Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autoradio in huurauto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mikey
Amerika-ontdekker

autoradio in huurauto

Bericht door mikey »

Wij hebben een huurauto via Avis, hebben jullie een idee wat er waarschijnlijk inzit qua autoradio, moet ik dan denken aan een gewone cd speler? of een luxe cd/mp3 speler, of een ouderwetse cassete/radio combinatie???
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cassette-bandjes zul je niet zo snel meer tegenkomen. CD-speler is eigenlijk wel standaard. Sommige hebben ook MP3 mogelijkheid.
XM Radio wil ook nog wel eens voorkomen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij hadden in juli een auto van Avis. Hier zat een CD-speler en een radio in.
Carola
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Cassette speler is nu wel over volgens mij,al een jaar of twee niet meer tegengekomen.

Meestal standaard CD-speler.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Cassette-bandjes zul je niet zo snel meer tegenkomen. CD-speler is eigenlijk wel standaard. Sommige hebben ook MP3 mogelijkheid.
XM Radio wil ook nog wel eens voorkomen.
De laatste 3 auto's die ik gehuurd heb (1x Dollar: Dodge Durango, 2x Hertz: Ford Mustang) hadden allemaal MP3 mogelijkheid. Het kan dus geen kwaad om een cd vol met MP3's mee te nemen. Wie weet werkt het in de autoradio.

@ Njit: XM Radio, bedoel je daar Satellite Radio mee? Marjan en Jan hadden afgelopen zomer de laatste dagen in Las Vegas een PT Cruiser gehuurd en daar zat Satellite Radio in. Je hebt dan overal ontvangst! Heel erg mooi.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mikey
Amerika-ontdekker

Bericht door mikey »

hmm, dan wordt het een mix van gewone en mp3 cd's, altijd raak.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

mikey schreef:hmm, dan wordt het een mix van gewone en mp3 cd's, altijd raak.
Of je luistert gewoon naar de radio. Hele leuke stations hebben ze daar hoor! :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Aïda schreef: Of je luistert gewoon naar de radio. Hele leuke stations hebben ze daar hoor! :D
Mijn idee. Ik vind het geweldig om onderweg naar de Amerikaanse zenders te luisteren. Mp3tjes en cd's kun je thuis ook beluisteren. Wel neem ik altijd een stuk of wat mee en ik koop ook meestal wat voor reserve als we ergens geen radio-ontvangst hebben.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mikey
Amerika-ontdekker

Bericht door mikey »

ja ok, radio komt natuurlijk eerst, maar na 4 weken is een nederlandse knaller natuurlijk lekker! :D
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Kijk even op de site van avis.
Hier zul je een beschrijving vinden van de verschillende types wagens en welk type radio er aanwezig is.
http://www.avis.com/AvisWeb/rentalsuppo ... RY_CODE=US
Makki
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef: bedoel je daar Satellite Radio mee? Marjan en Jan hadden afgelopen zomer de laatste dagen in Las Vegas een PT Cruiser gehuurd en daar zat Satellite Radio in. Je hebt dan overal ontvangst! Heel erg mooi.
De satellite Radio was een toevalstreffer, maar wel echt super! Altijd ontvangst en geen enkele storing en heel veel extra (speciale) zenders. Helemaal geweldig. Wij hadden de auto van Hertz.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik zit nog te wachten op de eerste auto 's die uitgerust zijn met een I-Pod ingang.
In europa zijn ze er al wel maar ik weet niet hoever de amerikaanse wagens er mee uitgerust gaan worden.
De amerikaanse auto's zitten vaak toch al vol met snufjes dus dan zou ik dit graag op mijn verlanglijstje hebben.
Groetjes Erika
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik zit nog te wachten op de eerste auto 's die uitgerust zijn met een I-Pod ingang.
Koop een itrip, werkt perfect
http://www.amazon.com/gp/product/B0000A ... e&n=172282
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

dat is inderdaad een mogelijkheid maar niet mijn eerste keus helaas.
Het kan ook anders door gewoon in te pluggen en in geval dat je nog een auto hebt met cassette kun je hem ook op ongeveer die manier aansluiten maar ik geef liever de voorkeur aan een rechtstreekse kabel verbinding
Peterken
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Peterken »

Bij wallmart hebben ze een charger . connector voor de Ipod.
Met dit toestel kan de ipod opgeladen blijven en kunnen we de muziek ook nog via de radio beluisteren.
Prijs 25$ = 19€

De link: http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4694330
De productnaam: Scosche IPTRNSX Wireless FM Transmitter
:rockon:
De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde. (Augustinus)
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Als je geluk hebt zit er een 8-track speler in je Rent-a-Wreck huurwagen!
Skitser
Amerika-ontdekker

Bericht door Skitser »

In onze Dodge Durango (2006) zat aan het plafond zelfs een DVD speler, voor de achterpassagiers. De CD speler kon ook MP-3 aan, maar ik vind de radiostations daar nou juist zo gezellig. We hebben dan ook bijna geen CD gedraaid (nou ja, op Jantje Contantje (Johny Cash) na dan...)
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Vorig jaar hadden wij om de een af andere duistere reden geen cd-speler in de auto. Terwijl het wel in de boeking stond. Toch balen, omdat wij in die 4 weken regelmatig in een gebied waren zonder fatsoenlijke radio ontvangst. Bij thuiskomst was een briefje naar de reisorganisatie voldoende om een kleine vergoeding te krijgen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

XM satelliet radio is aan te bevelen. Mijn ervaring met een aantal autoreizen in Minnesota en omliggende staten is dat je veel praters, zeer plaatselijk sportnieuws en christelijke predikanten binnen krijgt.

Wat de iPod betreft: een rechtstreeks draadje naar de radio is zeker aan te bevelen. We hebben een "zendertje" voor een verbinding met de radio, maar het blijkt dat in de Honda Civic van mijn vrouw de antenne van de radio tegenwoordig mooi verwerkt is in de achterruit. Je ziet die antenne dus niet, maar je moet een draad door de auto spannen om het geluid van de iPod in de radio te krijgen. Lukt niet altijd even best.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer