Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar naartoe voor 2e reis naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Rovanice
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar naartoe voor 2e reis naar Amerika?

Bericht door Rovanice »

Nog geen drie weken geleden zijn wij thuisgekomen van een fantastische reis door Zuidwest-Amerika. Het was geweldig en als ik er op terug kijk zo onvoorstelbaar wat we allemaal gezien hebben. We hebben een flinke ronde gemaakt van Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - LV - Death Valley - Yosemite - SF en LA. We hebben veel in de auto gezeten maar ik heb er geen moment spijt van gehad.

Nou was het niet in de planning om volgend jaar nog eens terug te gaan naar Amerika, maar ik heb heimwee en we hebben de mogelijkheid om nog zo'n mooie reis te gaan maken en dus besloten we gisteren spontaan om het gewoon nog een keer te gaan doen! Het is alleen niet mogelijk om weer 3 weken te gaan. Twee weken maximaal kunnen we beide opnemen ivm werk maar ook dat zal de moeite waard zijn.

Een ander gebied lijkt me ook gaaf maar ik zou het ook niet erg vinden om richting dezelfde regio te gaan om daar andere dingen te bekijken, we zullen vast enorm veel gemist hebben omdat we maar zo'n beperkte tijd hadden. Wat raden jullie aan om te gaan zien in die twee weken?
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Waar naartoe voor 2e reis naar Amerika?

Bericht door nancywittebols »

Wel moeilijk om hierop zo maar een antwoord te geven. De streek Moab - Arches- Canyonlands is heel mooi of anders Yellowstone - Grand Teton. Hangt natuurlijk ook af van de periode dat jullie willen gaan. Heb dit jaar New Mexico gedaan. Is ook de moeite waard. Zoveel keuzes. Allemaal even goed.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Net terug van een reis Orlando - Savannah - Charleston - New Orleans - Emerald Coast - Orlando. Daar hebben we 15 nachten over gedaan, prima te doen. Vooral in de eerste week relatief korte afstanden gereden, wat best fijn was.

Verwacht geen spectaculaire natuur zoals in de southwest, maar wel veel historie, mysterieus uitziende dorpen en steden, veel muziek en lokale eetcultuur en natuur die op een verfijndere manier toch ook heel bijzonder is (Okefenokee Natural Wildlife Refuge bv, Saint Simons Island en Wadmalaw Island, Folly Beach bij Charleston, de prachtig tropische omgeving van Seaside Florida enzovoorts).

Voordeel van deze omgeving is ook dat de vlucht korter is en de jetlag daarom ook sneller voorbij :wink:

Wij vonden het een geweldige reis. Dit is ook Amerika, maar wel weer een heel ander Amerika!
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

wij gaan volgend jaar als het goed is het zuid westen doen , dit na een aantal keer Florida. Dit is ook zeer de moeite waard: Miami, Everglades, Keys, St Augustine (oudste stadje van Amerika <wel toeristisch), en ook zijn we wat niet ver Florida ligt naar Charleston geweest en The Great Smoky Mountains, weer niet te vergelijken met de Canyons uiteraard, dus daar zijn wij weer heel erg benieuwd naar. Wij verheugen ons heel erg op het Zuid Westen dus ik kan me voorstellen dat de keuze moeilijk is, wij zijn ook een bezig met een schema voor ongeveer 3,5 week en we zien nu al dat we tijd tekort komen en sommige dingen moeten laten vervallen. Dus succes met de keus!
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ik zie dat je de regio van Moab nog niet gedaan hebt. Zeker een aanrader als je van het Zuidwesten houdt! :thumbup:

Onze eerste reis was van Phoenix naar SF, zoals jullie gedaan hebben, maar dan zonder LA. Onze tweede reis was Phoenix - Las Vegas, met de regio Moab erbij. We gaan ook altijd maar twee weken, dus waarschijnlijk heb je wel wat aan het reisverslag van die reis: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag113
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Tja, smaken verschillen. Moab is zeker geen verkeerde optie. Yellowstone is een uniek park. Die beide combinerend kom ik tot Salt Lake City - Yellowstone - Grand Teton - Vernal - Moab en van daar terug naar SLC of door naar Denver of Las Vegas, e.e.a. afhankelijk van tijd en interesse.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Rondje waar Yellowstone, Grand Teton en de omgeving Moab in zit is zeer zeker de moeite waard!
Absolute aanrader. Als je dat als basis neemt kun je er nog mooie dingen omheen plannen.
Veel plezier weer met plannen!
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
anoukb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door anoukb »

Rovanice, hopelijk heb je genoten?! Wij hebben vorig jaar september hetzelfde rondje gedaan, wat een ervaring! :clap:

Ook wij hadden heimwee en wilden zo snel mogelijk terug.. Daarom gaan wij in maart 2015 voor 3 weken naar Florida in combinatie met de muziekspeler New Orleans, Memphis en Nashville. Wij vinden hier de combinatie steden, strand en natuur (net als in het zuidwesten) ideaal!
Wellicht vind je dit leuk om te gaan doen?
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Wij wilden na onze 1e keer zuidwesten ook graag terug. Onze 2e reis was naar Rocky Mountains, South Dakato, Yellowstone. Via Salt Lake City en Capitol Reef geeindigd in Las Vegas, prachtige reis, zou zo weer terug willen.
AJS
Amerika-ontdekker

Bericht door AJS »

Beste Rovanice,

Jou overkomt hetzelfde als mij (en vele anderen op dit forum). Eenmaal ontdekt blijft Amerika als vakantieland trekken.
Door de omvang kan het land je bijna alles bieden.
Op jou vraag waar naartoe voor de 2e reis kan ik je verschillende tips geven. Echter ligt dit mede aan:
- De reisperiode en lengte, de laatste heb je verteld de eerste nog niet.
- Wat je aantrekt aan Amerika, steden of toch voornamelijk het reizen in de natuur/kleine plaaten.
- Zoek je een actieve of passieve vakantie
- Bergen/woestijn/bossen of zee en strand.
- Heb je een voorkeur voor een bepaald gebied.
- Budget en voorkeur voor lengte vliegreis en ter plaatse af te leggen kilometers (reisuren per dag)

Als je hier antwoorden op hebt dan kan je van forumgenoten genoeg adviezen en tips verwachten om te slagen.

Wat ik je wel aanraad, en wat ik ook elke keer gedaan heb is om in een andere plaats te eindigen als dat je gestart bent.
Op een aantal trajecten is het mogelijk om zonder extra kosten de huurauto achter te laten. Dit ligt ook aan de aanbieder.
Probeer niet de reis overvol te plannen, op de kaart of routeplanner lijkt het soms niet zover, terwijl dit in de praktijk tegen kan vallen.

Mijn ervaring is dat het zelf plannen van de reis bijna net zo leuk is als de reis zelf.

Groet,

AJS
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
Rovanice
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Rovanice »

Allereerst mijn excuses voor de ontzettend late reactie en bedankt voor het meedenken. Hier moeten we wel even voor gaan zitten. Mijn vriend zou graag naar het Oosten gaan terwijl mij het Westen toch weer heel erg trekt. Dat wordt nog wat om de knoop door te hakken :)
AJS schreef:Beste Rovanice,

Jou overkomt hetzelfde als mij (en vele anderen op dit forum). Eenmaal ontdekt blijft Amerika als vakantieland trekken.
Door de omvang kan het land je bijna alles bieden.
Op jou vraag waar naartoe voor de 2e reis kan ik je verschillende tips geven. Echter ligt dit mede aan:
- De reisperiode en lengte, de laatste heb je verteld de eerste nog niet.
- Wat je aantrekt aan Amerika, steden of toch voornamelijk het reizen in de natuur/kleine plaaten.
- Zoek je een actieve of passieve vakantie
- Bergen/woestijn/bossen of zee en strand.
- Heb je een voorkeur voor een bepaald gebied.
- Budget en voorkeur voor lengte vliegreis en ter plaatse af te leggen kilometers (reisuren per dag)

Als je hier antwoorden op hebt dan kan je van forumgenoten genoeg adviezen en tips verwachten om te slagen.

Wat ik je wel aanraad, en wat ik ook elke keer gedaan heb is om in een andere plaats te eindigen als dat je gestart bent.
Op een aantal trajecten is het mogelijk om zonder extra kosten de huurauto achter te laten. Dit ligt ook aan de aanbieder.
Probeer niet de reis overvol te plannen, op de kaart of routeplanner lijkt het soms niet zover, terwijl dit in de praktijk tegen kan vallen.

Mijn ervaring is dat het zelf plannen van de reis bijna net zo leuk is als de reis zelf.

Groet,

AJS
Wij zijn dit jaar ook in een andere plaats gestart dan we zijn geëindigd, dan betaal je voor de huur auto inderdaad wat extra's maar je houd wel tijd over.
  • In principe maakt het ons niet zo heel veel uit welk seizoen we gaan, afgelopen jaar waren we verplicht om in het hoogseizoen te gaan, omdat we nu maar twee weken willen zit er geen verplichting aan vast en kunnen we in principe gaan wanneer werk dat toestaat.
    Ik heb niks met steden en ik hou veel meer van natuur, maar mijn vriend wel. Het moet dus echt een combinatiereis gaan worden zodat het voor beide leuk wordt.
    Een actieve vakantie is wat wij zoeken, we zijn er beide achtergekomen dat stilzitten niet ons ding is.

Verder kan ik je vragen niet echt beantwoorden omdat we daar niet echt voorkeuren in hebben. We willen gewoon wat van de wereld zien en Amerika heeft mijn hart veroverd. Ik denk dat we na deze reis voorlopig niet meer naar Amerika kunnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat inspiratie opdoen uit onze reisverslagen. We zijn een keer naar het noordoosten geweest (2 weken), en alle andere keren naar het westen.

Marianne
AJS
Amerika-ontdekker

Bericht door AJS »

Een paar routes die zouden kunnen,
in SEPT-OKT mooie natuur, begin indian summer (herfstkleuren).
Seattle - San Francisco. Seattle is leuke relaxte en gezellige stad om een paar dagen om te bezoeken, compact met veel te doen in het centrum.
De omgeving biedt, Olympic NP, Mount Rainier NP. Oregon biedt, Portland, Colombia river Gorge mooie kust (HW1), Crater Lake, Sand dunes.
Noord Californie biedt Redwoods NP, Lassen NP. Lake Shasta en de hoofdstad van Californie Sacramento is ook de moeite waard.
Zelfde periode
Seattle-Denver, reis met Yellowstone en Rocky Mountains NP.
Rondje Denver, reis met Yellowstone, Rocky Mountains NP, en Moab.
San Diego - Denver.
Bovenstaande routes zijn bij USA reisen bij aanbieder Alamo te boeken zonder extra achterlatingskosten.

Tja en aan de oostkust, voor stedentrip is New York natuurlijk het indrukwekkendst, en te combineren met Niagara Falls. Dit kan het hele jaar, alleen s'zomers wel warm.
Winter en voorjaar, zou je kunnen denken aan zuid oosten/florida
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
Edekees
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Edekees »

Ik zou de tweede reis niet direct weer hetzelfde type/regio gaan. Onze 1e reis was Florida (wel aardig), tweede was zuid westen (idd grandioos) daarna oosten (NY-Washington-Boston-N-falls). Dan heb je wel een aardig beeld van wat highlights. Het zuid westen loopt niet weg. Inmiddels alle eerder genoemde regio's nogmaals bezocht. Zuidwesten staat nog wel op de lijst, maar New York is op een andere manier minstens zo'n 'trekker'. Kijk dus eens verder dan alleen ZW!
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn inmiddels 4 keer op vakantie geweest in de VS (daarnaast een aantal keer zakelijk) maar het land blijft ons trekken. Wij zouden graag ook een keer naar het westen gaan, maar dat is er nog niet van gekomen. In ons blog vind je 4 verslagen, de 2 keer Florida waren geweldig, zeker de eerste keer Florida was super, maar dat was ook de eerste keer en die eerste keer zorgde gelijk voor een verslaving. Uiteraard was het Noord Oosten ook geweldig met New York als hoogte punt. Echter de meest bijzondere was dit jaar, Texas! Wat een geweldige staat is dat zeg, en wat een natuur, en eigenlijk redelijk onbekend bij de niet Amerikaan.
Wanneer je nog geen keus hebt gemaakt zou ik je aanraden om veel reisverslagen te lezen die gaan je zeker inspiratie geven om tot een goede keus te komen, maar eigenlijk bestaat er geen verkeerde keus, want de VS heeft (bijna) overal veel te bieden.
Laatst gewijzigd door chippie777 op 01 nov 2014, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

RiverCola schreef:Overal? Weet je het zeker?

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=56812

:mrgreen: :lol:
:thumbup: aangepast :D
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahahaha :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer