Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hier ben ik weer: motels / hotels

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rudy
Amerika-ontdekker

Hier ben ik weer: motels / hotels

Bericht door Rudy »

Dag allemaal,

ik ga vrolijk verder met het stellen van vragen. dit keer een eenvoudige:

adviseren jullie me om iedere ochtend via internet een motel/hotel te boeken voor die dag of is het beter gewoon ergens binnen te stappen en dan proberen te boeken met je anwb pas?

groeten en bedankt,

Rudy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zou gewoon binnenstappen en de AA-rate proberen te krijgen.
Wij hadden geen ANWB-pas bij ons maar hebben het met coupons gedaan. Dit werkte ook prima.

De juiste volgorde:

- Vragen of er kamers beschikbaar zijn die voldoen aan je eisen (niet roken etc)
- Vragen wat de Rate is
- Meestal beginnen ze dan zelf al of je in aanmerking komt voor korting (AA-Rate, Coupon etc)
- onderhandelen over de prijs

We hebben wel gemerkt dat de ene keten wat makkelijker coupons aanneemt dan de ander.

- Motel 6 nam ze bijna altijd aan
- Howard Johnson nam ze meestal aan
- Best Western nam ze nooit aan

De beste deal die we gehad hebben is bij 'n Courtyard Marriot hotel. Prijs daalde van $179 naar $69. En we mochten de 2de dag ook weer gewoon een bonnetje inleveren :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Njit schreef:De beste deal die we gehad hebben is bij 'n Courtyard Marriot hotel. Prijs daalde van $179 naar $69. En we mochten de 2de dag ook weer gewoon een bonnetje inleveren :)
Nog een tip: Ik neem altijd een paar couponboekjes tegelijk mee.
Voor de meeste hotels moet je voor iedere nacht weer een coupon inleveren, maar dan mag je vaak voor die prijs langer blijven.
Ik heb zelfs wel eens een hotel zover gekregen dat ze een fotokopie voor me maakten voor de tweede nacht.....
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben op onze vorige reis eigenlijk helemaal geen gebruik gemaakt van coupons. We hebben het één keer geprobeerd in San Diego maar daar werden we nog net niet in ons gezicht uitgelachen. Later bleek dat we zo ongeveer de allerlaatste kamer in San Diego hadden (er was één of andere beurs) en moesten we met hangende pootjes terug om toch die kamer te nemen.
Daarna hebben we het eigenlijk niet meer geprobeerd.

Nu vraag ik me af of je in het hoogseizoen eigenlijk wel gebruik kunt maken van coupons. Zal een hotel niet vaak weigeren omdat ze de kamer toch wel vol krijgen voor de normale prijs?
Ik vind het zowiezo al moeilijk om korting te vragen (afdingen durf ik ook al niet :oops: ) maar als ik weet dat de coupons ook in het hoogseizoen geaccepteerd worden wil ik het wel een keer proberen.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Nu vraag ik me af of je in het hoogseizoen eigenlijk wel gebruik kunt maken van coupons. Zal een hotel niet vaak weigeren omdat ze de kamer toch wel vol krijgen voor de normale prijs?
Ik vind het zowiezo al moeilijk om korting te vragen (afdingen durf ik ook al niet :oops: ) maar als ik weet dat de coupons ook in het hoogseizoen geaccepteerd worden wil ik het wel een keer proberen.
Bij ons werd het de laatste week ook lastiger. Maar je kan het altijd proberen. Voor ons was het ook de eerste keer. Je wordt er wel steeds brutaler in merkte we..

En van $179 naar $69 per nacht blijft toch wel een leuk gevoel :)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Gewoon doen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Bij mij zijn ze (in het hoogseizoen) best een keer geweigerd, maar het volgende hotel accepteerd ze dan weer gewoon.
En het blijft een prettig idee, dat als je staat in te checken voor couponprijs van bv. $ 69 er een andere gast aan de receptie komt en de kamerprijs vraagt, en je dan hoort dat die gewoon $ 99 moet betalen.
Dit is echt geen overdreven voorbeeld, maar gewoon meermaals meegemaakte realiteit.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

En hoe kom ik aan die coupons????? (vroeg de hollander...) :wink:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

De couponboekjes liggen vaak in restaurants als Dennie's en bijna altijd kun je ze krijgen bij visitor centers en welcome centers.
Je kunt ze gewoon meenemen.
16x USA / 30 staten
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ingrid schreef:En hoe kom ik aan die coupons????? (vroeg de hollander...) :wink:
Kijk voor couponboekjes bij:
- bezoekerscentra bij de staatsgrenzen
- chamber of commerce (soort vvv)
- benzinepompen
- restaurants, vooral Denny's en soms McDonalds
- heel soms in een h(m)otel
- in standaards langs de weg, net zo als waar kranten in te koop liggen

De ene keer makkelijker te krijgen dan de andere keer. Ze liggen echt niet overal. Soms moet je flink zoeken.
Er zijn meerdere uitgaven. Neem ze mee van de staten waarin jij reist en neem er een stuk of twee, drie van dezelfde. Kan je meerdere dagen er gebruik van maken in hetzelfde h(m)otel.
Kijk erg goed naar de voorwaarden, die op de coupon staan. Soms maar voor een bepaalde datum geldig. Of niet in de weekeinden, soms voor 2 personen in 1 bed, enz.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

En Rudy, in de praktijk blijkt dat je de ANWB pas maar heel weinig nodig hebt.
Als je vraagt naar de Triple A (AAA) korting krijg je die bijna altijd.
Ooit, vorig jaar, vroeg een receptioniste mij om de kaart, maar verder heb ik hem nooit hoeven laten zien.

En als ze opmerkingen hebben (er is geen receptioniste die weet wat de ANWB is) dan zeg je gewoon dat de ANWB een affiliate is van de AAA.
En daar is niks aan gelogen.

Of je al van te voren moet reserveren weet ik niet. Wij gaan altijd heel vroeg in het seizoen (april-mei) en hebben nog nooit iets gereserveerd.
Ik heb begrepen dat dat in het hoogseizoen wel degelijk anders is.

Succes
16x USA / 30 staten
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Kun je die AAA-korting ook vragen op campings?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ingrid schreef:Kun je die AAA-korting ook vragen op campings?
Hallo Ingrid,

Ja hoor, ik maak er momenteel bijna dagelijks gebruik van. Op een KOA-camping gebruik ik de kortingkaart van KOA en ergens anders vraag ik altijd naar AAA-korting. Verder heb je nog de Good Sam-korting waar Rob veel gebruik van maakt.

Toevallig zit ik vannacht op een camping die alleen Good Sam accepteert, maar dit is de eerste keer. Om voor 1 keer korting lid te worden van Good Sam kan niet uit.

Groetjes uit de States van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Hallo Marjan!

Wat leuk dat jij reageert tijdens je vakantie! Je zit "ons" toch niet te missen??? Je verslag lees ik regelmatig, vooral dat stuk van die beren... :? Het verstrekt de voorpret bij mij wel (nog twee weken...).

En hoe kom ik dan aan die KOA en Sam passen?

Fijne vakantie verder, geniet maar lekker!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik weet niet of je hier iets mee bent maar je kan ze ook afdrukken :wink:
http://www.travelcoupons.com/.
Rudy
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy »

hmmm, dat afdrukken lijkt me inderdaad wel makkelijk. Enige probleem is dat ik in Colorado, Utah, Arizona, Nevada en Californie kom en die staan er net niet bij..................
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ingrid schreef: En hoe kom ik dan aan die KOA en Sam passen?
De KOA Value kard kun je op hun site http://www.koa.com/valuekard/ bestellen. Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan omdat we een aantal campings vooraf reserveerden en dan moet je je nummer invoeren voor de korting. Je kunt 'm ook ter plekke kopen bij de eerste KOA camping die je bezoekt. Het kost $14 en je krijgt 10% korting dus dan kun je ongeveer uitrekenen of je het bedrag eruit haalt.

Die Good Sam kaart heb ik geen ervaring mee.

Groetjes Elly
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Rudy,

Ik heb deze gevonden, misschien is dat wat?

http://www.hotelcoupons.com/default.asp

Marjon
Rudy
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy »

ziet er inderdaad goed uit.

merci!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Knabbeltje schreef:Ik weet niet of je hier iets mee bent maar je kan ze ook afdrukken :wink:
http://www.travelcoupons.com/.
Mijn ervaring met dit soort sites is, evenals diegene die Marjon (vana) doorgeeft, dat je uren achter de computer zit, zo nu en dan iets vindt waar je van denkt dat je er iets aan hebt en dat als je eenmaal een couponboekje in de VS bemachtigd hebt, de prijzen daarin lager zijn. Soms zijn de internet- of AAA-prijzen nog lager, dan de uitgeprinte coupons.
Dus ik wil hiermee zeggen, gebruik je tijd voor nuttigere zaken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lijkt me een goed advies!

Zorg er wel voor dat je een goede kaart bij je hebt als je de coupons gaat gebruiken. De coupons staan per plaats maar dat moet je ruim zien. Sommige hotels liggen een eind van de genoemde plaats af..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer