Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goederen meenemen uit de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dino
Amerika-ontdekker

Goederen meenemen uit de VS

Bericht door Dino »

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en zou direct met een vraag willen starten. :)

Eind februari - begin maart 2003 ben ik een week naar New York geweest en ik vond dit gewoon een fantastische ervaring! In 2004 ga ik terug naar New York (van 20 tot 27 februari). Aangezien in de VS veel zaken een stuk goedkoper zijn dan hier in Europa / België zou ik bij de volgende reis heel wat goederen (kleren, cd's, electronica,...) willen meebrengen uit de VS.
Mijn vraag is of de Amerikaanse douane daar moeilijk over doet als je valies volgepropt zit met goederen? En of dat ook de Belgische (in mijn geval) douane daar ook zwaar aan titlt?

Bij mijn eerste bezoek wist ik natuurlijk niet dat de VS zoveel goedkoper was en had ik mij er dan ook niet op voorzien om veel te kunnen meebrengen. Bovendien durfde ik niet goed omdat de douane bij het arriveren en het vertrekken UITERMATE streng was en ik mij geen problemen op de hals wou halen. De Belgische Douane heeft bij de terugreis niets gecontroleerd, geen vragen gesteld,...

Alvast bedankt...
Franka
Amerika-ontdekker

Invoer goederen

Bericht door Franka »

Hi Dino,

Natuurlijk mag je goederen meenemen. De Nederlandse douane is wel scherper gaan controleren en volgens hun site mag je USD 175 invoeren. Zorg er wel voor dat je bonnetjes bewaard, want anders maken zij een schatting van wat je waarvoor betaald hebt.

Veel plezier!

Groeten, Franka
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

ah ok, dat is al een begin! Met de amerikaanse douane hoef ik dus geen rekening te houden als ik goederen meeneem naar België, ik kan het dus enkel aan de stok krijgen met de Belgische Douane.

"Wanneer u een goed invoert waarvan de waarde hoger is dan die waarvoor de Administratie vrijstelling verleent (€ 175), moet u belastingen betalen op de totale waarde van het goed."

gevonden op http://fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/faq.htm

175 euro aan goederen is echt wel niets :(
Maar kleren kunnen ze natuurlijk moeilijk gaan bewijzen....
en de Belgische Douane is naar mijn mening vrij laks dus.... met wat geluk ;)
fxr1985
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door fxr1985 »

de amerikaanse douane is geen probleem
met de belgische douane heb ik geen ervaring, maar in Nederland vinden er steekproefsgewijs controles plaats. Ik heb de afgelopen jaren in Amerika gewoond en ben regelmatig op en neer gevlogen. In de pakweg 25 keer dat ik op Schiphol door de douane gegaan ben ben ik nog nooit gecontroleerd.
Als je langere tijd in Amerika woonachtig bent kun je overigens bij de belastingdienst vrijstelling van invoerrechten aanvragen. Dat gaat dus niet op voor een vakantie in NY
You can't steal second base without leaving first
dakota
Amerika-newbie

Bericht door dakota »

worden honden ook aanzien als goed?
hoi :)
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Op 25 keer geen één keer gecontroleerd?

Ok ik pak het risico!

Natuurlijk moet je daar ook niet afkomen met 4 nieuwe gitaren, dat valt net iets te veel op ;)
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Ik zou in het geval van de kleding alle kaartjes verwijderen, dan ben je van dat probleem af (zou je gewoon meegenomen kunnen hebben op reis). Met electronica (dan denk ik aan digitale camera's en dat soort spul) kun je hetzelfde doen: uit de doos halen, en alle gebruiksaanwijzingen enz. in een andere koffer/handbagage stoppen.

Bedenk bij de aanschaf van electrische apparaten wel, dat de spanning in de VS anders is dan in Nederland/België (110V en 230V).
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

wij gaan met een baby van bijna 2 kunnen
we dan ook 175 euro aan goederen voor hem meenemen?

:lol: Mike
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Als het dan maar aan drank en sigaretten is :lol:

Ehh, vraagje: Ik hoop nog voor mijn vakantie te stoppen met roken maar stel dat dit nou niet lukt. Zijn sigaretten in Amerika erg duur of goedkoper als in Nederland?

Hoe zit het nou met spullen die je op het vliegveld koopt of in het vliegtuig, vallen die binnen de 175 euro of er buiten?
Vliegen tensliotte met KLM dus dat is gewoon alsof je het in nederland koopt.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rebel schreef:Ehh, vraagje: Ik hoop nog voor mijn vakantie te stoppen met roken maar stel dat dit nou niet lukt. Zijn sigaretten in Amerika erg duur of goedkoper als in Nederland?
Is niet onder één noemer te vangen: dat hangt af in welke staat je bent en welk merk je rookt. Hier in Georgia betaal je rond $2.30 voor de goedkopere merken, maar in veel staten is dat aanzienlijk meer. De federal tax is $0.39 en de afzonderlijke staten heffen daarbovenop hun eigen belasting. Die varieert van $0.025 (Virginia) tot $1.51 (Massachusetts). De belasting in Georgia op sigaretten is $0.12.

Ben je een kettingroker dan is Virginia dus de juiste vakantiebestemming. :mrgreen:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Redneck schreef:
Ben je een kettingroker dan is Virginia dus de juiste vakantiebestemming. :mrgreen:

gr. Redneck
Natuurlijk is Virginia de juiste vakantiebestemming, niet alleen voor kettingrokers :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Petra/VS schreef:Natuurlijk is Virginia de juiste vakantiebestemming, niet alleen voor kettingrokers :D.
:D Ik had al zo'n idee dat je hier op zou reageren, Petra!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Ja, ik kon die toch niet voorbij laten gaan. Virginia is tenslotte ook for lovers. Iedereen is in onze prachtstaat :welcome: :dance: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer