Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels vastleggen en nadien annuleren
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Hotels vastleggen en nadien annuleren
Het valt mij op dat er toch regelmatig geadviseerd wordt om hotels te boeken zodat ze vastliggen, zelfs al is men nog niet zeker.
Je kan immers toch gratis annuleren tot 24 uur vooraf.
Nu doet me dit een beetje denken aan het handdoekje leggen rondom het zwembad van een hotel. We leggen onze handdoek en gaan we niet naar het zwembad, dan halen we die later wel terug op.
Dit heeft uiteraard tot gevolg dat het voor anderen moeilijk wordt om een plaatsje te vinden.
Persoonlijk vind ik dit advies dan ook niet de beste keuze.
Je kan immers toch gratis annuleren tot 24 uur vooraf.
Nu doet me dit een beetje denken aan het handdoekje leggen rondom het zwembad van een hotel. We leggen onze handdoek en gaan we niet naar het zwembad, dan halen we die later wel terug op.
Dit heeft uiteraard tot gevolg dat het voor anderen moeilijk wordt om een plaatsje te vinden.
Persoonlijk vind ik dit advies dan ook niet de beste keuze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Hotels vastleggen en nadien annuleren
...Maar is in US wel de gang van zaken. Je maakt het jezelf dus wel lastig als je afwacht tot je alles precies zeker weet.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Dat je iets kunt annuleren, wil niet zeggen dat dat ook op grote schaal gebeurt. Meestal blijft die reservering gewoon staan. Maar het is wel fijn om de flexibiliteit te hebben om in geval er iets verandert in de plannen of ik een beter aanbod zie, iets te kunnen annuleren. In dat geval heeft iemand anders die wat later zijn vakantie boekt weer geluk!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Ik vind het een kromme en onjuiste vergelijking. Ten eerste vraag ik me af of wat je stelt ook daadwerkelijk zo is. Als ik naar mijn eigen reserveergedrag kijk: ik reserveer alles met 24 uur cancellation policy; ik vind iets goedkoper of beters of misschien veranderd mijn route wel. Ik ben blij dat ik dan niet aan iets vastzit. Ik zie dit ook als een service van het hotel. Sterker nog: hier adverteren ze allemaal schreeuwerig mee. Hier gaat jouw vergelijking ook mank: bij zwembaden wordt het juist niet geaccepteerd dat men het handdoekje neerlegt en vervolgens niet komt opdagen.
Wat ik verder kwalijk vind is dat je op deze manier een recht van de consument afpakt: je betaalt maar iets en als je het niet meer wil mag je niet meer ruilen of terugbrengen; iemand anders had het namelijk misschien ook wel willen hebben. Tsja.
Als je lukraak reserveringen zou maken vind ik het wat anders; maar ik geloof toch niet dat iemand een reservering maakt in New York als diegene van plan is in Los Angeles te overnachten. Maar soms weet je het gewoon nog niet zeker en wil je niet als je het wél zeker weet een enorm hoge rate hoeft te betalen.
Je argument dat het voor andere moeilijker wordt om iets te vinden trek ik in twijfel: Sec in theorie zou het kunnen kloppen, maar ik betwijfel of het om grote getallen per dag per hotel gaat dat last-minute nog annuleert.
In ieder geval zal een accommodatie deze service niet leveren als dat tot consequentie heeft dat er veel kamers leeg staan door annuleringen en andere gasten op die manier een mooie kamer mislopen.
Een ieder geeft natuurlijk het advies dat hij/zij wil: maar ik blijf dit gewoon adviseren. Juist omdat ik het de beste keuze vind.
Wat ik verder kwalijk vind is dat je op deze manier een recht van de consument afpakt: je betaalt maar iets en als je het niet meer wil mag je niet meer ruilen of terugbrengen; iemand anders had het namelijk misschien ook wel willen hebben. Tsja.
Als je lukraak reserveringen zou maken vind ik het wat anders; maar ik geloof toch niet dat iemand een reservering maakt in New York als diegene van plan is in Los Angeles te overnachten. Maar soms weet je het gewoon nog niet zeker en wil je niet als je het wél zeker weet een enorm hoge rate hoeft te betalen.
Je argument dat het voor andere moeilijker wordt om iets te vinden trek ik in twijfel: Sec in theorie zou het kunnen kloppen, maar ik betwijfel of het om grote getallen per dag per hotel gaat dat last-minute nog annuleert.
In ieder geval zal een accommodatie deze service niet leveren als dat tot consequentie heeft dat er veel kamers leeg staan door annuleringen en andere gasten op die manier een mooie kamer mislopen.
Een ieder geeft natuurlijk het advies dat hij/zij wil: maar ik blijf dit gewoon adviseren. Juist omdat ik het de beste keuze vind.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik doe dit ook buiten de USA.
Helemaal met Mrvanilla eens.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
je betaalt ook meestal meer voor een annuleerbare kamer... dus toch logisch dat met die meerprijs iets gepaard gaat.
Ik zie er geen graten in van hier dan ook gebruik van te maken... hotels zijn vaak meer dan duur genoeg...
Ik zie er geen graten in van hier dan ook gebruik van te maken... hotels zijn vaak meer dan duur genoeg...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik vind de vergelijking ook mank gaan. En daarbij, als er echt op grote schaal geannuleerd wordt, zoals jij min of meer suggereert, ga jij toch gewoon op de bonnefooi en heb je die kamer alsnog. Dus wat is het probleem?
Wij boekten nooit van tevoren, maar waren afgelopen vakantie toch heel blij dat we dat wel gedaan hadden. Ook wel 2 nachten geannuleerd, omdat de plannen wat wijzigden. Kan altijd gebeuren en dat is het fijn dat je die vrijheid hebt.
Wij boekten nooit van tevoren, maar waren afgelopen vakantie toch heel blij dat we dat wel gedaan hadden. Ook wel 2 nachten geannuleerd, omdat de plannen wat wijzigden. Kan altijd gebeuren en dat is het fijn dat je die vrijheid hebt.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Inderdaad, een kamer is vaak goedkoper zonder de annulatie optie. Dus je betaalt er vaak een stukje voor.
Ik hou er ook van om alles op voorhand vast te leggen en op deze manier zekerheid te hebben.
Door elke maand 1 of 2 hotels te reserveren spreiden we ook ons budget een beetje.
Maar deze keuzes maakt ieder voor zich...
Ik ga ook niet een hoop reserveren om achteraf weer te annuleren. Tot dusver heb ik nog maar 1 reservatie gewijzigd.
Ik hou er ook van om alles op voorhand vast te leggen en op deze manier zekerheid te hebben.
Door elke maand 1 of 2 hotels te reserveren spreiden we ook ons budget een beetje.
Maar deze keuzes maakt ieder voor zich...
Ik ga ook niet een hoop reserveren om achteraf weer te annuleren. Tot dusver heb ik nog maar 1 reservatie gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Dat is nochtans wat je bijna in elk resort ziet gebeuren. 's morgens om 7 uur liggen de handdoeken er al en tegen de middag is er nog geen kat te zien.bij zwembaden wordt het juist niet geaccepteerd dat men het handdoekje neerlegt en vervolgens niet komt opdagen.
Maar goed. Even hernemen. Ik beweer niet dat kamers met annulatiemogelijkheden niet zouden mogen. Je kan inderdaad altijd wijzigingen in de planning hebben.
Waar ik het wel wat moeilijk mee heb is de adviezen in de zin van: ben je nog niet zeker, boek alvast iets, je kan het toch annuleren. (voornamelijk dan nog op plaatsen waar de accomodaties al wat schaarser zijn).
Ik ben eerder van de mening: werk je programma uit en reserveer op basis van je programma.
Op zich is dit eigenlijk pervers. Als je immers annuleert betaal je niets, want je krijgt 100% terug. Annuleer je niet dan betaal je extra. Men zou je eigenlijk een bonus moeten geven omdat je niet geannuleerd hebt.Inderdaad, een kamer is vaak goedkoper zonder de annulatie optie. Dus je betaalt er vaak een stukje voor.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De vergelijking met het handdoekje klopt niet, omdat je daarmee een plek bezet die op dat moment dus niet door iemand anders gebruikt kan worden. Als je een motelreservering annuleert, komt de plek gewoon weer vrij en kan die wel door iemand anders worden gebruikt.
Zoals Nieka al terecht aangeeft, je gaat niet van alles reserveren en daarna weer annuleren. We reserveren alleen op plekken waar weinig overnachtingsmogelijkheden zijn, of waar we verwachten dat het door drukte moeilijk zal zijn om op het laatste moment nog iets te vinden. Verder reizen we op de bonnefooi. Tijdens onze vorige reis hebben we slechts 1x gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te annuleren, en we waren heel blij dat dat kon. Een prima service, en ik zal anderen zeker hierop blijven wijzen.
Alleen als je massaal allerlei reserveringen gaat maken, waarvan je al weet dat je van de meeste daarvan geen gebruik zal maken, ja dan zou ik dat ook niet sociaal vinden. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat vaak gebeurt. En zelfs dan hebben er ook weer mensen profijt van, de bonnefooireizigers!
Zoals Nieka al terecht aangeeft, je gaat niet van alles reserveren en daarna weer annuleren. We reserveren alleen op plekken waar weinig overnachtingsmogelijkheden zijn, of waar we verwachten dat het door drukte moeilijk zal zijn om op het laatste moment nog iets te vinden. Verder reizen we op de bonnefooi. Tijdens onze vorige reis hebben we slechts 1x gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te annuleren, en we waren heel blij dat dat kon. Een prima service, en ik zal anderen zeker hierop blijven wijzen.
Alleen als je massaal allerlei reserveringen gaat maken, waarvan je al weet dat je van de meeste daarvan geen gebruik zal maken, ja dan zou ik dat ook niet sociaal vinden. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat vaak gebeurt. En zelfs dan hebben er ook weer mensen profijt van, de bonnefooireizigers!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij een goed resort worden stoelen die binnen een bepaalde tijd niet bezet worden door het personeel weer vrijgemaakt.Marcopstal schreef:Dat is nochtans wat je bijna in elk resort ziet gebeuren. 's morgens om 7 uur liggen de handdoeken er al en tegen de middag is er nog geen kat te zien.bij zwembaden wordt het juist niet geaccepteerd dat men het handdoekje neerlegt en vervolgens niet komt opdagen.
-
- Amerika-expert
Ik heb al in veel 5 sterren resorts geweest (we hebben niet de gewoonte steeds naar dezelfde plaats te gaan) en slechts in 1 van de 10 nemen ze effectief handdoeken weg als de stoelen onbezet blijven.
In 3 op de 10 doen ze dit als men geen plaats meer vindt en staat rond te kijken.
In 3 op de 10 doen ze dit als men geen plaats meer vindt en staat rond te kijken.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
aangezien wij altijd rondreizen maken (a la amerika rondreizen) heb ik geen ervaring met resorts en met bij het zwembad liggen - doen wij namelijk nooit
Gelukkig maar, want als ik het zo lees zijn daar veel handdoek-wanpraktijken (waar ik mij trouwens aan dood zal ergeren)
Ik blijf van mening dat je voor een aantal plaatsen van je rondreis (bvb yosemite of zo) best je kamer al reserveert voor je tickets hebt als dit te lang zou duren. En lekker cancellen indien nodig.
Niks associaal aan, als je het met mate doet.
Ik was in 2010 heel blij toen er in mei plots kamers in yosemite lodge vrijkwamen voor de zomer - allicht door zulke annulaties

Gelukkig maar, want als ik het zo lees zijn daar veel handdoek-wanpraktijken (waar ik mij trouwens aan dood zal ergeren)
Ik blijf van mening dat je voor een aantal plaatsen van je rondreis (bvb yosemite of zo) best je kamer al reserveert voor je tickets hebt als dit te lang zou duren. En lekker cancellen indien nodig.
Niks associaal aan, als je het met mate doet.
Ik was in 2010 heel blij toen er in mei plots kamers in yosemite lodge vrijkwamen voor de zomer - allicht door zulke annulaties

Welk advies vind je dan wel de beste keuze?
