Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maaltijden aan boord

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Maaltijden aan boord

Bericht door Jeepeejee »

Hoi mensen met transatlantische ervaring,

We vertrekken 11 juli in Zaventem rond 11.00 uur 's ochtends met een lijnvlucht van American Airlines naar Chicago, voor een vlucht van acht uur.
Enkele uurtjes later vliegen we dan door met een binnenlandse vlucht van vier uur van Chicago, het is daar dan 17.00 uur, naar San Francisco.
Mijn vraag: wat mogen we verwachten van maaltijden aan boord ?
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Maaltijden aan boord

Bericht door Rob »

Jeepeejee schreef:Hoi mensen met transatlantische ervaring,

We vertrekken 11 juli in Zaventem rond 11.00 uur 's ochtends met een lijnvlucht van American Airlines naar Chicago, voor een vlucht van acht uur.
Enkele uurtjes later vliegen we dan door met een binnenlandse vlucht van vier uur van Chicago, het is daar dan 17.00 uur, naar San Francisco.
Mijn vraag: wat mogen we verwachten van maaltijden aan boord ?
Hoi Jeepeejee,

Op de transatlantische vlucht krijg je voldoende te eten over de kwaliteit wil ik niet oordelen dat is voor iedereen verschillend en je smaakpapillen werken toch anders op grote hoogte.
Op de binnenlandse vlucht krijg je alleen wat te drinken dus als je verstandig bent koop je op Chicago een paar broodjes, je kan wel een maaltijd kopen aan boord maar die zijn vrij prijzig.
Gr.
Rob
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Hoi Jeepeejee

van zavemtem naar Chicago zal je een volledige maaltijd(hoofdgerecht,salade,dessert en een broodje) krijgen en nadien meestaal een uur voor je land krijg je nog een ontbijt of een gevulde broodje te eten. [/url]
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Twee weken terug zijn wij met AA van Miami naar Las Vegas gevlogen. Bij de gate stond voor een karretje met voor iedere passagier een lunchpakketje. Inhoud 1 broodje en nog wat etenswaren. Als je dus trek hebt sla dan maar wat in.
gr
Harm de Weert
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

internationaal of intercontinentaal krijg je inderdaad maaltijden, tegenwoordig goed binnen te houden :mrgreen:

op binnenlandse vluchten gewoon even zelf wat halen zoals hierboven al gezegd.

Kan je ook mededelen dat tegenwoordig voor alcoholische versnaperingen betaald moet worden $4 or 4 euro voor een biertje :shock: :beerchug: ! ook op internationaal en intercontinentaal, tenzij je business class gaat zitten :idea: , daar is het nu nog gratis

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Over de maaltijden klopt alles tot nu toch wel. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om mijn eigen voorraadje mee te nemen. Wat fruit voor onderweg vind ik altijd wel lekker, dat is lekker fris. Bovendien drink ik altijd veel tijdens het vliegen, dus neem ik meestal een extra flesje water of zoiets mee. En wat brood. Wel opletten dat je het opeet voor of weggooit bij aankomst. Ze vinden het bij de douane niet zo leuk als je eten van europa mee het land in neemt.
Meestal eet ik niks of maar een beetje van de maaltijden die je krijgt onderweg. Ik vind het nooit zo lekker en tijdens het vliegen heb ik snel het idee dat alles heel droog is.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Toen ik in 2001 naar New York ging, vlogen we met KLM.

Nou ben ik ook niet zo'n grote fan van vliegtuigvoedsel maar ik moet zeggen, toen kregen we toch lekker eten!! (vond ik) Aardappelpuree met kipfilet en groente en als snack kregen we een stuk pizza.

30 juli vliegen we weer met KLM dus ik hoop dat het weer te eten is. Vorig jaar ben ik naar Thailand geweest en we vlogen met China Airlines.
:yuk: dat was toch ranzig ieuw!!! Ik kan niet eens zeggen wat we aten, het zag er gewoon niet uit.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Ik vloog van Amsterdam naar Washington en daarna een vlucht naar Newark. We kregen een heel uitgebreide lunch, warm, met desert en alles erbij. Een uur voordat we gingen landen kregen we nog een pakkeetje met een broodje wat snoep en daty soort dingen. Op de vlucht naar Newark niks meer, alleen water en pretzels. :D
Rubke
Amerika-ontdekker

Bericht door Rubke »

rperre schreef: Kan je ook mededelen dat tegenwoordig voor alcoholische versnaperingen betaald moet worden $4 or 4 euro voor een biertje :shock: :beerchug: ! ook op internationaal en intercontinentaal, tenzij je business class gaat zitten :idea: , daar is het nu nog gratis
Richard
:( Geldt dit voor alle maatschappijen? In september vlieg ik met Britisch Airways van AMS naar JFK en ik hoopte eigenlijk wel op een koel biertje of een whisky (om lekker te kunnen slapen).
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rubke schreef:... en ik hoopte eigenlijk wel op een koel biertje of een
whisky (om lekker te kunnen slapen).
Hallo Rubke,

Realiseer je wel, dat alcohol in het vliegtuig een grotere impact heeft op je lichaam dan normaal. Alcohol droogt het lichaam namelijk uit, en dat doet het klimaat in het vliegtuig ook al. Dat is dus dubbelop! Het wordt in elk geval sterk afgeraden om in een vliegtuig alcohol te drinken.

Groetjes,
Jacqueline
Rubke
Amerika-ontdekker

Bericht door Rubke »

Jasmino schreef:
Hallo Rubke,

Realiseer je wel, dat alcohol in het vliegtuig een grotere impact heeft op je lichaam dan normaal. Alcohol droogt het lichaam namelijk uit, en dat doet het klimaat in het vliegtuig ook al. Dat is dus dubbelop! Het wordt in elk geval sterk afgeraden om in een vliegtuig alcohol te drinken.

Groetjes,
Jacqueline
Jacqueline,

Bedankt voor de tip, maar als ik vlieg (een aantal keren per jaar) dan drink ik meestal wel iets, maar weinig. Halverwege een vlucht een lekker biertje is erg prettig, maar na de tweede houd ik het wel voor gezien. Ik zou het alleen jammer vinden als je 4eur voor een lauw biertje moet betalen.

Ik ben wel een keer aangeschoten het vliegtuig ingestapt; dat was voor een korte vlucht binnen Europa. Beviel niet slecht aangezien de tijd voorbij vliegt (letterlijk :) ), maar ik maak er geen gewoonte van, zeker niet op langere vluchten.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Jasmino schreef:
Hallo Rubke,

Groetjes,
Jacqueline
Dit is precies de reden waarom je dan ook veel water moet drinken, maar een biertje of 2 zie ik niet als een probleem!
Ik drink meestal wel als ik vlieg en zorg gewoon dat ik voor het einde van de vlucht veel water binnen krijg om het een beetje op peil te houden!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Rubke
Amerika-ontdekker

Bericht door Rubke »

Ondanks de prima "niet te veel drinken" tips heb ik nu nog geen antwoord op mijn oorspronkelijk vraag: moet je hier tegenwoordig voor betalen? Voor alle duidelijkheid: het gaat om Britisch Airways van Heathrow naar JFK. Op de site http://www.ba.com heb ik hier helaas niets over kunnen vinden.

Alvast hartelijk dank voor een antwoord en andere tips, zoals reeds gegeven, zijn natuurlijk ook erg welkom.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Rubke schreef:Ondanks de prima "niet te veel drinken" tips heb ik nu nog geen antwoord op mijn oorspronkelijk vraag: moet je hier tegenwoordig voor betalen? Voor alle duidelijkheid: het gaat om Britisch Airways van Heathrow naar JFK. Op de site http://www.ba.com heb ik hier helaas niets over kunnen vinden.

Alvast hartelijk dank voor een antwoord en andere tips, zoals reeds gegeven, zijn natuurlijk ook erg welkom.
ik weet het niet voor elke maatschappij, maar bij Delta moet er betaald worden!

Richard
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Vorig jaar september zijn wij met BA via Gatwick naar Dallas gevlogen. Er hoefde niet voor drank betaald te worden. Maaltijden waren prima en de bediening was top! Wij waren erg tevreden.
[/quote]
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Bij koewait airways kreeg je lam met rijst of texas kip met aardappel partjes, een broodje, een salade en een dessert. Een taartje geloof ik. Ik vond het niet vies. Bij KU hebben ze geen alcohol, maar dat maakte voor mij niet uit. Voor de rest komen ze genoeg langs met limonade, zoals cola, sprite en diverse vruchtensappen. Dit was ook het geval bij andere vluchten. Verder inderdaad op de weg terug tegen de ochtend een ontbijt broodje. Bij de ene was het kalkoenm met kaas en bij de andere een dikke bol. Maar over het algemeen is het wel allemaal hetzelfde. Veel mensen nemen hun eigen spullen mee. Ik had een verpakt broodje bij me, maar vanwege de luchtdruk was dat helemaal bol komen te staan :) Voor de rest zou ik zelf veel drinken meenemen. Is ook beter tegen mopgelijke trombose
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer