Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Iemand ervaring met Nokia Here Drive+?
Iemand ervaring met Nokia Here Drive+?
We willen op onze reis (Las Vegas-San Francisco-Los Angeles) gebruik maken van de navigatie op onze smartphone (Nokia Lumia 820 en 925 met Windows 8 ). Nokia biedt daarop gratis navigatiesoftware waarop je zelf de benodigde kaarten gratis kunt downloaden. Ik heb de software hier in Nederland al getest en moet zeggen dat de resultaten perfect zijn. Heeft iemand al ervaring met één van deze toestellen met deze software in de VS?
Re: Iemand ervaring met Nokia Here Drive+?
Wij hebben Nokia's navigatie app (Windows phone) onlangs veel gebruikt (langs de hele oostkust en ook in het zuid-westen een stuk) en zijn er best tevreden over. Het enige probleem waar ik al een paar keer tegenaan ben gelopen is dat wanneer je fout rijdt, hij soms blijft vasthouden aan de route ("keer nu om") ipv een nieuwe route uitrekenen wat dan vaak veel logischer zou zijn in die situatie.
Tegenwoordig gebruiken we Copilot voor de iPhone (gratis versie) en ik moet zeggen dat ik deze app nog beter vind, echt een aanrader. Echter, geen reden om je Nokia's in te gaan ruilen voor iPhones, de Here Drive app is verder prima.
Tegenwoordig gebruiken we Copilot voor de iPhone (gratis versie) en ik moet zeggen dat ik deze app nog beter vind, echt een aanrader. Echter, geen reden om je Nokia's in te gaan ruilen voor iPhones, de Here Drive app is verder prima.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid Nokia Drive op de lumia 800 in de VS. Werkt prima, en ook een groot aantal bedrijven, hotels, motels en winkels zijn eenvoudig te vinden in de navigatie als POIs. En wat SemJes zegt herken ik ook: soms blijft ie wat lang zeuren dat je moet omkeren i.p.v. een nieuwe route te berekenen, maar ja... je kunt ook gewoon in een keer goed rijden 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Sinds Nokia Here Drive+ offline ging ondersteunen heb ik het in de US al enkele keren op een Lumia 800 gebruikt en het laatste jaar op een 920. O.a. vorige zomer van LA naar LV, door de desert van Utah, Moab, Colorado, New Mexico en Arizona. Ook in Seattle WA prima te gebruiken.
Tip: Als je wifi connectie hebt alvast even de adressen opzoeken helpt soms, offline werkt dit niet altijd 100%, zeker in dun bevolkte gebieden en zo.
En de kaarten vooraf met wifi even downloaden uiteraard
Gr,
HarryH
Tip: Als je wifi connectie hebt alvast even de adressen opzoeken helpt soms, offline werkt dit niet altijd 100%, zeker in dun bevolkte gebieden en zo.
En de kaarten vooraf met wifi even downloaden uiteraard

Gr,
HarryH
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Werkt dit echt? In 2011 begonnen wij aan onze trip door het zuidwesten en ik had toen een ander soortgelijk programma op mijn toen net nieuwe iphone 3. Ik had alle adressen ingevoerd maar hij pakte het gps-signaal op de een of andere manier niet op. We hebben het toen opgelost door s'avonds in de hotels de route op de ipad op te zoeken en van iedere stap schermafbeeldingen gemaakt. We hebben ons ermee gered maar we zijn toch een x spontaan in Las Vegas en L.A.verdwaald en dat wil ik voor onze komende reis liever niet meer.SemJes schreef:Tegenwoordig gebruiken we Copilot voor de iPhone (gratis versie) en ik moet zeggen dat ik deze app nog beter vind, echt een aanrader. Echter, geen reden om je Nokia's in te gaan ruilen voor iPhones, de Here Drive app is verder prima.
Nu kan krijg ik van de zomer waarschijnlijk de iphone 5 (afdankertje) van mijn dochter die dan zo'n 2 jaar oud is. Ik heb copilot al wel vast op mijn ipad gezet maar kan het natuurlijk niet testen.
Ik zie dat jij de gratis versie heb maar voor voice-guide moet je een upgrade nemen toch of heb je dat niet nodig? Die upgrade kost maar € 8,99 maar als het niet werkt heb ik er natuurlijk niks aan.

Geeft hij ook een beetje goed aan hoe laat de aankomsttijd is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht