Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
airport facillity fee
airport facillity fee
men heeft, alweer enige tijd geleden, weer iets nieuws bedacht om arme touristen ( in amerika prefereert men visitor omdat tourist te veel lijkt op te**orist) op te laten draaien voor tekorten op de luchthaven
de airport facility fee wordt geheven op de autohuur en is, afhankelijk van de luchthaven, ongeveer $ 2,50 per dag.
ik ben dit al tegengekomen in miami en las vegas maar kan niet ontdekken welke airports nog meer op dit onzalige idee zijn gekomen, reisburo's weten van niets.
ik heb gelezen dat orlando ook plannen in die richting heeft
er schijnt een maxmum aan het aantal dagen waarover betaald moet worden te zitten maar ook dat kan ik nergens bevestigd krijgen
wie weet meer?
de airport facility fee wordt geheven op de autohuur en is, afhankelijk van de luchthaven, ongeveer $ 2,50 per dag.
ik ben dit al tegengekomen in miami en las vegas maar kan niet ontdekken welke airports nog meer op dit onzalige idee zijn gekomen, reisburo's weten van niets.
ik heb gelezen dat orlando ook plannen in die richting heeft
er schijnt een maxmum aan het aantal dagen waarover betaald moet worden te zitten maar ook dat kan ik nergens bevestigd krijgen
wie weet meer?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: airport facillity fee
Ik weet alleen dat het niet bepaald een nieuwe tax is, hij wordt al meer dan 10 jaar geheven hoor...
En het zijn gewoon de kosten die de luchthaven heeft aan al die autoverhuurbedrijven.
In Nederland betaal je ook zo'n heffing, maar hij zit gewoon in de huurprijs verwerkt.
Daarom is huren op de luchthaven duurder dan in een stadskantoor.
Eric
En het zijn gewoon de kosten die de luchthaven heeft aan al die autoverhuurbedrijven.
In Nederland betaal je ook zo'n heffing, maar hij zit gewoon in de huurprijs verwerkt.
Daarom is huren op de luchthaven duurder dan in een stadskantoor.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Deze heffing is al enkele jaren bekend bij die naam, maar word nog toe nog niet overal geheven. Hij is ook niet overal hetzelfde, en de opbrengst word ook niet overal voor dezelfde doeleinden gebruikt.
Wat ik wel interessant vind is dat in Saint John (dat ligt geloof ik in Canada) deze heffing bij de boarding gate verzameld werd. Dus nog even snel je portomonee opentrekken, anders mag je niet weg. Dat is sinds 2005 niet meer, maar ik vond het wel amusant.
In California is deze heffing met AB491 in 2001 in effect gegaan, maar misschien dat niet alle luchthavens het ook daadwerkelijk heften. Hier staat ook duidelijk waar de heffing voor dient: http://www.dca.ca.gov/legis/2001/buspractices.htm
Margaret
Wat ik wel interessant vind is dat in Saint John (dat ligt geloof ik in Canada) deze heffing bij de boarding gate verzameld werd. Dus nog even snel je portomonee opentrekken, anders mag je niet weg. Dat is sinds 2005 niet meer, maar ik vond het wel amusant.
In California is deze heffing met AB491 in 2001 in effect gegaan, maar misschien dat niet alle luchthavens het ook daadwerkelijk heften. Hier staat ook duidelijk waar de heffing voor dient: http://www.dca.ca.gov/legis/2001/buspractices.htm
Airport Facility Fee Allows car rental agencies to increase the amount they may charge for optional collision damage waivers for rental vehicles valued over $19,000. Allows airports to impose a customer facility charge to finance consolidated airport car rental facilities or transportation systems between airport terminals and consolidated car rental facilities. Requires car rental agencies to collect this fee from car rental customers.
Margaret
Laatst gewijzigd door Marby op 19 jun 2006, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Er zijn een aantal heffingen: bij autoverhuur berekent de organisatie door wat ze aan de luchthaven moet betalen voor het voorrecht een stalletje te hebben in de aankomsthal. Iedere huurder betaalt dat, niet alleen buitenlanders.
Op vliegvelden kan het betekenen, dat je (ook weer iedereen, niet alleen buitenlanders) meebetaalt aan de bescherming.
Luchtvaartmaatschappijen heffen tegenwoordig een toeslag voor de duurdere benzine.
En zo gaat het maar door.
Vooral Amerikaanse politici zijn dol op dit soport heffingen. Dan kunnen ze zeggen, dat ze de belastingen niet verhogen!
Op vliegvelden kan het betekenen, dat je (ook weer iedereen, niet alleen buitenlanders) meebetaalt aan de bescherming.
Luchtvaartmaatschappijen heffen tegenwoordig een toeslag voor de duurdere benzine.
En zo gaat het maar door.
Vooral Amerikaanse politici zijn dol op dit soport heffingen. Dan kunnen ze zeggen, dat ze de belastingen niet verhogen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1607 Weergaves
-
Laatste bericht door ronenivonne
-