Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gsm/ Mobiel in amerika kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
hill
Amerika-ontdekker

Gsm/ Mobiel in amerika kopen?

Bericht door hill »

Ik vroeg me af op je ook een gsm in amerika kan kopen (ik hoorde dat het geodkoper is) in elk geval is het bellen in amerika dan goedkoper! Maar.... doet die het dan ook in Nederland? En anders welke, of kan ik dat navragen?
Dankjewel alvast! XX
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

In de VS heb je een tri-band nodig, een dual-band werkt er dus niet maar volgens mij werkt een tri-band daarentegen wel weer in Europa...dacht ik
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
hill
Amerika-ontdekker

Bericht door hill »

dus.. als ik een tri-band in amerika koop, zal die moeten werken? had het niets mer herz te maken, iets van 1800 of 2200 herz..
Ik ben er helemaal onbekend mee, maar wil er graag een gsm kopen! Een goede & mooie dat als ik terug in NL kom, dat ik m dan nog kan gebruiken!
XX
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

850 MHz & 900 MHz = Dual Band

850 MHz & 900 MHz & 1800 MHz = Tri-Band

850 MHz & 900 MHz & 1800 & 1900 MHz = Quad Band
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Gsm/ Mobiel in amerika kopen?

Bericht door Loek »

hill schreef:Ik vroeg me af op je ook een gsm in amerika kan kopen (ik hoorde dat het geodkoper is) in elk geval is het bellen in amerika dan goedkoper! Maar.... doet die het dan ook in Nederland? En anders welke, of kan ik dat navragen?
Dankjewel alvast! XX
Gsm telefoon is alleen goedkoop als je hem koopt in combinatie met een abonnement bij een US provider. Vaak krijg je dan de telefoon zelfs gratis. Maar je moet dan tekenen voor 1-2 jaar abonnement, en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Waarschijnlijk kun je niet eens een abonnement afsluiten als je niet een vast US adres hebt. Dus moet je dan de volle pond betalen voor een telefoon. Toen ik mijn abonnement verlengde laatst, kreeg ik gratis een Razr van Motorola. Als ik die wilde kopen zonder abonnement zou die $300 hebben gekost.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Mobieltjes zijn trouwens niet zoveel goedkoper in de VS, ze hebben sommige modellen wel iets vroeger. Maar als je de pricewatch in de gaten houdt, dan ben je in Nederland meestal goedkoper uit dan in de VS. Bijkomend voordeel is dat je niet zenuwachtig moet zijn aan de douane en dat je nog garantie hebt.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Chi Sin X schreef:Mobieltjes zijn trouwens niet zoveel goedkoper in de VS, ze hebben sommige modellen wel iets vroeger. Maar als je de pricewatch in de gaten houdt, dan ben je in Nederland meestal goedkoper uit dan in de VS. Bijkomend voordeel is dat je niet zenuwachtig moet zijn aan de douane en dat je nog garantie hebt.
Een vriendin van me uit New York wil nu juist op haar vakantie in Engeland daar een simlockvrije telefoon gaan kopen, omdat we schijnbaar in Europa eerder de nieuwste modellen hebben dan daar! Ik weet ook niet in hoeverre dat zo is hoor. Zij gebruikt haar telefoon ook om bijvoorbeeld mee te e-mailen en zo, dus misschien dat de echt geavanceerde modellen er hier eerder zijn?
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

loop de walmart binnen, en kies een prepaid telefoon uit zou ik zeggen. Toen wij aan het kijken waren (2 jaar geleden) was het te duur (+100 dollar), maar ik zie op de website van ome Walt dat die dingen tegenwoordig voor de helft weggaan:

http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965450
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965451

voor zover wij het begrepen toen wij het navroegen, is het niet zo dat je bellend de winkel uitloopt zoals hier. Je moet nog het één en ander doen, maar dat weet de winkel je vast en zeker te vertellen.

Ik begreep toen ook dat je wel ellende en kosten kunt verwachten van het roamen. Je koopt de telefoon in (weet ik veel) Miami. Als je dan in Orlando bent, ben je al aan het roamen (buiten je "thuis-netwerk") en da's een dure hobby.

Ik heb het waarschijnlijk fout begrepen, maar mij werd verteld dat als je je Miami-telefoon in Orlando aanzet, en je aanmeldt bij het netwerk, dat feit op zich al geld kost. Dus zonder dat je belt, alleen het aanmelden kost al beltegoed. Dat zou ik dus wel even heeeeel goed navragen als ik jou was.
Niels

Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb een amerikaanse gsm en die doet het wel gewoon in Nederland. In de US heb ik een abonnement, maar omdat ik het toestel simlockvrij heb gemaakt kan ik er in Nederland gewoon een prepaid simcard in stoppen die ik in Nederland heb gekocht om daar te bellen.
Volgens mij is Europa verder met mobiele telefonie dan de US, dus ik weet niet of het de moeite waard is om in de US een toestel te kopen. Misschien eens online de prijzen bekijken?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer