Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziekenhuis kosten
Ziekenhuis kosten
Hallo,
Dus..... ik ben laatst in het ziekenhuis beland omdat ik stom genoeg teveel had gedronken en nou hadden ze mij de nacht gehouden. Nou vroeg ik mij af of ik nu de rekening toegestuurd krijg.
Ik heb geen adres gegevens of verzekering gegevens achter gelaten ( werd mij ook niet gevraagd ) ze hebben echter wel mijn paspoort gegevens genoteerd. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er nu gaat gebeuren ?
Dus..... ik ben laatst in het ziekenhuis beland omdat ik stom genoeg teveel had gedronken en nou hadden ze mij de nacht gehouden. Nou vroeg ik mij af of ik nu de rekening toegestuurd krijg.
Ik heb geen adres gegevens of verzekering gegevens achter gelaten ( werd mij ook niet gevraagd ) ze hebben echter wel mijn paspoort gegevens genoteerd. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er nu gaat gebeuren ?
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Ziekenhuis kosten
Heb ook al 2 ziekenhuiservaringen gehad: 1 x gegevens allemaal genoteerd, maar nooit meer iets van gehoord. Andere keer meteen moeten betalen.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben een ziekenhuis ervaring gehad waarbij er hechtingen gezet moesten worden en kregen daar een gepeperde rekening voor thuis gestuurd, duurde wel een paar maanden maar ze vonden ons toch.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Maar hebben jullie je adres gegevens en verzekerings gegevens achter gelaten bij het ziekenhuis ? En heeft de verzekering het vergoed ?
-
- Amerikafan
Als ze je paspoort gegevens hebben, hebben ze ook je adres gegevens. Dus ik zou maar rekenen op een rekening ( al duurt dit misschien een aantal maanden). Lijkt me ook niet meer dan billijk dat je de kosten van de opname gaat betalen. Zie het maar als een heeeeeel duur laatste drankje 

- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met je paspoort gegevens hebben ze ook zo je adres gegevens via de Nederlandse Ambassade. Bij ons werden de kosten vergoed, voor een deel door de ziektekosten verzekering en de rest door de reisverzekering. Reken maar op een fikse rekening want wij schrokken ook van een paar hechtingen en wat je daar voor moest betalen.
En in jouw geval is het natuurlijk de vraag of het uitgekeerd wordt omdat het toch een beetje roekeloosheid is. Een wijze les dus.
En in jouw geval is het natuurlijk de vraag of het uitgekeerd wordt omdat het toch een beetje roekeloosheid is. Een wijze les dus.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ook 1x ziekenhuiservaring. Kreeg de rekening thuis gestuurd na +/- 2 maanden. Ze hadden tijdens de intake al mijn gegevens genoteerd inclusief verzekeringsnummer. Blijkbaar lukte het hen niet om de rekening rechtstreeks bij de verzekeraar te declareren en stuurden ze die naar mij. Ik heb die vervolgens doorgestuurd naar de verzekeraar en die heeft alle kosten vergoed minus eigen risico.
Rekening was redelijk pittig.
Rekening was redelijk pittig.
No guts, no glory!
Ik denk dat je geen rekening thuis hoeft te verwachten als je nergens adresgegevens achter hebt hoeven laten. Als je iemand's paspoortgegevens hebt, dan heb je zijn adres nog niet. En ik kan me niet voorstellen dat de ambassade op verzoek van een ziekenhuis privégegevens van Nederlandse burgers mag uitgeven. Als ze het al kunnen. Waarschijnlijk is het veel te veel gedoe voor zo'n ziekenhuis om hier nog achter aan te gaan.
En waarom zou een verzekering zo'n akkefietje niet vergoeden als er roekeloosheid in het spel is? Dat is totaal nieuw voor mij.
En waarom zou een verzekering zo'n akkefietje niet vergoeden als er roekeloosheid in het spel is? Dat is totaal nieuw voor mij.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Polisvoorwaarden reisverzekering, daar staat dat tegenwoordig meestal met een clausule in.
OK, dat soort roekeloosheid, ja. Maar dan gaat het volgens mij om het overtreden van regels en wetten? Je wordt toch ook niet uitgesloten als je in het water springt terwijl je niet kunt zwemmen, of als je zonder zonnebrandcreme 4 uur in de zon gaat liggen bakken? Dom, ja, maar het zou me echt verbazen als iemand daardoor zijn medische kosten niet vergoed krijgt.
Dronkenschap is wel degelijk overtreden van regels en wetten hoor! Daar komt de verzekering niet voor tussen, da's eigen risico.
Als je achter het stuur zit ja, maar als je gewoon thuis bent (ofzo) toch niet?Rafc01 schreef:Dronkenschap is wel degelijk overtreden van regels en wetten hoor!
Als de (ziekenhuis)kosten veroorzaakt zijn door of ontstaan zijn nav "de onrechtmatige daad" (dronken zijn) wordt dit normalerwijze toch aanzien als "eigen risico" en dus niet vergoed
Dronkenschap is geen onrechtmatige daad.
De schade (ziekenhuiskosten) die je daardoor veroorzaakt zal toch niet zonder meer vergoed worden door de verzekeraar. Hangt van het type contract af, maar moet toch al een speciale polis zijn waarmee dat risico gedekt is. Kan natuurlijk. Je kan je tegen alles verzekeren.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb geen idee of de verzekering uit zal keren. In Nederland is (openbare) dronkenschap echter wel degelijk een strafbaar feit:
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -in-de-wetOpenbare dronkenschap en de verstoring van de openbare orde in staat van dronkenschap zijn strafbaar. Dit staat in Wetboek van Strafrecht.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ja, en wildplassen ook. Maar gewoon plassen dan weer niet. Verwarrend allemaal....
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:

Zo werkt het in ieder geval bij de KLPD langs de snelwegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1428 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-