Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste reisoperator voor rondreis
Beste reisoperator voor rondreis
Hallo Allemaal,
Komend jaar wil ik samen met een vriend een auto rondreis door Amerika gaan maken(De west kant), van ongeveer 23 dagen.
Nu ben ik al wat aan het zoeken geweest en zie dat er best veel reisoperators zijn die zoiets aanbieden.
Met welke reisoperators hebben jullie de beste ervaring?
Mvg,
Komend jaar wil ik samen met een vriend een auto rondreis door Amerika gaan maken(De west kant), van ongeveer 23 dagen.
Nu ben ik al wat aan het zoeken geweest en zie dat er best veel reisoperators zijn die zoiets aanbieden.
Met welke reisoperators hebben jullie de beste ervaring?
Mvg,
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Beste reisoperator voor rondreis
Gewoon alles zelf regelen
Hai,
Amerika is inderdaad prima zelf te regelen.
Wij boekten destijds onze vlucht en camper via Tioga Tours. We hebben daar gemengde gevoelens aan over gehouden, maar gezien de complexiteit van ons reisgezelschap was dit wel het makkelijkste.
Wat ikzelf nu nog wel doen is mijn tickets boeken via travelcounsellors. Dit ivm de vliegticketverzekering (kan inmiddels ook via bijv. budgetair) Dit zijn zelfstandig opererende reisagenten, die de nadruk leggen op persoonlijk advies en dus altijd kijken wat bij je past. Is wel makkelijk, maar je betaalt er wel wat voor.
groet
Christel
Amerika is inderdaad prima zelf te regelen.
Wij boekten destijds onze vlucht en camper via Tioga Tours. We hebben daar gemengde gevoelens aan over gehouden, maar gezien de complexiteit van ons reisgezelschap was dit wel het makkelijkste.
Wat ikzelf nu nog wel doen is mijn tickets boeken via travelcounsellors. Dit ivm de vliegticketverzekering (kan inmiddels ook via bijv. budgetair) Dit zijn zelfstandig opererende reisagenten, die de nadruk leggen op persoonlijk advies en dus altijd kijken wat bij je past. Is wel makkelijk, maar je betaalt er wel wat voor.
groet
Christel
- bedeve
- Amerika-expert
Hoi Reinder,
Als je een beetje rondkijkt in dit forum zie je dat veel items gaan over vliegtickets,autohuur, routes en hotelboekingen.
Je treft hier hier niet veel mensen die een kant en klare reis bij het reisbureau halen.
Het merendeel organiseert zelf ,en vraagt/biedt advies hier.
Zelf regelen maakt flexibeler en als er eens een kant en klare reis voorbij komt blijkt dat je hetzelfde en meer kunt doen voor minder geld.
Jij vraagt hier advies over reisoperators.
Geef eens aan welke toegevoegde waarde jij zoekt,die je bij een reisorganisatie denkt te vinden.
Wedden dat je hier antwoorden vind waar reisbureau's vragen open laten !
Als je een beetje rondkijkt in dit forum zie je dat veel items gaan over vliegtickets,autohuur, routes en hotelboekingen.
Je treft hier hier niet veel mensen die een kant en klare reis bij het reisbureau halen.
Het merendeel organiseert zelf ,en vraagt/biedt advies hier.
Zelf regelen maakt flexibeler en als er eens een kant en klare reis voorbij komt blijkt dat je hetzelfde en meer kunt doen voor minder geld.
Jij vraagt hier advies over reisoperators.
Geef eens aan welke toegevoegde waarde jij zoekt,die je bij een reisorganisatie denkt te vinden.
Wedden dat je hier antwoorden vind waar reisbureau's vragen open laten !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dit forum. En dat werkt nog gratis ook.ReinderJansma schreef: Met welke reisoperators hebben jullie de beste ervaring?

Maar alle gekheid op een stokje. De leden van dit forum vinden het leuk hun hele reis zelf samen te stellen en alles zelf te regelen. Dat is heel goed te doen en levert een heleboel voorpret op. Bovendien is het zeker niet duurder, eerder goedkoper en je bent veel flexibeler. Zo kun je zelf geboekte kamers en autohuur vaak kosteloos annuleren en/of veranderen. Bij een reisoperator kan dit meestal niet of het kost veel geld.
Mocht je de reis zelf gaan regelen, de forumleden helpen je graag.
Mocht je toch besluiten met een reisoperator in zee te gaan, let dan op een paar dingen. Veel reisoperators proppen veel te veel in hun kant en klare reizen, waardoor je na afloop het idee hebt overal geweest te zijn maar slechts weinig gezien te hebben. Kies dan dus zeker een reisoperator waar eigen inbreng mogelijk is. Bovendien hebben reisoperators vaak cont(r)acten met hotels, die ongunstig t.o.v. bezienswaardigheden liggen. Voor de Grand Canyon bijvoorbeeld in Flagstaff of Williams, zo'n 1,5 à 2 uur rijden van de Grand Canyon, waardoor je niet van een zonsopgang en/of zonsondergang kunt genieten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Gewoon zelf doen. Niks is prettiger als je alles zelf in de hand hebt. En dit forum heeft meer kennis dan het gemiddelde reisburo.
Ik heb nu een offerte opgevraagd bij Tioga Tours. Dit lijkt mij wel een goede operator.
Je kunt via hun site je reis zelf wat aanpassen, dat leek mij wel handig.
Hoe zijn de accommodaties via Tioga Tours?
Verder nog goede/slechte ervaringen met deze operator?
Bedankt voor jullie hulp.
Je kunt via hun site je reis zelf wat aanpassen, dat leek mij wel handig.
Hoe zijn de accommodaties via Tioga Tours?
Verder nog goede/slechte ervaringen met deze operator?
Bedankt voor jullie hulp.
Wij zijn de eerste keer ook via tioga gegaan. Ze regelen alles prima voor je. Wel zelf ook even naar je route kijken op google maps en als je dan aanpassingen wilt dat gewoon bij hun laten doen. De motels die ze kiezen zijn meestal de iets betere ketens. Je kunt geld besparen door zelf te zoeken naar iets goedkopere motels (super 8, motel 6). Maar mocht je dat niet willen dan maken ze daar prima reizen voor je op maat. Als je dan het amerikavirus te pakken hebt regel je het de volgende keer gewoon zelf! Hebben wij ook gedaan en werkt prima, zeker met alle tips die je hier op het forum krijgt als je zelf aan de slag gaat. Wij hebben al veel dingen aan reizen toegevoegd n.a.v. Tips hier! Succes ermee.
Zo is mijn idee ook een beetje, eerst dit even proberen, en dan volgende keer zelf alles uitzoeken.
En Go Amerika hoe is dat?
En Go Amerika hoe is dat?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ij zijn zelf de eerste keer via Kuoni gegaan. Echt perfect geregeld, maar achteraf iets te gehaast en hotels iets te luxe (standaard rondje LA-LV-SF en parken). De keer erna heb ik alles zelf gedaan, en ik kan zeggen dat beviel goed. Je hebt gewoon de vrijheid om alles zelf in te delen, en het is met een beetje geluk nog goedkoper ook.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In welke maand wilde je eigenlijk gaan? Ik denk dat je je eens moet afvragen of je er wat tijd in wilt stoppen? Dan zou je ook makkelijk op je 1e reis alles zelf kunnen regelen.
Wil je met een auto of met een camper, hotels/motels of campings. Zoals hierboven ook al aangegeven stoppen veel reisoperators je in hotels die niet gunstig liggen. Routeschema's die sommige touroperators hebben zijn onmogelijk. Dan moet je bv 700km rijden en ondertussen blijkbaar ook nog eens de grand canyon bekijken.
Lees hier eens een hoop reistopics door en gebruik google maps en http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html om te bekijken wat je wilt zien en doen. Met de 1e keer zuidwest usa zou je normaal gesproken de steden Los Angeles, San Francisco en Las Vegas aandoen en een aantal parken die er tussen en omheen liggen. Waar ligt jullie aandacht, op de steden, op de natuur of op een combinatie van?
Ik heb mijn 1e reis, wel in Florida dan, door WTC laten opstellen. Ik dacht dat ik een prachtige reis zou gaan maken, maar uiteindelijk was het vooral veel tijd voor Miami en Orlando en alles ertussenin kon ik in 2 dagen gaan bekijken, wat met de kennis achteraf gewoon vrij kansloos was...
Wat ook veel mensen doen is alleen de vliegreis en auto/camper door een operator laten regelen, dan ben je verder nog vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Wil je met een auto of met een camper, hotels/motels of campings. Zoals hierboven ook al aangegeven stoppen veel reisoperators je in hotels die niet gunstig liggen. Routeschema's die sommige touroperators hebben zijn onmogelijk. Dan moet je bv 700km rijden en ondertussen blijkbaar ook nog eens de grand canyon bekijken.
Lees hier eens een hoop reistopics door en gebruik google maps en http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html om te bekijken wat je wilt zien en doen. Met de 1e keer zuidwest usa zou je normaal gesproken de steden Los Angeles, San Francisco en Las Vegas aandoen en een aantal parken die er tussen en omheen liggen. Waar ligt jullie aandacht, op de steden, op de natuur of op een combinatie van?
Ik heb mijn 1e reis, wel in Florida dan, door WTC laten opstellen. Ik dacht dat ik een prachtige reis zou gaan maken, maar uiteindelijk was het vooral veel tijd voor Miami en Orlando en alles ertussenin kon ik in 2 dagen gaan bekijken, wat met de kennis achteraf gewoon vrij kansloos was...
Wat ook veel mensen doen is alleen de vliegreis en auto/camper door een operator laten regelen, dan ben je verder nog vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Ik zou zeggen zoveel mogelijk zelf regelen, wij zijn afgelopen september voor het eerst naaar het zuidwesten van de VS geweest. Tioga tours is zeker geschikt voor de vliegtickets en de auto/camperhuur maar eventuele hotels of campings zou ik gewoon zelf regelen. Dan heb je meer vrijheid waar je wilt overnachten en heb je meer speling in je route .
Je kunt inderdaad alles van te voren vast leggen, maar je kunt ook een paar vaste punten in je route vast leggen en verder onderweg kijken waar je terecht komt.
Voor hotels kun je de verschillende bookening sites op het internet gebruiken zoals bijv. expedia of trivago.
Wij hebben ook zoveel mogelijk zelf geregeld, mede met hulp van het forum
Vliegtickets en camper hebben we via Tioga tours geregeld.
Inmiddels ben ik al aan het kijken voor een volgende trip in 2015, we gaan het zeker weer zelf regelen
Dat is al de helft van de lol
groetjes Karin
Je kunt inderdaad alles van te voren vast leggen, maar je kunt ook een paar vaste punten in je route vast leggen en verder onderweg kijken waar je terecht komt.
Voor hotels kun je de verschillende bookening sites op het internet gebruiken zoals bijv. expedia of trivago.
Wij hebben ook zoveel mogelijk zelf geregeld, mede met hulp van het forum

Inmiddels ben ik al aan het kijken voor een volgende trip in 2015, we gaan het zeker weer zelf regelen

groetjes Karin
Hallo,
Wij gaan ook voor de eerste keer naar de westkust.
We waren eerst van plan om alles te boeken bij een reisorgnaisator. Na vele organisaties te hebben vergeleken kwam Tioga Tours als beste uit de bus.
Ik heb vele tips op dit forum gekregen en hebben besloten om de overnachtingen toch zelf te boeken(flexibiliteit en goedkooper).
De tickets en de huurwagen gaan we boeken via Joker.
De tickets kosten 710 euro pp (we gaan in september en landen in San Franscisco) = > goede prijs?
De huurwagen is wel langs de dure kant denk ik?
950 euro voor 18 dagen.
Het type auto is een Dodge Changer Sedan of dergelijke.
Het is een Full option verzekering.
Wat het zo duur maakt is dat ik veel moet bijbetalen omdat ik nog maar 21 ben.
Groetjes
Wij gaan ook voor de eerste keer naar de westkust.
We waren eerst van plan om alles te boeken bij een reisorgnaisator. Na vele organisaties te hebben vergeleken kwam Tioga Tours als beste uit de bus.
Ik heb vele tips op dit forum gekregen en hebben besloten om de overnachtingen toch zelf te boeken(flexibiliteit en goedkooper).
De tickets en de huurwagen gaan we boeken via Joker.
De tickets kosten 710 euro pp (we gaan in september en landen in San Franscisco) = > goede prijs?
De huurwagen is wel langs de dure kant denk ik?
950 euro voor 18 dagen.
Het type auto is een Dodge Changer Sedan of dergelijke.
Het is een Full option verzekering.
Wat het zo duur maakt is dat ik veel moet bijbetalen omdat ik nog maar 21 ben.