-
- Amerika-expert
Ik ben eerder van de mening: werk je programma uit en reserveer op basis van je programma met reeds concrete data.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik boek over het algemeen als ik iets moois vind ... nu ja, wel pas nadat ik een ticket heb gekocht ...
en ik maak graag gebruik van het boeken en opzeggen als ik een mooiere aanbieding vind. Dat is voor Amerika in ieder geval niet ongebruikelijk en ik denk dat ze daar met verhuren ook wel rekening mee houden. Net zoals vliegtuigen altijd overboekt worden omdat er altijd een X aantal mensen niet op komt dagen ...
Ik heb daar geen enkele scrupules over. Wel bewaar ik mijn opzeggingen tot een week of 2 nadat ik weer thuis ben, voor de zekerheid. Daar ben ik 1 x op terug moeten vallen, toen een hotel een no-show boete van mijn credit card had geplukt. Dit werd toen zonder problemen teruggestort.
Boekingen die ik wel houd, verifieer ik altijd een keer of 2, ik zou balen als ik ergens kwam en ze mijn reservering niet meer zouden hebben ... dat lees je ook nog wel eens ,,,
en ik maak graag gebruik van het boeken en opzeggen als ik een mooiere aanbieding vind. Dat is voor Amerika in ieder geval niet ongebruikelijk en ik denk dat ze daar met verhuren ook wel rekening mee houden. Net zoals vliegtuigen altijd overboekt worden omdat er altijd een X aantal mensen niet op komt dagen ...
Ik heb daar geen enkele scrupules over. Wel bewaar ik mijn opzeggingen tot een week of 2 nadat ik weer thuis ben, voor de zekerheid. Daar ben ik 1 x op terug moeten vallen, toen een hotel een no-show boete van mijn credit card had geplukt. Dit werd toen zonder problemen teruggestort.
Boekingen die ik wel houd, verifieer ik altijd een keer of 2, ik zou balen als ik ergens kwam en ze mijn reservering niet meer zouden hebben ... dat lees je ook nog wel eens ,,,

Ik werk in de Nederlandse hotelwereld en ook hier is boeken en annuleren gemeengoed. Zolang dit op tijd is, kan het kosteloos en hebben wij er verder niet al te veel last van.
Ik ben zelf meer van het boeken en vastleggen van accommodaties. Ik heb voor onze komende reis dan ook al veel hotelkamers geboekt zonder mogelijkheid tot annuleren en hier (zeker omdat we 28 dagen 2 kamers of een familiekamer nodig hebben) al behoorlijk op bespaard.
Ik kan me echter voorstellen dat wij in de toekomst(het wordt de laatste keer dat de kinderen mee gaan) meer flexibiliteit willen hebben en dan wel gebruik zullen maken van de door bijna alle hotels geboden annuleringsvoorwaarden.
Groet,
Sandra
Ik ben zelf meer van het boeken en vastleggen van accommodaties. Ik heb voor onze komende reis dan ook al veel hotelkamers geboekt zonder mogelijkheid tot annuleren en hier (zeker omdat we 28 dagen 2 kamers of een familiekamer nodig hebben) al behoorlijk op bespaard.
Ik kan me echter voorstellen dat wij in de toekomst(het wordt de laatste keer dat de kinderen mee gaan) meer flexibiliteit willen hebben en dan wel gebruik zullen maken van de door bijna alle hotels geboden annuleringsvoorwaarden.
Groet,
Sandra
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik blijf het ook gewoon lekker adviseren hoor. Wij boeken meestal een Backup hotel en als er iets beters voorbij komt dan annuleren we gewoon de bestaande boeking. Dat is heel normaal en hotels houden hier ook gewoon rekening mee. Hotels bieden een bepaald % niet annuleerbaar aan (goedkoper) en de rest annuleerbaar (iets duurder). Dat zorgt ervoor dat ze zeker weten dat hun personeel wat te doen heeft en dat men toch flexibel kan zijn. Hotels doen ook gewoon aan Revenue Management.
De vergelijking met het handdoekje vind ik persoonlijk grote onzin en totaal niet relevant.
De vergelijking met het handdoekje vind ik persoonlijk grote onzin en totaal niet relevant.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 846 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-