Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Wat wij willen is het volgende:
Een camper huren in Seattle, het liefst daar want dan kunnen we doorsteken naar canada en ook in de buurt van Seattle blijven(familie).
Ik ben net terug van mijn reis in Australië en ik dacht dat het daar duur was maar ik schrik me een hoedje met de prijzen van
camper verhuur in Amerika!(Australië was ongeveer €1300,- inc alles voor 4 weken!!) Ik kijk nu voor reizen voor april 2014 maar dit moet april/mei 2015 zijn maar dat kan ik nu natuurlijk nog niet zoeken.
Wat ik nu een beetje voorbij heb zien komen; €2000,- voor 3 weken camper huur wel inc verzekering etc. Zijn dit normale prijzen of kan het goedkoper,
volgens mij heb ik elke site ondertussen gehad maar echt goedkoper kan ik het niet vinden. Ook hoeft het eigenlijk maar een bed op 4 wielen te zijn, veel
meer hebben wij niet nodig maar die zie ik bijna nergens. Heeft Amerika een soort van marktplaats waar je evt ook particulier kunt huren en heeft
iemand hier ervaringen mee?
Ons idee is om te vliegen naar Canada(Vancouver) dit is best wel wat goedkoper wat ik tot nu toe heb gezien en dan eigenlijk daar de camper te huren
en hem dan in te leveren in Seattle of meer naar beneden(?!?) geen flauw idee of dit haalbaar is... We hebben ongeveer 3 weken de tijd om echt een camper te huren
de rest van de tijd wordt besteed aan familie bezoeken. Eventueel kan de camper ook ergens anders worden gehuurd(andere staat) maar Canada en een gedeelte USA lijkt mij
echt prachtig.
Wie heeft tips en/of ervaringen voor ons om deze prachtige reis te gaan maken?
*Misschien een beetje en warrig verhaal maar dat komt omdat ik er zelf ook nog niet echt uit ben.. Ook nog een vraag; wat zijn mooie gebieden in Washington en wat is haalbaar in
3 weken tijd om te rijden maar ook te genieten.
Hartstikke bedankt voor het meedenken!!!