Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips en creditkaart
tips en creditkaart
Hoe gaat dat in zijn werk met de tips en fooien wanneer je met een creditkaart betaald?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: tips en creditkaart
Hoi Frank,frank schreef:Hoe gaat dat in zijn werk met de tips en fooien wanneer je met een creditkaart betaald?
Op de creditcard-slip die je terugkrijgt om te ondertekenen, is alleen het bedrag van de rekening ingevuld. Daaronder moet je nog een bedrag voor fooi invullen en het totaalbedrag en dan betaal je het geheel per creditcard.
Wij betalen de fooi echter altijd gewoon contant, ook als we de rekening betalen met de creditcard. Vul dan gewoon $0 in op de creditcard-slip voor de fooi, en laat de fooi contant achter op het tafeltje, bij de rekening. Volgens mij wordt een contante fooi meer gewaardeerd door het personeel. (vanwege de belasting?)
Groetjes,
Jacqueline
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Frank,frank schreef:Dank U Jacqueline en Hanske, volgens ik begrijo is het best ze cash te betalen. Moet er enkel in restaurants tips gegeven worden of ook aan andere diensten.
Mvg. Frank.
Deze vraag is eerder al eens uitgebreid aan de orde geweest, en ook vakkundig beantwoord.
In het volgende draadje is het hele fenomeen uitgebreid besproken:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=193
En in dit draadje vind je een duidelijk berichtje van Petra, die een overzicht geeft van de te betalen fooien: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=532
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, vind je ook vaak veel informatie! Succes ermee.
Groetjes,
Jacqueline
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Frank,frank schreef:Dank U Jacqueline,
Ik ben hier pas nieuw op het forum en zal blijkbaar nog een beetje mijn weg moeten zoeken.Sory.
Mvg.Frank.
Je hoeft je niet te verontschuldigen! Ik wilde je alleen graag wijzen op een handige functie! Ik gebruik hem ook vaak zelf om nog iets terug te zoeken.
Veel plezier op het forum!
Jacqueline
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In restaurants is het heel gebruikelijk om de fooi op de credit card slip erbij te schrijven. Wij doen dat altijd. Dat die dan naar de baas zou gaan is onzin, het is echter wel waarschijnlijker, dat hij eerlijker verdeeld wordt onder de mensen (niet alleen de waiter), die gewerkt hebben voor jouw maaltijd. Zo krijgen de busboys (tafel schoonmakers en water en brood brengers) en de mensen achter de schermen ook hun deel.
Mijn man heeft jaren in restaurants gewerkt en hij staat erop het zo te doen, want hij is ooit als afwasser begonnen en moest het ook van tips hebben.
Mijn man heeft jaren in restaurants gewerkt en hij staat erop het zo te doen, want hij is ooit als afwasser begonnen en moest het ook van tips hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Frank,
Waarschijnlijk een anglicisme
, sorry. De credit card slip is het bonnetje wat je krijgt om te ondertekenen. Daarop staat een gedeelte aangegeven als "tip", waarop je dus de fooi kunt schrijven. Let overigens wel op, want steeds meer restaurants doen de fooi al vanzelf bij de rekening, vooral in toeristische gebieden.
Waarschijnlijk een anglicisme

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
yep wat petra zegt, het is echt onzin om te denken dat de baas dit voor zich houdt, daarbij doen meestal de werknemers de "afhandeling" van de "slips" dus die weten echt wel wat daarop staat.Petra/VS schreef:In restaurants is het heel gebruikelijk om de fooi op de credit card slip erbij te schrijven. Wij doen dat altijd. Dat die dan naar de baas zou gaan is onzin, het is echter wel waarschijnlijker, dat hij eerlijker verdeeld wordt onder de mensen (niet alleen de waiter), die gewerkt hebben voor jouw maaltijd. Zo krijgen de busboys (tafel schoonmakers en water en brood brengers) en de mensen achter de schermen ook hun deel.
Ik denk dat het inderdaad zelfs beter is om het op de creditcard te doen vanwege de verdeling, iedereen werkt aan jouw maaltijd en omdat toevallig de waiter tegen jouw praat wil niet zeggen dat de rest niets doet, dus die hebben ook recht op een fooi! Wij doen het ook altijd op de creditcard slip, tussen de 15-20% liggende aan de bediening en het eten, dus die kan wel de fooi beter maken!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ik maar denken dat dat niet gewaardeerd werd! Ik heb het ook nooit van deze kant bekeken, maar inderdaad, alleen degene die werelijk contact heeft met de klant krijgt de fooi als je contant betaalt. Ik ga het dus dit jaar ook maar gewoon via de creditcard doen, wel zo makkelijk!Petra/VS schreef:In restaurants is het heel gebruikelijk om de fooi op de credit card slip erbij te schrijven. Wij doen dat altijd. Dat die dan naar de baas zou gaan is onzin, het is echter wel waarschijnlijker, dat hij eerlijker verdeeld wordt onder de mensen (niet alleen de waiter), die gewerkt hebben voor jouw maaltijd. Zo krijgen de busboys (tafel schoonmakers en water en brood brengers) en de mensen achter de schermen ook hun deel
Jacqueline
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht