Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel zijn jullie kwijt?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mamma
Amerika-ontdekker

Hoeveel zijn jullie kwijt?

Bericht door mamma »

Had een vraagje en dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk maar wat zijn jullie kwijt aan een amerikareis?
Wij willen in juli-aug 2007 voor de eerste keer met onze kids van 5 en 7 per auto voor 4 weken met een huurauto naar zuid-west en dan een rondreis,
Heb een bereking gemaakt ongeveer want je weet het nooit precies bij een vakantie natuurlijk!
Ik kom op een bedrag van ongeveer 15.000 euro maar volgens mij kan het ook goedkoper of komt het wel zo'n beetje hier op neer?
We houden wel van een beetje luxe,slapen wel in hotels volgens de planning.
Ben benieuwd wat jullie kwijt zijn aan zo'n reis?

Alvast bedankt
Daan
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij waren afgelopen zomer bijna 9000 euro kwijt voor 4 weken met 3 kinderen. We hebben wel af en toe gekampeerd. Voor de kosten per dag kun je 'ns kijken in ons dagboek

Groetjes Elly
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

Wat een snel antwoord zeg!
Wel leuk hoe jullie dat hebben gedaan zo en erg overzichtelijk!
Had jullie dagboek al eens een keer eerder gelezen ook via deze site.
Had nu niet zoveel tijd dus heb vluchtig gelezen,
Hoe oud waren jullie kinderen we hebben nog niet geboekt en ik twijfel nog wel een beetje of ze niet te klein zijn?
Maar ze zijn ook erg flexibel dus wat dat betreft hmmm nouja
Heb er wel veel zin in.
En hoelang vantevoren moet je uiterlijk boeken?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Onze kinderen waren 13, 11 en 9 jaar. Wij hadden in januari geboekt maar voor volgend jaar gaan we eerder boeken want ik heb begrepen dat de prijzen voor de vluchten dan goedkoper zijn. Ik geloof dat je vanaf 330 dagen voor je terugreis datum kunt boeken. Hou de boekingssites een beetje in de gaten.

Groetjes Elly
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

wij rekenen (2 vol pers) op zo'n 1500 euro per persoon... 14 dagen op de zelfde plaats... dit is dan zonder shoppen en pretparken...
boeffie
Amerikakenner

Re: Hoeveel zijn jullie kwijt?

Bericht door boeffie »

Ik ben in de zomer van 2004 met mijn gezin (zoontje was toen 2 jaar) een maand in de VS en Canada geweest. Hiervan hebben wij 2 weken met een huurauto rondgereisd en in motels overnacht. De andere 2 weken waren we bij familie. Persoonlijk was ik het na 2 weken elke dag met je spullen van hot naar her sjouwen spuugzat, en ik merkte ook dat mijn zoontje behoefte kreeg aan meer vastigheid. Ik zou een volgende keer dan ook zeker met een camper reizen, dan is de woonomgeving telkens hetzelfde. Voordeel van een camper is ook, dat kids op een campground zelf rond de camper kunnen spelen, op een motelkamer zit je toch vaak binnen.

Kids van 5 en 7 zijn al blij met een speeltuin en een stukje gras om te spelen, daarmee hoef je niet elke dag naar een pretpark oid, dus die kosten kun je laag houden. Zelf gaan wij ook weer als de jongste 5 is en willen dan een camper huren.

Ik ben benieuwd naar de tips die volgen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hallo Daan,

Vorig jaar hebben wij met z'n tweeën 10.000 euro besteed aan 23 dagen rondreis door west-amerika, vliegticket was een KLM-award ticket en hebben dus alleen luchthavenbelasting moeten betalen.
Dit is wel met tophotels( four seasons, ritz carlton, bellagio enz.) en wij houden ook van lekker eten in goede restaurants.
Dit jaar is het budget ongeveer 5750 euro voor 15 dagen west-amerika.

Groeten Harry.
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Wij rekenen op 2500 per persoon ( we gaan met z'n tweeen) voor 3 weken zuidwesten
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

nouja je ziet dat het verschilt p.p maar ik denk dat wij danbest een goed inschatting hebben gemaakt,het blijft een hoop geld maar dan heb je ook wat he :D en ik heb het er voor over.

Ja onze kinderen zijn inderdaad al blij met een speeltuintje,maar daar ben ik niet voor in amerika natuurlijk wil zelf ook graag naar wat pretparken maar dat is per persoon ook weer verschillend.
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

oja boeffie,
Wij zijn wel van plan om ongeveer2/3/4 dagen op dezelfde plek te lbijven ligt aan de locatie hoelang, :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Daan,

Wij zijn in 2004 met 2 kinderen (toen 12 en 15) naar zuid-west Amerika geweest. We reisden in juli en augustus met de auto en we overnachtten in motels. We gingen bijna elke avond uit eten (wel vaak bij goedkope restaurants)
We zijn 26 dagen onderweg geweest.

Totaal waren we € 9200,= kwijt.
Tickets € 3000,- , autohuur € 1200,- en totaal € 5000,- voor benzine, overnachtingen, eten en drinken, pretparken, een kleding bij outletshops.

Marjon
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben met mijn groepsreis in mijn eentje ongeveer 1900 euro kwijt. Daar zit een retourticket, autohuur en hotes/motels in. Alles bij elkaar ben ik denk ik zo'n 3000 euro kwijt aan deze vakantie. Misschien wat minder.

Groetjes van Marloes
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Laatste keer met 2 personen,14 dagen,ongeveer 10.000 euro,alles inbegrepen,en met de aantekening dat we niet op geld letten als we op vakantie zijn.
Zeker weten dat het een stuk goedkoper kan.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Laatste keer deed ik het voor ff meer dan 300 euro, 7 dagen en in mijn eentje :-)(vliegreis, enkele hotelovernachtingen en 2maal een volle tank benzine).
Ik moet wel toegeven dat ik heel gauw tevreden ben en gelukkig ook niet aan anderen hoef te denken ;-) en een auto in bruikleen had.

Toen ik een jaar in Amerika zat kostte dat in totaal 8000 euro.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon appels met peren vergelijken..

Persoonlijk probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te reizen. Daarnaast regel ik ook heel veel zelf, ik hoef ook niet echt mijn complete reis al 2 maanden van te voren uitgestippeld te hebben. Wat is het nut van het leven als je geen risicio neemt, dat mag ik op mijn leeftijd nog zeggen :-D.

- Mike
- Mike
Emiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Emiel »

Wij rekenen dit jaar op ongeveer 6000,- euro totaal, voor 2 personen, inclusief vliegtickets en bijbehorende taxen, autohuur, verplichte hotel overnachtingen en vervolgens 100 euro per dag te besteden. Dit is voor 28 dagen een rondreis door het zuidwesten.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Interessante discussie... ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Michigan schreef: Wat is het nut van het leven als je geen risicio neemt, dat mag ik op mijn leeftijd nog zeggen :-D.
- Mike
:beerchug:

Ja hoor, dat mag nog. Maar wacht tot je een partner hebt, dan verdubbelen die kosten zich, en als er dan nog kinderen bijkomen dan verdubbelen die kosten zich nog een keer. Zo voelde het bij mij in de portomonee tenminste aan toen mijn reisgezelschap zich zo uitbreidde.

Margaret
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik weet niet of je van plan bent om hotelovernachtingen vantevoren in Nederland te boeken. Hou er dan rekening mee dat je dan soms voor 4 personen een hotelovernachting moet betalen, terwijl als je hier in de US een hotelkamer neemt, je per kamer betaalt en dus soms goedkoper uit bent. Voor de vlucht ben je in de zomer al snel zo'n €3500 euro kwijt met 2 volwassenen en 2 kinderen. Als je de goedkopere hotelketens neemt kun je voor €50-€60 euro per nacht redelijk overnachten. Blijf je langer op 1 plaats, probeer dan eens extended stay hotels. Deze hebben meestal een lager tarief omdat je een kamer per week kunt boeken en ze hebben ook een keukentje, zodat je eens "thuis" kunt koken i.p.v. steeds uit eten te moeten.
Met 2 kinderen zou ik trouwens sowieso adviseren om er een gemengde vakantie van te maken. Dus een week of 2 rondtrekken en een week of 2 op een vaste plaats blijven. Of als dat niet gaat af en toe een hotel voor een dag of 3 te boeken en even bij te komen. Kinderen kunnen dan een paar dagen op adem komen (jullie ook ;-) ) en als je een hotel met een zwembad neemt dan zijn kinderen al snel tevreden.

En zoals al vaker gezegd: vaak zijn de voorbereidingen al net zo leuk als de vakantie zelf...geniet ervan!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

Bedankt voor jullie bijdrage :D
Wij houden nu voorlopig bij onze inschatting van 15.000 maar het kan minder worden maar ook meer natuurlijk ,we zijn namelijk niet van plan om dit ieder jaar te doen(dat trekt de portomonee ook niet) :D
Dus willen we ook niet echt overal op gaan bezuinigen.
Wij zijn van plan om het eerste gedeelte van de route vooral vanaf SF natuurparken etc te doen,daarna wat pretparken,en daarna rustig aan langs de kust weer terug naar SF,
De natuurparken in het begin omdat we dan allemaal nog fit zijn,daarna de pretparken omdat de kinderen dan nog wat hebben om naar uit te kijken en tja daarna elke dag een stukjer verder naar SF om te uitterusten,

Inderdaad is de voorpret al leuk,tis alleen jammer dat alles zoveel geld kost :D
Maarja welke vakantie niet :roll:
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

oja verder zijn we plan om eigenlijk elk hotel met zwembad te boeken,
Lekker elke avond even zwemmen,mits het kan natuurlijk,maar denk dat het voor de kids ook wel lekker is .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer