Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vreemd gangpad in airbus 330-300
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Berichten: 2820
- Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vreemd gangpad in airbus 330-300
Weet iemand of er achterin bij rij 41 inderdaad een soort middengangpad loopt naast de isle seats?
Lijkt me stug, ik heb het nog nooit gezien maar op deze manier is het net alsof je dus een stoel zonder iemand naast je kunt boeken?
https://imageshack.com/scaled/large/12/kv.png
Op seatguru is dit gangpad ook niet te zien
Lijkt me stug, ik heb het nog nooit gezien maar op deze manier is het net alsof je dus een stoel zonder iemand naast je kunt boeken?
https://imageshack.com/scaled/large/12/kv.png
Op seatguru is dit gangpad ook niet te zien
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Lijkt mij een foutje in het plaatje van Delta. Waarom zouden ze zo'n gangpad willen creeeren?
Volgens mij zit het foutje erin dat de laatste rijen 2-3-2 zijn. En Delta probeert er in zijn plaatje een 2-4-2 van te maken.
Zie http://www.seatguru.com/airlines/Delta_ ... sion_2.php
Volgens mij zit het foutje erin dat de laatste rijen 2-3-2 zijn. En Delta probeert er in zijn plaatje een 2-4-2 van te maken.
Zie http://www.seatguru.com/airlines/Delta_ ... sion_2.php
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- RNA
- Amerika-expert
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Zon, strand Zeeland
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Dit 'gangpad' zit er niet ! Ongetwijfeld een foutje...


Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Op de achterste rijen staan maar 3 stoelen op een rij ipv 4. Dit heeft te maken met de curve van het vliegtuig bij de staart. Ze kunnen daar geen 4 stoelen op rij kwijt. Wanneer je kiest voor de eerste 2 rijen van deze rijen dan heb je aan de zijkant meer ruimte omdat het gangpad daar breder is dan normaal.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Berichten: 2820
- Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Ja dat leek mij dus ook al
Maar is het dan juist gunstig om daar te gaan zitten of niet? Denk dat het eigenlijk vrij weinig uitmaakt
Valt me overigens op tegenwoordig dat je bij het stoelen kiezen lang niet meer alle stoelen kunt aanklikken. Het lijkt nu net alsof het hele vliegtuig al vol zit maar dat is vaak helemaal niet zo.
Een paar weken geleden vloog ik naar NYC en voor de terugweg konden we alleen nog maar kiezen uit twee stoelen in het midden van een rij van 4. De slechtste plekken dus
Bij het online inchecken zag ik echter opeens overal nog stoelen in een rij van twee vrij, maar daar mocht ik niet op klikken of ik moest betalen volgens mij.
Echt heel vreemd dat ze dat beleid zelfs 15 uur voor vertrek nog handhaven.
Op de luchthaven kon die man ons ook niet overplaatsen naar andere stoelen ook al waren ze available. Dat waren restricted seats zei hij.
Gek hoor, dat je zelfs vlak voor het boarden dus niet naar zulke stoelen kunt verplaatsen. Als ze toch niet verkocht zijn, who cares?
Sinds wanneer is dat bij KLM/Delta eigenlijk? Kan me niet herinneren dat we daar voirig jaar last van hadden bij het stoelen uitkiezen
Maar is het dan juist gunstig om daar te gaan zitten of niet? Denk dat het eigenlijk vrij weinig uitmaakt
Valt me overigens op tegenwoordig dat je bij het stoelen kiezen lang niet meer alle stoelen kunt aanklikken. Het lijkt nu net alsof het hele vliegtuig al vol zit maar dat is vaak helemaal niet zo.
Een paar weken geleden vloog ik naar NYC en voor de terugweg konden we alleen nog maar kiezen uit twee stoelen in het midden van een rij van 4. De slechtste plekken dus
Bij het online inchecken zag ik echter opeens overal nog stoelen in een rij van twee vrij, maar daar mocht ik niet op klikken of ik moest betalen volgens mij.
Echt heel vreemd dat ze dat beleid zelfs 15 uur voor vertrek nog handhaven.
Op de luchthaven kon die man ons ook niet overplaatsen naar andere stoelen ook al waren ze available. Dat waren restricted seats zei hij.
Gek hoor, dat je zelfs vlak voor het boarden dus niet naar zulke stoelen kunt verplaatsen. Als ze toch niet verkocht zijn, who cares?
Sinds wanneer is dat bij KLM/Delta eigenlijk? Kan me niet herinneren dat we daar voirig jaar last van hadden bij het stoelen uitkiezen
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5899
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Hou er rekening mee dat bij de eerste rij van 3 de stoelen niet recht achter de rij van 4 staan, de schermpjes in de rugleuning zitten dus niet recht voor je en ook de ruimte voor je voeten is beperkt.
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Zoals Harry zegt, zeker niet rij 41 kiezen. Niet alleen zijn de stoelen niet uitgelijnd tov het entertainmentsysteem en de tafeltjes, maar er staan ook steeds mensen naast je stoel te wachten tot het gangpad verderop vrijkomt. De rijen daar vlak achter zijn wél ideaal!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Arends1989
- Amerikakenner
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Nederland
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Deze rijen zitten wel dicht bij de toiletten. Ik wordt na verloop van tijd een beetje gek van het gehang tegen de stoelen van mensen die staan te wachten.. 

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Berichten: 2820
- Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Bij mij klopt het seatplan van de airline eigenlijk nooit met het seatplan van seatguru
Het scheelt altijd net 2 of 3 rijen met elkaar en op die manier weet ik dus nooit wat ik moet doen.
Op Seatguru beginnen die rijen van 3 stoelen bijvoorbeeld op rij 38
Maar bij KLM geven ze in het seatplan dus 41 aan.
Heb al eens gehad dat je dan elke keer toch een rij te ver blijkt te zitten, terwijl je het nog zo mooi uitgedacht had.
Wat jullie bijvoorbeel zeggen: Niet rij 41 boeken want dan heb je minder beenruimte! Dan zou je dus 42 kunnen nemen, maar ja..stel dat het uiteindelijk vliegtuig straks op rij 42 begint met rijen van 3-stoelen?
Ik vind het altijd zo vreemd dat die plattegronden niet exact overeen komen.
Het scheelt altijd net 2 of 3 rijen met elkaar en op die manier weet ik dus nooit wat ik moet doen.
Op Seatguru beginnen die rijen van 3 stoelen bijvoorbeeld op rij 38
Maar bij KLM geven ze in het seatplan dus 41 aan.
Heb al eens gehad dat je dan elke keer toch een rij te ver blijkt te zitten, terwijl je het nog zo mooi uitgedacht had.
Wat jullie bijvoorbeel zeggen: Niet rij 41 boeken want dan heb je minder beenruimte! Dan zou je dus 42 kunnen nemen, maar ja..stel dat het uiteindelijk vliegtuig straks op rij 42 begint met rijen van 3-stoelen?
Ik vind het altijd zo vreemd dat die plattegronden niet exact overeen komen.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5899
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Ik zou in geen geval zo ver achterin gaan zitten als er tenminste nog plaats verder naar voren is, hoe verder naar voren hoe minder lawaai en hoe meer comfort.
Er zijn vaak meerdere uitvoeringen van hetzelfde toestel, vandaar dat er verschil in de rijen zit, kennelijk zit je in type A330-300(333), daar beginnen de 3 stoelen bij rij 41, in type A330-300(3L3) beginnen de 3 stoelen bij rij 39.
Maar dan gebeurt het ook nog regelmatig dat het type weer veranderd nadat je je stoel gekozen hebt, het is dus zaak elke week een keer te kijken of alles nog hetzelfde gebleven is. Als je het belangrijk vind dan, er zijn heel veel mensen die het helemaal niets uitmaakt waar ze in het vliegtuig zitten.
Er zijn vaak meerdere uitvoeringen van hetzelfde toestel, vandaar dat er verschil in de rijen zit, kennelijk zit je in type A330-300(333), daar beginnen de 3 stoelen bij rij 41, in type A330-300(3L3) beginnen de 3 stoelen bij rij 39.
Maar dan gebeurt het ook nog regelmatig dat het type weer veranderd nadat je je stoel gekozen hebt, het is dus zaak elke week een keer te kijken of alles nog hetzelfde gebleven is. Als je het belangrijk vind dan, er zijn heel veel mensen die het helemaal niets uitmaakt waar ze in het vliegtuig zitten.

-
- Amerikafan
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 25 feb 2013, 12:39
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Locatie: Duffel
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Is dus idd de staartkromming waardoor je slechts drie stoelen in het midden heeft. De achterste rijen zijn steeds te mijden. Zoek op seatguru naar plaatsen met extra beenruimte.
Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Wat betreft Delta (en waarschijnlijk ook KLM):
Bij het kiezen van een seat zijn vaak veel plaatsen geblokkeerd (vooral aisle en window seats voorin en exit row seats), omdat deze worden gereserveerd voor SkyMiles members.
Bij het inchecken kan je vaak wel deze stoelen kiezen, omdat deze plaatsen dan worden vrijgegeven. In sommige gevallen moet je overigens wel extra betalen voor die stoelen.
Overigens zou ik ook nooit een seat achterin kiezen, maar zoveel mogelijk voorin
Minder herrie en je kan een stuk sneller uitstappen, wat zeker richting US kan schelen in wachtttijd bij immigratie.
Type 3L3 is er overigens pas eentje van in gebruik bij Delta, dit zijn vernieuwde A330-300 toestellen met o.a. een nieuw (touchscreen) entertainmentsysteem en Flat Bad Seats in Business Class (zoals al aanwezig in o.a. de 777's).
Delta vliegt bijna alleen maar met Airbus A330-300 en A330-200 naar de US vanaf Schiphol, dus de kans op de nieuwe indeling is nihil, tenzij je een van deze of deze vluchten hebt.
Zomer 2014 is de ombouw van de Airbus-toestellen overigens gereed
Bij het kiezen van een seat zijn vaak veel plaatsen geblokkeerd (vooral aisle en window seats voorin en exit row seats), omdat deze worden gereserveerd voor SkyMiles members.
Bij het inchecken kan je vaak wel deze stoelen kiezen, omdat deze plaatsen dan worden vrijgegeven. In sommige gevallen moet je overigens wel extra betalen voor die stoelen.
Overigens zou ik ook nooit een seat achterin kiezen, maar zoveel mogelijk voorin

Type 3L3 is er overigens pas eentje van in gebruik bij Delta, dit zijn vernieuwde A330-300 toestellen met o.a. een nieuw (touchscreen) entertainmentsysteem en Flat Bad Seats in Business Class (zoals al aanwezig in o.a. de 777's).
Delta vliegt bijna alleen maar met Airbus A330-300 en A330-200 naar de US vanaf Schiphol, dus de kans op de nieuwe indeling is nihil, tenzij je een van deze of deze vluchten hebt.
Zomer 2014 is de ombouw van de Airbus-toestellen overigens gereed

Re: Vreemd gangpad in airbus 330-300
Ik vond die drie plekken naast elkaar ideaal voor ons gezin van drie, geen vreemde ellebogen in je zij en aan twee kanten je rij kunnen verlaten.
De laatste keren dat we intercontinentaal vlogen (deze winter Washington DC en Hong Kong) hadden we ook weer redelijk achterin gereserveerd. Als gewoonlijk zat iedereen hutjemutje voorin gestouwd zodat ze tien minuten eerder bij immigrations konden zijn, en hadden wij 8,5 respectievelijk 11,5 uur twee rijen voor onszelf. Heerlijk geslapen en in Hong Kong achter uit kunnen stappen
De laatste keren dat we intercontinentaal vlogen (deze winter Washington DC en Hong Kong) hadden we ook weer redelijk achterin gereserveerd. Als gewoonlijk zat iedereen hutjemutje voorin gestouwd zodat ze tien minuten eerder bij immigrations konden zijn, en hadden wij 8,5 respectievelijk 11,5 uur twee rijen voor onszelf. Heerlijk geslapen en in Hong Kong achter uit kunnen stappen

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand