Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisbudget voor 6 maanden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kaweoth
Amerika-newbie

Reisbudget voor 6 maanden

Bericht door Kaweoth »

Goededag,

Ik heb een vraagje.. Ik ben een reis aan het plannen voor volgend jaar naar de USA. Nu wil ik in 6 maanden tijd rondreizen door 12 staten. (Californie, Arizona, Utah, Nevada, Oregon, Washington, Idaho, Montana, Wyoming, Colorado, New Mexico(en als er geld overblijft Hawaii) En ben ik al druk bezig met de planning en het geld sparen etc. En ik ben een beetje aan het stressen op 1 gebied: geld. Mijn spaardoel is 10.000 euro. Ik vraag mij nu dus behoorlijk af of 10.000 euro genoeg is voor 6 maanden rondreizen in Amerika? Wie heeft er tips of adviezen voor het grof berekenen of dit een redelijk bedrag is voor een half jaar.

PS:

Dan had ik ook nog een klein vraagje over het vervoer binnen de VS. Ik ben 25 en ik heb in januari een jaar mijn Nederlandse rijbewijs. Omdat ik 6 maanden wil reizen en het liefst per auto kan ik dan beter een auto huren of is het beter om een auto te kopen en te verkopen, en gaat dit zomaar of komen daar veel haken en ogen bij kijken? Wie heeft er wat tips?

Alvast erg bedankt
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisbudget voor 6 maanden

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op dit forum.

Budget is erg lastig te bepalen. Om het goedkoop te houden zou je wrs kunnen kijken om kampeerspullen aan te schaffen en/of in hostels te overnachten. 6 maanden autohuur zal erg in je budget hakken.

Even een ander vraagje? Op wat voor Visum ga je naar Amerika?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!

Onder wel visum was je van plan te reizen? Met een visa-waiver (ESTA) moet je binnen 90 dagen het land weer uit zijn.
Bedenk dat de immigratie-dienst met enige argwaan een toeristenvisum voor de duur van 6 maanden zal bekijken. Wat garandeert ze dat je niet stiekem gaat werken (of nog erger: niet terug gaat en illegaal blijft). Bedenk dit goed! Met een afgewezen visumaanvraag kom je het land voorlopig niet in....

Bedenk goed hoe je wilt gaan reizen, eten en overnachten: daar gaan de meeste kosten in zitten. Er zijn hostels maar niet op alle plekken. Dan wordt het toch al snel een motel van zo'n $60/nacht (toeristische plekken een stuk duurder). Terugkijkend op mijn afgelopen reizen ben ik zo ongeveer €1000 per week kwijt geweest: single, motel gemiddeld $100/nacht, SUV huurauto, goedkoop met eten (zelf koken vanuit Supermarkt, goedkope diners; ca. €25/dag).

Autohuur is vaak gemaximeerd op een aantal weken. Dan zou je in delen moeten huren, maar dan ook telkens one-way fee moeten betalen. Op dit forum is al veel over autohuur gezegd; kijk daar eens naar de bekende verhuurders. Hoelang je je rijbewijs hebt maakt niet uit: het gaat om je leeftijd. Met 25 jaar zit je goed.
Er is ook al wel wat gezegd over het kopen van een auto. Bekijk dit goed want er zitten inderdaad wat haken en ogen aan. Zoals de verzekeringen. Je wilt echt niet rondrijden zonder goede autoverzekeringen. En hoe sluit je deze af als niet-Amerikaan (en dus zonder credit history). En bekijk je reisverzekering (incl geneeskundige kosten!). Dekt deze een reis van 6 maanden?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

€10.000 voor en half jaar is wel erg weinig. Dan heb je zonder dat het ticket eraf gaat €55 per dag voor overnachting, eten en vervoer.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op deze informatie zul je waarschijnlijk geen visum voor 6 maanden krijgen. Beter is het dan om je bezoek beperkt te houden tot 90 dagen of beter gezegd 89 dagen zodat je genoeg budget hebt en een esta kan aanvragen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je zou eens bij Greyhound of Amtrak moeten kijken of zij maandkaarten hebben waarmee je onbeperkt kan reizen. Of voor meerdere maanden. Je kunt dan redelijk goedkoop door het hele land reizen. Met je Nederlandse rijbewijs en een goede, echte kredietkaart (American Express is wat dat betreft aan te raden, kost wel wat per jaar, maar werkt goed bij autohuur en heeft ook een autoverzekering, zodat je duurdere verzekeringen via de verhuurmaatschappij niet nodig hebt).

Je zou dan met de bus de grote afstanden kunnen overbruggen en dan eventueel op een aantal plaatsen een auto kunnen huren voor een paar dagen (Las Vegas met de bus en dan met de auto naar de Grand Canyon en terug naar Las Vegas bijvoorbeeld).

Is best te doen, ik ben (vele) jaren geleden (1971) van New York naar San Francisco gereisd en weer terug. Omdat ik toen nog jong was, ging ik vaak met de nachtbus, kun je tenminste (een beetje maar zeer goedkoop) slapen.

Zoals ze bij Amtrak roepen: All Aboard. En goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bennogr schreef: (American Express is wat dat betreft aan te raden, kost wel wat per jaar, maar werkt goed bij autohuur en heeft ook een autoverzekering, zodat je duurdere verzekeringen via de verhuurmaatschappij niet nodig hebt).

.
:roll: :roll: :oops:

Gaat niet op voor de Nederlandse AMEX,
Met uitzondering van het KLM AMEX Corporate Cards programma icm Hertz autohuur
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

En we hadden een paar hotels en reataurants (geen ketens) die AMEX weigerden vanwege de hoge kosten die ze moesten betalen. Visa of Mastercard waren weer geen probleem. Of zagen wij nu net die paar exoten die zo dachten en handelden?

Ben trouwens nu wel benieuwd naar een reactie van TS...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Amex wordt op heel veel plaatsen niet geaccepteerd. Staat meestal duidelijk aangegeven, maar niet altijd. Altijd van te voren vragen dus.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

bedeve schreef: :roll: :roll: :oops:

Gaat niet op voor de Nederlandse AMEX,
Met uitzondering van het KLM AMEX Corporate Cards programma icm Hertz autohuur
Vanaf de platinum zit je verzekering voor autohuur erin. Maar dat kost niet alleen wat, dan moet je ook aan nogal wat eisen voldoen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Katja schreef:Vanaf de platinum zit je verzekering voor autohuur erin. Maar dat kost niet alleen wat, dan moet je ook aan nogal wat eisen voldoen.
Zie hier het Platinum programma voor particulieren;
https://www.americanexpress.com/nl/cont ... articulier

Geen autoverzekering.
Wel in het corporate programma.
en daar beperkt tot Hertz.

De TS had het over een 6 maands budget ...

:offtopic:
Lufthansa kan het je wel bieden,
https://www.miles-and-more-kreditkarte. ... card-gold/
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op de eerste plaats: hoe denk je een toelating te krijgen voor 6 maanden USA ? Ik vermoed dat je hier toch bij hebt stilgestaan.

Wat het budget betreft: moet die 10.000 alles dekken ? Of enkel de kosten ter plaatse, dat maakt ook al een verschil.

Ik heb in ieder geval sterke twijfels dat je met een dergelijk budget de reis zal kunnen maken, laat staan toelating krijgen om ze te maken. Je beschikt dan immers slechts over een budget van 55 euro per dag voor al je onkosten.

Ik denk dat je daar eerst eens stil bij zal moeten staan voordat je verder gaat plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marcopstal schreef: Wat het budget betreft: moet die 10.000 alles dekken ? Of enkel de kosten ter plaatse, dat maakt ook al een verschil.
Je beschikt dan immers slechts over een budget van 55 euro per dag voor al je onkosten.
Even los van visa-criteria en alleen maar gesproken over kosten ter plaatse kan die € 67 pd wel.

Marcopstal;
Morgen cyclo cross in Diegem ; is er sneeuw bij jou op de weg ?
Is er oponthoud ?
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je alleen gaan? Je zou al veel kunnen besparen door een reisgenoot te zoeken voor een deel van je reis. Op die manier kun je de kosten van motel en huurauto delen.
Kamperen is een goedkope optie; je kunt dan in de parken voor ongeveer 20 dollar per nacht overnachten. In de steden heb je hostels maar daarbuiten zal het veel duurder worden.

Ik denk dat een auto kopen - of beter gezegd het verzekeren - erg lastig is. Gebruik eens de zoekfunctie op het forum daarvoor. Ik vind bijvoorbeeld dit topic.

@Bedeve: je bedoelt 67 dollar?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor de off topic vraag: er is sneeuw maar de grote wegen zouden wel Ok moeten zijn morgen. De kleine straatjes is wat anders, maar die heb je voor Diegem niet nodig. Voorzichtigheid is geboden !!!

On topic:

67$ als reisbudget per dag voor eten, drinken, overnachtingen, transport, ingangskosten bij wat je bezoekt ? Op zes maanden verslijt je ook al wel wat kledij. Het is misschien niet onmogelijk maar zeer krap en we weten dat voor het krijgen van een visum en de immigratie er soms lastige vragen gesteld worden. Je kan moeilijk antwoorden dat je ter plaatse wel iets zal zoeken om wat te verdienen als je door je geld raakt. Je doelstelling kan dan wel 10.000 zijn, maar je moet denk ik toch meer achter de hand hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank je wel Marcopstal
Het is een ritje maar ik kijk er naar uit !

:onntopic:

We zijn allemaal jong geweest zonder extra wensen dan alleen maar ;er zijn !
En als mijn broek versleten is koop ik daar wel een nieuwe.
Het kan !
Stuur mij een PB !
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het kan zeker maar je moet het goed plannen.

De voordelen van de Amex kaarten zijn aardig ingedamd sinds wij die van ons hebben opgezegd. Zie er nu nog maar weinig interessants tussen zitten.
Over verzekeringen gesproken, zorg dat je een goede reisverzekering hebt als je zo'n lange periode op reis gaat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef: @Bedeve: je bedoelt 67 dollar?

Marianne
Oei Marianne ;vergissing van de bank.
Aan wie het voordeel toekomt zie nog niet 1,2,3
Stuur mij een PB !
Kaweoth
Amerika-newbie

Bericht door Kaweoth »

Wauw bedankt voor de zovele reacties

Ik had gelezen dat je ook een B2-Visitor visum aan kan vragen voor 180 dagen, en inderdaad ook dat deze lastiger te krijgen is als je niet je zaakjes op orde hebt. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de budgetkosten.
Door de tips en adviezen ga ik nog even 3 dubbel nadenken of het inderdaad niet verstandiger is om eerst 90 dagen te gaan, ik zou niet het risico willen lopen dat een visum aanvraag niet geaccepteerd wordt.
Ik heb voor nu alleen een reisgenoot voor de eerste 6 weken.
Kaweoth
Amerika-newbie

Bericht door Kaweoth »

PS: Is het wel mogelijk dat als ik 90 dagen ben geweest op een ESTA visum en ik heb budget over en ik besluit als ik terug ben in Nederland om nog een keer naar de USA gaan om nog een keer een ESTA visum aan te vragen of moet hier enige tijd tussen zitten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer