Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

f-1 visum

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ab
Amerika-newbie
Contacteer:

f-1 visum

Bericht door ab »

hi!

Ik heb een vraagje...Ik ben paar dagen geleden geweigerd in Amerika :( lang verhaal maar het komt erop neer dat ik nu dus een visum aan moet vragen namelijk j-1...hoe lang duurt het voor dat allemaal geregeld is dan?weet iemand dat toevallig?ze zeiden bij de ambasade dat dat niet lang duurde maar ze zeiden niet hoe lang precies en ik kan het nergens vinden...
Nou hoop dat iemand me kan helpen
gr. Ab
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Een J-1 visum is voor "Foreign Exchange Visitors", zoals b.v. student, scholier, trainee, leraar, professor etc. Aangezien je niet vermeldt wat de reden van je bezoek aan de V.S. is, neem ik maar aan dat je geen vakantieganger bent? Meer info was handig geweest.

Hoelang het afwerken van je visumaanvraag tegenwoordig duurt, is niet aan te geven. Voor een J-1 visum is een security check nodig voordat een visum verstrekt wordt en dat kost tijd.

Daarover staat het navolgende op een officiële site:

Notice: There are delays due to security checks. Please be advised that all J-1 visa waiver applications are subject to security checks prior to the Department of State issuing its recommendation to the Bureau of Citizenship and Immigration Services in the Department of Homeland Security. This will cause delays in processing times.

Succes! 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Inderdaad, iets meer informatie is wel nodig.

Je topic heet F-1, en bij je uitleg praat je over J-1.

F-1 is een student visa, voor studenten/scholieren die aan een amerikaans onderwijst instituut onderwijst gaan volgen.

J-1 visa is inderdaad een foreign exchange visitor visa. Ik ben op een J-1 visa naar amerika gegaan toen ik mijn afstudeeropdracht bij een bedrijf in de VS heb gedaan.

Dat was in Nov. 2002, en de processing time voor mijn visa werd aangegeven tussen 6-8 weken. Ik had na het versturen van het volledige dossier mijn visa na 6 weken. Ik weet niet of de hierboven vermelde security check toen al van kracht was.

Ik ben paar dagen geleden geweigerd in Amerika lang verhaal maar het komt erop neer dat ik nu dus een visum aan moet vragen namelijk j-1
Maar nogmaals, meer informatie is nodig om jou te kunnen helpen, dus ik zou zeggen, vertel aub wat meer van dat lang verhaal. (lijkt mij best een interessant verhaal!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer