Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jetlag: snel herstellen; melatonine gebruiken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Cyber-Alien
Amerikafan

Jetlag: snel herstellen; melatonine gebruiken?

Bericht door Cyber-Alien »

HI!

Ik vroeg me af, als je van Amsterdam Naar LA reist, hoe lang je dan nodig hebt om bij te komen van jetlag [waarschijnlijk met overstap, dat is dat dubbel zo raar want die overstap is wéér andere tijd van vertrekpunt en aankomstpunt].
als je daar 7 dagen verblijft kan je dan meteen vanaf dag 1 er "volop" tegenaan als je bijv. melatonine gebruikt? Of heb je niets aan de eerste paar dagen omdat je totaal in de war bent?

Als je dan vervolgens van La naar New York vliegt, weer andere tijd, en je verblijft daar 1 of 2 dagen, red je dat dan in New York? Of voel je je dan totaal niet lekker omdat je van LA naar New York reist?
[en daarna van New York naar Amsterdam]

Ander tips tegen jetlag/vliegangst of iets dergelijks dan melatonine?

Heel erg bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Thuis blijven :?: 8)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben nu twee keer voor 7 dagen naar de VS gevlogen en de echte jetlag kreeg ik beide keren pas toen ik weer in NL was. Wat ik doe is niet meteen naar bed gaan als je aankomt (hoe moe je ook bent) maar gewoon tot een uurtje of 1 lokale tijd wakker blijven en de volgende ochtend weer om een uurtje of 10 op. Je bent wel een beetje moe, maar opzich had ik nergens last van..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb met naar USA vliegen geen last gehad van een jetlag. De "ellende" begon toen ik weer in NL was :wink:
Geniet van je vakantie! :)
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Ik heb hetzelfde, pas als ik weer terug kwam kreeg ik er last van, het is makkelijker om "wat langer op te blijven", wat je dus meemaakt op de heenreis. Op de terugreis vloog ik 's nachts, en slapen in het vliegtuig was er niet echt bij, dus sloeg ik eigenlijk een nacht over. Dat voel je dus veel meer dan die paar uurtjes die je later naar bed gaat.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik had ook geen last van jetlag toen ik naar Amerika vloog.
Toen ik echter weer terug was in Nederland kon ik niet slapen. Na een week hele slechte nachtrust heb ik van de dokter Melatonine gekregen. Dat hielp erg goed, na 2 dagen zat ik weer helemaal goed in mijn ritme.
Als je Melatonine gebruikt kun je wel beter die van de dokter gebruiken, die is sterker dan degene die je in de apotheek koopt.
Ik heb het maar een paar dagen hoeven gebruiken dus het kan verder niet veel kwaad.

Marjon
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat doet die Melatonine eigenlijk precies ... Ik heb zelf ook altijd zo'n last van jetlag ... Zowel heen als terug .. Ik vind het zo raar dat een middeltje daartegen kan helpen, je blijft toch met het tijdverschil en slaapgebrek zitten. Of helpt het je in slaap komen en door te slapen .. soort slaapmiddel?

Ben wel benieuwd.. want ik heb erg last van jetlag .. en het duurt ook wel een aantal dagen ... Terug in Nederland duurt het nog langer, al heb ik het idee dat ik het ritme in stand houdt wel .. door laat te gaan slapen en 's middags even te rusten ..
Sandy
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Sandy, Melatonine is een stof die met je dag en nacht ritme te maken heeft .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

http://www.melatonine.nl/

Marjon
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Hier nog eentje die altijd ontzettend veel last heeft van jet-lag. Vooral als we weer terug zijn.
Vorig jaar voor het eerst melatonine gebruikt (gekocht in Amerika, veel goedkoper en "sterkere" tabletjes). Is me prima bevallen, had er op de terugvlucht al 2 ingenomen en voor het eerst lukte het me om in het vliegtuig wat te slapen. Thuis nog een week geslikt en veel minder last van jet-lag gehad dan andere jaren.
Hoe het precies werkt......, moet je even voor googlen, maar het werkt in ieder geval op je slaapritme.
Af en toe neem ik ze, als ik weer eens een periode slecht slaap, weer in.
Als ik in november ga, zal ik ze zeker weer gebruiken (en een nieuwe pot daar kopen).

gr, Ineke
Cyber-Alien
Amerikafan

hi!
thanx! worden jullie er niet duf van? Want ik reis alleen en moet dus wel soort van "scherp" blijven. Haha dat je de tabletjes in het vliegtuig inneemt zodta je in het hotel goed slaapt,, vervolgens het wat langer duurt dan verwacht en je halverwege de reis je ogen niet meer open kan houden :P

hoe zit het met bijv. los angeles- new york?

Nemen jullie gewoon voordat je dus moet slapen [volgens lokale tijd] een tabletje in? Val je dan meteen als een blok in slaap? Voel je de volgende ochtend wel weer fris?

Ziezo dat waren nog wat subvraagjes. Maar voor de rest kan ik dus concluderen dat je eigenlijk de eerste dag daar meteen er tegenaan kan en niet eerst dagen hoeft bij te komen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Cyber-Alien,

Om beter in slaap te vallen neem je de tabletten 2 uur voor het slapen gaan in.
Om beter door te slapen moet je ze een half uur voor het slapen gaan innemen.
Meestal heb je als je van Nederland naar de VS gaat niet zo'n last van jetlag, je bent alleen in het begin 's morgens heel vroeg wakker. Maar dat is niet zo erg want dan heb je een lekker lange dag. :D

Terug in Nederland kan je wel last van Jetlag krijgen, maar niet iedereen heeft daar last van.

Marjon
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Bedankt voor de tip : ))
Sandy
Cyber-Alien
Amerikafan

okee thanx.

als iemand toevallig weleens ervaring hefet gehad bijvoorbeeld met los
angeles- new york, hoor ik dat graag. Dan weet ik hoe het me tjetlags zit; gezien de tijd in la weer heel anders is dan new york. En gezien, als het doorgaat, ik maar heel kort in new york ben en veel wil doen wil ik graag weten of he thaalbaar is qua tijdverschillen..

:)
catharina
Amerika-ontdekker

Bericht door catharina »

Ik heb e.e.a. eens even bekeken op het net. In de Nederlandse producten zit 0,1 mg melatonen.
In de Amerikaans pillen zit maar liefst tot 5 mg.

Je betaalt ongeveer 7 dollar voor een potje met 100 tabletten van 3 mg.
En voor 60 stuks van 5 mg ongeveer 9 dollar.
En 180 tabletten van 1 mg kosten ongeveer 7 dollar

Hier betaal je 14 euro voor een potje van 60 stuks van 0,1 mg.
Ik ga ze ook zeker daar kopen.

groeten,
catharina
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Let wel op dat je niet zomaar een hoge hoeveelheid neemt. Een pot van 100 tabletten van 3 mg lijkt mij niet nodig. Je hoeft het maar heel even te slikken (een paar dagen)
Volgens deze site is het ook niet goed om hoge dosis te slikken.
http://www.skepp.be/thema/melatonine.html (zie neveneffecten en te veel)
In Nederland kun je 0,1 tot 0,3 mg bij de apotheek krijgen en voor de 3 mg die ik gebruikte moet je een doktersrecept hebben.

Marjon
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Doe zoals ik : neem een job in shiften :D

Ik moet me elke week aan een ander ritme aanpassen. Heb dan ook nooit last van jetlag als ik naar Amerika ga.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ik heb ook altijd begrepen dat de jetlag erger is als je naar het Oosten vliegt; dus als je van de VS naar Nederland vliegt.
Zelf was ik er direct door toen ik thuis kwam. In het vliegtuig niet geslapen. Op gebleven en met de middag even tukkie gedaan en toen 's avonds op tijd naar bed. Het was direct goed.
Thieu (toen 16 maanden) heeft er wel heel lang last van gehad. Het schijnt bij kinderen ook langer te kunnen duren. Leuk vooruitzicht voor deze reis; Huub van net een jaar en Thieu van 3.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
Cyber-Alien
Amerikafan

haha o jee...
hmm.. ja dat wordt dus een heel interessant biologisch proces in mijn lichaam; eerst van NL naar La. Okee dat valt dus mee. Dan van L.A. naar New York. Dát wordt interessant want tussen die twee zit ook een verschil maar nog niet zo erg als van NL-LA.. Ben benieuwd hoe ik me in New York ga voelen :)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat het wel meevalt voor je in New York.
Het tijdsverschil met LA is maar 3 uur dus daar zal je weinig last van hebben.

Marjon
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Let wel op dat je niet zomaar een hoge hoeveelheid neemt. Een pot van 100 tabletten van 3 mg lijkt mij niet nodig. Je hoeft het maar heel even te slikken (een paar dagen)
Volgens deze site is het ook niet goed om hoge dosis te slikken.
http://www.skepp.be/thema/melatonine.html (zie neveneffecten en te veel)
Denk (maar wie ben ik) dat als je die tabletten hooguit een dag of 6 slikt, het met die bijwerkingen nog wel mee zal vallen.
Ik moet er wel 2 (Amerikaanse) nemen om in slaap te vallen/door te slapen.

gr, Ineke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer