Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat betekenen de datastempels in je paspoort?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wat betekenen de datastempels in je paspoort?
Ik was van 6 juni tot en met 16 juni (10 dagen) dit jaar op vakantie in New York. Nu ga ik 26 augustus tot en met 9 september (14 dagen) weer en ik zag opeens dat er in mijn paspoort 2 data staan op de stempel: 6 juni en 8 september. Ook staat er met pen 'WT' bij. Wat betekent dit? En hebben die datastempels consequenties voor mijn reis?
Ik reis met een ESTA die nog 2 jaar geldig is. Ik las dat er voldoende tijd tussen beide vakanties in moet zitten. In mijn geval is dat dus ongeveer 2,5 maand. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik reis met een ESTA die nog 2 jaar geldig is. Ik las dat er voldoende tijd tussen beide vakanties in moet zitten. In mijn geval is dat dus ongeveer 2,5 maand. Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Wat betekenen de datastempels in je paspoort?
6 juni was de entry date, 8 September is/was je uiterste vertrekdatum, zij het slecht uitgerekend door de custom officer want dat is iets meer dan 90 dagen.
WT staat voor Waiver Tourist, onder welke vorm van visa/waiver je bent toegelaten.
Zolang je op 16 juni per vliegtuig het land hebt verlaten, is er een vertrek record van je aanwezig en zou je geen issue moeten hebben als je 26 augustus weeer aankomt in de US.
De tijd tussen je vakanties lijkt me voldoende, ook gezien het feit dat je de eerste keer 10 dagen verbleef en straks voor 2 weken komt.
WT staat voor Waiver Tourist, onder welke vorm van visa/waiver je bent toegelaten.
Zolang je op 16 juni per vliegtuig het land hebt verlaten, is er een vertrek record van je aanwezig en zou je geen issue moeten hebben als je 26 augustus weeer aankomt in de US.
De tijd tussen je vakanties lijkt me voldoende, ook gezien het feit dat je de eerste keer 10 dagen verbleef en straks voor 2 weken komt.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2305 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-