Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gsm/ Mobiel in amerika kopen?
Gsm/ Mobiel in amerika kopen?
Ik vroeg me af op je ook een gsm in amerika kan kopen (ik hoorde dat het geodkoper is) in elk geval is het bellen in amerika dan goedkoper! Maar.... doet die het dan ook in Nederland? En anders welke, of kan ik dat navragen?
Dankjewel alvast! XX
Dankjewel alvast! XX
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Gsm/ Mobiel in amerika kopen?
Gsm telefoon is alleen goedkoop als je hem koopt in combinatie met een abonnement bij een US provider. Vaak krijg je dan de telefoon zelfs gratis. Maar je moet dan tekenen voor 1-2 jaar abonnement, en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Waarschijnlijk kun je niet eens een abonnement afsluiten als je niet een vast US adres hebt. Dus moet je dan de volle pond betalen voor een telefoon. Toen ik mijn abonnement verlengde laatst, kreeg ik gratis een Razr van Motorola. Als ik die wilde kopen zonder abonnement zou die $300 hebben gekost.hill schreef:Ik vroeg me af op je ook een gsm in amerika kan kopen (ik hoorde dat het geodkoper is) in elk geval is het bellen in amerika dan goedkoper! Maar.... doet die het dan ook in Nederland? En anders welke, of kan ik dat navragen?
Dankjewel alvast! XX
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mobieltjes zijn trouwens niet zoveel goedkoper in de VS, ze hebben sommige modellen wel iets vroeger. Maar als je de pricewatch in de gaten houdt, dan ben je in Nederland meestal goedkoper uit dan in de VS. Bijkomend voordeel is dat je niet zenuwachtig moet zijn aan de douane en dat je nog garantie hebt.
Een vriendin van me uit New York wil nu juist op haar vakantie in Engeland daar een simlockvrije telefoon gaan kopen, omdat we schijnbaar in Europa eerder de nieuwste modellen hebben dan daar! Ik weet ook niet in hoeverre dat zo is hoor. Zij gebruikt haar telefoon ook om bijvoorbeeld mee te e-mailen en zo, dus misschien dat de echt geavanceerde modellen er hier eerder zijn?Chi Sin X schreef:Mobieltjes zijn trouwens niet zoveel goedkoper in de VS, ze hebben sommige modellen wel iets vroeger. Maar als je de pricewatch in de gaten houdt, dan ben je in Nederland meestal goedkoper uit dan in de VS. Bijkomend voordeel is dat je niet zenuwachtig moet zijn aan de douane en dat je nog garantie hebt.
loop de walmart binnen, en kies een prepaid telefoon uit zou ik zeggen. Toen wij aan het kijken waren (2 jaar geleden) was het te duur (+100 dollar), maar ik zie op de website van ome Walt dat die dingen tegenwoordig voor de helft weggaan:
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965450
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965451
voor zover wij het begrepen toen wij het navroegen, is het niet zo dat je bellend de winkel uitloopt zoals hier. Je moet nog het één en ander doen, maar dat weet de winkel je vast en zeker te vertellen.
Ik begreep toen ook dat je wel ellende en kosten kunt verwachten van het roamen. Je koopt de telefoon in (weet ik veel) Miami. Als je dan in Orlando bent, ben je al aan het roamen (buiten je "thuis-netwerk") en da's een dure hobby.
Ik heb het waarschijnlijk fout begrepen, maar mij werd verteld dat als je je Miami-telefoon in Orlando aanzet, en je aanmeldt bij het netwerk, dat feit op zich al geld kost. Dus zonder dat je belt, alleen het aanmelden kost al beltegoed. Dat zou ik dus wel even heeeeel goed navragen als ik jou was.
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965450
http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4965451
voor zover wij het begrepen toen wij het navroegen, is het niet zo dat je bellend de winkel uitloopt zoals hier. Je moet nog het één en ander doen, maar dat weet de winkel je vast en zeker te vertellen.
Ik begreep toen ook dat je wel ellende en kosten kunt verwachten van het roamen. Je koopt de telefoon in (weet ik veel) Miami. Als je dan in Orlando bent, ben je al aan het roamen (buiten je "thuis-netwerk") en da's een dure hobby.
Ik heb het waarschijnlijk fout begrepen, maar mij werd verteld dat als je je Miami-telefoon in Orlando aanzet, en je aanmeldt bij het netwerk, dat feit op zich al geld kost. Dus zonder dat je belt, alleen het aanmelden kost al beltegoed. Dat zou ik dus wel even heeeeel goed navragen als ik jou was.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik heb een amerikaanse gsm en die doet het wel gewoon in Nederland. In de US heb ik een abonnement, maar omdat ik het toestel simlockvrij heb gemaakt kan ik er in Nederland gewoon een prepaid simcard in stoppen die ik in Nederland heb gekocht om daar te bellen.
Volgens mij is Europa verder met mobiele telefonie dan de US, dus ik weet niet of het de moeite waard is om in de US een toestel te kopen. Misschien eens online de prijzen bekijken?
Volgens mij is Europa verder met mobiele telefonie dan de US, dus ik weet niet of het de moeite waard is om in de US een toestel te kopen. Misschien eens online de prijzen bekijken?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5152 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 26 Reacties