Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke manier van reizen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welke manier van reizen...

Bericht door SarahB »

... verkiezen jullie?

Toen we vorig jaar voor de eerste keer naar de USA gingen, heb ik die reis perfect voorbereid. Ik zocht op voorhand uit welke dingen we wilden doen, las reisverslagen, zag prachtige foto's, koos de hotels en excursies, speelde gratis overnachtingen bijeen door MyVegas, ... Kortom ik had héél veel voorpret!

Mijn vriend liet het allemaal aan mij over. Hij is niet zo'n type om reizen te plannen enz., ik wel, dus dat past mooi bijeen ;) .

Toen we op reis gingen, wist ik dus altijd wel min of meer wat er zou komen. Al was alles "in het echt" toch nòg mooier en indrukwekkender dan ik me op voorhand kon voorstellen. Wat ik me dan moeilijk kan voorstellen, is hoe het voor mijn vriend was (en hij is er ook niet zo goed in om dat uit te leggen :mrgreen: ). Eigenlijk wist hij 90% van de tijd niet wat we gingen doen, dus voor hem moet het op die moment zelf nòg indrukwekkender geweest zijn. Ik had ook geen idee van de schoonheids en grootsheid van de dingen die ons te wachten stonden, maar hij had zelfs geen idee naar wat we eigenlijk gingen kijken of wat we gingen doen.

Dus, welke manier van reizen verkiezen jullie? Zelf plannen, voorbereiden, en maanden voorpret hebben? Of jullie toch liever laten verrassen door het onbekende?

Strikt gezien heb ik geen keuze, want zulke grote reizen plan ik toch het liefste zelf, plus dat mijn vriend dat niet zo graag doet. Dus ik "moet" het wel doen. Anderzijds, zelfs als ik kon kiezen: ik geniet té veel van de voorpret om het plannen enz achterwege te laten :) al lijkt het mij ook wel zot als je compleet verrast wordt. ;) Maar in feite heb ik toch wel makkelijk 8 maanden of meer geniet van één vakantie, terwijl mijn vriend alleen de vakantie zelf heeft :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke manier van reizen...

Bericht door nieuwenoord »

Een maand of 9 voorpret, dan de reis en dan nog napret bij het maken van de fotoboeken.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Ik plan alles, vanaf het moment dat de tickets zijn geboekt, tot in detail. Mijn man regelt alles voor de huurauto en zo nu en dan praten we elkaar bij :lol:
Voordat we gaan weten we in ieder geval allebei hoe de reis eruit zal gaan zien
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
AnneRobin
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneRobin »

Het plannen, de voorbereiding en idd maandenlange voorpret hoort er voor ons wel helemaal bij!
Ik vind het fijn om ook wat meer informatie over dingen op te zoeken, plus volgens mij loop je ook veel dingen mis als je je niet goed voorbereid. Niet dat alles per se heel strak gepland wordt, maar ik wil wel van tevoren weten wat de route is en wat er in de buurt allemaal te zien en beleven valt.
Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik schets de ruwe route, Albert schaaft mee bij, we zoeken samen hotels uit en ook de autohuur is 'ons' ding. Ik maak het blog en het roadbook, maar hij wordt steeds bijgepraat en heeft veel inbreng. Juist leuk, samen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mijn vrouw laat alles aan mij over. Ik vind het leuk te doen. Het meeste plan ik wel vooruit, ik heb geen zin om s'ochtends op locatie eerst reisboekjes te moeten lezen om te kijken wat te doen. Daar is de tijd mij te kostbaar voor. Ik heb wel wat langere reizen gemaakt door Azie en Zuid Amerika, daar reisde ik wel veel meer op basis van 'ik zie wel'.

Meestal weet mijn vrouw ook niet precies wat we gaan doen, ze laat zich graag verassen en zo af en toe op de bank laat ik dan zien wat we van plan zijn. Tot nu toe is ze nog altijd erg enthousiast geweest. :D

We maken twee/drie keer per jaar ook een stedentrip, die organiseert en regelt zij dan.
Groetjes,
Daniel
Inge&Marco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Inge&Marco »

Herkenbaar, SarahB! Ik denk dat mijn vriend 's ochtends als we in de auto stappen vraagt "En, waar gaan we vandaag heen en wat gaan we doen?!".
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hier ben ik degene die alles regelt. Anders zouden we niet eens op vakantie gaan denk ik :wink:
Ik heb heel veel voorpret van alles uitzoeken, boeken, annuleren en weer boeken. Idd moet ik per dag wel vertellen wat er op het programma staat wat soms tot hilarische tafelen leidt als ik iets niet helemaal weet, want dan is de reisleider natuurlijk waardeloos :lol:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik regel alles, de camper, de vlucht, de route, de campings, eventueel hotels aan het begin en het einde, de uitstapjes. Ik maak het roadbook. En zorg dat alles bij elkaar gezocht is voordat we vertrekken. Ik vraag wel aan Ko wat hij wil of dat hij het leuk vindt, maar hij antwoord toch overal ja op :lol:

Zo zijn we er voor dit jaar nog niet uit wat we de tweede helft van de reis gaan doen. En als ik dan een bepaalde route voorstel zegt hij: "ja, hoor, leuk". Als dan de dag erop een hele andere route voorstel is het antwoord weer hetzelfde. :mrgreen:

Ik maak de blog aan, en start met schrijven, Ko neemt dat meestal over, na 1 of 2 dagen.

Ik vind ht allemaal leuk om te doen en Ko vindt het prima zo. Alhoewel we wel steeds makkelijker worden, de route wordt globaler en er wordt ook makkelijker vanaf geweken.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik plan alles van te voren. En boek zelf mijn vliegticket, huurauto en hotels. Ook de route met wat uitvluchtmogelijkheden.
Om het spannend te houden doet mijn andere persoonlijkheid soms verrast.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Ik plan mn tickets, huurauto en de grove route met dingen die ik wil zien. Ik kijk of er voor die dingen een loting is oid... en thats it.

Als ik iets mis heb ik een goede reden om terug te komen. Als ik een probleem tegenkom is dat een leuke uitdaging en een verhaal voor later.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik maak de uitgebreide planning en het (geïllustreerde) roadboek.

Als de partner dat eens heeft doorgenomen weet men min of meer wat er komt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bij ons gaat het in de regel zo:
Ik speur het internet af naar mooie deals. Zodra ik iets vind dan meld ik dat aan Michel (en/of de kinderen).
Vaak moeten we dan snel handelen (iedereen overhalen :mrgreen: / vrij vragen op het werk) want die deals zijn even snel weer verdwenen als ze gekomen zijn. Het komt dan geregeld voor dat we ineens een reis geboekt hebben terwijl we 's ochtends nog van niks wisten.
Dan stort ik me op mogelijke routes, reisverslagen, natuurlijk het forum hier en kom met een voorstelrondje. Iedereen geeft weer zijn mening en daar ga ik weer mee aan de slag.
Ik ben dus de planner en mijn grote hulp in deze is Google Earth.
Ik zet die vol met pinnetjes en Michel zet dat dan weer om in de TomTom.
Van techniek heb ik geen kaas gegeten dus hoe hij dat allemaal doet weet ik niet, net zomin als het maken van een mooie website.
Ik doe de tekst van het reisverslag en Michel de rest.
Mooi team zijn we dus :lol:
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik boek de tickets, huur een auto en boek de eerste overnachting. We hebben meestal een grove route in ons hoofd en volgen die of wijken af, het ligt vaak aan het weer of wat we tegen komen onderweg. Soms heb ik dingen die ik echt wil zien en daar breien we dan een route omheen. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik iets gemist heb en als het wel zo is dan gaan we gewoon een keer terug.
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Ook hier hetzelfde hoor . Ik ben maanden van tevoren zoet met alles uitzoeken /plannen /hotels reserveren enz.... Mijn echtgenoot probeer ik erbij te betrekken en belangrijke zaken beslissen we dan samen ( hij gaat er voor de makelijkheid vanuit dat ik het wel goed doe),dus ook daar weinig discussie. Eenmaal ter plaatse verheug ik me op de dingen die komen gaan ,en mijn echtgenoot geniet er ook van. Het grote verschil is ,ik heb maanden voorpret gehad en hij niet . Maar misschien is dit vrouwen eigen. Over het algemeen hebben we een top reis, maar na al die jaren weet je gewoon ook wel wat je wederhelft wil en ook daar hou ik dus rekening mee .
Dit jaar gaan we naar Portugal met de auto . Ik heb de hele reis uitgestippeld en bed en breakfast gezocht. Verheug me nu al op de juweeltjes van accommodaties die ik besproken heb. Als we eenmaal ter plaatse zijn en alles wordt daadwerkelijk als top omschreven door manlief ,dan heeft dit mij toch ook wel weer een goed gevoel en bevestiging dat het goed is . En mocht er onverhoopt iets tegenvallen , krijg ik nooit de volle laag van afkeuiring .
Verschil zit hem erin ,ik vind het leuk ,en heb ook iets meer tijd om alles tot op de letter uit te zoeken. Door zijn werk ,moet hij al zoveel zaken lezen en opzoeken, dat hij daar dus nog weinig zin in heeft .
Rachel43
Amerika-ontdekker

Bericht door Rachel43 »

Ik plan alles en mijn man wordt verrast :D Ik vind de voorpret geweldig van alles plannen en regelen en uitpluizen ! Zou ik niet willen missen, ik ben ook nogal een control freak dus verrast worden met de reis is ook niks voor mij terwijl mijn man dat weer leuk vindt :wink:
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Wel een open deur van een overigens leuke vraag. Volgens mij bestaat dit forum juist omdat de bezoekers en deelnemers eraan alles tot in de puntjes willen regelen en daarbij uit een ieders informatie putten. Als je op de bonnefooi gaat hoef je dit forum niet uit te spitten en kom je er hoogstwaarschijnlijk ook niet op.
Ben overigens ook zo'n regelneef die alles vooraf bekeken of gereserveerd wil hebben. Met een roadbook in de hand op reis. Maanden voorpret en de daadwerkelijke reis wordt dan ook geweldig. Het enigste dat ik niet kan plannen is het weer anders regelde ik dat ook nog van te voren :thumbup:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Over een krappe twee maanden vertrekken we naar Amerika. Ik plan de reis en manlief stuurt :lol:
Nadat ik de route heb uitgewerkt, vertel ik hem welke parken wij gaan bezoeken en of hij het er mee eens is.
Toevallig riep hij vandaag, ik moet me zo langzamerhand maar eens in gaan lezen, want het gaat nu toch opschieten.
Ik moet dat nog zien. Het komt er meestal op neer dat ik 's avonds met hem de route doorneem voor de volgende dag.
karin 49
Amerikafan

Bericht door karin 49 »

Wij houden er niet van om alles tot op de minuut te regelen, meestal maak ik een globaal plan en tijdens de reis kijken we dan hoe het loopt wat in houd dat we soms ergens korter of langer blijven dan we in eerste instantie van plan waren. Onze eerste reis had ik redelijk strak gepland maar door de shutdown moest ik haverwege alles om gooien...... mede daardoor zijn we toch weer op onze eigen wijze aan de 2e reis begonnen vorig jaar juni en ik moet zeggen dat was toch een stuk relaxter om gewoon met de garmin en de kaart een mooie route te rijden, eten en drinken bekijken we echt ter plekke het liefst bij plaatselijk eetgelegenheden en de plaatselijke supermarket! Een paar campgrounds heb ik onderweg vast gelegd andere waren first come first serve in de nationale parken, alleen voor het begin en het eind van de reis had ik een paar hotel overnachtingen vast gelgd.
We verheugen ons al op een volgende reis hopelijk volgend jaar weer :D
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Zodra ik weet waar ik naartoe wil, begin ik met een planning; wat ik wil zien en doen. (ik, omdat ik nogal eens alleen ga, en in dat geval hoef ik geen rekening met iemand anders te houden, soms best makkelijk)

Alles zoek ik online op. Dit forum, Google en Youtube zijn goede inspiratiebronnen.

Zo gauw ik 'n beetje de dingen op een rijtje heb, zorg ik dat er een plattegrond is - eventueel wat kopieën daarvan - en kijk ik of er een leuke dagindeling te maken is. Die indeling is absoluut niet heilig hoor, maar kan erg makkelijk zijn. De voorpret die ik ondertussen heb, is al erg leuk.

Van te voren is het altijd kijken of er eventueel kaartjes geboekt moeten worden, of dat het op de locatie en het tijdstip zelf ook kan. Plus de kosten van wat te doen of zien zet ik in een lijstje erbij.

Eenmaal op vakantie zie ik tot in hoeverre de dagindeling loopt. Zo niet, dan komt hetgeen ik op het moment mis, een andere dag wel.

De planning heb ik ook in de laptop staan, die ik meeneem. Dan kan ik hetgeen ik nog niet gedaan heb, weer bij elkaar zetten.

Plattegronden van de steden voor 2016 of 2017 heb ik al klaar liggen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer