Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vaar niet blind op Booking.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vaar niet blind op Booking.com

Bericht door Martin & Marianne »

Booking.com is één van de populairste bookingsites. Wij kijken er ook wel eens op en hebben er ook wel eens mee geboekt. Ze hebben wel een vrij opdringerige marketingstijl:
“…Waarschijnlijk zijn alle kamers die we hier aanbieden binnen 2 dagen uitverkocht…..Wees snel! Dit is een tijdelijke aanbieding! … 1 persoon is dit motel aan het bekijken” … Laatste reservering: 3 uur geleden … Laatste kans! We hebben er nog maar 1 vrij op onze site!

Deze laatste toevoeging ’op onze site’ is vorig jaar “afgedwongen” door de Reclame Code Commissie. Het aantal vermelde vrije kamers op Booking.com geeft namelijk alleen weer hoeveel vrije kamers Booking.com nog heeft voor de betreffende accommodatie. Er kunnen bij andere aanbieders of bij de accommodatie zelf best nog wel meer vrije kamers zijn. Vaar voor de beschikbaarheid dus niet blind op Booking.com.

Een punt waar Booking.com altijd vol trots mee adverteert is hun laagste prijsgarantie.
Besteprijsgarantie. U betaalt de laagst mogelijke prijs die beschikbaar is op het moment van uw reservering. Gegarandeerd.
Dat klopt op zich. Ze dwingen contractueel de laagste prijs bij het hotel/motel af. (Deze gegarandeerde laagste prijsclausule in contracten met hoteliers ligt overigens momenteel onder vuur omdat het kan leiden tot kartelvorming. In Duitsland schijnt het nu niet meer te mogen.) Toch moet je niet blind varen op deze laagste prijsgarantie. De crux zit hem in de voorwaarde: “hetzelfde type kamer, appartement etc. “ Dat de garantie alleen hiervoor geldt is logisch, maar wat je dus niet op de site van Booking.com ziet, is dat er bij andere sites - of de accommodatie zelf -ook andere types kamers kunnen zijn die veel goedkoper zijn dan het type dat Booking.com aanbiedt en die ook voldoen aan je wensen. Alleen dat type kamer heeft Booking.com niet (of niet meer) in de aanbieding.

Dit ervoeren wij gisteren weer eens toen we een kamer wilden boeken bij de Ranch Inn in Jackson, een motel waar wij wel eens eerder hebben verbleven en we de prijzen dus een beetje van kennen. Booking.com heeft voor ons alleen een Suite met Kingsize Bed in de aanbieding van 186,84 dollar. We moeten wel opschieten want ook voor deze suite geldt: “…Laatste kans! We hebben er nog maar 1 vrij op onze site!” We zijn er maar niet op gegaan en hebben maar rechtstreeks bij de Ranch Inn voor 99 dollar, inclusief taks, een 'Standard' kamer met een Queen bed geboekt.

Kortom, vaar niet blind op booking.com maar controleer of er elders, of bij de accommodatie zelf, nog andere goedkopere beschikbare kamertypes zijn.

Nog een paar andere kritische puntjes over Booking.com ten aanzien van deze specifieke aanbieding:
- Booking com heeft het op zijn site over een korting van 34% voor deze suite: "Prijs van vandaag. Van US$280,80 voor US$186,84, Bespaar 34%” Echter kijk je op de site van Ranch Inn zelf, dan zie je dat de prijs van 288,80 voor deze suite helemaal niet bestaat. De hoogste prijs voor een suite bij Ranch Inn bedraagt in 2015 195 dollar, excl. tax. Hoezo 34% korting?
- Daarnaast geldt dat voor de periode dat wij boekten de prijs van deze suite maar 130 dollar bedraagt. De 195 dollar geldt alleen voor het hoogseizoen. De prijs van Booking.com klopt dus niet. In dit geval zou je dus een beroep kunnen doen op hun laagste prijsgarantie (maar dan moet je dus wel weten dat Booking.com een verkeerde periode voor het hoogseizoen hanteert.)
Overigens hanteren sites als Hotel.com en Expedia.com ook verkeerde periodes voor het hoogseizoen voor dit motel. Zij vragen 147 dollar voor een Luxury-kamers bij de Ranch Inn voor onze periode terwijl die prijs alleen geldt voor het hoogseizoen; in onze periode bedraagt de kamerprijs voor een Luxury-kamer 95 dollar. Ok, ook deze sites hebben een laagste prijsgarantie, maar het is wel weer een gedoe. Als je dus op de rand van het hoogseizoen zit, controleer dan even op de boekingssite de goede periodes hanteert en niet verkeerde of oude periodes.

Tot slot: Het Kingbed van de suite in de Ranch Inn is volgens Booking.com slechts geschikt voor 1 persoon! Ai, dan wordt het voor ons in ons Queen-bed :? :? straks helemaal krap!

Martin
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Vaar niet blind op Booking.com

Bericht door chippie777 »

Ik kan mij wel vinden in je verhaal. Wanneer ik een hotel boek, probeer ik dat op verschillende site’s en vergelijk dan de prijzen. Maar ik vergeet ook nooit de site van het hotel zelf, heel vaak vind ik daar dezelfde kamer voor dezelfde (lage) prijs als op de verschillende booking-sites. Vaak spaar je dan ook nog eens punten bij de meer bekende hotels, deze punten krijg je niet wanneer je met een algemene site boekt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Sowieso moet je nooit naar één boekingsite kijken, of dat nou om hotelkamers of vliegtickets gaat. Altijd vergelijken met andere sites!
En laat je vooral niet gek maken met dat "nog 1 kamer beschikbaar"!
Ik kijk voor hotelkamers ook altijd op trivago.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor al die bookingsites geldt eigenlijk hetzelfde als voor reisbureaus. Er moet verdiend worden aan de kamers/reizen. Dit kan door een heleboel kamers voor een bepaalde prijs in te kopen of door ook sommige kamers duur te verkopen. Aan zo'n kant en klare rondreis kan een touroperator veel meer verdienen dan het allemaal los verkopen van kamers.
Al is het soms ook andersom. Ik betaalde vorig jaar voor de Bryce view lodgeb via booking of ebookers (moet ik even nakijken) €6 minder dan direct bij het hotel. Zoals mtl aangeeft. Vergelijk een aantal sites en zeker ook de eigen hotelsite.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb de ervaring dat rechtstreeks bij het hotel boeken bijna altijd voordeliger is. Zeker als je ook nog met AAA korting boekt. Wij hebben voor de komende vakantie maar 1 boeking via Booking gedaan en dat was alkeen omdat deze nog een king kamer hadden en op de site zelf alleen nog queens beschikbaar waren. Voor het overige was rechtstreeks boeken goedkoper. O nee, nog 1 boeking via Agoda gedaan, daar was ik uitgekomen via Trivago en scheelde heel veel met rechtstreeks.
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Dit klopt zeker , vergelijken is steeds de boodschap !

Ik werk zelf op een reisagentschap , en om een voorbeeld te geven , ik boekte voor een klant deze week een reis naar Zanzibar.
Zij hebben € 4900 betaald voor twee personen. 5* hotel all in , inclusief taxitransfers , vluchten in PremEco , annuleringsverzekering etc..

Toen ik het hotel raadpleegde op booking.com bleek dat exact dezelfde kamer , voor de kamer alleen bij hen al € 4700 kostte....

Het is natuurlijk niet altijd zo extreem , maar vergelijken loont dus :)
Afbeelding
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

wij kijken dan ook vaak op tripadvisor, daar staan meerdere aanbieders en als het hotel zelf een site heeft bekijken wij deze ook, vaak ook de moeite.
wij zijn er inderdaad ook wel achter gekomen dat als er bij booking.com staat de laatste kamer dat dit alleen voor booking.com geldt, niet altijd verkeerde prijzen hoor.
laatst ook "mazzeltje" gehad met een kamer in Mammoth Lakes, Austria Hof waar het toch vaak prijzig is in juli, kamer met kitchenette en 1 slaapkamer, de laatste voor 103 euro,
daarna was de kamer ook direkt van hun site af, maar goed toch altijd even vergelijken.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 15 apr 2015, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Booking heeft nog meer aparte marketingtrucs, waar volgens mij een halve zool nog niet intrapt: Sinds ik daar een tijdje terug een kamer geboekt heb, ontvang ik nieuwsbrieven (meer dan wekelijks) met als onderwerp "U hebt een korting ontgrendeld!". Waardoor je dus het idee krijgt dat je zelf iets goeds gedaan hebt, maar er is gewoon helemaal geen sprake van een korting die specifiek voor jou geldt en er lijkt bovendien helemaal geen sprake te zijn van echte kortingen. Gewoon een random lijste (nou ja...random....toevallig zijn het dan steden waar ik naar heb zitten zoeken) met helemaal niet zo bijzondere hotelprijzen. :mrgreen:

Expedia doet hetzelfde. Stuurt mailtjes met gewéldige aanbiedingen. Maar dat blijken dus altijd last-minute aanbiedingen te zijn (dus aankomend weekend of het weekend erop) op een bepaalde selectie hotels verspreid over de hele wereld. Als ze mij nou lekker willen maken, stuur me dan een kortingscode die ik zelf kan inzetten op een boeking naar mijn keuze.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welkom in de wereld die 'Marketing' heet :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het is m.i. pas (goede) marketing als ik het gevoel krijg dat ik als klant serieus genomen wordt en ik echt gelokt wordt om op een aanbod in te gaan. Ik vind dit meer marketing door debielen voor debielen :lol: :lol:
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Dit onderwerp bevestigde inderdaad al mijn vermoeden..

Thnx!
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Ik boek nooit via Booking.com. Ook niet als ze goedkoper zouden zijn. Ik breng liever mijn geld rechtstreeks naar het hotel! Hotels krijgen maar een deel van wat jij aan Booking.com betaalt.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wat is hier nieuw aan. Niet alleen Booking.com maakt zich hier schuldig aan, alle internetaanbieders passen deze trucjes toe. Of het nu gaat om hotelkamers, vliegtickets, autohuur, ijskasten, televisies noem maar op. Marketing, maar wel een vreemde wijze van marketing. Helaas wordt er vandaag de dag zo met consumenten omgesprongen. Het is voor ons de kunst hier doorheen te prikken en de juiste prijs te pakken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik vind Booking.com een fantastische site met een klantvriendelijke servicedesk. Ik heb denk ik wel 200 hotelovernachtingen geboekt de laatste jaren en nog nooit een klacht gehad. Ze zullen er vast zijn, maar dat zal voor elke site gelden. Ik heb vaker 'gedoe' gehad met rechtstreekse boekingen dan via Booking.com. Daarnaast ondervond ik ook in heel veel gevallen dat ze ook daadwerkelijk goedkoper waren dan andere sites/rechtstreeks.

Dat gezegd hebbende kijk ik vrijwel altijd of ik dezelfde overnachting elders voordeliger kan boeken. Dus in dat opzicht ben ik het roerend met het openingsstatement eens. Kijk en vergelijk.
Groetjes,
Daniel
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Natuurlijk is Booking lang niet altijd de goedkoopste en maakt men gebruik van de genoemde doorzichtige trucs om bezoekers te beïnvloeden. Echter, van alle sites die ik gebruik voor het boeken van hotels vind ik Booking.com de meest volledige, de meest heldere en het meest gebruiksvriendelijk. Daarnaast heb ik zowel zakelijk als privé inmiddels enige ervaring met de klantenservice-afdelingen van de 5/6 grotere boeking-sites en ook hier vond ik de dienstverlening van Booking met kop en schouders boven de rest uitsteken.

Neemt niet weg, ik blijf Nederlander, dat de portemonnee de doorslaggevende factor is en ik het merendeel van de kamers boek via Ebookers en Expedia, daar ik hier middels een kortingscode vaak een lagere prijs kan scoren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Marjolijne
Amerikafan

Bericht door Marjolijne »

Het appartement dat wij altijd huren met de wintersport, heeft 4 maanden de status gehad:

Nog 1 appartement beschikbaar, waarschijnlijk binnen 2 uur uitverkocht. hihi

Het waren 2 lange uren ;-)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Ik vind Booking.com een fantastische site met een klantvriendelijke servicedesk. Ik heb denk ik wel 200 hotelovernachtingen geboekt de laatste jaren en nog nooit een klacht gehad. Ze zullen er vast zijn, maar dat zal voor elke site gelden. Ik heb vaker 'gedoe' gehad met rechtstreekse boekingen dan via Booking.com. Daarnaast ondervond ik ook in heel veel gevallen dat ze ook daadwerkelijk goedkoper waren dan andere sites/rechtstreeks.
Dat gezegd hebbende kijk ik vrijwel altijd of ik dezelfde overnachting elders voordeliger kan boeken. Dus in dat opzicht ben ik het roerend met het openingsstatement eens. Kijk en vergelijk.
Ik mag, denk ik, zeggen dat wij de laatste jaren ontzettend veel hotelkamers geboekt hebben en die werden allemaal ofwel bij Booking, ofwel bij Hotels (meestal) ofwel rechtstreeks geboekt indien er AAA-korting is, en ik kan mij enkel maar volmondig aansluiten bij hetgeen Daniel hierboven schrijft. Zelfs voor een prijsverschil van 5€ stuur ik een mail naar Hotels.com en dat verschil wordt altijd netjes terugbetaald. Bovendien heb je bij Hotels.com, 1 gratis overnachting voor 10 geboekte nachten (aan de gemiddelde prijs van die 10 boekingen).
Ik "durf" zelfs bijna niet meer denken dat er nog mensen zijn die maar op 1 site kijken én dan nog die marketingpraat geloven ook :? :shock: ...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Martin & Marianne schreef:Ai, dan wordt het voor ons in ons Queen-bed straks helemaal krap!
No worries, die queen bedden in de Ranch Inn zijn groot genoeg hoor.
Of ze zouden gekrompen moeten zijn sinds 2011. :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Zoals hierboven al is aangegeven worden deze trucjes op allerlei diensten en producten toegepast. Het is niets nieuws en al jaren aan de orde.

Met dit topic zet je een bedrijf dat zijn zaakjes prima voor elkaar heeft en een uitstekende klantenservice heeft in een kwaad daglicht. Het had beter geweest om dergelijke sites in het algemeen te noemen en zo de minder ervaren "Amerika gangers" te waarschuwen voor deze marketing trucs.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik check voor ieder hotel wat ik wil boeken altijd op trivago.nl en hotelscombined.nl, in minstens 90% van de gevallen vind je het niet goedkoper dan bij 1 van de aanbieders op deze vergelijkings sites. hotelscombined neemt ook de sites van de hotels zelf mee in de vergelijking.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer