Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Informatie gezocht over studeren in Amerika
Informatie gezocht over studeren in Amerika
Hallo allemaal,
Ik zou graag binnen 2 jaar als ik 18 ben in America gaan studeren voor een jaar,mijn voorkeur gaat uit naar Massachutes aan de oostkust.Heeft er iemand ervaring met studeren in het buitenland?Wie kan me wat informatie geven?Zijn er goede organisaties die zich hiermee bezighouden?
Alvast bedankt!
Groetjes
Nikka
Ik zou graag binnen 2 jaar als ik 18 ben in America gaan studeren voor een jaar,mijn voorkeur gaat uit naar Massachutes aan de oostkust.Heeft er iemand ervaring met studeren in het buitenland?Wie kan me wat informatie geven?Zijn er goede organisaties die zich hiermee bezighouden?
Alvast bedankt!
Groetjes
Nikka
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Hoi Nikka,
Welkom op het forum! Als je eenmaal studeert, kun je eens kijken bij het ISEP (http://www.isep.org/), een organisatie die studentuitwisselingen tussen de VS en andere landen verzorgt. Via die organisatie ben ik in 1998 ook naar de VS gegaan. Je moet dan overigens wel studeren aan een deelnemende universiteit in Nederland; de lijst is te vinden op hun website.
Maar er zijn nog veel meer internationale programma's die vaak heel specifiek geldig zijn voor de school waar je op zit. Ik zou je dan aanraden om tegen die tijd eens bij het Bureau Buitenland van je universiteit of hogeschool te informeren.
Succes!
Welkom op het forum! Als je eenmaal studeert, kun je eens kijken bij het ISEP (http://www.isep.org/), een organisatie die studentuitwisselingen tussen de VS en andere landen verzorgt. Via die organisatie ben ik in 1998 ook naar de VS gegaan. Je moet dan overigens wel studeren aan een deelnemende universiteit in Nederland; de lijst is te vinden op hun website.
Maar er zijn nog veel meer internationale programma's die vaak heel specifiek geldig zijn voor de school waar je op zit. Ik zou je dan aanraden om tegen die tijd eens bij het Bureau Buitenland van je universiteit of hogeschool te informeren.
Succes!
re:studeren in amerika
Hallo Dennis,
Zijn er ook organisaties in het Nederlands?Ik zelf ben uit België en had gedacht om na mijn middelbaar een jaar naar Amerika te gaan,is dat ook mogelijk?
Alvast Bedankt
Met vriendelijke groeten
Nikka
Zijn er ook organisaties in het Nederlands?Ik zelf ben uit België en had gedacht om na mijn middelbaar een jaar naar Amerika te gaan,is dat ook mogelijk?
Alvast Bedankt
Met vriendelijke groeten
Nikka
Dag Nikka,
dit is perfect mogelijk. Onze zoon deed dit in 1998 en kende een fantastisch jaar.
Kijk even op de volgende Belgische site voor alle informatie:
http://www.afsvlaanderen.be/
Succes
Makki
dit is perfect mogelijk. Onze zoon deed dit in 1998 en kende een fantastisch jaar.
Kijk even op de volgende Belgische site voor alle informatie:
http://www.afsvlaanderen.be/
Succes
Makki
Re: re:studeren in amerika
Ja, dat is op zich wel mogelijk. Je moet er echter wel rekening mee houden dat wanneer je op eigen houtje in Amerika gaat studeren, dit zeer duur zal zijn. Ook zul je een rijbewijs moeten hebben, iets wat je waarschijnlijk nog niet hebt als je 18 bent. Ik kan dit allemaal weten, want ik heb het zelf ook overwogen maar heb het om deze twee redenen moeten vergeten. Maar ik ga over 2 weken lekker wel op vakantie naar de states.Nikka schreef:Hallo Dennis,
Alvast Bedankt
Met vriendelijke groeten
Nikka

studeren in amerika
Hallo,
Wat is de goedkoopste manier voor een 18-jarige om in amerika te gaan studeren?Zijn er veel gastgezinnen in Amerika?
groejtes
Nikka
Wat is de goedkoopste manier voor een 18-jarige om in amerika te gaan studeren?Zijn er veel gastgezinnen in Amerika?
groejtes
Nikka
Re: studeren in amerika
Ja, er zijn wel veel gastgezinnen in Amerika. Maar weet je echt wel zeker dat je een jaar bij een Amerikaans gezin wilt? Ik kan het me niet voorstellen... Bovendien zul je in dat geval zeker een rijbewijs moeten hebben, aangezien de afstanden daar wat groter zijn dan hier en het openbaar vervoer wat minder.Nikka schreef:Hallo,
groejtes
Nikka
Toen ik er ruim 3 jaar geleden over nadacht om naar Amerika te gaan, ben ik naar Aspect, http://www.aspectholland.nl gegaan. Ik heb daar toen een gesprek gehad en alles leek mij goed. Echter, dat zul je ook op de site zien, een jaar Amerika is niet goedkoop! Zeker Boston (waar jij naar toe wilt) niet.
Nog een punt: wat wil je eigenlijk studeren? Waarom ga je niet via je hoogeschool of universiteit op uitwisseling? Dat is veel goedkoper, er wordt veel meer voor je geregeld en het sluit ook nog eens goed aan bij je opleiding! Bovendien ben je tegen die tijd wat ouder, waardoor je het ook wat beter aan kunt.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou er nog heel goed over nadenken. Een jaar studeren in Amerika lijkt waanzinnig, maar als je er niet veel leert, kun je er toch nog een behoorlijk ontevreden gevoel aan over houden. Je krijgt daar toch vooral wat algemene vakken waar je wellicht niet zo veel van op steekt. Mijn oom en tante hadden mij daar ook sterk voor gewaarschuwd.
Nog een laatste punt: hou je het vol om een jaar lang geen alcohol te drinken? Voor je 21e mag je daar absoluut geen druppel drinken!
Dus ik zou nog even op http://www.aspectholland.nl kijken, en als je dan nog wat te vragen hebt, doe dat dan gerust. Succes.
studeren in amerika
Dag Paul en iedereen,
Ik ben op het internet gaan zoeken achter sites over studeren in de vs,ik ben er een aantal tegengekomen die wel interessant lijken.Waarvan ik ook enkele informatie brochures ga bestellen.
Je bericht heeft me wel laten nadenken paul.Het is inderdaad heel duur om zomaar een jaar te gaan studeren in de vs.Ik ben nog niet zeker wanneer ik wil gaan maar ik wil zeker gaan.Maar mischien liever in het hoger onderwijs.
Wel heb ik nog een klein vraagje want voor zo een reis moet er gespaard worden.Is het noodzakelijk om een bankrekening te hebben als je naar amerika gaat om te studeren,ik heb voorlopig enkel een spaarrekening.Heeft iemand er enkel idee van hoeveel z'on jaar studeren kost en hoeveel ik moet sparen?
Alvast bedankt
Nikka
Ik ben op het internet gaan zoeken achter sites over studeren in de vs,ik ben er een aantal tegengekomen die wel interessant lijken.Waarvan ik ook enkele informatie brochures ga bestellen.
Je bericht heeft me wel laten nadenken paul.Het is inderdaad heel duur om zomaar een jaar te gaan studeren in de vs.Ik ben nog niet zeker wanneer ik wil gaan maar ik wil zeker gaan.Maar mischien liever in het hoger onderwijs.
Wel heb ik nog een klein vraagje want voor zo een reis moet er gespaard worden.Is het noodzakelijk om een bankrekening te hebben als je naar amerika gaat om te studeren,ik heb voorlopig enkel een spaarrekening.Heeft iemand er enkel idee van hoeveel z'on jaar studeren kost en hoeveel ik moet sparen?
Alvast bedankt
Nikka
Nika
Het ligt er maar aan wat je wilt; een high school jaar of na de middelbare school naar een universiteit in de VS.
Met een highschool jaar kom je in een gast gezin, en het wordt toch wel erg negatief beschreven Paul. Aangezien wij ook al 4 keer gastgezin zijn geweest en er veel positieve ervaringen aan hebben. (de high schoolers die we hadden mochten trouwens hier niet rijden van hun organisatie)
Er zijn organisaties die deze uit regelen, sommigen zijn duur, maar bv Rotary niet. Het meisje dat nu bij ons woont is hier via ASSE, ik geloof dat het haar zo'n $5000 koste plus maandelijks zakgeld, zo'n $200 per maand
Annemiek
Het ligt er maar aan wat je wilt; een high school jaar of na de middelbare school naar een universiteit in de VS.
Met een highschool jaar kom je in een gast gezin, en het wordt toch wel erg negatief beschreven Paul. Aangezien wij ook al 4 keer gastgezin zijn geweest en er veel positieve ervaringen aan hebben. (de high schoolers die we hadden mochten trouwens hier niet rijden van hun organisatie)
Er zijn organisaties die deze uit regelen, sommigen zijn duur, maar bv Rotary niet. Het meisje dat nu bij ons woont is hier via ASSE, ik geloof dat het haar zo'n $5000 koste plus maandelijks zakgeld, zo'n $200 per maand
Annemiek
Hallo Annemiek
Hallo,
Bedankt voor je bericht.Ik ben zelf nog niet echt zeker wat ik wil,maar ik ga het eerst nog wat verder uitzoeken.
Heel erg bedankt
Nikka
Bedankt voor je bericht.Ik ben zelf nog niet echt zeker wat ik wil,maar ik ga het eerst nog wat verder uitzoeken.
Heel erg bedankt
Nikka
Re: studeren in amerika
Een jaar Amerika kan toch wel makkelijk zo'n $10.000 kosten. Hoeveel je daar voor moet sparen? Ja, dat weet ik niet, ik weet natuurlijk niet of je uit een rijk nest komt...Nikka schreef:Wel heb ik nog een klein vraagje want voor zo een reis moet er gespaard worden.Is het noodzakelijk om een bankrekening te hebben als je naar amerika gaat om te studeren,ik heb voorlopig enkel een spaarrekening.Heeft iemand er enkel idee van hoeveel z'on jaar studeren kost en hoeveel ik moet sparen?
Alvast bedankt
Nikka
Je hebt alleen een spaarrekening? Vreemd... ik zou dan toch wel heel gauw een betaalrekening aanvragen! Of je in Amerika zelf een rekening nodig hebt? Waarschijnlijk wel, maar dat zal je organisatie wel vertellen als je gaat.
Nog een vraagje, wat wil je in Amerika eigenlijk studeren? Een antwoord op die vraag zal je een hoop verder helpen.
Aan Paul
Hallo paul,
nee,ik kom niet uit een rijk nest.We zijn met 3 kinderen hier,dus ik moet voor een groot deel zelf vakantiewerk gaan doen om het geld te sparen.
Ik zou graag voor makelaar of cameravrouw gaan.
groetjes
Nikka
nee,ik kom niet uit een rijk nest.We zijn met 3 kinderen hier,dus ik moet voor een groot deel zelf vakantiewerk gaan doen om het geld te sparen.
groetjes
Nikka
Re: Aan Paul
Ik hoop voor je dat je genoeg geld hebt om naar Amerika te gaan.Nikka schreef:Hallo paul,
groetjes
Nikka
Je wilt makelaar of cameravrouw worden... dat zijn wel twee verschillende dingen! Of je daar voor in Amerika terecht kan waag ik te betwijfelen.

Hoi
Ik hoop dat je er uit zal komen. Hoe het allemaal zal aansluiten met je Nederlandse studie ligt er maar aan wat je doet. Een high school jaar zal denk ik niet meetellen in Nederland, maar je doet toch enorm veel ervaring op en hebt een kans om vakken te nemen die je anders in Nederland niet hebt.
Groetjes
Annemiek
Ik hoop dat je er uit zal komen. Hoe het allemaal zal aansluiten met je Nederlandse studie ligt er maar aan wat je doet. Een high school jaar zal denk ik niet meetellen in Nederland, maar je doet toch enorm veel ervaring op en hebt een kans om vakken te nemen die je anders in Nederland niet hebt.
Groetjes
Annemiek
studeren in amerika
Hallo Annemiek en Paul,
Ik heb nog wel een paar jaar om goed te sparen voor ik naar Amerika vertrek,en ik zal toch wel niet alles zelf moeten betalen.
Het liefst zou ik makelaar worden,ik denk dat dat best wel een goed beroep is waar je ver mee komt.
Het maakt me niet echt heel veel uit of de studie kan meetellen,het is de ervaring die je opdoet die meetelt denk ik.
Ik denk dat ik volgend jaar ook eens naar mijn klastitularis ga om wat inforamatie te vragen over richtingen in Amerika.
P.s:ik ben uit België,maar er zal niet veel verschil zijn tussen onze twee landen!
groetjes
Nikka
Ik heb nog wel een paar jaar om goed te sparen voor ik naar Amerika vertrek,en ik zal toch wel niet alles zelf moeten betalen.
Het liefst zou ik makelaar worden,ik denk dat dat best wel een goed beroep is waar je ver mee komt.
Het maakt me niet echt heel veel uit of de studie kan meetellen,het is de ervaring die je opdoet die meetelt denk ik.
Ik denk dat ik volgend jaar ook eens naar mijn klastitularis ga om wat inforamatie te vragen over richtingen in Amerika.
P.s:ik ben uit België,maar er zal niet veel verschil zijn tussen onze twee landen!
groetjes
Nikka
In de VS hoef je op high school niet echt een richting te kiezen, sommige dingen zijn verplicht (bv wiskunde, geschiedenis, engels etc), maar als exchange student hoef je die niet te nemen, alleen US history en Engels bv zijn op onze high school voor hun verplicht. Om een voorbeeld te geven wat onze exchange student had; Engels, US history, 1 semester economie, 1 semester fotografy, kunst, Spaans. Echt een samenraapsel van interesses.
Zo neemt een van mijn kinderen er architectisch tekenen bij om aan zijn kunst credit te komen. Er is zoveel variatie mogelijk.
Succes ermee!
Annemiek
Zo neemt een van mijn kinderen er architectisch tekenen bij om aan zijn kunst credit te komen. Er is zoveel variatie mogelijk.
Succes ermee!
Annemiek
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht