Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke app's gebruiken jullie in de VS
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
welke app's gebruiken jullie in de VS
Ik heb proberen te zoeken maar krijg nog geen goed draadje gevonden.
Mijn vraag is welke App's jullie gebruiken tijdens een (rond)reis door de VS?
Denk hierbij aan bv: valuta, benzine, bezienswaardigheden, navigatie enz. enz.
En wat zijn je ervaringen ter plaatse? Werkten de App's zoals beloofd of had je er relatief weinig aan?
Mijn vraag is welke App's jullie gebruiken tijdens een (rond)reis door de VS?
Denk hierbij aan bv: valuta, benzine, bezienswaardigheden, navigatie enz. enz.
En wat zijn je ervaringen ter plaatse? Werkten de App's zoals beloofd of had je er relatief weinig aan?
Re: welke app's gebruiken jullie in de VS
Nul apps. Benieuwd waarvoor je ze nodig zou moeten hebben (de zaken die je noemt lijken me niet per se ondersteund moeten worden door een app). Overigens heb ik één dag de app NAVFree gebruikt, omdat we toen nog geen GPS systeem hadden. Op zich werkte de app wel maar in een stad als LA was het voor mij niet afdoende.
Enige app die ik wel eens wil gebruiken is Booking.com om te kijken of ik lastminute nog een betere deal kan scoren voor de accommodatie. Die app werkt als een trein.
Enige app die ik wel eens wil gebruiken is Booking.com om te kijken of ik lastminute nog een betere deal kan scoren voor de accommodatie. Die app werkt als een trein.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
Ik gebruik convert free om bijv. Fahrenheit naar Celcius om te rekenen, cups naar gallons, pound naar kilo enz. Werkt goed.
En gasbuddy om de goedkoopste benzine te vinden.
M'n man gebruikt Yellowpages vaak om hotels te zoeken onderweg. Werkt meestal goed, maar soms klopt er helemaal niets van.
En ik heb de Red Cross apps voor natuurrampen. Hier in de buurt hebben we redelijk vaak tornadoes, en een heel enkele keer gaat ie tijdens roadtrips ook af.
Ik had ook een wildfire app, maar die werkte niet goed. Liep veel te ver achter op de feiten. Reden we door de rook naar huis en was die brand pas de volgende dag op de app te vinden.
Voor navigatie had ik de TomTom op m'n phone toen we nog geen ingebouwde navsys in de auto hadden. Maar de gewone maps die standaard op je IPhone zit werkt net zo goed.
En gasbuddy om de goedkoopste benzine te vinden.
M'n man gebruikt Yellowpages vaak om hotels te zoeken onderweg. Werkt meestal goed, maar soms klopt er helemaal niets van.
En ik heb de Red Cross apps voor natuurrampen. Hier in de buurt hebben we redelijk vaak tornadoes, en een heel enkele keer gaat ie tijdens roadtrips ook af.
Ik had ook een wildfire app, maar die werkte niet goed. Liep veel te ver achter op de feiten. Reden we door de rook naar huis en was die brand pas de volgende dag op de app te vinden.
Voor navigatie had ik de TomTom op m'n phone toen we nog geen ingebouwde navsys in de auto hadden. Maar de gewone maps die standaard op je IPhone zit werkt net zo goed.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
United Airlines app voor onderweg. Ter plaatse niets bijzonders.
De Panda Express app voor het vinden van de dichtstbijzijnde locatie
Verder alleen de app van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor het inchecken, een converter en de booking.com/ebookers apps.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk net als Daniel alleen een bookingsapp. Verder niet echt iets specifieks. Ik wil ook nog wel eens op sites als azdot.gov o.i.d. kijken of er wegen afgesloten zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
Google Maps is mijn main app op veel van mijn road trips. waarom:
- Zoeken naar dichtbijzijnde hotel/motel
- zoeken naar entertainment / restaurantjes near by
- verkeers informatie
- dichtbijzijnde gas station
En ga zo maar door. Verder gebruik ik de TripAdvisor city guide soms, had deze voor in Boston wat ik wel leuk vond tijdens freedom trail. Had ook alle informatie voor metro etc.
- Zoeken naar dichtbijzijnde hotel/motel
- zoeken naar entertainment / restaurantjes near by
- verkeers informatie
- dichtbijzijnde gas station
En ga zo maar door. Verder gebruik ik de TripAdvisor city guide soms, had deze voor in Boston wat ik wel leuk vond tijdens freedom trail. Had ook alle informatie voor metro etc.
-
- Amerika-ontdekker
Zojuist de tripadvisor city guide app bekeken. ziet er goed uit. denk dat ik die wel ga gebruiken tijdens onze reis.
Dank voor de tip.
Dank voor de tip.
Niet specifiek voor de VS, maar als ik geboekt heb via booking.com of rentalcars.com dan heb ik die apps er wel op staan om de reserveringen bij de hand te houden. Sinds kort ook navfree er op, laatst in Chili wel gehad dat die de weg wel er op had staan terwijl onze garmin dat niet had, maar dat zal in de VS minder spelen denk ik. Als we naar een stad gaan altijd de tripadvisor city-app, die vind ik toch wel erg fijn, ook vanwege de offline kaart die je dan hebt.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik ga nooit meer het huis uit zonder tripadvisor app
super handig om restaurants te zoeken. tomtom places is ook interessant om restaurants of bv starbucks te vinden 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kijk eens naar de apps van Chimani. Gratis apps voor diverse nationale parken. Werken het besten op tablet ipv telefoon (maar kan wel). Leuk ter voorbereiding van trip. Voor android zie: https://play.google.com/store/apps/deve ... imani,+LLC. (apple weet ik niet zo 1-2-3)
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik gebruik Sygic voor navagatie, en Allstays voor campgrounds en de United app in het vliegtuig.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Van veel staten bestaan er reisgidsen.
Bezienswaardigheden, hotels, restaurants, ... maar ook kaarten (die offline ook te gebruiken zijn)
https://www.triposo.com/loc/United_States
Groetjes,
Ingrid
Bezienswaardigheden, hotels, restaurants, ... maar ook kaarten (die offline ook te gebruiken zijn)
https://www.triposo.com/loc/United_States
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
GasBuddy voor benzine prijzen. Verder TripAdvisor, Google Maps (ook voor files) of Yelp. En ik vergeet er vast nog wel een.
TripAdvisor om te checken waar een leuke eettent zit.
Een converter app voor km/miles, celcius/farenheid, euro/dollar om te rekenen.
Een app om onze wordpress blog bij te houden.
En nu zoek ik nog een app voor coupons voor in de grote outlet malls.
Een converter app voor km/miles, celcius/farenheid, euro/dollar om te rekenen.
Een app om onze wordpress blog bij te houden.
En nu zoek ik nog een app voor coupons voor in de grote outlet malls.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Helemaal niets eigenlijk. Hooguit een keertje Google Maps. Voor de rest heb ik nog geen onmisbare apps gezien en vind ik het juist eerder onrustig om steeds je telefoon te moeten bekijken o.i.d.
O ja, de camera-app is wel onmisbaar, dat is dan ook de enige.......
O ja, de camera-app is wel onmisbaar, dat is dan ook de enige.......
Google maps vind ik altijd wel handig, om even voor de volgende dag de route alvast te bekijken en mijn geheugen op te frissen. Verder stuur ik alle hotelbevestigingen, e-tickets ed naar tripit. Dan heb ik de reserveringsnummers ed bij de hand voor het geval iemand daarnaar vraagt. Vroeger nam ik die op papier mee, maar in digitale vorm scheelt dat weer een boom.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor navigatie en dergelijke Nokia Here (volledig offline én gratis én te synchroniseren met andere apparaten)
Voor 'toeristische' info Tripadvisor
NOS app om een beetje op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen op het thuisfront.
Voor 'toeristische' info Tripadvisor
NOS app om een beetje op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen op het thuisfront.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik vergeet de gopro app nog te noemen.
En de muziek app. Mijn Iphone is onderweg aan het navigeren, de muziek voorziening en de Gopro bediening.

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sygic voor offline navigatie. Thuis de kaarten installeren van de staten die je gaat bezoeken en je hebt ter plaatse geen internetbundel nodig om te navigeren. Erg fijn.
Tripadvisor natuurlijk, om te zoeken naar leuke attracties/musea/restaurantjes enzovoorts in de steden die je bezoekt. Vooral erg handig als je volledig zonder planning ergens arriveert.
Offline kaarten van steden. Zo had ik in Bangkok een offline-kaart bij me van het metrostelsel. En voor New Orleans/Savannah/Charleston afgelopen zomer had ik offline kaarten van de stad gedownload. Wederom handig als je geen databundel aanschaft tijdens je vakantie. Na de reis gooi ik deze apps weer van m'n telefoon af.
Voor de laatste reis door het Zuiden had ik ook geen kamers vooraf gereserveerd. Dus een aantal apps gedownload om kamers te boeken: Priceline, Hotwire, Airbnb (die had ik al), Motel6 en nog zo wat van die apps.
Quid, gebruik ik voor het omrekenen van de koers. In Amerika niet zo heel relevant, zeker nu de euro-dollar bijna 1:1 is (
) maar in andere landen wel erg prettig.
Tripadvisor natuurlijk, om te zoeken naar leuke attracties/musea/restaurantjes enzovoorts in de steden die je bezoekt. Vooral erg handig als je volledig zonder planning ergens arriveert.
Offline kaarten van steden. Zo had ik in Bangkok een offline-kaart bij me van het metrostelsel. En voor New Orleans/Savannah/Charleston afgelopen zomer had ik offline kaarten van de stad gedownload. Wederom handig als je geen databundel aanschaft tijdens je vakantie. Na de reis gooi ik deze apps weer van m'n telefoon af.
Voor de laatste reis door het Zuiden had ik ook geen kamers vooraf gereserveerd. Dus een aantal apps gedownload om kamers te boeken: Priceline, Hotwire, Airbnb (die had ik al), Motel6 en nog zo wat van die apps.
Quid, gebruik ik voor het omrekenen van de koers. In Amerika niet zo heel relevant, zeker nu de euro-dollar bijna 1:1 is (

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1113 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 8 Reacties