Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shutdown treft toeristen
- ronaldstark
- Amerikafan
Shutdown treft toeristen
Toeristen die binnenkort naar de VS gaan of er al zijn zullen niet ontkomen aan de gevolgen van de zogenoemde 'shutdown' van de Amerikaanse regering. Nationale parken, musea en monumenten die door de staat worden gefinancierd blijven namelijk voorlopig dicht.
Een bezoekje aan het Vrijheidsbeeld tijdens een stedentrip New York kun je nu bijvoorbeeld wel vergeten zolang de impasse rond de begroting blijft voortduren. Toeristen kunnen het icoon alleen van een afstandje bekijken.
Ook natuurliefhebbers die nationale parken willen bezoeken, hebben pech. Zo kregen bezoekers van het Zion National Park in de staat Utah gisteren al te horen dat ze het park niet meer in konden. Omdat er geen parkbeheerders zijn, mag je er niet vrij ronddwalen. In Zion leven onder meer poema's en zwarte beren. Ook kun je er een paar avontuurlijke hikes maken, maar zonder park rangers is het park gesloten.
Alle musea van het Smithsonian Instituut, waaronder een aantal dierentuinen, blijven dicht. Voor de dieren wordt wel gezorgd, maar bezoekers komen voor een dichte deur te staan. Denk bijvoorbeeld aan the National Zoo in Washington D.C.
Een ander gevolg van de shutdown is dat de rijen bij de douane langer zullen worden. Ook de security checks blijven, maar er zal minder personeel rondlopen dan normaal waardoor alles wat langer zal duren.
bron:de Telegraaf
Een bezoekje aan het Vrijheidsbeeld tijdens een stedentrip New York kun je nu bijvoorbeeld wel vergeten zolang de impasse rond de begroting blijft voortduren. Toeristen kunnen het icoon alleen van een afstandje bekijken.
Ook natuurliefhebbers die nationale parken willen bezoeken, hebben pech. Zo kregen bezoekers van het Zion National Park in de staat Utah gisteren al te horen dat ze het park niet meer in konden. Omdat er geen parkbeheerders zijn, mag je er niet vrij ronddwalen. In Zion leven onder meer poema's en zwarte beren. Ook kun je er een paar avontuurlijke hikes maken, maar zonder park rangers is het park gesloten.
Alle musea van het Smithsonian Instituut, waaronder een aantal dierentuinen, blijven dicht. Voor de dieren wordt wel gezorgd, maar bezoekers komen voor een dichte deur te staan. Denk bijvoorbeeld aan the National Zoo in Washington D.C.
Een ander gevolg van de shutdown is dat de rijen bij de douane langer zullen worden. Ook de security checks blijven, maar er zal minder personeel rondlopen dan normaal waardoor alles wat langer zal duren.
bron:de Telegraaf
Re: Shutdown treft toeristen
Sjonge wat ben ik blij dat ik net terug ben. Echt lullig voor degene die er nu zitten of nu gaan!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ergens begrijp ik het toch niet: alle werknemers van oa. de National Park Service zijn niet ontslagen en krijgen toch ook -ooit weer- salaris uitbetaald? Waarom dan nu het werk neerleggen? Of krijgen ze over deze periode (vanaf vandaag totdat er een oplossing is uit de impasse) ook geen salaris nabetaald?
Ik kan me voorstellen dat er even geen uitgaven of investeringen gedaan worden, maar personeel is er toch nog gewoon?
in ieder geval erg spijtig voor iedereen nu op vakantie in de VS en bijzonder tourist-onvriendelijk (refererend aan het andere topic over de "vriendelijke Amerikanen").
Ik kan me voorstellen dat er even geen uitgaven of investeringen gedaan worden, maar personeel is er toch nog gewoon?
in ieder geval erg spijtig voor iedereen nu op vakantie in de VS en bijzonder tourist-onvriendelijk (refererend aan het andere topic over de "vriendelijke Amerikanen").

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ze worden met onbetaald verlof gestuurd, dus ik neem aan dat ze niet nabetaald worden.
Ik lees op sites (ook op telegraaf) juist dat luchtverkeersleiding en personeel dat zich bezighoudt met de nationale veiligheid, sowieso doorwerkt. Dus dit is dan wel een tegenstrijdig bericht?Een ander gevolg van de shutdown is dat de rijen bij de douane langer zullen worden. Ook de security checks blijven, maar er zal minder personeel rondlopen dan normaal waardoor alles wat langer zal duren.
Met een beetje mazzel krijgen ze hun salaris alsnog verlaat uitbetaald, maar garanties zijn er niet. Er ligt immers geen goedgekeurd budget, dus de kosten kunnen op dit moment niet worden verantwoord. Het is niet zo dat ambtenaren het werk neerleggen; ze zijn met verlof gestuurd, al dan niet betaald.Frasi schreef:Ergens begrijp ik het toch niet: alle werknemers van oa. de National Park Service zijn niet ontslagen en krijgen toch ook -ooit weer- salaris uitbetaald? Waarom dan nu het werk neerleggen? Of krijgen ze over deze periode (vanaf vandaag totdat er een oplossing is uit de impasse) ook geen salaris nabetaald?
Ik kan me voorstellen dat er even geen uitgaven of investeringen gedaan worden, maar personeel is er toch nog gewoon
Functies die met veiligheid te maken hebben, blijven gewoon doorlopen, maar er zullen wel minder immigration officers aan de loketten zitten. Dat heeft geen impact op de veiligheid, maar wel op de wachttijd.nova1 schreef:Ik lees op sites (ook op telegraaf) juist dat luchtverkeersleiding en personeel dat zich bezighoudt met de nationale veiligheid, sowieso doorwerkt. Dus dit is dan wel een tegenstrijdig bericht?Een ander gevolg van de shutdown is dat de rijen bij de douane langer zullen worden. Ook de security checks blijven, maar er zal minder personeel rondlopen dan normaal waardoor alles wat langer zal duren.
Op de lokale luchthaven hier is de verkeerstoren wel gesloten.
Er zijn diensten die helemaal stoppen, en er zijn ook diensten die volledig doorlopen, maar bij de meerderheid van de diensten wordt een deel van het personeel met verlof gestuurd, en draait de dienst in versoberde mate door.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Volgens de site van nps (die overigens geheel offline is) zijn ALLE Nationale Parken tot nader order gesloten. Meer info en tips voor getroffenen ook elders op het forum en op de AA-homepage.