Groetjes
- bedeve
- Amerika-expert
Uit Nieuwsgierigheid heb ik een offerte aangevraagd bij Tioga voor een 23 dgn autovakantie in het zuid-westen dwz van San Diego naar Las Vegas.
Het deel autohuur is een midsize car .
Dit laat Tioga ons zien in 23 dagen van het hier zo populaire zuid westen van de USA.
De totaalprijs van de offerte betreft 2 personen.
Waarom zou je dit doen ??
Datum Plaats Hotel Kamersamenstelling
01-09-2014 San Diego, Californie Best Western Bayside Inn 2 pers kamer
02-09-2014 San Diego, Californie Best Western Bayside Inn 2 pers kamer
03-09-2014 Anaheim, Californie Clarion Hotel Anaheim Resort 2 pers kamer
04-09-2014 Anaheim, Californie Clarion Hotel Anaheim Resort 2 pers kamer
05-09-2014 San Simeon, Californie Courtesy Inn San Simeon 2 pers kamer
06-09-2014 San Francisco, Californie Stratford Hotel 2 pers kamer
07-09-2014 San Francisco, Californie Stratford Hotel 2 pers kamer
08-09-2014 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Best Western Yosemite Gateway 2 pers kamer
09-09-2014 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Best Western Yosemite Gateway 2 pers kamer
10-09-2014 Death Valley, Californie Furnace Creek Ranch Resort 2 pers kamer
11-09-2014 Zion, Utah Majestic View Lodge 2 pers kamer
12-09-2014 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge 2 pers kamer
13-09-2014 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge 2 pers kamer
14-09-2014 Capitol Reef, Utah Broken Spur Inn 2 pers kamer
15-09-2014 Moab, Utah Motel 6 Moab #4119 2 pers kamer
16-09-2014 Moab, Utah Motel 6 Moab #4119 2 pers kamer
17-09-2014 Monument Valley, Arizona San Juan Inn 2 pers kamer
18-09-2014 Page, Arizona Quality Inn Page 2 pers kamer
19-09-2014 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon 2 pers kamer
20-09-2014 Las Vegas, Nevada Best Western Mardi Gras Inn 2 pers kamer
21-09-2014 Las Vegas, Nevada Best Western Mardi Gras Inn 2 pers kamer
BOEKINGSTOESLAGEN
Boekingskosten: 35,00
Calamiteitenfonds: 2,50
EURO 37,50
TOTALEN
Vliegtickets Star Alliance (AC UA LH): 1454,00
Autohuur Alamo USA: 645,00
Flexdrive hotels: 2091,60
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: EURO 4228,10
Het deel autohuur is een midsize car .
Dit laat Tioga ons zien in 23 dagen van het hier zo populaire zuid westen van de USA.
De totaalprijs van de offerte betreft 2 personen.
Waarom zou je dit doen ??
Datum Plaats Hotel Kamersamenstelling
01-09-2014 San Diego, Californie Best Western Bayside Inn 2 pers kamer
02-09-2014 San Diego, Californie Best Western Bayside Inn 2 pers kamer
03-09-2014 Anaheim, Californie Clarion Hotel Anaheim Resort 2 pers kamer
04-09-2014 Anaheim, Californie Clarion Hotel Anaheim Resort 2 pers kamer
05-09-2014 San Simeon, Californie Courtesy Inn San Simeon 2 pers kamer
06-09-2014 San Francisco, Californie Stratford Hotel 2 pers kamer
07-09-2014 San Francisco, Californie Stratford Hotel 2 pers kamer
08-09-2014 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Best Western Yosemite Gateway 2 pers kamer
09-09-2014 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Best Western Yosemite Gateway 2 pers kamer
10-09-2014 Death Valley, Californie Furnace Creek Ranch Resort 2 pers kamer
11-09-2014 Zion, Utah Majestic View Lodge 2 pers kamer
12-09-2014 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge 2 pers kamer
13-09-2014 Bryce Canyon, Utah Bryce View Lodge 2 pers kamer
14-09-2014 Capitol Reef, Utah Broken Spur Inn 2 pers kamer
15-09-2014 Moab, Utah Motel 6 Moab #4119 2 pers kamer
16-09-2014 Moab, Utah Motel 6 Moab #4119 2 pers kamer
17-09-2014 Monument Valley, Arizona San Juan Inn 2 pers kamer
18-09-2014 Page, Arizona Quality Inn Page 2 pers kamer
19-09-2014 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon 2 pers kamer
20-09-2014 Las Vegas, Nevada Best Western Mardi Gras Inn 2 pers kamer
21-09-2014 Las Vegas, Nevada Best Western Mardi Gras Inn 2 pers kamer
BOEKINGSTOESLAGEN
Boekingskosten: 35,00
Calamiteitenfonds: 2,50
EURO 37,50
TOTALEN
Vliegtickets Star Alliance (AC UA LH): 1454,00
Autohuur Alamo USA: 645,00
Flexdrive hotels: 2091,60
Boekingstoeslagen: 37,50
Totaal: EURO 4228,10
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk is het net andersom: de eerste keer kun je het beste alles zelf doen. Want je weet nog niets dus je kunt de voorgestelde route en accommodaties van de reisorganisator niet op waarde schatten. Als na boeking blijkt dat er rare dingen in de route of in de locaties zitten kun je niets meer (gratis) wijzigen.ReinderJansma schreef:Zo is mijn idee ook een beetje, eerst dit even proberen, en dan volgende keer zelf alles uitzoeken.
Als je eerder bent geweest en je precies weet wat je wil en je geen zin of tijd hebt om iets uit te zoeken en te boeken zou je het via een reisbureau kunnen doen. (Maar dat doet niemand omdat het zelf boeken veel leuker is.)
Boek het zelf; iedereen geeft hier dezelfde raad. Waarom wil je het dan toch aan een reisbureau overlaten? Als je zelf je hotels boekt word je gedwongen dingen uit te zoeken; dat geeft veel voorpret, voorkennis en ter plekke meer plezier omdat je weet wat je te wachten staat.
Marianne
Misschien kun je aangeven wat je tegenhoudt om het niet zelf te proberen.
In augustus 2011 kwam bij ons het plan om ook een roadtrip te gaan maken. Na wat lezen hier kwam ik tot de conclusie om het maar eerst zelf te proberen en ik heb er geen moment spijt van gehad. In september 2012 hebben we prachtige vakantie gehad.
In het begin heb ik ook gedacht, ach zo'n reisbureauroute is toch ook wel goed. Echter wat mij tegenstond was de snelheid van de route. Je rijd zoveel kilometers en voor ons gevoel zag je dan net niks.
In 2013 op dezelfde manier en andere route en hopelijk binnenkort komen onze plannen voor 2014 op dit forum.
Probeer het gewoon en post je route hier op het forum. Veel leden willen je helpen met je route, hotels, autohuur en vliegtickets.
No offence wat je keuze is.
Succes
In augustus 2011 kwam bij ons het plan om ook een roadtrip te gaan maken. Na wat lezen hier kwam ik tot de conclusie om het maar eerst zelf te proberen en ik heb er geen moment spijt van gehad. In september 2012 hebben we prachtige vakantie gehad.
In het begin heb ik ook gedacht, ach zo'n reisbureauroute is toch ook wel goed. Echter wat mij tegenstond was de snelheid van de route. Je rijd zoveel kilometers en voor ons gevoel zag je dan net niks.
In 2013 op dezelfde manier en andere route en hopelijk binnenkort komen onze plannen voor 2014 op dit forum.
Probeer het gewoon en post je route hier op het forum. Veel leden willen je helpen met je route, hotels, autohuur en vliegtickets.
No offence wat je keuze is.
Succes

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben onze eerste reis naar Florida zelf samengesteld .Wij hadden toen nog geen weet van het forum . Wij hebben daar zoveel plezier uitgehaald ,dat we er niet eens meer aan dachten om een reisorganisatie te nemen bij onze volgende reis . . Wij hebben aan de hand van van de reisroutes van de organisaties ,onze eigen reis gemaakt. Beetje van de organisatie gemixt met onze eigen wensen en dit overgoten met de wijze raad van forumleden . Zo kom je een heel eind. En hier geldt wel al doende leert men. maar dat is met een Frankrijkvakantie net zo . Veel organisatieplezier .
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De topic opener vraagt naar ervaringen met reisorganisaties en -vrijwel- iedereen gaat dan weer adviseren; "moet je zelf boeken" of vraagt de vragensteller zelfs min of meer om verantwoording af te leggen waarom hij/zij perse met een organisatie in zee wil gaan……
Er kunnen goede redenen zijn om -zeker de eerste keer- voor een organisatie te kiezen. Ik heb dat in mijn omgeving al enkele malen meegemaakt als wij (inmiddels fanatieke zelf-regelaars) andere mensen probeerden te overtuigen van de voordelen/nadelen.
Onze eerste USA vakantie in 2008 hebben wij (toen nog niet bekend met dit forum) geregeld via een organisatie (American Vacations) en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Ik had het zelf toen niet beter kunnen regelen (ivm drukke zaak).
Enige minpunt (zoals op dit forum heel vaak genoemd); het programma is meestal te druk. Men probeert te veel te doen in de beschikbare tijd.
Ook toen ik aan de hand van het reisschema alles ging narekenen, kon ik het voor die prijs niet zelf boeken (een jaar later waren ze wel weer 30% duurder dan zelf boeken) maar dat was dus niet ons hoofdargument om voor een organisatie te kiezen.
Aanpassingen aan het programma waren eenvoudig mogelijk en hebben wij ook gedaan. Maar als je er nog nooit geweest bent kun je je nauwelijks een voorstelling maken van wat er allemaal op je af komt (zonder er een komplete studie aan te wijden). Het inplannen van wat meer rustmomenten is zeker niet verkeerd. Die heb je (wij in ieder geval wel) zeker nodig om alle indrukken een beetje te verwerken en er meer van te genieten.
Wij hebben door die eerste vakantie in ieder geval wel de smaak te pakken gekregen en zijn daarna elk jaar weer terug gegaan. Nu met een door ons zelf uitgestippeld schema. Voor de invulling daarvan kun je zeer veel info vinden op o.a. dit forum.
Dus als je -om wat voor reden dan ook- perse gebruik wil maken van een reisorganisatie, dan kan ik American Vacations wel aanbevelen. Let op; mijn ervaring is wel van 2008! Even googelen voor recente reviews is altijd nuttig!
Er kunnen goede redenen zijn om -zeker de eerste keer- voor een organisatie te kiezen. Ik heb dat in mijn omgeving al enkele malen meegemaakt als wij (inmiddels fanatieke zelf-regelaars) andere mensen probeerden te overtuigen van de voordelen/nadelen.
Onze eerste USA vakantie in 2008 hebben wij (toen nog niet bekend met dit forum) geregeld via een organisatie (American Vacations) en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Ik had het zelf toen niet beter kunnen regelen (ivm drukke zaak).
Enige minpunt (zoals op dit forum heel vaak genoemd); het programma is meestal te druk. Men probeert te veel te doen in de beschikbare tijd.
Ook toen ik aan de hand van het reisschema alles ging narekenen, kon ik het voor die prijs niet zelf boeken (een jaar later waren ze wel weer 30% duurder dan zelf boeken) maar dat was dus niet ons hoofdargument om voor een organisatie te kiezen.
Aanpassingen aan het programma waren eenvoudig mogelijk en hebben wij ook gedaan. Maar als je er nog nooit geweest bent kun je je nauwelijks een voorstelling maken van wat er allemaal op je af komt (zonder er een komplete studie aan te wijden). Het inplannen van wat meer rustmomenten is zeker niet verkeerd. Die heb je (wij in ieder geval wel) zeker nodig om alle indrukken een beetje te verwerken en er meer van te genieten.
Wij hebben door die eerste vakantie in ieder geval wel de smaak te pakken gekregen en zijn daarna elk jaar weer terug gegaan. Nu met een door ons zelf uitgestippeld schema. Voor de invulling daarvan kun je zeer veel info vinden op o.a. dit forum.
Dus als je -om wat voor reden dan ook- perse gebruik wil maken van een reisorganisatie, dan kan ik American Vacations wel aanbevelen. Let op; mijn ervaring is wel van 2008! Even googelen voor recente reviews is altijd nuttig!
Laatst gewijzigd door Hansi1959 op 18 dec 2013, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
No guts, no glory!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij doen altijd alles zelf, maar een collega van mij heeft goede ervaringen met Fox. http://www.fox.nl Prijstechnisch zijn zij ook best interessant, ik kon het zelf niet boeken voor die prijs. (Maar wij wilden ook echt in de parken zitten en luxere hotels )
Heb ook wel eens wat gelezen over Exit reizen....
http://www.exit-reizen.nl/
een collega heeft dit jaar via http://www.nbbs.nl/ een reis geboekt.
http://www.exit-reizen.nl/
een collega heeft dit jaar via http://www.nbbs.nl/ een reis geboekt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht