Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

credit card

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dirk Jan
Amerikafan

credit card

Bericht door Dirk Jan »

Hoi allemaal,

ik heb een vraag over creditcards en misschien dat een van jullie mij kan helpen.

Mijn vriendin, op vakantie inmiddels mijn vrouw, heeft een credit card. De auto hebben we gehuurd op mijn naam. Echter ik heb geen credit card. Kan de borg dan betaald worden met haar card of moet ik speciaal hiervoor een eigen card hebben. En tot welke bestedingslimiet.

Zijn er ook nog andere mogelijkheden:
- een partner card
- gewoon cash betalen
- haar kaart gebruiken
- andere

Er zijn al vaker topics hierover geweest alleen heb ik niet echt het juiste antwoord kunnen vinden.
De meeste van jullie hebben wel ervaring met het huren van een auto dus er is vast wel iemand die me kan helpen.

Alvast bedankt
Dirk Jan
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Volgens mij maakt het niet uit wie de betaler is. Ik heb afgelopen jaar een auto gehuurd op mijn naam, maar mijn gastgezin betaalde, dus bij de afrekening en borg werd er een kopietje gemaakt van de creditcard van mijn gast-vader :D
No problemo.....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: credit card

Bericht door Rob »

Dirk Jan schreef:Hoi allemaal,

Mijn vriendin, op vakantie inmiddels mijn vrouw, heeft een credit card. De auto hebben we gehuurd op mijn naam. Echter ik heb geen credit card. Kan de borg dan betaald worden met haar card of moet ik speciaal hiervoor een eigen card hebben. En tot welke bestedingslimiet.
Volgens mij moet de cc op naam van de bestuurder/huurder staan, als je cash je borg wil betalen is die een stuk hoger dacht ik ook heb je een probleem als je een oneway hebt het bedrijf waar je de auto terug inleverd heeft vaak zo'n bedrag dit in cash op voorraad.
Je kan altijd vragen of het met haar card kan en misschien is de auto omzetten op haar naam een optie

Zijn er ook nog andere mogelijkheden:
- een partner card
- gewoon cash betalen
- haar kaart gebruiken
- andere

Er zijn al vaker topics hierover geweest alleen heb ik niet echt het juiste antwoord kunnen vinden.
De meeste van jullie hebben wel ervaring met het huren van een auto dus er is vast wel iemand die me kan helpen.

Alvast bedankt
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

dat is dus lastig. Twee antwoorden, twee mogelijkheden.

Zijn er nog meer mensen die een andere kaart hebben gebruikt dan die van de huurder???
Of zijn er mensen die problemen kregen toen ze de 'verkeerde' kaart gebruikten.

Weet iemand of een partner card dan ook werkt??

Auto hebben we gehuurd via holiday cars(Dollar)

Groeten
Dirk Jan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dirk Jan,

ik zou eens kijken naar de mogelijkheden voor een partnerkaart. Die kun jij dan gebruiken voor de autohuur en verder is een extra kaart ook handig als er iets met de andere creditcard gebeurt.

Een partnerkaart (nevenkaart) heeft vaak wel een lagere limiet maar dat zal voor de autohuur geen problemen opleveren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dirk Jan,

Ben het met Rob en Roland eens. Voor de borg van de autohuur maakt het niet uit of dat via de "hoofdcard" of via de "partnercard"gaat. Het verschil kan hem idd zitten in het limiet.

Als de bestuurder zelf geen creditcard heeft, kan dat problemen geven zoals Rob al aangaf. Ik denk dat dit misschien ook afhankelijk is van de verhuurmaatschappij hoe moeilijk ze hierover doen.

In ieder geval geen risico's nemen en een partnercard aanvragen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik sluit me aan bij Marjan, Roland en Rob. Volgens mij moet de creditcard inderdaad op naam van de hoofd-bestuurder staan....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo staat het bij ons ook in de voorwaarden. Omdat ik al een rekening had bij de betreffende bank voor ons huwelijk, sta ik bij de bank nog als eerste rekeninghouder en is Albert degene met de partnercard. De kredietlimiet op beide kaarten is bij ons trouwens even hoog (afspraak met de bank).

Albert is hoofdbestuurder en we gebruiken dan ook de partnercard voor de borg.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

De naam van de bestuurder of huurder moet niet overeenkomen met dat van de betaalkaart.De wagen staat altijd op mijn man zijn naam gereserveerd en we hebben eens 1 x gehad dat zijn kredietkaart niet geaccepteerd werd ( die man had één van die nummers verkeerd ingegeven )en toen hebben we met mijn kredietkaart betaald en dat ging zonder probleem :wink:
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

In ons veruurcontract staat vermeld dat je de creditcard waarmee je betaalde moet overhandigen voor de borg.

Misschien eens horen bij je verhuurder?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rikky schreef:In ons veruurcontract staat vermeld dat je de creditcard waarmee je betaalde moet overhandigen voor de borg.

Misschien eens horen bij je verhuurder?
Ze houden hem niet hoor :wink: ze maken er alleen een afdruk van of noteren de gegevens 8)
Daarna krijg je hem weer terug om tijdens de vakantie nog veel meer geld uit te geven :lol:
Rob
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Ja hallo, bedankt hoor Rob, lol, zover waren we ook wel gekomen, lol.
Ik bedoelde met overhandigen eigenlijk enkel vertonen, lol.
Wij moeten aan de balie normaal gezien volgens hun gegevens deze kaart tonen vermoedelijk voor de garantie. Maar dat kan misschien ook met een andere. In ieder geval, voor ons geen probleem we hebben deze toch ook mee.
LOL
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Ik heb het zinnetje teruggevonden op ons contract:

If you have an e-ticket please proceed directly to check in and have the credit card you booked with and your passport available for presentation

Dus sommige verhuurders vragen idd de credit card die je gebruikte voor het betalen bij de booking.

Dus misschien best eens horen bij je verhuurkantoor?

Wij hebben wel een eticket!
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Opnieuw met mij, hahaha, ik heb nog een beetje verder gezocht voor u en diat zinnetje in het vorig bericht stond op onze bevestiging van boeking.
Op onze voucher, de werkelijke boeking die we moeten overhandigen staat:

IMPORTANT: A Major credit card of the lead driver will be required at time of pick-up as a security deposit. If you do not have a major credit card, you will, in most cases, be asked to leave a substantial cash deposit

Dus eigenlijk geen probleem, zolang je maar een credit card kan "overhandigen" want je moet ze toch wel even overhandigen hoor Rob, hahha voor de garantie en natuurlijk of course krijg je ze dan terug!

Hopend u hiermee te hebben geholpen pall !

Rikky, altijd klaar voor een grapje!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rikky schreef: IMPORTANT: A Major credit card of the lead driver will be required at time of pick-up as a security deposit. If you do not have a major credit card, you will, in most cases, be asked to leave a substantial cash deposit
Dit betekend dus dat je niet zo maar een CC kan laten zien maar een CC die op naam van de 1ste bestuurder staat, hou dat wel even in de gaten anders heb je misschien als nog een probleem :wink:
Rob
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Dat is dan ook weer netjes opgelost dacht ik zo, hahhaha!

Get a cc my friend en vlieg er eens lekker in!
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

bedankt voor al jullie reacties. Normaal moet je zorgen dat je je creditcard uit handen van je vrouw houdt :D :D :D :D Nu moet ik aan mijn aanstaande vragen of ik die van haar mag gebruiken :( :(

Ik vraag dus maar een partner card aan omdat volgens mij het gemakkelijkst is?

Dank voor alle reacties,

Van Rob (ander topic) begreep ik dat ik mijn geld voor mijn internationale rijbewijs beter inmijn zak kan houden. Staan jullie hier ook zo eensgezind achter??

Dan is dat ook weer opgelost.

Groeten
Dirk Jan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dirk Jan schreef:Van Rob (ander topic) begreep ik dat ik mijn geld voor mijn internationale rijbewijs beter inmijn zak kan houden. Staan jullie hier ook zo eensgezind achter??
Ja hoor! :D

Kun je jezelf beter op een biertje trakteren straks. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dirk Jan schreef:Van Rob (ander topic) begreep ik dat ik mijn geld voor mijn internationale rijbewijs beter inmijn zak kan houden. Staan jullie hier ook zo eensgezind achter??
Ja!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Voor Belgen in ieder geval niet nodig dus op z'n Nederlands gezegd:"Weer eens lekker uitgespaard"

Gewoon rijbewijs is voldoende voor ons ik vermoed voor jullie ook zeker?

Braaf geplaagd, I love Nederland en vooral Zeelan en Zuid-Limburg waar ik zeker 3 x jaar mijn weekends doorbreng.

Erik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer