Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik ga op reis en neem mee...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
forzaola
Amerika-ontdekker

Ik ga op reis en neem mee...

Bericht door forzaola »

Zondag ga ik voor het eerst een rondreis maken door de states. Westcoast! Nou moet ik mijn koffer nog inpakken en spullen kopen voor op reis. Aangezien hier ongeveer 1 mijardamerika gangers zitten met veel meer ervaring met rondreizen vraag ik het volgende.

Zijn er mensen met inpak lijsten, of te wel wat mnoet ik allemaal mee nemen?

Alvast bedankt
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kan natuurlijk moeilijk bepalen wat jij mee moet nemen, maar ik maak zelf ook elk jaar een lijstje van de spullen die in de koffer en handbagage moeten.

Dat lijstje heb ik onderverdeeld in: Kleding. Toiletartikelen, Reisdocumenten, Electronica en Diversen. Vul voor jezelf maar in wat onder een bepaalde catagorie valt. Het kost je de 1e keer even wat tijd om de lijst te maken maar volgende keren heb je er alleen maar profijt van. Jaarlijks pas ik mijn lijstje aan door dingen te schrappen en aan te vullen met nieuwe dingen.

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Kijk eens op http://www.ikneemmee.nl

Je kunt hier heel gemakkelijk je eigen lijstje samenstellen en uitprinten.

Carola
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

op mijn paklijstje staat iig:

* 1 stekkerdoos + 1 wereldstekker, kun je in 1x al je apparatuur gelijk opladen

* 1 (fiets) koeltasje

* bij je kleding hoort iig trui/vest, want hoe warm het ook is, in de restaurants met de airco is het altijd koud, nou ben ik wel een koukleum hoor.
forzaola
Amerika-ontdekker

Bericht door forzaola »

pyca schreef:op mijn paklijstje staat iig:

* 1 (fiets) koeltasje

* bij je kleding hoort iig trui/vest, want hoe warm het ook is, in de restaurants met de airco is het altijd koud, nou ben ik wel een koukleum hoor.
Das een goeie tip!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik zou me er niet zo druk om maken. Daar is alles te koop en voor minder dat wat je er hier voor moet neerleggen. En je aankopen maken ook nog leuke souvenirs waar je lang wat aan hebt!
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

FCRMteB schreef:Kijk eens op http://www.ikneemmee.nl

Je kunt hier heel gemakkelijk je eigen lijstje samenstellen en uitprinten.

Carola
Inderdaad erg handig, bedankt voor de tip! :D
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

forzaola schreef:
pyca schreef:op mijn paklijstje staat iig:

* 1 (fiets) koeltasje

Das een goeie tip!
Kijk wel dat de stekkerdoos in de wereldstekker past.
Ik had ook een stekkerdoos mee, maar de stekker pastte niet in de wereldstekker. Vantevoren niet over nagedacht :( Alles een voor een opgeladen dus....
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Kijk wel dat de stekkerdoos in de wereldstekker past.
Ik had ook een stekkerdoos mee, maar de stekker pastte niet in de wereldstekker. Vantevoren niet over nagedacht Alles een voor een opgeladen dus....
Had ik dus ook, even bij "Home Depot" een amerikaanse stekker gekocht, en die aan het snoer gezet van de europeesche stekkerdoos (zo'n lange met 6 stopcontacten, reuze handig)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

* Medicijnen
* Stijltang ; ))
* Wereldstekker
* Digitale Camera
* Reispapieren

De rest koop ik daar ;)

Maar alle gekheid op een stokje ... Een lijst is handig, zeker als je met kinderen reist.
En als je zo'n lijst vooraf maakt, kijk dan ook eens voor de grap of het allemaal in je koffer past .. Zo kwam ik deze zomer bedrogen uit .. Ik had al het voorbereidend werk gedaan. Alle kleding gewassen, gestreken en bij elkaar gezocht. Ik had een handige lijst gemaakt, ik hoefde het alleen nog maar in te pakken .. Maar daar kwam nog een hoop stress bij kijken, want het paste niet :shock: :roll:

Ik weet niet of je alleen of met heel gezin reist .. Maar bekijk ook vooraf of je een logische indeling maakt wat je in welke koffers of tas inpakt, zodat het op plaats van bestemming allemaal vindbaar is. Daar had ik me ook in vergist. Maar goed zo leer je voor de volgende keer .. en in ons geval is het ook wel een hele onderneming met een groot gezin : ))
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pak ook alles door elkaar in mocht er een koffer niet aankomen dan heeft toch iedereen in ieder geval wat kleding.
Staat zo rotting als de een al zijn spullen heeft en de ander eerst een winkel moet gaan zoeken voordat hij/zij zich kan verschonen. :wink:
Rob
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rob schreef:Pak ook alles door elkaar in mocht er een koffer niet aankomen dan heeft toch iedereen in ieder geval wat kleding.
Staat zo rotting als de een al zijn spullen heeft en de ander eerst een winkel moet gaan zoeken voordat hij/zij zich kan verschonen. :wink:
Rob
Hoe eenvoudig iets kan zijn... waarom zijn wij daar nou nooit op gekomen? :lol: Af en toe denk ik wel eens dat ik mijn vrouw maar thuis moet laten, want bijna elke keer komt een van haar koffers niet of pas veel later aan. Nu hebben we wel het geluk dat zij bij haar ouders thuis in de VS nog wel kleren heeft liggen, maar we gaan natuurlijk niet altijd naar haar ouders, en ook dan komen de koffers wel eens niet aan...

Supergoeie, superhandige en supereenvoudige tip!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Ook handig is: Medisch paspoort, voor de medicijnen die je nodig hebt.
Je kunt bij de plaatselijke apotheker deze gratis aanvragen.
Zij vullen dan de medicijnen op een speciaal formuliertje in.
Is altijd handig wanneer je medicijnen op zijn of erger nog kwijt bent.
Je hebt dan gelijk de juiste naam voor de juiste medicamenten bij je.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ook ik heb de tip van de stekkerdoos gebruikt, alleen was ik dus zo "dom" om niet van te voren te checken of de stekker wel in de wereldstekker paste (en ik had nog wel 2 wereldstekkers bij me) dus dat was gelijk al een probleem......

Maar ik heb toen in New York JFK Ramada in de giftshop een stekkertje gekocht waar ik mijn stekkerdoosstekker wel in kon steken voor wel $2,99 dus dat viel reuze mee....
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

-Apparaten waarvan je zeker weet dat ze het op 110 volt werkelijk doen :D
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves