeten doen. Dit is hun antwoord:
"U kunt uw koffer gewoon op slot doen, maar u dient er rekening mee te houden dat in verband met de extra veiligheidscontroles, dat er aan u gevraagd kan worden uw koffer te openen ter controle."
Ik heb me voorgenomen om bij het inchecken nog maar eens na te vragen wat we het beste kunnen doen. We gaan er maar van uit dat het personeel daar wel weet wat we het beste kunnen doen. En ook vanuit Amerika naar huis doen we dat maar.
Toch bedankt voor jullie reacties trouwens!
Anita
"U kunt uw koffer gewoon op slot doen, maar u dient er rekening mee te houden dat in verband met de extra veiligheidscontroles, dat er aan u gevraagd kan worden uw koffer te openen ter controle."
Ik heb me voorgenomen om bij het inchecken nog maar eens na te vragen wat we het beste kunnen doen. We gaan er maar van uit dat het personeel daar wel weet wat we het beste kunnen doen. En ook vanuit Amerika naar huis doen we dat maar.
Toch bedankt voor jullie reacties trouwens!
Anita
Dit jaar gaan we met de camper door amerika ,en nu vroegen we ons af of het wel handig is om allemaal koffers mee te nemen . Reistassen lijkt ons veel handiger , die vouw je zo op.We gaan met 4 personen dus al die koffers heb je ook in de camper.En we gaan 4 wkn dus er moet vrij veel mee?
Kan iemand mij vertellen hoe het bevalt en hoe het gaat op de luchthaven ?
(kans dat er dingen in je tas gestopt worden ?)En kun je ze laten insealen ?
-
- Amerikafan
4 weken met alleen handbagage, my kind of girlAntoinette schreef:Wij nemen tijden onze vluchten alleen maar handbagage mee, je hebt meestal niet veel nodig en er is daar natuurlijk ook van alles te koop.
Zo heb je altijd je bagage in het zicht en kun je zelf je koffers of reistassen openen als dit nodig is.

Ik leefde 4 jaar lang uit mijn weekend tas, dus ik weet hoe het is!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Zeearend,zeearend schreef:Dit jaar gaan we met de camper door amerika ,en nu vroegen we ons af of het wel handig is om allemaal koffers mee te nemen . Reistassen lijkt ons veel handiger , die vouw je zo op.We gaan met 4 personen dus al die koffers heb je ook in de camper.En we gaan 4 wkn dus er moet vrij veel mee?
Waarom moet er veel mee voor 4 weken, op veel campgrounds vind je een laundry waar je de was kan doen in turbomachines, wassen en drogen klaar in 1 uur voor $2 tot $3 .
Als je de camper bij het verhuurstation waar je begint ook weer inleverd kan je de koffers daar achterlaten, je moet dan alleen voor vertrek alles uit de koffers opbergen in de camper en bij terugkomst kan je pas inpakken als je terug bent op het verhuurstation.
Wij nemen de koffers altijd mee en pakken pas 'savonds uit op de 1ste campground, de koffers bergen we dan op in een kast die eigenlijkbestemd is om kleren op te hangen (dat soort kleren hebben we toch nooit bij ons) of in de bergruimte onder de camper.
Gr.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 5120 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol