ik ben Magnolia. Ik ben een twintiger (ik kan dat nog 3 weken zeggen, dus dan doe ik dat zeker!

2 jaar geleden gingen mijn vriend en ik voor de eerste maal naar de Verenigde Staten tijdens de zomer. We vertoefden een maand in het zuidwesten. We deden enkele grootsteden aan (San Francisco, LA, Las Vegas), en vele Nationale parken en andere leuke dingen. Het was een fantastische reis!!! De mooiste reis van ons leven... tot nu toe

Net zoals velen zijn we sindsdien gebeten door de "Amerika-microbe" en willen we zo snel mogelijk terug! In de mate van het mogelijke zouden we dit jaar graag terug gaan. Ik heb 2 jaar terug heel veel bruikbare info op deze site gevonden en heel veel praktische info op het forum (waarvoor dank!). We zitten voor een komende reis met heel wat vragen vandaar dat ik me nu geregistreerd heb om zelf een vraag te stellen via deze weg.
Het zit namelijk zo, twee maand geleden zijn we trotse ouders geworden van een heel lief dochtertje (ons eerste). Onze Amerikareis zal dus toch net iets anders zijn dan de vorige keer. Mijn vragen hebben onder andere hiermee te maken. Hier ga ik dan:
We zouden in juli of augustus graag 2 à 3 weken naar de Verenigde Staten gaan. We zijn met 2 volwassenen en een baby van 8 maanden.
Niet naar het zuidwesten, want dat deden we dus al. We zouden weer een ruime wagen huren en ons op die manier verplaatsen van hotel naar hotel (of motel of B&B). Er valt nog zoveel te ontdekken in the USA, maar waar gaan we naartoe? Ik hoor graag enkele suggesties, die rekening houden met onze voorwaarden:
- de vliegreis is beperkt. Vliegen met een kleintje doe je niet voor je gemak, dus hoe beperkter hoe beter, ja zelf als we onze bestemming hier naar plannen. Ik dacht dus eerder aan een bestemming in het (noord)oosten van de VS. Indien mogelijk maar 1 vlucht vanuit Zaventem of Schiphol. Ik weet niet goed hoelang de vliegtijden gemiddeld zijn (geen rekening gehouden met onvoorziene omstandigheden uiteraard).
- er zijn vele Nationale Parken, of natuurfenomenen te zien. Dat is een beetje mijn persoonlijke voorwaarde, ik ben dol op natuur en dieren!
- het zijn bestemmingen om 2 à 3 weken mee te vullen. Ik dacht aan een 3000 km rijden/verplaatsen.
- het is een beetje doenbaar met ons kleintje.
Wie helpt ons met de bestemming te bepalen?
Ik weet dat de VS over het algemeen veel kindvriendelijker zijn dan hier, denk bv aan de faciliteiten in restaurants, dus wij zien het wel zitten. We hebben ook ene heel makkelijk en rustig kleintje, dus dat valt reuze mee! Wie hierover nog extra tips of ideeën heeft mag die zeker geven.
Ziezo... Ik ben benieuwd naar jullie suggesties voor onze reisbestemming deze zomer.

Alvast bedankt en groetjes
Magnolia