Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat koop je in USA en wat in Nederland

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Wat koop je in USA en wat in Nederland

Bericht door marloesvankasteren »

Hoi,

We zijn bezig met het voorbereiden van onze reis naar de Westkust van Amerika. Vertrek 2 september.
We reizen 3 weken LV-SF-LA met diverse NP's tussendoor.

Nu ben ik bezig met een aantal 'boodschappen' op een rijtje aan het zetten, zoals zonnebrandcreme.
Is zoiets veel goedkoper of juist duurder in Amerika waardoor je het beter vanuit Nederland mee kunt nemen?
En zijn er zo nog meer van die dingen die je beter wel of niet pas daar kunt kopen?

Ben erg benieuwd,

Groeten Marloes
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Wat koop je in USA en wat in Nederland

Bericht door kalaman »

Het antwoord kan eigenlijk niet makkelijker zijn : alles is goedkoper in de VS dan in ons peperduur België/Nederland.
Maar wat veruit het grootste voordeel oplevert is alles wat elektronica/fotografie is. Reken hiervoor toch zeker op 30-40% prijsverschil.
Maar of je nu speciaal naar een Wallmart dient te gaan om zonnecrème te kopen....alhoewel, allicht moeten jullie daar toch zijn om grote verpakkingen water te kopen bvb. Althans zo doen wij het toch altijd.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik denk dat het heel persoonlijk is of je dingen daar wilt kopen of van hieruit meenemen. Los van het feit of het nu goedkoper is of niet.

Zonnebrand zou ik persoonlijk nooit daar kopen. Ik heb een gevoelige huid en heb hier in België al moeite om een zonnecreme te vinden die voor mij past. ;-) Ook tandpasta en douchegel, shampoo en dergelijke neem ik altijd van hier mee. Liefst een bus die stilaan op begint te geraken zodat ze op het einde van de reis leeg is en ik dat al niet meer naar huis moet meenemen. ;-) Maar ik kan me voorstellen dat er evengoed mensen zijn die al die dingen daar kopen omdat ze dat gemakkelijker en/of goedkoper vinden.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Behalve verse groenten, die zijn duur.
Alle toiletproducten zijn er goedkoper. Tandpasta bv is echt spotgoedkoop !
Hier in Belgie zijn de supermarkten duurder dan in Nederland, het verschil zal dus iets kleiner zijn, maar toch nog een heel stuk goedkoper !
Groetjes,
Carine
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor ons geld niet alleen de prijs van verschillende producten maar ook het gewicht speeld een belangrijke rol.
Dus worden zware flessen shampoo, zonnebrand enz terplaatsen gekocht
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

@ Rob Dat is precies de reden dat wij vaak gewoon meenemen wat in Nederland in de badkamer staat :D Niet alleen heb je meteen bij aankomst je douchegel en lenzenvloeistof bij de hand, maar ook gooien we de laatste dag van de vakantie de tegen die tijd bijna lege flessen weg (of nemen de aanzienlijk lichtere mee terug). Daarmee hebben we ineens ruimte/kilo's "over" voor spullen die we graag uit Amerika meebrengen (en dat is voor ons eigenlijk nooit beautyspul, dat is noodzakelijk kwaad).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Echte mannen hebben geen beautyspullen nodig. Die kijken in de spiegel roepen "ROAR!" spugen in de handen en wrijven het in het haar.
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesvankasteren »

Goed om te weten dat de alledaagse zaken daar een stuk goedkoper zijn. We gaan aan het begin van de tweede dag toch al naar de Wallmart om een grote koelbox, ijsblokjes, water en dergelijke te kopen. En dan passen zaken als zonnebrand (die in Nederland erg duur zijn) daar goed bij! thnx.

Zaken als een extra SD-kaartje die we hier nog wilde kopen, kunnen we dus prijstechnisch beter in Amerika kopen? In welke zaak kunnen we hiervoor het beste terecht?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Even een aanvulling op het bericht van sachasenne. Groenten zijn inderdaad duurder in de VS dan in NL of België. Maar, je mag deze niet meenemen naar de VS. Zie hier. Dit is dus iets waarvoor geldt, ondanks daar duurder toch daar kopen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Zonnebrand van "Hawaiian tropic" is echt wereldspul gaat tot faktor 60!! Voor nog geen 10 dollar bij de wallmart te koop. s'Morgens insmeren en je hoeft voor de rest van dag er niet meer naar om te kijken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

marloesvankasteren schreef:Zaken als een extra SD-kaartje die we hier nog wilde kopen, kunnen we dus prijstechnisch beter in Amerika kopen? In welke zaak kunnen we hiervoor het beste terecht?
Best Buy heeft dikwijls knalaanbiedingen op de al heel goedkope prijzen.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben het met Kalaman eens dat electronica goedkoper is in de USA maar vergeet niet dat je bij terugkomst vaak nog 21% BTW en invoerrechten moet afrekenen en het prijsverschil, vooral bij fotoapparatuur daardoor verwaarloosbaar is. Tevens kan garantie claimen een probleem zijn.

Voor vakantiegebruik neem ik niet veel mee uit NL en koop bijna alles daar.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Frans H schreef:Ik ben het met Kalaman eens dat electronica goedkoper is in de USA maar vergeet niet dat je bij terugkomst vaak nog 21% BTW en invoerrechten moet afrekenen en het prijsverschil, vooral bij fotoapparatuur daardoor verwaarloosbaar is. Tevens kan garantie claimen een probleem zijn.
volledig mee eens, Frans. Daarom is het afwegen of het prijsverschil opweegt tegen de eventuele garantieproblemen. In België bvb is er een verplichte 2-jaarsgarantie voor alles wat elektronica is. Dat is dus, voor vele merken, al een jaar méér dan als je het in de VS aankoopt. Daarom ook bvb dat wij onze laatste GoPro opnieuw hier gekocht hebben, ondanks het grote prijsverschil.
Bij onze eerste GoPro hadden we na 3 weken problemen. We hebben die teruggestuurd naar de winkel waar we hem gekocht hadden en binnen de week hadden we een nagelnieuwe. Dat zie ik niet direct gebeuren bij aankopen in de VS...
Iedereen moet gewoon voor zichzelf uitmaken of het totale plaatje de moeite loont en niet enkel naar de prijsetiketten kijken.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

yarrah schreef:Zonnebrand van "Hawaiian tropic" is echt wereldspul gaat tot faktor 60!! Voor nog geen 10 dollar bij de wallmart te koop. s'Morgens insmeren en je hoeft voor de rest van dag er niet meer naar om te kijken.
Het gaat wel :offtopic: vandaar dat ik er niet teveel wil over uitwijden, maar die laatste zin is echt wel GEEN goed advies om te geven. 't Is niet omdat je een hoge factor gebruikt dat je je maar 1 keer moet insmeren.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Dochter heeft een nieuwe HP laptop gekocht bij BestBuy. Garantie hebben we nog een keer speciaal nagevraagd: 1 jaar wereldwijd. Ik ga er van uit dat binnen dat jaar eventuele fabrieksfouten wel boven water zijn gekomeb. En wat betreft die invoerrechten : ik zie echt altijd alleen maar mensen via de uitgang 'nothing to declare' lopen. Geven veel mensen het aan ? En wie is er ooit aangehouden door de douane ?
Laatst gewijzigd door ludwig op 02 aug 2013, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Rob schreef:Voor ons geld niet alleen de prijs van verschillende producten maar ook het gewicht speeld een belangrijke rol.
Dus worden zware flessen shampoo, zonnebrand enz terplaatsen gekocht
Dat is ook voor ons de reden om al die producten daar in de supermarkt te gaan kopen. Je zou ervan schrikken hoeveel een fles shampoo weegt :shock: en een fles douche,en een fles aftershampoo, en een scheerschuim.....enz Alles bij elkaar geeft dat toch heel wat gewicht in je koffer die je kan uitsparen. Ook het feit dat het goedkoper is in een Walmart oid is voor doorslaggevend :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat geldt dan toch enkel maar voor de kampeerders.. :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Kalaman Wanneer je in eenhotel zit wil je toch ook je haar wassen, tanden poetsen, deo gebruiken en scheren etc.?

Wij nemen ook niets van dat alles mee. En kopen alles daar. Hooguit een paar van die kleine vakantie verpakkingen voor de eerste dagen in het hotel. Ook met de reden het gewicht laag te houden. Dit is ook de reden dat veel van het gekochte spul ook weer achterblijft bij de camper verhuurder.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

bello schreef:@ Rob Dat is precies de reden dat wij vaak gewoon meenemen wat in Nederland in de badkamer staat :D Niet alleen heb je meteen bij aankomst je douchegel en lenzenvloeistof bij de hand, maar ook gooien we de laatste dag van de vakantie de tegen die tijd bijna lege flessen weg (of nemen de aanzienlijk lichtere mee terug). Daarmee hebben we ineens ruimte/kilo's "over" voor spullen die we graag uit Amerika meebrengen (en dat is voor ons eigenlijk nooit beautyspul, dat is noodzakelijk kwaad).
Als je in amerika op de camping (helemaal als man) met een fles douchegel het washok inloopt wordt je door amerikanen toch wel heel raar aangekeken :lol:
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

ludwig schreef: En wie is er ooit aangehouden door de douane ?
Ik ben na mijn laatste 6 reizen terug van de USA 4x aangehouden. Is geen maatstaf oid maar het kan altijd. 1x wees een vriend die mee was en aangehouden werd mij even aan. Maakte niet uit want de hele groep ( waren met 5 ) hadden allemaal dezelfde zeer herkenbare tassen mee dus was nogal gemakkelijk. Verder heb ik geen idee waarom :?: Ik hou er gewoon rekening mee dat ze me wel controleren en zorg dat ik alles in orde heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer