Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen en geen werk

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
MarijkeFL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Reizen en geen werk

Bericht door MarijkeFL »

Ik heb een vakantie geboekt voor dit oktober dit jaar.
Mijn vriend en ik gaan dan voor ruim twee weken naar Californië.

Nu heb ik alleen vorige week te horen gekregen dat ik ivm de crisis word ontslagen met ingang van 1 oktober.

Moet ik dit nu ook opgeven als ik Amerika ik ga of moet ik gewoon mijn beroep noemen.
Ik heb gewoon voldoende geld om me zelf tijdens de vakantie te onderhouden.
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Immigrati en geen werk

Bericht door Patmanzzz »

er wordt niet gevraagd of je werk hebt

bij het aanvragen van je ESTA moet je de reden van je bezoek opgeven, de duur en uw verblijfplaats (bij een rondreis - het eerste hotel)

bij uw aankomst in de USA zal de immigratieofficier u ook enkele vragen stellen: wat kom je doen - wanneer keer je terug

m.a.w. je bent op vakantie en je hoeft je geen zorgen te maken!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Afgelopen keer vroeg men wel naar ons beroep. En hoeveel geld we bij ons hadden. We gingen toen wel 3.5 week, dan zijn ze volgens mij wat strenger. Maar kan ook aan de persoon gelegen hebben.

Maar ik zou gewoon je huidige beroep aangeven. Ze kunnen het toch niet controleren..
Laatst gewijzigd door Njit op 23 jul 2013, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Balen van je baan natuurlijk en misschien heb je wel een nieuwe baan tegen die tijd met ingang van half oktober, maar je hoeft je niet druk te maken gewoon je huidige baan opgeven en GO.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik haal uit je topictitel dat je wil immigreren? De topictitel is nogal verwarrend als je alleen op vakantie gaat. Baan of geen baan, het zal normaal gesproken geen probleem zijn.
MarijkeFL
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MarijkeFL »

Dank je wel voor de reacties.
Tijdens onze eerdere reizen naar Amerika is wel eens naar mijn beroep gevraagd vandaar nog even de vraag.

Een andere baan tegen de tijd dat ik op vakantie ga hoop ik natuurlijk altijd.
Alleen gezien de situatie is de kans klein maar blijf altijd hopen. (werk in de bouw)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Garanderen kunnen we niets, maar a) je reist met een partner b) gaat slechts twee weken c) gaat (vermoedelijk) een rondreis maken en neemt je planning mee d) je vriend heeft wel een baan, dus ik vermoed dat je geen problemen gaat krijgen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Patmanzzz schreef:er wordt niet gevraagd of je werk hebt
Dit is een beetje te kort door de bocht. Er "kan" wel degelijk aan je gevraagd worden of je werk hebt en wat voor werk je doet. In ons geval regelmatig voorgekomen. Kunnen controleren wat je zegt is een ander punt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Njit schreef: Maar ik zou gewoon je huidige beroep aangeven. Ze kunnen het toch niet controleren..
In geval van twijfel is het aan jou om aan te tonen dat je wel werk hebt dus zo makkelijk is het niet.
Maar in de regel wordt er niet naar je werk gevraagd dus ik zou me er niet te druk over maken.
dimona
Amerika-expert

Re: Reizen en geen werk

Bericht door dimona »

Het hebben van een [edit] baan is geen vereiste om het land binnen te komen. Er komen zoveel koppels het land binnen waarvan de één wel werkt en de ander niet. Ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe het zit als er naar wordt gevraagd; of je zegt wat je beroep is, daar is niks aan gelogen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is mij nog nooit naar mijn werk gevraagd, maar als je de vraag krijgt is het heel simpel, vertel de waarheid.
Als jij gaat liegen, en de ambtenaar heeft dat door ( en dat is zijn week, liegende mensen heekennen) heb je misschien een groter probleem.
Nergens staat dat je zonder week de US niet in mag, dus gewoon naar waarheid antwoorden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik werk ook niet maar ik ben toch elke keer gewoon binnengekomen in de VS. Er is me ook nooit gevraagd wat ik doe, maar als ze het zouden vragen zou ik gewoon eerlijk antwoord geven.
Ik zou me niet zo druk maken, als je twee weken op vakantie gaat in de VS gaan ze je echt niet teugsturen omdat je geen baan hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer