Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat moet ik gemiddeld rekenen voor eten per dag?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Wat moet ik gemiddeld rekenen voor eten per dag?

Bericht door Anton007 »

Hallo allemaal.

Ben bezig met de financiën en weet niet wat je gemiddeld per dag kwijt ben aan eten voor 2 personen.
Wij gaan 35 dagen in Mei volgend jaar en hoeven echt niet elke week uit eten.
Daarnaast is het ontbijt inclusief van 70% van de hotels waar we verblijven.
En in las vegas verblijven we 4 dagen waarbij vrijwel al het eten wordt betaald met MyVegas rewards.

Is 75 dollar per dag voor 2 dan een goed gemiddelde?

En weten jullie misschien een betaalbaar gezond alternatief naast alle Wendy's, Taco Bell, Jack in a Box, Mac enz.

Alvast bedankt.

Mvg,
Anton
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat moet ik gemiddeld rekenen voor eten per dag?

Bericht door PSVwally »

Voor 75 dollar met zn 2-en kun je redelijk uit de voeten denk ik. Ik zou wel voor overdag, vooral buiten de steden, een koelboxje aanschaffen dat je wat drinken en bv wat broodjes en beleg koud kunt houden. Toch gaat er stiekem wel wat geld zitten in het en der wat drinken/ijsje/starbucksje halen hoor.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In de grotere plaatsen kom je vaak wel Indiase of Thaise restaurants tegen, daar gaan wij graag eten. Of dat nou echt gezonder of betaalbaarder is, weet ik niet, maar het is in ieder geval goed voor de afwisseling! Ik denk trouwens dat je er met 75 dollar per dag wel moet komen hoor. Zeker wanneer je niet iedere dag buiten de deur luncht of ontbijt, maar bij de supermarkt wat haalt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je schrijft dat je niet elke week uit eten hoeft te gaan, maar wat wil je dan doen? Heb je hotels met een magnetron? Cabins met een barbecue? Of alleen een salade? Bedenk dat dat ook niet goedkoop is.
Ik vind het zelf eten kopen relatief duur vergeleken met de prijzen van uit eten gaan.
Over restaurants is weinig te zeggen zonder je route te kennen. In steden heb je volop keuze, ook gezonde alternatieven. In kleinere plaatsen zul je ook echt niet alleen fastfood hebben.
Dat je in 70% van de gevallen een hotel met ontbijt hebt zegt niet heel veel. Vaak stelt dat gratis ontbijt niet veel voor en zul je wel willen lunchen. Als je een goed ontbijt hebt kun je de lunch weer overslaan. Wij nemen vaak een Amerikaans ontbijt en kopen alleen wat rauwkost (duur!) voor onderweg.
Je kunt online al heel veel vinden over prijzen, bijvoorbeeld op de site van Xanterra voor de menukaarten van de restaurants in parken als Death Valley, Grand Canyon, Yellowstone. En van de ketens kun je ook menu's met prijzen vinden.
Een lekkere en redelijk gezonde keten vind ik Applebee's. Maar die kom ik buiten de steden in het zuidwesten niet veel tegen. dus het is maar net hoe je route is.
In 2008 heb ik per dag de uitgaven vermeld in ons reisverslag; je krijgt dan een idee van de kosten per dag (onze prijzen hebben betrekking op 4 personen).

Een koelbox is wel een must inderdaad.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Je schrijft dat je niet elke WEEK uit eten hoeft te gaan. Ik denk dat je meerdere keren per week uit eten zult gaan, misschien zelfs bijna alle dagen. Ontbijten in de hotels stellen inderdaad niet altijd erg veel voor. Lunch overslaan kunnen wij niet ook al hebben we een groot ontbijt gegeten. Je onderneemt allerlei activiteiten en je brandt de calorieën er zo door, dat je wel grote honger krijgt. Goedkopere ketens zijn: Dennys, Applebee's, Chili's, Waffle House, Golden Corral... Wij rekenen ongeveer 100$ per dag voor 2 personen (niet alcoholische drankjes inbegrepen)

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Anton007 schreef:En weten jullie misschien een betaalbaar gezond alternatief naast alle Wendy's, Taco Bell, Jack in a Box, Mac enz.
zijn zoveel andere ketens die de moeite waard zijn, bijv Applebees, Cracker Barrel, Dennys, Ruby Tuesday, Sizzler. Bij de meeste restaurants heb je een low carb kaart. Je kunt vaak zelf je sides kiezen dus als je geen friet oid wil dan kan dat.

In de US heb ik nooit problemen om lekker en gezond te eten.. alleen te weinig dagen om al mijn favoriete restaurants te bezoeken :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Lilo schreef: Wij rekenen ongeveer 100$ per dag voor 2 personen (niet alcoholische drankjes inbegrepen)

Lilo
100$ per dag voor alleen het eten :?: ....... Dat moet makkelijk goedkoper kunnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het wel goedkoper kan dan gemiddeld 100 per dag, maar het hangt er heel erg van af waar je bent en wat je doet. Je hebt niet altijd veel keuze. Als je in een park zit zonder Pizzahut ben je meer kwijt dan wanneer je een week in een grote stad zit met veel keuze.
Ik heb even naar onze 2013-uitgaven gekeken. Voor het avondeten waren we gemiddeld iets meer dan 50 dollar kwijt (2 personen). Voor het totaal ruim 70 dollar per dag. Incl. koffie, fris, trailmix etc. zie ook het overzichtje in ons 2013-verslag.

Marianne
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Er zijn uitstekende ketens zoals Cici's Pizza, Golden Corral, Sweet Tomatoes etc die vaak all you can eat (& drink) zijn en die erg goedkoop zijn. Ze hebben vaak ook coupons die forse kortingen geven. Je kunt die vooraf zoeken op internet maar ook de Visitor Centre zal couponguides hebben.
Deze ketens zijn niet in elke staat maar overal is wel iets. Wij vinden het goedkoper dan zelf koken maar het ligt er natuurlijk aan hoe veel, hoe vaak en wat je eet.
Wij slaan de lunch ook meestal over; een Blizzard van de Dairy Queen is weer wel genoeg calorieen... :oops:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Je kunt vaak zelf je sides kiezen dus als je geen friet oid wil dan kan dat.
Klopt! Ik neem vaak rijst als bijgerecht, want ik houd niet van die friet van ongeschilde aardappelen die je in de VS meestal krijgt. Dat is tegelijkertijd ook weer een manier om het aantal calorieën beperkt te houden.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Of je neemt gewoon 2x groente.. Vlees, aardappels, groentes is een typisch hollandse gewoonte :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Martin & Marianne schreef:Je schrijft dat je niet elke week uit eten hoeft te gaan, maar wat wil je dan doen? Heb je hotels met een magnetron? Cabins met een barbecue? Of alleen een salade? Bedenk dat dat ook niet goedkoop is.
Met uit eten gaan bedoelde ik het formele uit eten, het sjieke & prijzige uit eten. Want normaal uit-eten ontkom je niet aan tijdens die 35 dagen, vandaar mijn vraag voor de wat gezondere varianten van het eten buiten de deur.
Waar overigens volop is geantwoord!! Mijn dank is groot!

Mvg,
Anton

Ps;
Onze route in a nutshell;
Ny-Miami-Keys-Orlando-Las Vegas-Death Valley (Furnace Creek ;))-Yosemite-San Francisco-San Simeon-LA
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Eerste aankoop : een koelbox

Voor de lunch zorgen wij meestal voor broodjes:
Subway - broodjes : voor 2 : +/- 9 à 10 $
Tankstation - sandwich (driehoekig) : voor 2 : 3.5 $
Walmart : voor 2 : 4 à 5 $

Verder kopen wij water in bulk :lol:
Nee, serieus, dat is veel goedkoper.
Water : kleine flesjes gekocht bij Walmart (2014) : 6 $ voor 36 !!! flesjes
(de flesjes voor de volgende dag gaan 's avonds in de koelkast op de kamer en de volgende ochtend in de koelbox)

De meeste betaalbare ketens zijn al genoemd.
Misschien is er op jullie route ergens een Panda Express. Vonden wij ook goed eten.

(op mijn blog heb ik een klein overzichtje van kosten staan op de pagina budget)

En ja, het gratis ontbijt bij hotels is alles wat je van gratis kan verwachten. Voor een dagje rondrijden kan het wel maar als je iets actiever bent, heb je er weinig aan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik weet niet in wat voor hotels jullie dan zitten, maar ik vind de ontbijten tegenwoordig toch heel compleet met waffles, pancakes, scrambled eggs, yoghurt enz. enz.
Wij rekenen voor 2 op zo'n $ 65,- per dag incl. boodschappen (broodjes, beleg, drinken) . En dan 's avonds uit eten bij hiervoor genoemde ketens als Applebees, Ruby Tuesday and TGI.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De meeste hotels waar ik logeer hebben een uitgebreid ontbijt. Ik eet nooit veel, maar neem altijd wel een yoghurt en wat fruit mee voor onderweg. Dat, en de noten en protein bars die ik altijd bij me heb, eet ik tot het avondeten.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet in wat voor hotels jullie dan zitten, maar ik vind de ontbijten tegenwoordig toch heel compleet met waffles, pancakes, scrambled eggs, yoghurt enz. enz.
Bij veel hotels moet ik zeggen dat ook ik wel tevreden ben over de keuzes bij het ontbijt. Maar er zitten er ook nog wel bij, zoals bv de travelodge by the bay in San Francisco die zeggen een ontbijt aan te bieden en alleen koffie en jus hebben.
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Hm ik en mn vriendin zullen wel veel en duur eten. Ik was afgelopen mei gemiddeld 120 dollar per dag kwijt aan eten. Maarja wij zijn dan ook elke dag uit eten geweest en aantal keer best prijzig en bijna altijd voor,hoofd en nagerecht.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan het duur maken maar ook goedkoop. Daarom is zo'n vraag niet eenvoudig te beantwoorden.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

flex123 schreef:Hm ik en mn vriendin zullen wel veel en duur eten. Ik was afgelopen mei gemiddeld 120 dollar per dag kwijt aan eten. Maarja wij zijn dan ook elke dag uit eten geweest en aantal keer best prijzig en bijna altijd voor,hoofd en nagerecht.

Hoe krijg je het weg :shock: :shock: :shock:

Na tig vakanties wonen we nu hier.... maar ik wil nog steeds een keertje cheesecake als nagerecht... echter na een hoofdgerecht hoeven we echt niet meer, hoe zeer we ook tevoren denken dat deze keer..... :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een portie delen kan natuurlijk ook. :wink: Die cheesecake gaat er bij ons ook wel in na een hoofdmaaltijd. En we komen nooit aan. Het is ook afhankelijk van hoe actief je bent, op vakantie lopen we aardig veel en dat scheelt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer