Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Annuleren: gemeengoed in USA?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
iMoon
Amerika-ontdekker

Annuleren: gemeengoed in USA?

Bericht door iMoon »

Hallo allemaal,

Hoewel in het begin van onze reisplanning (Zuidwest) de paniek toesloeg omdat veel leuke overnachtingsplekken al bezet waren, zie ik nu dat er zo nu en dan weer wat vrij komt.
En nu ik diverse boekingen heb gedaan, krijg ik bijv. via Tripadvisor en Booking.com aanbiedingen van bijv. eenzelfde huis maar veel goedkoper.... Erg aantrekkelijk!

Het zou nooit in mij opkomen om iets te annuleren dat ik al geboekt heb maar blijkbaar denkt men daar in de USA veel makkelijker over.
Hoe gaan jullie daar mee om? Annuleer je vaak en makkelijk?
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Annuleren: gemeengoed in USA?

Bericht door Staceybeesie »

Heb daar wel een aparte ervaring mee.
Ik ben lid van een foto club hier in Amerika en we hadden het over naar Washington gaan in de lente als de bloesem piekte, maar dat dat zo moeilijk plannen is vaak, want je weet niet wanneer de bloesem op zijn mooist is.
Dus ik vertelde dat ik eigenlijk gok op gegevens van voorgaande jaren. Waarna ik de reactie kreeg, "Gokken? Je boekt gewoon drie weekenden een hotel in die periode en twee annuleer je er. En dan heb je altijd een kamer in de piek."
Ik zeg niet dat het regel is dat mensen dat doen natuurlijk, maar de grote hotel ketens kun je tot 24 uur van te voren annuleren. En dat wordt denk ik op deze manier wel een beetje misbruikt naar mijn mening.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij boeken op populaire locaties vaak een "backup-hotel" dat gratis te annuleren is. Mochten we met Priceline/Hotwire niet slagen dan hebben we iig een slaapplek. En je hoeft verder niks uit te leggen, vaak kun je dat gewoon electronisch annuleren.
Heb zelf het idee dat het heel normaal is in de USA.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb geen problemen met annuleren, en vaak let ik er ook specifiek op om een hotel te boeken dat annuleerbaar is, zodat ik plannen gemakkelijk kan aanpassen als daar behoefte aan is. Soms tijdens de reis, soms nog bij de voorbereidingen. En op sommige plekken heb ik in het verleden ook al eens hotels geboekt die ik later even zo gemakkelijk annuleerde omdat er iets beschikbaar kwam dat mij meer bliefde. Maar om niet het risico te lopen dat je helemaal niets hebt, doe ik dat wel vaker. Waarom ook niet? Die voorwaarden zijn er toch niet voor niets? Ik vind het super gemakkelijk.

Wat Staceybeesie vertelt zou zelf niet zo snel in mij opkomen, maar eerlijk gezegd vind ik het wel een goed idee. Misbruik vind ik het persoonlijk niet, eerder gebruik maken van de mogelijkheden! Zo kun je ruim vantevoren boeken tegen acceptabele prijzen en later bekijken wat je nodig hebt op het moment dat de piek het hoogst is... Ik denk inderdaad wel dat het in Amerika heel gemakkelijk is, maar op veel andere plekken in de wereld kun je ook gemakkelijk annuleren in deze branche. Het hoort er gewoon bij!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

En niet alleen in de US hoor, overal ter wereld, ook in Nederland bij de reguliere hotels. Niets vreemds.

Maar je betaalt natuurlijk ook voor dit soort faciliteiten: over het algemeen kun je vaak direct korting krijgen door een non-refundable, prepayed rate te kiezen.

En tot slot: sommige hotels overboeken ook, op statistische gegevens van annuleringsgedrag kun je immers prima sturen en voorspellingen doen. En soms gaat dat mis, je hoort soms wel eens verhalen van mensen die in een ander hotel worden ondergebracht.
Texassim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Texassim »

Ik denk weleens dat we in nederland niet (meer) gewend zijn aan klantenservice. Kamers is een kwestie van vraag en aanbod, sommige hotels zullen idd overboeken omdat er altijd mensen zijn die afzeggen. Hoe flexibeler hoe beter, die voorwaarden zijn er inderdaad niet voor niets. Net als in de andere post over "onderhandelen" met prijzen, gewoon open en eerlijk spelen!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

doe ik altijd : heel wat hotels reserveren met overlappende data en pas als de route definitief is, dan de overbodige nachten annuleren. Wel goed opletten natuurlijk dat er geen kosten aan vast hangen. Via Hotels.com en/of Booking.com staat het altijd heel duidelijk vermeld.
Voor onze aprilreis opnieuw heel wat keren toegepast : vb : Moab is in het Paasverlof heel snel volzet (dit jaar valt de Moab 4x4 gelukkig het weekend vóór de vakantie). Daar heb ik dus ineens een volle week geboekt in het hotel dat we wilden hebben, om er tenslotte maar 2 nachten over te houden. De rest gewoon zonder kosten geannuleerd. Daardoor zie je dus ook, hoe dichter de datum komt, hoe meer hotels, die eerst volzet waren, ineens weer kamers vrij hebben.
Staceybeesie
Amerika-expert

:mrgreen: Wel leuk de reacties te lezen.
Ik ben dus heel naïef eigenlijk. Iemand nooit een reservering vergeten?
Ik was dus vorig jaar tijdens de lente enorm op mijn hoede om vooral niet te laat te zijn met annuleren.
Uiteindelijk heb ik toen alles geannuleerd, maar voelde me echt nog een beetje schuldig erover.
De hotelbazen worden denk ik niet blij van ons. Hoe moet je zoiets nou inschatten?
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Annuleren gaat heel gemakkelijk, maar toch moet je goed opletten op de afschriften van je creditcard.
Afgelopen jaar moesten wij onze vakantie annuleren vanwege een ernstig zieke schoonmoeder.
Dit was allemaal zo gepiept, zeker bij de bekende ketens.
Bij 1 onafhankelijk motel moest ik online annuleren, maar ik kreeg geen bevestiging.
Door het overlijden van mijn schoonmoeder en de hoeveelheid annuleringen is me dat niet zo opgevallen totdat ik op het creditcard afschrift opeens zag dat ze een overnachting hadden afgeboekt.
Ik heb hun nog gemaild, maar kreeg daar ook geen reactie op.
Ik heb het gemeld bij onze CC-verstrekker.
Zij hebben ons het geld teruggestort en een onderzoek naar creditcard fraude gestart.
We hebben verder niks meer gehoord en de 8 weken die het onderzoek zou duren is inmiddels voorbij.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Staceybeesie schreef:Ik ben dus heel naïef eigenlijk. Iemand nooit een reservering vergeten?
Jij snapt het, dat is dus precies waar de hotels ook op hopen, en reken maar dat 't veel gebeurd. Het is simpelweg een paar procent van de omzet, en ik heb wel eens getallen van boven de 5% voorbij zien komen.

Het grootste deel van die omzet komt natuurlijk uit de zakelijke markt. Bedrijven die blokken kamers reserveren en ze niet allemaal gebruiken. Maar ook enkelvoudige reserveringen waar de plannen wijzigen. Als consument zit je natuurlijk bovenop je vakantiebudget. Bij zakelijke reizigers is dat natuurlijk allemaal wat soepeler en zal het veel vaker vergeten worden.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik doe het ook zo, in't begin van mijn reisplanning boek ik vaak keten-hotels zoals Motel 6, omdat ik weet dat je daar makkelijk & gratis kan annuleren zonder dat ze je vragen stellen. Meestal kan ik via Priceline/Hotwire betere deals vinden nadien & dan annuleer ik gewoon de Motel 6 overnachting die ik niet meer nodig heb. Misbruiken zou ik het dus ook niet noemen, ze bieden het namelijk aan. Daarom probeer ik in't begin ook de kleine zelfstandige hotels/motels te vermijden, vaak doe je daar een reservatie aanvraag & moet je heen en weer emailen voor je weer kan annuleren. Bij een keten is het vaak op minder dan een minuut klaar & krijg je dus ook meteen je cancellation number.

Ik ben begin januari beginnen te plannen/boeken & ik heb nu al zo'n 9 hotels weer geannuleerd omdat ik een betere deal elders kon vinden. Bij eentje was het zelfs zo dat ik via Priceline hetzelfde hotel kreeg wat ik aanvankelijk al direct geboekt had, die eigenaars moeten dus ook raar opgekeken hebben :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als ik niet meteen een goed hotel kan vinden dan boek ik gewoon een hotel die je gratis kan annuleren. En in de tussentijd kijk ik verder of ik iets beters kan krijgen. En dat doe ik ook bij hotels buiten Amerika.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hotels hebben standaard een overboeking, juist om ervoor te zorgen dat het hotel toch vol is ondanks de annuleringen.
Zie hier wat tips: http://www.huffingtonpost.com/daniel-j- ... 55524.html
Staceybeesie
Amerika-expert

Interessante link.
Wij zijn een keer "walked" (weer een term geleerd) in het Mariott in Orlando. Waren toen nog vanuit Nederland gevlogen en kwamen, zoals in het artikel ook staat, heel laat aan om in te checken. Al hadden we dat wel aan gegeven destijds. Er was toen een conventie gaande en alle kamers waren vol. Sta je dan. Kan je vertellen dat dat geen prettige ervaring was :mrgreen:
Uiteindelijk kwam het goed en kregen we een ander hotel. Maar moesten wel weer verder op pad die avond en later in de week weer terug naar Mariott.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

roelb schreef:En niet alleen in de US hoor, overal ter wereld, ...
Inderdaad. Ik heb deze week zelf ook 4 hotels geboekt voor de eerste week augustus in Japan. Dan zijn daar in die regio een hoop traditionele festivals, waar vele honderdduizenden mensen op af komen. Je kan bij de meeste hotels maximaal 6 maanden vooruit reserveren, dus nu net een week. En wat denk je? In Aomori (toch een flinke stad met 300.000 inwoners) waar het grootste festival is was na een dag al niks meer te krijgen, en inmiddels zit praktisch alles in die regio gedurende die week tot de laatste kamer vol.

Ik heb nog geen flauw idee of ik überhaupt zal gaan (per slot van rekening ben ik afgelopen september en januari ook al naar Japan geweest), maar als ik nu niks had geboekt was het al helemaal zeker geweest dat ik niet zou kunnen gaan. En annuleren kost nu eenmaal niks. Iets zegt me dat ik zeker niet de enige ben die vanuit die gedacht heeft geboekt...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb in Miami meegemaakt dat het hotel overboekt was. Eigenaar is netjes meegelopen naar een nabij gelegen hotel en heeft daar een kamer geregeld. Dag erna konden we in ons oorspronkelijke hotel terecht.

In Barcelona hadden we een Priceline boeking waarbij het hotel vol was. Toen werden we ook doorverwezen naar een nabijgelegen hotel. Alleen dat hotel was 4**** Superior ipv ons oorspronkelijke 4**** hotel. We hebben toen bij de balie gezeurt dat we geen zin hadden om heen-en-weer te hobbelen tussen de hotels en dat we vroeg de deur uitgingen. We konden toen gewoon in dat luxere hotel blijven. Daarnaast nog gratis internet gekregen :lol: Dus overboeking is meestal geen probleem, je kan er vaak zelfs nog wat extra's uithalen..
Staceybeesie
Amerika-expert

In het artikel las ik volgens mij dat je 1 overnachting gratis zou moeten krijgen.
Dat hebben wij zeker niet gehad destijds. Maar dit wordt een erg leerzaam topic zo voor mij :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Denk dat het niet helemaal goed begrepen hebt:
First, they should cover the cost of one night at a comparable, alternative hotel. If necessary, they should also pay for a cab to the new hotel and the cost of a phone call to inform loved ones of your new location.
lijkt me meer dan logisch dat je de kosten van een ander hotel vergoed krijgt als jouw oorspronkelijk geboekte hotel vol zit.
Da's niet gratis, je had tenslotte al betaald voor je kamer.
Staceybeesie
Amerika-expert

Hmm... Zo las ik het inderdaad niet.
Ik las dat je de 1e nacht gratis kreeg en daarna pas zelf de kosten betaald.
Je slaapt niet in het hotel van reservering dus daar geef je je credit card niet bij af. Dus ook niet al betaald toch?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb die overnachtingen altijd gewoon betaald, tegen de rate die ik oorspronkelijk afgesproken had. Wij sliepen dus voor Priceline tarieven in een 4**** Superior hotel :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer