Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geld afhalen aan bankautomaat

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

geld afhalen aan bankautomaat

Bericht door Tigerbunny »

Weet iemand of je de mogelijkheid hebt om in de states met je gewone bankkaart van in België (weliswaar met maestro-functie) geld af te halen aan de bankautomaten?

Zo ja, waar kan dit dan? Alvast bedankt voor de reacties! :wink:
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Ik kan met mijn euro pas (maestro) gewoon in de US pinnen. Dat zal niet bij alle banken lukken. Ik heb online vantevoren gechecked (ik geloof gewoon op de site van de Rabobank) bij welke bank het wel kon.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Bij de meeste automaten kan het. Wij hebben vorig jaar niets anders gedaan, je hoeft zelfs niet naar een bank te gaan, er zijn ook automaten aan winkels enzo. We hebben altijd wel gelijk een redelijk groot bedrag af, zodat we er niet elke dag opnieuw moesten staan en om de kosten te beperken. Wat de kosten precies waren, weet ik niet meer.

Maar we probeerden zoveel mogelijk onze visa te sparen, en die als een soort van nood ding te houden.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Wij zijn in de VS geen enkele pinautomaat tegengekomen die geen Maestro ondersteunde.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

De goedkoopste manier om geld af te halen is zoals in de Colruyt of de Delhaize in een grootwarenhuis vragen of je een extra 50 of 100 USD kan krijgen met je visa kaart.
Mijn bank (Argenta) rekent hiervoor geen kosten aan.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Op elke automaat staat een hele rits logo's. Als één zo'n logo ook op je bankpas staat, kun je er gewoon pinnen.

Ikzelf heb met mijn bankpas nog nooit problemen gehad met pinnen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen VISA-kaart hé, enkel een gewone bankkaart, van KBC...

Ik zal voor alle zekerheid eens navraag doen in mijn bank, wat de maestro-functie betreft, en ook wat dan de precieze kosten betreft per afhaling die je doet...

Bedankt voor al jullie reacties! :wink:
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Tigerbunny schreef:Voor alle duidelijkheid: ik heb dus geen VISA-kaart hé, enkel een gewone bankkaart, van KBC...
Ik zit ook bij de KBC, en geen problemen gehad.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik trek al jaren dollars uit automaten in de VS met een pinpas van de Postbank.

In al die jaren maar 1 keer een probleem gehad dat de machine geen geld uitspoog, maar wel een rekening presenteerde (de Postbank is dat aan het onderzoeken).

Kosten: €1,82 per keer. Maar ik heb begrepen dat dat duurder gaat worden.

Ik heb dus ook GEEN kredietkaart, gewoon een bankpasje.

Overigens is de Postbank een van de prettigste organisaties waar ik mee gewerkt heb, een stuk beter dan de ABN-AMRO waar ik jaren een rekening heb gehad.

Eenvoudig geld overmaken, via het Internet, van mijn rekening in Nederland naar mijn rekening in de VS. En heel makkelijk sparen en beleggen, ook via het Net.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Ah, dus de kosten bedragen dus ongeveer 2 euro, wellicht per keer dat je geld afhaalt, ongeacht het bedrag...

En ook bedankt voor het beleggingsadvies bennogr :wink:
Afbeelding
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Misschien nog een advies : weet niet of je het binnen de 17 dagen kan geregeld krijgen, maar ga naar Argenta.
VISA, Maestro e.d. : alles is gratis.
Geld afhalen in het buitenland : gratis (alleen de kosten kosten die de lokale bank aanrekent).

En als je naar Amerika gaat is een VISA of andere creditcard wel aangewezen hoor.
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Das idd wel een hele goeie tip Dieter, en ik moet zeggen dat ik in het verleden wel al meer met de gedachte heb gespeeld om klant te worden bij Argenta (o.m. omwille van andere interessante aanbiedingen :wink: )

Om dit nog alles geregeld te krijgen op twee weken lijkt me niet echt meer haalbaar, maar toch maar eens overwegen dus in de toekomst...

Ohja, we hebben wel een VISA-kaart bij, namelijk die van mijn vriend, maar ik wil mijn deel wel zelf betalen, vandaar mijn vraag dus :)
Afbeelding
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Tigerbunny schreef:Das idd wel een hele goeie tip Dieter, en ik moet zeggen dat ik in het verleden wel al meer met de gedachte heb gespeeld om klant te worden bij Argenta (o.m. omwille van andere interessante aanbiedingen :wink: )

Om dit nog alles geregeld te krijgen op twee weken lijkt me niet echt meer haalbaar, maar toch maar eens overwegen dus in de toekomst...
Hoezo? Toen ik laatst een rekening opende was dat binnen 2 dagen helemaal geregeld, moest alleen 'enkele' dagen wachten op de pincode van mijn pasje maar dat duurde echt niet twee weken hoor! Vergeet je pas niet even te gebruiken in je eigen land voor vertrek! Anders werkt ie niet in het buitenland!
- Mike
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Tigerbunny,

Als je vriend een VISA kaart heeft zijn alle problemen opgelost.
Als je niet kan betalen, laat hem met zijn visa kaart betalen, en regel het achteraf.

Als je bij Argenta een gratis VISA kaart wil hebben moet er eerst een bepaald bedrag op je rekening staan.
Informeer eens in een kantoor. Zullen je zeker verder helpen.
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Voilà, zo hadden wij het ook afgesproken Dieter :wink: Maar ik wou toch ook graag weten of het zin had mijn bankkaart mee te nemen dus :wink:

En tja Michigan, die Hollanders, dat zijn altijd al snelle jongens geweest hé :wink: Maar ik hou ook rekening met het feit dat er volgende week nog een feestdag tussenzit (waarop alles dus stil ligt) + met het feit dat ik het zelf nogal druk heb, het zal dus zowieso iets zijn voor na het verlof :)
Afbeelding
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Ik heb ondertussen het antwoord op mijn vraag gevonden, dit geldt dus wel specifiek voor KBC-bankkaarten met maestro, maar ik neem daan dat voor andere banken de kosten niet veel zullen schelen:

Voordelen
Met de Maestro-functie op uw bankkaart neemt u wereldwijd geld op aan geldautomaten die het Maestro-logo of eurocheque-logo dragen.
Met de Maestro-functie op uw bankkaart voert u ook wereldwijd uw betalingen uit. Bent u in het buitenland en ziet u het Maestro-logo bij een winkelier? Dan kunt u er uw aankopen betalen met uw KBC-bankkaart. Afhankelijk van het betaaltoestel betaalt u met uw geheime code of met uw handtekening.
Bij elke geldopneming of betaling wordt uw rekeningsaldo automatisch gecontroleerd. Terug thuis krijgt u een duidelijk overzicht van uw betalingen en geldopnemingen via uw rekeningafschriften.

Nadeel
Voor het gebruik van de Maestro-functie betaalt u een jaarlijkse bijdrage:
betalen in een winkel met Maestro: 2,5 euro (2,07 euro + 21% BTW)
geld afhalen in het buitenland met Maestro: 5,5 euro
U betaalt per verrichting:
Betalen in de winkel met Maestro op uw KBC-bankkaart:
In landen van het eurogebied (1): gratis
In landen buiten het eurogebied (1): 0,42 EUR + 1,4 % wisselprovisie + 21 % BTW
Geld opnemen in het buitenland aan geldautomaten met Maestro-, Cirrus-, of eurocheque/ATM-logo (2):
In landen van het eurogebied (1): 0,06 EUR + 21 % BTW (gratis voor houders van een KBC-Compactrekening of KBC-Comfortrekening)
In landen buiten het eurogebied (1): provisie voor de buitenlandse bank: 1,74 EUR + 0,25 % op het opgenomen bedrag + 21 % BTW; provisie voor de binnenlandse dienstverleners: 0,62 EUR + 0,50 % op het opgenomen bedrag + 1,4 % wisselprovisie + 21 % BTW.
(1) België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Oostenrijk, Spanje, Portugal, Finland, Griekenland en Italië. (2) In sommige landen bestaat de geheime code verbonden aan de bankkaart uit meer dan 4 cijfers. Ook daar kunt u terecht: na het indrukken van uw geheime code, moet u enkel op de 'OK'-toets van de geldautomaat drukken.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tigerbunny schreef:Ah, dus de kosten bedragen dus ongeveer 2 euro, wellicht per keer dat je geld afhaalt, ongeacht het bedrag...

En ook bedankt voor het beleggingsadvies bennogr :wink:
Soms is het meer, wij hebben zelfs 1 keer 4 dollar moeten betalen.
Het goedkoopste is het om in een winkel te pinnen en dan meteen extra geld op te nemen. Kan in elk geval bij de Safeway.

Marianne
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

Als je pint bij een losstaande ATM machine, betaal je tussen de $1 en $4 aan transactiekosten. Als je ervoor kiest om bij een regulier bankkantoor of bij een pinautomaat in een supermarkt te pinnen betaal je doorgaans niets extra's. De losstaande ATM machines vind je in toeristengebieden in bijna elke souvenirshop. Je ziet ze in NL ook wel eens bij de McD of in een supermarkt.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Skitser schreef:Als je pint bij een losstaande ATM machine, betaal je tussen de $1 en $4 aan transactiekosten. Als je ervoor kiest om bij een regulier bankkantoor of bij een pinautomaat in een supermarkt te pinnen betaal je doorgaans niets extra's. De losstaande ATM machines vind je in toeristengebieden in bijna elke souvenirshop. Je ziet ze in NL ook wel eens bij de McD of in een supermarkt.
Ja, ik heb ze in NL ook wel eens gezien, kan me alleen niet precies herinneren waar....maar toen dacht ik ook:'Huh? Is dat niet typisch iets Amerikaans?'
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Vind die bedragen van KBC heel duur.
Wij zijn bij Citibank, en onze EC card heeft ook Cirrus en Maestro.
Kosten: niets.
Kosten/ transactie, zowel binnen als buitenland: Niets
Wij betalen gewoon terplaatse de fee die erbij komt (tss 1 en 4 dollar), en anders helemaal niets extra.
Op onze uittreksels staat enkel het bedrag in dollars, de koers op dat moment en dan het bedrag dat we betaald hebben in euro.
Heb dat wel al gehoord dat verschillende banken voor vanalles en nog wat een extra procentje aanrekenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer