Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lange overstap Dulles airport
lange overstap Dulles airport
Hallo allemaal.
Ik heb deze zomer op de terugweg vanuit Sao Paolo, Brazilie op weg naar Amsterdam een stopover op Dulles airport van 10 uur. Mijn vraag is of ik gemakkelijk het land in kan om de stad Washington te bekijken? Vindt de douane het goed als ik even de stad in ga, en is 10 uur wel genoeg gezien de formaliteiten/opnieuw inchecken(?) en de afstand naar de stad?
Gr. Stefan
Ik heb deze zomer op de terugweg vanuit Sao Paolo, Brazilie op weg naar Amsterdam een stopover op Dulles airport van 10 uur. Mijn vraag is of ik gemakkelijk het land in kan om de stad Washington te bekijken? Vindt de douane het goed als ik even de stad in ga, en is 10 uur wel genoeg gezien de formaliteiten/opnieuw inchecken(?) en de afstand naar de stad?
Gr. Stefan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: lange overstap Dulles airport
Of het tijd genoeg is durf ik niet te zeggen. Dulles ligt nog wel een stuk buiten Washington DC namelijk. Je zult wel een Esta formulier moeten hebben om daadwerkelijk het vliegveld te kunnen verlaten/amerika binnen te komen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De stad ingaan lijkt me hier zinloos.
Eerst en vooral zit je in transit in de internationale terminal en kan je denk ik niet zomaar even naar buiten. Je moet dan door immigratie en die gaan zich daar heel wat vragen bij stellen.
Daarnaast is er het tijdsbestek. Dulles airport naar het centrum DC is een 50 km, reken daarbij de drukte van het verkeer en het feit dat je toch ruim op tijd terug dient in de luchthaven te zijn. Veel tijd rest er niet.
Eerst en vooral zit je in transit in de internationale terminal en kan je denk ik niet zomaar even naar buiten. Je moet dan door immigratie en die gaan zich daar heel wat vragen bij stellen.
Daarnaast is er het tijdsbestek. Dulles airport naar het centrum DC is een 50 km, reken daarbij de drukte van het verkeer en het feit dat je toch ruim op tijd terug dient in de luchthaven te zijn. Veel tijd rest er niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Je moet door Immigrations maakt niet uit wat... Je moet altijd door Immigrations, ook als je het land gelijk weer verlaat op een vlucht.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Je moet door imm. dus esta is in elk geval nodig.
Nadat je door de customs bent en je je koffer weer hebt ingecheckt kun je zo naar buiten wandelen (om bv te gaan roken).
Naar binnen gaat echter weer via security, douane komt er niet meer aan te pas.
Nadat je door de customs bent en je je koffer weer hebt ingecheckt kun je zo naar buiten wandelen (om bv te gaan roken).
Naar binnen gaat echter weer via security, douane komt er niet meer aan te pas.
Alleen als je uit het buitenland komt, wat dus hier het geval is1250 schreef:Je moet door Immigrations maakt niet uit wat... Je moet altijd door Immigrations, ook als je het land gelijk weer verlaat op een vlucht.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Een aantal jaar terug (+/- 2007), heb ik heel toevallig ook een vlucht vanaf sao paulo via washington naar amsterdam gehad met een overstap van 10 uur. Ik kan me niet meer herinneren welke luchthaven wij toen op vlogen. Wij zijn toen wel de stad in geweest, hebben diverse musea bezocht en zijn bij het capitool en witte huis geweest. Was een supermooie ervaring.
-
- Amerika-expert
Als je op Reagan Airport zit is dat geen probleem, vanuit Dulles is dat een ander paar mouwen.
"is dat een ander paar mouwen." Wat een mooie uitdrukking 

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Er is echt no way dat ik me 10 uur op Dulles zou kunnen vermaken. Ik zie het probleem niet om de stad in te gaan. De metrobus (5A) doet er 3 kwartier over en dan sta je in hartje DC.
Zonder ESTA/visum komt hij het vliegtuig in Brazilië niet eens in.PSVwally schreef:Je zult wel een Esta formulier moeten hebben om daadwerkelijk het vliegveld te kunnen verlaten/amerika binnen te komen.
-
- Amerika-expert
Ontschepen + immigratie + douane, als het wat tegen zit ben je 1,5 uur bezig. Neem dat je er 1 uur over doet om in Dc te geraken, maar je moet toch al ruim op voorhand weer vertrekken om tijdig op de luchthaven te zijn. Tijdig = 1,5 uur vooraf want je moet door security.
Dus 1,5 + 1 + 1 + marge 0,5 + 1,5 = 5,5 uur. Er blijft dan nog 4,5 uur over om iets in DC te doen. Is het de moeite samen met de eventuele stress ?
Als je de tijd wil doden kan je misschien ook naar het Air en Space museum nabij Dulles.
Dus 1,5 + 1 + 1 + marge 0,5 + 1,5 = 5,5 uur. Er blijft dan nog 4,5 uur over om iets in DC te doen. Is het de moeite samen met de eventuele stress ?
Als je de tijd wil doden kan je misschien ook naar het Air en Space museum nabij Dulles.
Ik ga wel eens doordeweeks naar DC, dan rijd ik hier om half 9 weg, ben om 10 uur in het centrum en vertrek weer om half 2, zodat ik thuis ben als de kinderen uit school komen. Dan ben ik dus netto 3.5 uur in DC, tijd genoeg voor 1 à 2 musea en een lunch. Kan prima hoor, het is maar net hoeveel beren je op de weg wenst te zien.
De grootste onzekere factor op Dulles is immigrations, dus als je daar eenmaal door bent kun je altijd nog kijken hoeveel tijd je nog over hebt en of je dat genoeg vindt.
Dit is de link naar de timetable van de bus: http://www.wmata.com/bus/timetables/dc/05a.pdf?n
De grootste onzekere factor op Dulles is immigrations, dus als je daar eenmaal door bent kun je altijd nog kijken hoeveel tijd je nog over hebt en of je dat genoeg vindt.
Dit is de link naar de timetable van de bus: http://www.wmata.com/bus/timetables/dc/05a.pdf?n
-
- Amerika-expert
Als je in de buurt woont lijkt me dit niet zo gek. Je weet dan ook perfect waar je heen gaat en welke wegen je eventueel best vermijd. Je hebt dan ook niet de "stress" van een vlucht die je moet halen.
Vind je het Air en Space museum nabij Dulles geen goed alternatief om een aantal uren te doden ?
Vind je het Air en Space museum nabij Dulles geen goed alternatief om een aantal uren te doden ?
Als je dat leuk vindt, dan is dat zeker een goed idee. Ik kom er zelf ook regelmatig. Ik weet alleen niet hoe je daar vanaf de luchthaven komt zonder eigen vervoer.
edit: ah, gevonden:
http://www.vatransit.org/routes/2013-03 ... s-weekdays
http://www.vatransit.org/routes/2013-03 ... es-sat-sun
edit: ah, gevonden:
http://www.vatransit.org/routes/2013-03 ... s-weekdays
http://www.vatransit.org/routes/2013-03 ... es-sat-sun
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In januari heb ik een groep Belgen, die op doorreis waren uit Rio de Janeiro een rondleiding langs de monumenten gegeven. ZIj hadden een ESTA aangevraagd en ook tien uur tussen de vluchten. Er is genoeg tijd om een aantal van de bezienswaardigheden te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Die moet je altijd hebben met een overstap in de VS.PSVwally schreef:Of het tijd genoeg is durf ik niet te zeggen. Dulles ligt nog wel een stuk buiten Washington DC namelijk. Je zult wel een Esta formulier moeten hebben om daadwerkelijk het vliegveld te kunnen verlaten/amerika binnen te komen.
Ik wil nog altijd een keer een vlucht met een lange overstap hebben op Dulles en dan naar het Udvar-Hazy Center gaan. Dat ligt er vlakbij en ik vermoed dat ik me daar wel een uur of drie zou kunnen vermaken zonder stress te hebben dat ik in de file zou komen vanaf het centrum terug naar het vliegveld.
http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/
Maar met een goede planning en 10 uur tijd moet je ook wel een snel rondje stad kunnen maken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1032 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties