Pagina 1 van 1
ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 18 mar 2013, 21:58
door micha_a
Hoi allemaal,
Voor onze vakantie ben ik van plan een hoop al te boeken, maar dan wel dat ik alles gratis kan annuleren.
Wij boeken meestal bij booking.com en daar kan je vaak ook gratis annuleren.We hebben dit ook al eens gedaan en dit is goed gegaan. Alleen hier hoef je niet van te voren te betalen.
Ik zag dat Expedia vaak meer keuze heeft en goedkoper is. En je kan altijd gratis annuleren.
Mijn vraag aan jullie is, wat is jullie ervaring met boeken bij Expedia. Gaat het altijd goed? Wie heeft er wel eens geannuleerd en hoe ging dat met geld terug krijgen. Wij willen met ideal betalen zodat er geen reserveringen op de creditcard gemaakt worden en wij de creditcard nog volledig kunnen gebruiken.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 08:13
door pollyblue
Ik heb expedia al vaak gebruikt (zowel .be/.nl/.de/.it en .com) en nog nooit problemen mee gehad. Ook al wel eens wat geannuleerd zonder problemen.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 08:25
door micha_a
Ok dat is goed te horen. Hoe gaat annuleren in zijn werk dan? Gewoon online annuleren aanklikken en je krijgt je geld terug? En hoe lang duurde het voordat je je geld terug kreeg?
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 09:14
door gera_r
Geen ervaringen met Expedia, wel met ebookers.nl, waar ik via Trivago terecht kwam. Ik vind het in vergelijking met andere boekingssites nét iets goedkoper. Je kunt direct betalen met Ideal tegen de huidige geldende koers. Heb 2 x een hotel geannuleerd. Dit moet wel telefonisch, maar gaat zonder problemen. Ze stellen enkel wat controlevragen. Het exacte bedrag krijg je binnen 10 dagen op je rekening teruggestort. In mijn geval duurde het de eerste keer exact tien dagen, de tweede keer vier.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 18:16
door Hanzze
1 keer een overnachting bij expedia geannuleerd. Ging prima duurde alleen wat lang voordat het geld was terug gestort. Volgens mij + 2wkn.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 19:53
door eddepet71
Expedia en hotels.com zijn van hetzelfde bedrijf en hebben over het algemeen dezelfde prijzen en voorwaarden. Je kan bij beiden gewoon online annuleren en krijg je geld snel teruggestort.
Overigens is het niet zo dat je altijd gratis kan annuleren, let dus op de voorwaarden als je gaat boeken.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 20:23
door DejaVu
Binnen 1 dag teruggekregen. Ik denk dat ze het in batches verwerken dus als je geluk hebt krijg je het vrijwel meteen en anders moet je een week of wat wachten.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 19 mar 2013, 23:40
door Izognoeg
Bij Booking.com betaal je pas in het hotel en annuleren gaat heel eenvoudig, als je maar een kamer geboekt hebt met 'gratis annuleren'.
Je gaat op hun site naar 'Reserveringen', kies het hotel, klik op 'Wijzigen of annuleren' en bepaal je keuze.
Binnen de kortste keren ontvang je dan een bevestigingsmailtje van je wijziging of annulering.
Groetjes,
Paul
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 20 mar 2013, 08:07
door USAtraveller2013
Mijn ervaringen met Expedia zijn excellent

Ik ervaar het net als voordeel dat het bedrag meteen in rekening gebracht, zo worden de kosten gespreid. Bovendien: mocht de koers in de tussentijd voordeliger worden of de prijs van de accommodatie omlaag gaan, kun je via de website een formulier invullen en krijg je het prijsverschil vrijwel meteen teruggeboekt op je CC. Ook de reeds betaalde kosten van een door mij geannuleerde kamer kreeg ik per omgaande op mijn cc bijgeschreven.
Bij sites als Booking.com kun je op die manier niet van koersverschillen profiteren, aangezien de kosten pas ter plaatse verrekend worden.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 20 mar 2013, 08:47
door vana
Izognoeg schreef:Bij Booking.com betaal je pas in het hotel en annuleren gaat heel eenvoudig, als je maar een kamer geboekt hebt met 'gratis annuleren
Let wel op.... ik heb al een paar keer gemerkt dat er bij een hotel stond "gratis annuleren" maar als ik dan op de Informatieknop ernaast klikte (i) bleken er toch voorwaarden aan verbonden te zijn zoals bijvoorbeeld max 1 week van tevoren of zo. Ik weet niet of dit ook geldt voor hotels in Amerika maar klik dus altijd even op die knop!
Hier een voorbeeld
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 20 mar 2013, 11:47
door micha_a
Dankjewel voor jullie reacties!
Wij hebben zelf al een aantal keer bij booking.com gereserveerd en geannuleerd dus dat weet ik zeker dat het werkt

Idd wel even de voorwaarden heel goed lezen. Aangezien je daar niet van te voren hoeft te betalen is het natuurlijk wel iets makkelijker om te annuleren.
Maar het is fijn om ervaringen te lezen van jullie over expedia, ebookers enz. Dan kan ik nu met een gerust hart in ieder geval de hotels in/vlakbij de national parcs gaan boeken!
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 21 mar 2013, 00:52
door Izognoeg
vana schreef:
Let wel op.... ik heb al een paar keer gemerkt dat er bij een hotel stond "gratis annuleren" maar als ik dan op de Informatieknop ernaast klikte (i) bleken er toch voorwaarden aan verbonden te zijn zoals bijvoorbeeld max 1 week van tevoren of zo. Ik weet niet of dit ook geldt voor hotels in Ameika maar klik dus altijd even op die knop!
In Amerika ben ik dat nog niet tegengekomen.
In Europa ligt dat inderdaad anders.
Dankjewel voor deze tip,
Paul
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 21 mar 2013, 01:56
door meyem
mijn ervaring met iets vooruitbetalen en dan annuleren (overigens hoef je bij hotels.com inmiddels vaak niet meer vooruit te betalen), dat je door de koerswisseling toch weer ongunstig uitkomt .... en die koers is net als tegenwind .... die zou op de fiets ook een mee moeten zitten, maar doet dat dan toch niet ...
ik hou ook van kosten spreiden, maar ik betaal toch liefst alleen dingen aan als in 100% zeker ben dat ik het gekochte wil hebben en dat geldt inmiddels niet meer voor hotels .... die boekingen wissel ik te vaak, dat ga ik niet voorschieten ...
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 21 mar 2013, 09:51
door micha_a
Ik ga idd ook niet zomaar wat boeken, wel echt met de intentie daar ook echt heen te gaan.
Ik zit nu op expedia te kijken en zie bij het hotel twee prijzen. €36 en dan totaal €40,09. Er staat dan ook bij een sterretje: * Bij het dagtarief zijn geen belastingen en servicekosten inbegrepen. Belastingen en toeslagen die in het hotel worden geïnd, moeten in de plaatselijke valuta betaald worden. Kosten voor extra gasten zijn bij de prijs inbegrepen.
Is die €36 dan het dagtarief en die €40,09 incl belastingen en service kosten? Of komt er bovenop die €40,09 nog een bedrag?
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 07 apr 2013, 23:12
door yheemskerk
Als je boekt bij Expedia is dan alles inbegrepen, dus ook de taxes? Niet dat als je bij het hotel aankomt je nog een bedrag aan taxes moet betalen.

Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 08 apr 2013, 00:53
door DejaVu
Yup, tenzij anders aangegeven. Voorbeeldje: resort fees in las vegas.
Re: ervaringen (annuleren) expedia gevraagd
Geplaatst: 08 apr 2013, 20:36
door yheemskerk
Thanks DejaVu, dat maakt het vergelijken met de hotelwebsite een stuk makkelijker.