Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koken op de camping
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Koken op de camping
Hoi allemaal,
In augustus gaan wij voor het eerst kamperen in een aantal NP's in het Zuid-Westen. Ik heb al een beetje rondgeneusd op de sites van Walmart & Big 5, op zoek naar middelen om te koken. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die in de VS een 'stove' oid gekocht hebben, met gasbussen erbij. Zo ja, welke? En zijn de gasbussen goed te verkrijgen of moet je meteen goed inslaan? En zijn er mensen met ervaringen in koken op een kampvuur? Een 'stove' en gasbussen zijn namelijk best prijzig, ik vraag me af of je dat eruit haalt.. koffie kun je overal goedkoop halen en avondeten eigenlijk ook wel! Al heeft het natuurlijk wel wat, lekker rommelen voor je tentje!
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Alvast bedankt,
Eveline
In augustus gaan wij voor het eerst kamperen in een aantal NP's in het Zuid-Westen. Ik heb al een beetje rondgeneusd op de sites van Walmart & Big 5, op zoek naar middelen om te koken. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die in de VS een 'stove' oid gekocht hebben, met gasbussen erbij. Zo ja, welke? En zijn de gasbussen goed te verkrijgen of moet je meteen goed inslaan? En zijn er mensen met ervaringen in koken op een kampvuur? Een 'stove' en gasbussen zijn namelijk best prijzig, ik vraag me af of je dat eruit haalt.. koffie kun je overal goedkoop halen en avondeten eigenlijk ook wel! Al heeft het natuurlijk wel wat, lekker rommelen voor je tentje!
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Alvast bedankt,
Eveline
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Koken op de camping
Wij zijn van die primitievelingen die regelmatig koken op het kampvuur
We zijn inmiddels behoorlijk vindingrijk geworden. Een blikje soep hangen we boven een vuurtje, we hebben een rooster waar we hamburgers of worstjes tussen kunnen doen (2 pizza's op elkaar of een tosti lukt ook prima) en we kopen altijd een wokpan waar we vanalles in kunnen doen. En natuurlijk het vuurtje aanmaken met een magnesium stick
Hier wat foto's:

Elly

We zijn inmiddels behoorlijk vindingrijk geworden. Een blikje soep hangen we boven een vuurtje, we hebben een rooster waar we hamburgers of worstjes tussen kunnen doen (2 pizza's op elkaar of een tosti lukt ook prima) en we kopen altijd een wokpan waar we vanalles in kunnen doen. En natuurlijk het vuurtje aanmaken met een magnesium stick

Hier wat foto's:

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben bij de Target een Coleman multifunctioneel stelletje gekocht. Deze draaide op gasbussen en na 7 weken USA en 21 x kamperen hebben 6 van die bussen verbruikt. Op het stel hebben we gebarbecued gekookt en gebakken. Bussen zijn bij diverse Wallmarts en natuurlijk Targets volop te krijgen en kosten maar een paar dollar. Ook in campstores waren ze regelmatig te vinden. Het stelletje was geloof ik $39 dollar. Gedeeld door 7 weken kwamen we op een paar dollar per week. Aan het einde van de vakantie is blijkbaar iemand in Seqouia National Park er blij mee geworden, omdat we het daar op de camping hebben achtergelaten.
Kijk maar ff op http://pgusa.wordpress.com/reisverslag/ ... juli-2012/ een na laatste foto van die dag. En op http://www.avcaching.nl/amerika2012/Dag ... 4_DxO.html
Grtz AVUSA
Kijk maar ff op http://pgusa.wordpress.com/reisverslag/ ... juli-2012/ een na laatste foto van die dag. En op http://www.avcaching.nl/amerika2012/Dag ... 4_DxO.html
Grtz AVUSA
Laatst gewijzigd door avusa op 15 jun 2013, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij kopen de eerste dag een gas BBQ bij Walmart. Kost ongeveer 30 dollar, maar het geld zeker waard vinden wij. En inderdaad na afloop van je reis maak je er iemand anders blij mee. Wij nemen zo'n model met een extra roostertje bovenin, kan je nog lekker brood o.i.d opleggen.
We nemen meestal 2 gasflesjes mee de eerste keer, heb je altijd een reserve. Eentje bijkopen als de eerste leeg is, is geen probleem.

We nemen meestal 2 gasflesjes mee de eerste keer, heb je altijd een reserve. Eentje bijkopen als de eerste leeg is, is geen probleem.

In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij gebruiken een dual fuel brander van coleman. Nemen hem elk jaar weer mee in de koffer. Wel zorgen dat alle fuel eruit is.
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
normaal koken we op een coleman ( een uitklapgeval ) maar aangezien die heel zwaar is ...Kopen we dit jaar vna die koffertjes die je hier bij de action kunt kopen ( kosten iets van 18 dollar bij de walmart) en de gasbusjes zijn per 8 iets om en nabij de 12 dollar
al was het alleen al voor de lol, kids koken zelf , soms zelfs eetbaar !
al was het alleen al voor de lol, kids koken zelf , soms zelfs eetbaar !
gymnastics; just do it !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden vorig jaar zo'n brander: http://www.big5sportinggoods.com/produc ... stove.html
en beviel goed.. deze ook mee naar NL genomen. Pasta koken enzo ging prima hiermee, je moet nog wel pannetjes kopen (of meenemen).
en beviel goed.. deze ook mee naar NL genomen. Pasta koken enzo ging prima hiermee, je moet nog wel pannetjes kopen (of meenemen).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2352 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 10 Reacties